abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86776072
Baby's krijgen al eeuwen borstvoeding... dus inderdaad, ze groeien er niet trager door, ze groeien kunstmatig sneller door flesvoeding. Niks borstvoedingsmaffia, gewoon gezond verstand.

Oh ja, en nee, mijn aanpak verandert er niet door. Ik probeer zo lang mogelijk borstvoeding te geven (tot een bepaalde leeftijd denk ik, anderhalf o.i.d) het is me alleen helaas nog niet langer dan 6 maanden gelukt doordat ik weer zwanger werd of door onbekende oorzaak (waarschijnlijk spruw in combinatie met waterpokken rond de vier maanden bij mijn jongste). Het is echt wel 'lastiger' bij mij om borstvoeding te geven dan flesvoeding, maar ik vind het 't zeker waard.
pi_86784276
Mijn zoontje heeft 20 maanden bv gekregen.
Hij is altijd al 15 cm langer geweest dan andere kindjes op de curve.

Zo was hij met 12 maanden al 15 kilo en 87,2 cm lang.
Met zijn 2de verjaardag was hij 1m01 en 23 kilo.
Nu is hij net 3 jaar geworden is 1m13 lang en 25,3 kilo.

Hoe bedoel je kindjes met bv groeien trager,als ik mijn kind met 6 maanden aan de borst had liggen was het: van zo groot en dan nog aan de borst?
ja mevrouw,hij is net 6 maanden haha.

Hier gaat het trager groeien op bv dus niet op.
Allebei mijn kids zijn hele snelle groeiers op bv geweest haha.
Flink boven de curves,en ook namen ze de bvcurves van mij niet aan en tekenden ze hem gewoon af op de flessenkindjes curves omdat hij daar ook altijd ver boven de lijnen lag.
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:27:07 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86784631
Trager wil niet zeggen dat het ook slechter is, het is alleen wellicht wat langzamer omdat het borstvoedingskind in tegenstelling tot het flesvoedingskind krijgt wat het nodig heeft, en niet krijgt wat "men" vindt wat het zou moeten hebben.

Daarbij zijn de voordelen van borstvoeding sowieso groter dan die van flesvoeding, en wil het simpele feit dat babies het eerste jaar harder groeien op flesvoeding niet zeggen dat ze ook gezonder ontwikkelen.
En 5-jarige die dagelijks meer binnenkrijgt dan hij nodig heeft zal ook harder groeien, vooral in de breedte, maar niemand die er dan vanuitgaat dat het kind gezonder zou zijn.

Overigens heb ik mijn nu 18-jarige zoon ook 6 maanden borstvoeding gegeven, en hij is 2.02 lang, toen hij nog 2 moest worden werd hij al 3 geschat, dus dat "slechter" groeien zal ook nog eens afhankelijk zijn van een hoop andere factoren.

En ja, de baby die ik nu verwacht krijgt dus gewoon weer borstvoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:14:12 #154
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86786332
Heeft het overgewicht wat vaker voor schijnt te komen bij flesgevoede kinderen hier ook mee te maken?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86786398
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:14 schreef Grijs het volgende:
Heeft het overgewicht wat vaker voor schijnt te komen bij flesgevoede kinderen hier ook mee te maken?
Overgewicht op welke leeftijd??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:16:28 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86786403
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:14 schreef Grijs het volgende:
Dat kunnen we natuurlijk zo niet uit de losse pols concluderen, maar ik zou het zeker niet op voorhand uitsluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:22:48 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86786601
Ik vind dit zo;n vreemde conclusie..

Ik vraag me af.. hoe kunnen ze bijvoorbeeld weten dat een KV gevoed babytje niet even snel of zelfs sneller was gegroeid met Bv.. of een BV gevoed kindje bijvoorbeeld sneller op KV ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:25:05 #158
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86786683
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:22 schreef _evenstar_ het volgende:

Ik vraag me af.. hoe kunnen ze bijvoorbeeld weten dat een KV gevoed babytje niet even snel of zelfs sneller was gegroeid met Bv.. of een BV gevoed kindje bijvoorbeeld sneller op KV ?
Voor individuele gevallen is dat waarschijnlijk niet te beoordelen. Maar als je gemiddelden neemt van groepen is er natuurlijk wel wat over te zeggen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86786702
Dat vraag ik me ook af evenstar! Vandaar ook de vraag: overgewicht op welke leeftijd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86786748
nja, ik zou wel voorzichtig zijn met zulke conclusies hoor. want er spelen veel meer factoren mee. om te beginnen al een boel misvattingen over flesvoeding! zo zou je flesvoeding niet op verzoek kunnen doen, is bijvoeding anders, etc... om maar eens een paar misvattingen te noemen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:27:13 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_86786761
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

Voor individuele gevallen is dat waarschijnlijk niet te beoordelen. Maar als je gemiddelden neemt van groepen is er natuurlijk wel wat over te zeggen.
Ja dat snap ik wel, maar dan nog kun je dat nooit zo zeker stellen imho.. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:29:39 #162
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86786854
muah, ik denk dat er door de jaren heen wel zoveel cijfers van gemiddelden van BV en KV kindjes bekend zijn dat daar best een conclusie uitgetrokken mag worden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86787086
Zo gaat het altijd bij (populatie-)onderzoeken Evenstar. Je neemt het gemiddelde van beide groepen en dan test je of er statistisch gezien een significant verschil is tussen beide groepen (nouja, eigenlijk ga je ervan uit dat de groepen gelijk zijn en verwerp je die hypothese in het geval van een significant verschil) . Op individueel niveau kan een borstvoedingskind dan best wel groter en zwaarder zijn dan een kunstvoedingskind.

Trouwens:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20457676
Uit dit onderzoek komt dat kinderen die voeding met de fles krijgen inderdaad minder goed lijken te luisteren naar hun verzadigingsmechanisme.

Ben ik de enige die zich ergert aan de grammaticale fout in de topictitel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 24-09-2010 13:43:00 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_86793964
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:22 schreef _evenstar_ het volgende:

Dat weten "ze" ook niet maar uit de al decennia lang bijgehouden groeicijfers is wel af te leiden dat kinderen die 100% BV krijgen en kinderen die 100% KV krijgen een verschillend groeiritme hebben.
Da's toch niet zo raar? Er is ook geen goed of fout in deze, het is puur een observatie. :)

Als ik me goed herinner heeft de link flesvoeding-overgewicht vooral te maken met het feit dat er bij flesvoeding over het algemeen (en niet iedereen, niet elk kind, etc.) gewerkt wordt met een redelijk strak ritme van vraag en aanbod. Dat is van invloed op de manier waarop een kind onbewust met voeding om gaat.

Edit: spuitelf komt ook weer eens langswaaien om de post van Twinkly gewoon helemaal te missen :@
Overigens kan ik dat van de geur wel goed voorstellen. De ontlasting van kinderen die 100& BV krijgen ruikt ook heel anders dan van kinderen die (deels) andere melk of ander voedsel krijgen.
pi_86797119
Ik vind bv-poep lekker ruiken :D Inderdaad zoet en een beetje romig, als caramel.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:14:16 #166
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_86803379
Je kunt het weldegelijk zien, het verschil tussen BV en FV-kindjes: BVkindjes hebben opgezette tepels en zacht babyvet. FVkindjes hebben kleine, soms zelfs bijna onzichtbare tepels en stevig babyvet, soms zelfs met een soort cellulitis :)

Overigens hebben al mijn kindjes jarenlang BV gekregen, op de oudste na, en zij is vooralsnog de magerste, gezondste en intelligentste. Maar ja, uitzonderingen heb je altijd.
  maandag 27 september 2010 @ 20:52:53 #167
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_86917062
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:14 schreef Tan het volgende:
Je kunt het weldegelijk zien, het verschil tussen BV en FV-kindjes: BVkindjes hebben opgezette tepels en zacht babyvet. FVkindjes hebben kleine, soms zelfs bijna onzichtbare tepels en stevig babyvet, soms zelfs met een soort cellulitis :)
Ik en een vriendin hebben even onze baby's naast elkaar getest,mijn zoon van 3mnd krijgt vanaf het 1e moment FV en heeft opgezette tepels(beetje hard) en stevig babvet,haar zoon van bijna 4mnd heeft ook stevig babyvet en opgezette tepels,we voelen eigenlijk zo goed als geen verschil.Welke van de 2 het knapst is was wel erg duidelijk en dat is het kind wat FV krijgt....die van mij dus :P O+
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')