abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76419420
quote:
Gemeente Capelle strooit minder door zouttekort

De gemeente Capelle aan den IJssel strooit per 5 januari 2010 alleen nog zout op de doorgaande hoofdwegen. Reden hiervoor is een tekort aan strooizout.

De gemeente heeft nog zo’n 50 ton strooizout in voorraad. Daarmee is de bodem in zicht. De voorraad is slechts voldoende om tweemaal de volledige strooiroute af te gaan. Daarom kiest de gemeente om vanaf dinsdag 5 januari alleen nog op de hoofdroutes te strooien, zodat deze in ieder geval langer begaanbaar blijven. Gevolg is dat op secundaire wegen en fietspaden niet meer wordt gestrooid. Wel worden de fietspaden schoongeborsteld en met zand bestrooid. Om weggebruikers op mogelijke gladheid te attenderen, zet de gemeente acht mobiele matrixborden in op de belangrijkste toegangswegen van Capelle. Daarnaast is de gemeente op dit moment even niet in staat om zout via de gemeentewerf aan particulieren te leveren.

Zodra er een nieuwe zoutvoorraad geleverd wordt, gaat de gemeente weer over op de reguliere strooiroute.
Bron: http://www.capelleaandeni(...)tail.aspx?pKey1=6238

Weer zo'n voorbeeld van een overheid die totaal niet voorbereid op de meest basale dingen is. Dan ligt er een weekje wat sneeuw en dan is zo'n beetje al het strooizout al weer op. Niet erg vertrouwenswekkend. Ik werk in Capelle a/d IJssel en ik kom ook nog eens met de fiets. Ik zal aan de gemeente denken als ik keihard op mijn plaat ga omdat het een ijsbaan is. Maar het is niet alleen in Capelle maar op veel meer plekken, omdat de "hofleverancier" van het zout het niet meer kan bijbenen.
quote:
Gemeenten kampen met tekort strooizout

RIJSWIJK - Het strooizout van verschillende gemeenten is of raakt op. De Brabantse gemeente Sint-Anthonis bijvoorbeeld waarschuwt haar inwoners op te letten omdat er onvoldoende gestrooid kan worden.
© ANP

Wethouder Jeroen Willems van Sint-Anthonis legde maandag uit dat het bedrijf waarmee de gemeente werkt de leveringsafspraken niet kan nakomen. Volgens de wethouder is het heel lastig is om op het laatste moment nog zout bij andere partijen te halen.

De wethouder stelt dat meer gemeenten met dezelfde leverancier werken en dus ook hetzelfde probleem hebben.

Rijkswaterstaat ziet ook dat de zoutvoorraad flink worden aangesproken. Volgens een woordvoerster is er echter geen sprake van dat het zout op raakt.

''We bestellen continu bij. Als het zout ergens op raakt, dan zorgen we dat het vanuit een andere regio wordt aangevuld.''

Hoofdroutes

''Het zout is hier nog niet op, maar de bodem is wel in zicht'', zei een woordvoerder van Capelle aan den IJssel maandag. De gemeente Brielle liet weten alleen nog maar op de doorgaande hoofdroutes te strooien.

Een woordvoerster meldde dat Brielle het nog voorradige strooizout mengt met zand om de hoofdwegen toegankelijk te houden. Bewoners krijgen geen strooizout meer, maar kunnen wel een emmer zand krijgen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)kort-strooizout.html

Er is uiteraard niks aan de hand, er is nog genoeg zout... gaat u rustig slapen... dat zegt de PR man. Maar voor de komende weken wordt in het hele land flinke vorst verwacht en nog meer sneeuw. Dat wordt lachen.

Dan hebben we net de waakvlammetjes van de wisselverwarmers weer aangekregen, en dan gebeurt er dit.
pi_76419444
Maar Capelle a/d IJssel en Kampen zijn dan ook echte kampergemeentes.

[ Bericht 9% gewijzigd door o.us op 04-01-2010 22:40:06 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_76419497
Ga nou niet op elke slak zout leggen.
pi_76419615
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:40 schreef cocomotion het volgende:
Ga nou niet op elke slak zout leggen.
Doe eens niet zo flauw. Anders zout je maar op.
pi_76419648
Oh vandaar dat er bij ons nog best veel sneeuw lag...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76419706
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

Doe eens niet zo flauw. Anders zout je maar op.
Effe geen zout in de wonden smeren, he?!
pi_76419762
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:45 schreef cocomotion het volgende:

[..]

Effe geen zout in de wonden smeren, he?!
Wat is dat nou weer voor zouteloze opmerking.
pi_76419867
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor zouteloze opmerking.
Neem het maar met een korreltje zout dan.
pi_76420002
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:48 schreef cocomotion het volgende:

[..]

Neem het maar met een korreltje zout dan.
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:51:23 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76420013
50 ton, dat is 1 flinke vrachtwagen... Gaat nergens over, ze zouden gewoon voor 3 maanden dagelijks strooien op voorraad moeten hebben, dan hebben ze 9 maanden om het aan te vullen.
censuur :O
pi_76420047
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Sta daar dan niet zo als een zoutpilaar!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:59:07 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76420398
Het is ook nooit goed. Als er een bericht had gestaan van: Gemeente slaat 50.000 ton zout op voor gladheid, dan had iedereen geroepen dat dat niet nodig is voor die twee dagen per jaar en dat het allemaal zo duur is die opslag blabla. Wat een gezeik weer zeg.
pi_76420803
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:59 schreef BasEnAad het volgende:
Het is ook nooit goed. Als er een bericht had gestaan van: Gemeente slaat 50.000 ton zout op voor gladheid, dan had iedereen geroepen dat dat niet nodig is voor die twee dagen per jaar en dat het allemaal zo duur is die opslag blabla. Wat een gezeik weer zeg.
Ik had het prima gevonden als de gemeente 100.000 ton zout had opgeslagen of nog meer. Dat spul kost geen drol en het bederft ook niet echt, je kan het letterlijk eeuwen bewaren. Geef toe: het is toch vrij triest dat het een fucking weekje een beetje sneeuwt en dat ze er nu al zowat doorheen zijn?
  maandag 4 januari 2010 @ 23:12:27 #14
136343 BasEnAad
pi_76420969
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik had het prima gevonden als de gemeente 100.000 ton zout had opgeslagen of nog meer. Dat spul kost geen drol en het bederft ook niet echt, je kan het letterlijk eeuwen bewaren. Geef toe: het is toch vrij triest dat het een fucking weekje een beetje sneeuwt en dat ze er nu al zowat doorheen zijn?
Ach, zo zijn er wel meer dingen waar de gemeente niet op voorbereid is. Nou en? Je moet ergens een grens stellen. En als het zout op is, dan halen ze vast wel weer ergens nieuw zout hoor.
Het lijkt wel alsof de hongerwinter is uitgebroken hier.
pi_76421092
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ach, zo zijn er wel meer dingen waar de gemeente niet op voorbereid is. Nou en? Je moet ergens een grens stellen. En als het zout op is, dan halen ze vast wel weer ergens nieuw zout hoor.
Het lijkt wel alsof de hongerwinter is uitgebroken hier.
Die grens is ook echt met voorbedachte rade getrokken. Feit is gewoon dat men niet pro actief en vooruitkijkend is. Dat is natuurlijk niet vreemd als je betaalt wordt om op je luie reet te zitten.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:18:04 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76421228
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

ik zal je gemeente bellen dat je bereid bent om je tuin af te staan als zout opslagplaats .
over dom gelul gesproken zeg. tering.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:23:03 #17
136343 BasEnAad
pi_76421428
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef cocomotion het volgende:

[..]

Die grens is ook echt met voorbedachte rade getrokken. Feit is gewoon dat men niet pro actief en vooruitkijkend is. Dat is natuurlijk niet vreemd als je betaalt wordt om op je luie reet te zitten.
Er is niet eens een probleem, want het zout wat opraakt wordt binnenkort al weer aangevuld. Bovendien komen winters als deze niet vaak voor.
De discussie over luie ambtenaren is weer een heel ander verhaal en heeft hier niets me te maken.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:27:33 #18
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_76421635
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ik zal je gemeente bellen dat je bereid bent om je tuin af te staan als zout opslagplaats .
over dom gelul gesproken zeg. tering.
Mja. Ik kan me voorstellen dat het inkopen van een paar ton extra strooizout incl. opslagruimte toch nog voordeliger is dan alle blikschade van mensen en gederfde inkomsten die bedrijven nu hebben omdat veel wegen spekglad zijn.

Maar goed, het rijk ziet natuurlijk alleen de kosten (en niet het voordeel) terug van een extra voorraad strooizout, dus mocht je morgen de tanden uit je bek vallen wanneer je uitglijdt op het fietspad, dan weet je waarom
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_76421712
Tis ook altijd wat.. Als we een zachte winter hadden gehad had TS waarschijnlijk geroepen dat het schandalig is dat de gemeenten zoveel geld aan nutteloos strooizout verspillen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 00:28:52 #20
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76423998
Ach, wat is het probleem. Al die gemeentes melden dat de bodem in zicht is. Zou zonde zijn om dan nog te strooien.
Here we are now, entertain us.
pi_76424755
Hoeveel ton zout gebruiken ze in bijvoorbeeld Noorwegen?

Of gaan ze daar gewoon op een andere manier om met sneeuw en eisen ze bijvoorbeeld niet dat wegen sneeuwvrij zijn?

Is het een goed idee om tonnen natriumchloride in de rondte te strooien?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 01:05:55 #22
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_76424815
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 01:02 schreef DennisMoore het volgende:
Hoeveel ton zout gebruiken ze in bijvoorbeeld Noorwegen?
Minder dan hier.
Ze rijden daar 's winters op spijkerbanden.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_76424839
En de Nederlandse automobilist 'eist' nog gewoon met 50 km/h te kunnen voortjakkeren omdat ie z'n wegenbelasting toch niet voor niets betaalt...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 01:09:06 #24
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_76424879
Gewoon stoppen met strooien en Darwin regelt de rest
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_76425030
Tjonge nu is er opeens een tekort aan zout???

Als het minder of niet vriest is er opeens een teveel aan zout!!!!

Kap nou toch eens met deze onzin mensen.!!!

Ok het is koud, de weg is nat!!! dus glad..en pas hier eens je rijstijl op aan en ga eens ff een paar... min eerder uit je nest om zo toch op tijd (relaxed) aan tekomen op de plaats van!!!

Nog ff een paar weken en we ziten weer in het... weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')