Inderdaad. Keepertje draaft een beetje door met zijn overdreven filosofische benadering van allerlei kraakheldere kwesties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. Suggereer je dat zij ons kan vertellen wat we nu moeten doen? Ik probeer alleen maar een rationele tegenboodschap te geven tegen al dat emotionele gescheld hierquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Maar dit kun je toch niet ontkennenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Hoe de media het ook brengt, het verandert niets aan haar situatie. Feit blijft dat dat desbetreffende meisje in het ziekenhuis ligt vanwege een paar mensen die zich niet kunnen gedragen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit kun je toch niet ontkennen
Schopenhauer he, dan krijg je ditquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:43 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakken
Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schopenhauer he, dan krijg je dit
Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.
Beter is het om te kijken naar de sociaal-economisch en culturele factoren die onder dit probleem liggen, en dat te combineren met een discussie over de vrije wil. Dat heeft alleen niets met geweld en idiote opmerkingen te maken, waar veel te veel commenters in dit topic op terug vielen.
Zet het leger in. Dat helpt...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.
Door een gedachte uit te dragen (''Feiten bestaan niet'') die ieder denkend mens zal verwerpen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:
Ik probeer alleen maar een rationele tegenboodschap te geven tegen al dat emotionele gescheld hier
Daarom heeft Mohammed Enait, de advocaat gelijk met de eliteracisten die achter de media zitten.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Kijk nog eens de Nova-reportage terug, en let op de manier waarop de Molukse familie wordt geportretteerd, en de keuzes die gemaakt zijn onder het mom van oor en wederhoor. Vooral de Marokkaanse man die NOVA zendtijd heeft gegeven laat zien hoe 'geframed' het verhaal is om vooral een 'goede' en een 'slechte' partij aan te kunnen wijzen, geheel in lijn met de manier waarop 99% van de Nederlanders zijn nieuws wil, en dus commercieel gezien geweldig.
Ware het niet dat dit niet de enige incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn. Of wil jij mij nu vertellen dat de media de schuld van alles is? Met een dergelijke mentaliteit kom jij en je landgenoten natuurlijk geen enkele stap verder. Wellicht is het tijd voor wat reflectie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom heeft Mohammed Enait, de advocaat gelijk met de eliteracisten die achter de media zitten.
Propogandisch en gewoon propogandisch om alle schuld af te leggen bij de Marokkanen.
Als ze nou niks gedaan hadden had het ook niet in de media gekomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom heeft Mohammed Enait, de advocaat gelijk met de eliteracisten die achter de media zitten.
Propogandisch en gewoon propogandisch om alle schuld af te leggen bij de Marokkanen.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Kijk nog eens de Nova-reportage terug, en let op de manier waarop de Molukse familie wordt geportretteerd, en de keuzes die gemaakt zijn onder het mom van oor en wederhoor. Vooral de Marokkaanse man die NOVA zendtijd heeft gegeven laat zien hoe 'geframed' het verhaal is om vooral een 'goede' en een 'slechte' partij aan te kunnen wijzen, geheel in lijn met de manier waarop 99% van de Nederlanders zijn nieuws wil, en dus commercieel gezien geweldig.
Marokkanen hebben geen zelfreflectie, het is altijd jij jij jij , die ongelovige honden hebben schuldquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit niet de enige incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn. Of wil jij mij nu vertellen dat de media de schuld van alles is? Met een dergelijke mentaliteit kom jij en je landgenoten natuurlijk geen enkele stap verder. Wellicht is het tijd voor wat reflectie.
Er is geen tijd voor reflectie. Er is tijd voor reflectie op de kankermedia die oproept tot rassenrellen zoals de nazikrant Telegraf en de tv-zender die een propogandafilmpje maakt. Daar moet een reflectie voor zijn niet voor de bevolkinggroep.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit niet de enige incidenten zijn waar Marokkanen bij betrokken zijn. Of wil jij mij nu vertellen dat de media de schuld van alles is? Met een dergelijke mentaliteit kom jij en je landgenoten natuurlijk geen enkele stap verder. Wellicht is het tijd voor wat reflectie.
Dat is echt zo. Helaas.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Marokkanen hebben geen zelfreflectie, het is altijd jij jij jij , die ongelovige honden hebben schuld
Ik doe dat niet, dat doet de smerige media omrent deze zaakquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:12 schreef shomila het volgende:
[..]
Als ze nou niks gedaan hadden had het ook niet in de media gekomen.
Schuif het toch niet steeds op een ander af.
Jij hoeft je ook nergens over te verantwoorden, jij behoort toch niet tot de straatterroristen van Marokkaanse komaf? Net zoals ik niet behoor tot de Nederlandse tokkies zoals uit Probleemwijken. Het gaat meer om de groepen die problemen veroorzaken? Of ze nou Marokkaans, Nederlands of Moluks zijn, het gaat erom erachter te komen wat de verschillen hier in zijn en hoe dit op te lossenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Er is geen tijd voor reflectie. Er is tijd voor reflectie op de kankermedia die oproept tot rassenrellen zoals de nazikrant Telegraf en de tv-zender die een propogandafilmpje maakt. Daar moet een reflectie voor zijn niet voor de bevolkinggroep.
Moet jij ook verantwoording afleggen over de honderden burgersslachtoffers in Afganistan omdat je een Nederlander bent ? Nee toch...
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Marokkanen hebben geen zelfreflectie, het is altijd jij jij jij , die ongelovige honden hebben schuld
De enige oplossing is echt deze figuren levenslang uit de maatschappij halen of deporteren, maar dat kan niet
Zelfs Marokkanen worden geboren als betrekkelijk lieve kinderen. Ergens in de jeugd van veel van die straatterroristen lijkt het fout te gaan. Je moet eigenlijk ingrijpen voordat ze dat cruciale punt bereiken. Uitzetten is niet reeel, dus moet men met een constructieve oplossing komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
De enige oplossing is echt deze figuren levenslang uit de maatschappij halen of deporteren, maar dat kan niet
Makkelijk hard aanpakken die probleemzoekers. En hard aanpakken die smerige media die alleen olie op het vuur gooien. Bij zulke momenten is censuur de enige middel om de rellen te stoppen. Klinkt hard maar het is wel de enige middel. Censuur op de normale media en de nazikrant Telegraf sluiten omdat ze oproepen tot een burgeroorlogquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:27 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Jij hoeft je ook nergens over te verantwoorden, jij behoort toch niet tot de straatterroristen van Marokkaanse komaf? Net zoals ik niet behoor tot de Nederlandse tokkies zoals uit Probleemwijken. Het gaat meer om de groepen die problemen veroorzaken? Of ze nou Marokkaans, Nederlands of Moluks zijn, het gaat erom erachter te komen wat de verschillen hier in zijn en hoe dit op te lossen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |