abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:33:56 #251
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76442963
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Inderdaad. Keepertje draaft een beetje door met zijn overdreven filosofische benadering van allerlei kraakheldere kwesties.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:36:43 #252
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76443096
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. Suggereer je dat zij ons kan vertellen wat we nu moeten doen? Ik probeer alleen maar een rationele tegenboodschap te geven tegen al dat emotionele gescheld hier
@Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.

[ Bericht 11% gewijzigd door Keepertje8 op 05-01-2010 16:41:46 ]
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 16:41:37 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_76443306
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Maar dit kun je toch niet ontkennen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:43:09 #254
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76443364
quote:

[..]

Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Hoe de media het ook brengt, het verandert niets aan haar situatie. Feit blijft dat dat desbetreffende meisje in het ziekenhuis ligt vanwege een paar mensen die zich niet kunnen gedragen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:43:14 #255
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76443368
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dit kun je toch niet ontkennen
Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakken Denk btw dat we op een definitieverschil vastlopen, ik zeg alleen dat feiten in objectieve zin niet bestaan. Dat betekent niet dat je je eigen feiten niet kan creëren, dat doe ik ook. Ik probeer het alleen breder te zien.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 16:45:12 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_76443456
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:43 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakken
Schopenhauer he, dan krijg je dit
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:47:59 #257
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76443573
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Schopenhauer he, dan krijg je dit
Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.

Beter is het om te kijken naar de sociaal-economisch en culturele factoren die onder dit probleem liggen, en dat te combineren met een discussie over de vrije wil. Dat heeft alleen niets met geweld en idiote opmerkingen te maken, waar veel te veel commenters in dit topic op terug vielen.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 16:53:43 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_76443812
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.

Beter is het om te kijken naar de sociaal-economisch en culturele factoren die onder dit probleem liggen, en dat te combineren met een discussie over de vrije wil. Dat heeft alleen niets met geweld en idiote opmerkingen te maken, waar veel te veel commenters in dit topic op terug vielen.
Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:54:19 #259
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76443843
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.
Zet het leger in. Dat helpt... Repressie gebeurt wel, ik bedoel, er is politie in de wijk, mensen letten op, etc. Aan ons de taak om te discussieren hoe je dit soort dingen voorkomt.
pi_76444182
Ze moeten gewoon eerder ingrijpen.
Nu is het te laat.
Dit is niet zomaar over met politie in de wijk die kunnen er niet eeuwig blijven staan.
pi_76444183
Bij mij zijn ook drie keer ramen ingegooid, door Nederlands tuig..
De derde keer hadden we ze, politie gebeld, die na een uur een keer kwam..
Aanklacht ingediend, en verder is er niets gebeurd...

Volgens mij is de politie zo gefrustreerd, ze doen gewoon niets,,,,,
Denk dat er ergens een groot probleem is,,,tussen politie en politiek...

Daardoor krijgen ettertjes de kans, die weten dit al lang.
Daardoor is alles uit de hand gelopen, zoals nu in Culemborg..
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:04:38 #262
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_76444268
quote:
Ik probeer alleen maar een rationele tegenboodschap te geven tegen al dat emotionele gescheld hier
Door een gedachte uit te dragen (''Feiten bestaan niet'') die ieder denkend mens zal verwerpen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_76444316
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Kijk nog eens de Nova-reportage terug, en let op de manier waarop de Molukse familie wordt geportretteerd, en de keuzes die gemaakt zijn onder het mom van oor en wederhoor. Vooral de Marokkaanse man die NOVA zendtijd heeft gegeven laat zien hoe 'geframed' het verhaal is om vooral een 'goede' en een 'slechte' partij aan te kunnen wijzen, geheel in lijn met de manier waarop 99% van de Nederlanders zijn nieuws wil, en dus commercieel gezien geweldig.
Daarom heeft Mohammed Enait, de advocaat gelijk met de eliteracisten die achter de media zitten.

Propogandisch en gewoon propogandisch om alle schuld af te leggen bij de Marokkanen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:10:10 #264
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_76444490
Propagandisch, propagandisch, o en geheel propagandisch.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:10:27 #265
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76444503
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Daarom heeft Mohammed Enait, de advocaat gelijk met de eliteracisten die achter de media zitten.

Propogandisch en gewoon propogandisch om alle schuld af te leggen bij de Marokkanen.
Ware het niet dat dit niet de enige incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn. Of wil jij mij nu vertellen dat de media de schuld van alles is? Met een dergelijke mentaliteit kom jij en je landgenoten natuurlijk geen enkele stap verder. Wellicht is het tijd voor wat reflectie.
pi_76444583
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Als ze nou niks gedaan hadden had het ook niet in de media gekomen.
Schuif het toch niet steeds op een ander af.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:16:29 #267
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76444753
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

Kijk nog eens de Nova-reportage terug, en let op de manier waarop de Molukse familie wordt geportretteerd, en de keuzes die gemaakt zijn onder het mom van oor en wederhoor. Vooral de Marokkaanse man die NOVA zendtijd heeft gegeven laat zien hoe 'geframed' het verhaal is om vooral een 'goede' en een 'slechte' partij aan te kunnen wijzen, geheel in lijn met de manier waarop 99% van de Nederlanders zijn nieuws wil, en dus commercieel gezien geweldig.

En de reden dat de politie niks doet is omdat ze vanuit de grondwet niks tegen minderjarigen kunnen doen. Misschien moeten we in Nederland ook maar wat Basijis de straat op sturen.... dat is toch wat jullie allemaal willen?
pi_76445125
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ware het niet dat dit niet de enige incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn. Of wil jij mij nu vertellen dat de media de schuld van alles is? Met een dergelijke mentaliteit kom jij en je landgenoten natuurlijk geen enkele stap verder. Wellicht is het tijd voor wat reflectie.
Marokkanen hebben geen zelfreflectie, het is altijd jij jij jij , die ongelovige honden hebben schuld

De enige oplossing is echt deze figuren levenslang uit de maatschappij halen of deporteren, maar dat kan niet
pi_76445129
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Er is geen tijd voor reflectie. Er is tijd voor reflectie op de kankermedia die oproept tot rassenrellen zoals de nazikrant Telegraf en de tv-zender die een propogandafilmpje maakt. Daar moet een reflectie voor zijn niet voor de bevolkinggroep.

Moet jij ook verantwoording afleggen over de honderden burgersslachtoffers in Afganistan omdat je een Nederlander bent ? Nee toch...
pi_76445183
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Marokkanen hebben geen zelfreflectie, het is altijd jij jij jij , die ongelovige honden hebben schuld
Dat is echt zo. Helaas.
pi_76445218
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:12 schreef shomila het volgende:

[..]

Als ze nou niks gedaan hadden had het ook niet in de media gekomen.
Schuif het toch niet steeds op een ander af.
Ik doe dat niet, dat doet de smerige media omrent deze zaak
Wie roept op tot rassenrellen ? Wie smacht ernaar ?
Juist nazikrant Telegraf doet gewoon waar zij goed in zijn. Ze doen hun werk net als hoe zij samen werkten met de nazi's om de joden af te maken!

En dat moet de grootste krant zijn van Nederland ? Vindt je het gek als die mensen gemanipuleerd worden door de smerige media
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:27:49 #272
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76445258
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Er is geen tijd voor reflectie. Er is tijd voor reflectie op de kankermedia die oproept tot rassenrellen zoals de nazikrant Telegraf en de tv-zender die een propogandafilmpje maakt. Daar moet een reflectie voor zijn niet voor de bevolkinggroep.

Moet jij ook verantwoording afleggen over de honderden burgersslachtoffers in Afganistan omdat je een Nederlander bent ? Nee toch...
Jij hoeft je ook nergens over te verantwoorden, jij behoort toch niet tot de straatterroristen van Marokkaanse komaf? Net zoals ik niet behoor tot de Nederlandse tokkies zoals uit Probleemwijken. Het gaat meer om de groepen die problemen veroorzaken? Of ze nou Marokkaans, Nederlands of Moluks zijn, het gaat erom erachter te komen wat de verschillen hier in zijn en hoe dit op te lossen
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76445262
quote:

[..]

De enige oplossing is echt deze figuren levenslang uit de maatschappij halen of deporteren, maar dat kan niet
pi_76445275
quote:

[..]

Zelfs Marokkanen worden geboren als betrekkelijk lieve kinderen. Ergens in de jeugd van veel van die straatterroristen lijkt het fout te gaan. Je moet eigenlijk ingrijpen voordat ze dat cruciale punt bereiken. Uitzetten is niet reeel, dus moet men met een constructieve oplossing komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76445342
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:27 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Jij hoeft je ook nergens over te verantwoorden, jij behoort toch niet tot de straatterroristen van Marokkaanse komaf? Net zoals ik niet behoor tot de Nederlandse tokkies zoals uit Probleemwijken. Het gaat meer om de groepen die problemen veroorzaken? Of ze nou Marokkaans, Nederlands of Moluks zijn, het gaat erom erachter te komen wat de verschillen hier in zijn en hoe dit op te lossen
Makkelijk hard aanpakken die probleemzoekers. En hard aanpakken die smerige media die alleen olie op het vuur gooien. Bij zulke momenten is censuur de enige middel om de rellen te stoppen. Klinkt hard maar het is wel de enige middel. Censuur op de normale media en de nazikrant Telegraf sluiten omdat ze oproepen tot een burgeroorlog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')