Ben jij normaliter niet voor een kleinere overheid omdat hun teveel geld uitgeven. Maar jij wilt wel graag dat ze super grote voorraad gaan aanhouden wat natuurlijk veel geld kost.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:51 schreef RemcoDelft het volgende:
50 ton, dat is 1 flinke vrachtwagen... Gaat nergens over, ze zouden gewoon voor 3 maanden dagelijks strooien op voorraad moeten hebben, dan hebben ze 9 maanden om het aan te vullen.
Nogmaals het heeft nog niet eens 1 week gesneeuwd. Als we nu al 2 maanden sneeuwstormen en barre vrieskou hadden gehad dan was het wat anders. Hoe krijg je het voor elkaar om nu al bijna zonder te zitten. Je hebt ook heel het jaar om een beetje voorraad aan te leggen, hou je over dan bewaar je lekker voor volgend jaar, want zout bederft echt niet. Je hoeft het ook niet gekoeld te houden ofzo.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben jij normaliter niet voor een kleinere overheid omdat hun teveel geld uitgeven. Maar jij wilt wel graag dat ze super grote voorraad gaan aanhouden wat natuurlijk veel geld kost.
Maar de kans dat er meer dan 2 weken sneeuw ligt wel degelijk.quote:Ook gemeentes/ overheden hebben statistiek toegepast en de kans dat er 3 maanden sneeuw ligt is totaal niet aan de orde.
Zie de OP, ik woon in R'dam en werk in Capelle a/d IJssel, waar het echt niet meer dan een week heeft gesneeuwd en waar het strooizout nu op is. Inderdaad zijn de fietspaden nu fijne ijsbanen. De hele fietstocht vanaf R'dam was prima te doen, totdat ik het bordje Capelle a/d IJssel passeerde, vanaf daar tot het eind was het glibberen en de voetjes bij de vloer houden om niet op m'n plaat te gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Niet eens 1 week gesneeuwd, ik weet niet waar jij woont maar hier in tilburg heb ik toch al 3 weken sneeuw gezien.
Dan ga je op de weg fietsen en heb je schijt aan toeterende auto'squote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zie de OP, ik woon in R'dam en werk in Capelle a/d IJssel, waar het echt niet meer dan een week heeft gesneeuwd en waar het strooizout nu op is. Inderdaad zijn de fietspaden nu fijne ijsbanen. De hele fietstocht vanaf R'dam was prima te doen, totdat ik het bordje Capelle a/d IJssel passeerde, vanaf daar tot het eind was het glibberen en de voetjes bij de vloer houden om niet op m'n plaat te gaan.
RWS strooit een bepaalde mix van een paar soorten zout vermengd met zand etc etc, dat is niet kaal keukenzout, dat werkt nl. niet zo denderend op zoab. Die mengels kan je niet zomaar een paar jaar laten liggen, net als een aangebroken pak zout thuis, dat wordt na verloop van tijd ook hard. De gemeenten gebruiken meestal een wat minder complexe mix, en dat zou wel wat langer moeten kunnen liggen, maar dan nog.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik had het prima gevonden als de gemeente 100.000 ton zout had opgeslagen of nog meer. Dat spul kost geen drol en het bederft ook niet echt, je kan het letterlijk eeuwen bewaren. Geef toe: het is toch vrij triest dat het een fucking weekje een beetje sneeuwt en dat ze er nu al zowat doorheen zijn?
Dan gebruik je het zout een jaar later...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben jij normaliter niet voor een kleinere overheid omdat hun teveel geld uitgeven. Maar jij wilt wel graag dat ze super grote voorraad gaan aanhouden wat natuurlijk veel geld kost.
Ook gemeentes/ overheden hebben statistiek toegepast en de kans dat er 3 maanden sneeuw ligt is totaal niet aan de orde.
Hoe kom je aan die infoquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:30 schreef fruityloop het volgende:
RWS strooit een bepaalde mix van een paar soorten zout vermengd met zand etc etc,
De gemeenten gebruiken meestal een wat minder complexe mix
Ja, dat doe ik dan ook wel, jammer alleen dat de toeterende auto's ook schijt aan mij hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ga je op de weg fietsen en heb je schijt aan toeterende auto's
Automobiel fabrikant kunnen juist zo goedkoop produceren door niets op voorraad te houden en jij wilt hier graag hele grote voorraden gaan aanhouden waarbij de vraag maar is of deze gebruikt moeten worden het jaar erna, en of de product kwaliteit niet achteruit gaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan gebruik je het zout een jaar later...
Mja, daar hebben ze ook geen ZOAB waar ze al dat zand weer uit moeten peuterenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:56 schreef Gripper het volgende:
In Alpenlanden en Noordelijke landen strooien ze alleen maar zand en grind. Eerst de sneeuwlaag aanrijden of wegborstelen, en dan ruw materiaal erop strooien voor de grip.
Dat werkt veel beter, bij de lage temperaturen daar helpt zout trouwens niet eens. En het is nog milieuvriendelijker ook, met al die tonnen strooitzout verzilten we ons grondwater behoorlijk, en dat moet allemaal schoongemaakt worden....
Je snapt zelf toch ook wel het verschil tussen 1000 kuub auto-onderdelen en 1000 kuub bulkgoed?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Automobiel fabrikant kunnen juist zo goedkoop produceren door niets op voorraad te houden en jij wilt hier graag hele grote voorraden gaan aanhouden waarbij de vraag maar is of deze gebruikt moeten worden het jaar erna, en of de product kwaliteit niet achteruit gaat.
Ik ben voor een grootscheepse opknapbeurt van onze wegen om onder alle zoab verwarming aan te leggen. Dan heeft de bouwwereld ook weer flink wat werk de komende jaren.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, daar hebben ze ook geen ZOAB waar ze al dat zand weer uit moeten peuteren.
Oja, en dan meteen dat plan van Prorail (quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben voor een grootscheepse opknapbeurt van onze wegen om onder alle zoab verwarming aan te leggen. Dan heeft de bouwwereld ook weer flink wat werk de komende jaren.
Ik vind bovenleiding meer iets voor Prorail... Laat ze die treintjes maar op inductie laten rijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oja, en dan meteen dat plan van Prorail () implementeren om onder 't wegdek stroomkabels aan te leggen waardoor elektrische auto's door inductie worden opgeladen
.
Leuke testquote:
Dan kunnen we meteen alle wegen wel overdekt maken. Als we dan toch bezig zijn...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben voor een grootscheepse opknapbeurt van onze wegen om onder alle zoab verwarming aan te leggen. Dan heeft de bouwwereld ook weer flink wat werk de komende jaren.
Stond in diverse technische vakbladen, maar dat ging meer over het testen van diverse soorten en mixen, hier staat een wat ouder artikel op internet.quote:
Daar blijft het ook meteen 4 maanden liggen, dus dan heeft dit ook zin.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:56 schreef Gripper het volgende:
In Alpenlanden en Noordelijke landen strooien ze alleen maar zand en grind. Eerst de sneeuwlaag aanrijden of wegborstelen, en dan ruw materiaal erop strooien voor de grip.
Dat werkt veel beter, bij de lage temperaturen daar helpt zout trouwens niet eens. En het is nog milieuvriendelijker ook, met al die tonnen strooitzout verzilten we ons grondwater behoorlijk, en dat moet allemaal schoongemaakt worden....
Calciumchloride door 't reguliere natriumchloride is vrij gebruikelijk ja, maar daar houdt het wel mee op. Er wordt geen zand oid toegevoegd. En nat strooien door te mengen met pekel is ook niet zo bijzonder toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:17 schreef fruityloop het volgende:
Stond in diverse technische vakbladen, maar dat ging meer over het testen van diverse soorten en mixen, hier staat een wat ouder artikel op internet.
Overigens is simpel natriumchloride/keukenzout bij mijn weten nog met afstand het grootste deel van die mix, en gebruikt men sinds een paar jaar ook vochtig zout.
touchéquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, daar hebben ze ook geen ZOAB waar ze al dat zand weer uit moeten peuteren.
quote:Provincie leent strooizout aan gemeenten
dinsdag 05 januari 2010 | 12:10 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 05 januari 2010 | 13:03
Foto ANP
DEN BOSCH - De provincie Noord-Brabant 'leent' strooizout uit aan gemeenten die erg krap zitten.
Verschillende gemeenten, waaronder Goirle, Gilze-Rijen, Veghel, Uden, Boekel en Werkendam zitten in de problemen omdat hun leverancier voorlopig niet met strooizout over de brug kan komen. De provincie heeft nog voldoende in voorraad, zegt een woordvoerster. "En een nieuwe bestelling is onderweg. "
Toen ik laatst in de Franse Alpen was, zag ik ze inderdaad met grind strooien.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:56 schreef Gripper het volgende:
In Alpenlanden en Noordelijke landen strooien ze alleen maar zand en grind. Eerst de sneeuwlaag aanrijden of wegborstelen, en dan ruw materiaal erop strooien voor de grip.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |