abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76488452
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:53 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Dus wat moet je dan doen met je abonnementkaart(studentenreisrecht) , niet inchecken?
Ja, dat geldt dus onder andere voor Arriva. Dus, nogmaals, heel simpel, bedrijven die OV-chipkaart nog niet (volledig) ondersteunen moet je niet inchecken. Voorbeelden zijn dus de NS en Arriva.
pi_76490710
Een wonder zowaar, na een dag lang foutmeldingen en een daglang het bericht Buiten gebruik is het vandaag gelukt om mijn 'reisproduct' 'op te halen' en na een ritje met de bus ging er 0,00 af zover ik kon zien.
Nu maar wachten op een drukke bus waarbij ik niet kan uitchecken of een paaltje dat geen bliep zegt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:07:16 #203
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76491589
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:47 schreef ParvusM het volgende:
Een wonder zowaar, na een dag lang foutmeldingen en een daglang het bericht Buiten gebruik is het vandaag gelukt om mijn 'reisproduct' 'op te halen' en na een ritje met de bus ging er 0,00 af zover ik kon zien.
Nu maar wachten op een drukke bus waarbij ik niet kan uitchecken of een paaltje dat geen bliep zegt.
.

Anyway. Ik heb even mijn OV-chipkaart tegen een NS-automaat aangehouden. Hier stonden 4 producten op: OV-week en OV-weekend en 2 overige producten (zal de tijdelijke wel zijn).

Maar het gekke is. De geldigheid hiervan is tot 2012 en op de OV-chipkaart staat tot 2014. Lekker omslachtig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:08:34 #204
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76491634
Ik check nergens in/uit : niet bij Bus, HTM, randstadrail , NS.. die paaltjes doen het niet eens.. en conducteurs+ controleurs zeggen er ook niks van..

Mijn vrienden en medestudenten hebben trouwens een verschillende kaart dan ik? Niet met watermerk en ook geen gele achterkant met grazende koe ofzo.. :S Komt dit omdat de kaarten nu door een ander bedrijf worden gedrukt? Is het zo dat bij die ene kaart het product makkelijker op te halen is dan bij andere? Ik moet wel zeggen dat het geen van mijn vrienden is gelukt het product er nog op te zetten.. Ik ga de mijne morgen ophalen..* fingers crossed*

[ Bericht 0% gewijzigd door bellabeauti op 07-01-2010 02:10:04 ]
pi_76491761
Wat een zelfkennis heb jij Een koe op de voorkant
You dream it, I live it.
pi_76491815
Ook handig. Ik heb 2 OV-chipkaarten gekregen. Vervolgens valt er een brief in de bus dat er idd 2 chipkaarten zijn verstuurd, nummer 1 en nummer 2 en dat ik zelf mag weten welke ik ga gebruiken. De beide nummers die in de brief worden vermeld komen echter niet overeen met het nummer dat op de kaarten staat Moet ik dat nog gaan melden of zou ik 'm gewoon gaan gebruiken
Too much is never enough!
pi_76491852
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:13 schreef The6thgate het volgende:
Ook handig. Ik heb 2 OV-chipkaarten gekregen. Vervolgens valt er een brief in de bus dat er idd 2 chipkaarten zijn verstuurd, nummer 1 en nummer 2 en dat ik zelf mag weten welke ik ga gebruiken. De beide nummers die in de brief worden vermeld komen echter niet overeen met het nummer dat op de kaarten staat Moet ik dat nog gaan melden of zou ik 'm gewoon gaan gebruiken
Is al eerder ergens gepost. Die nummers waren overal hetzelfde ofzo
You dream it, I live it.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:15:06 #208
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76491889
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:07 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

.

Anyway. Ik heb even mijn OV-chipkaart tegen een NS-automaat aangehouden. Hier stonden 4 producten op: OV-week en OV-weekend en 2 overige producten (zal de tijdelijke wel zijn).

Maar het gekke is. De geldigheid hiervan is tot 2012 en op de OV-chipkaart staat tot 2014. Lekker omslachtig.
Die 2 overige producten vormen samen je officiele OV Die andere die de automaat wel herkent zijn de tijdelijke. Ik heb dat ook dat die tot 2012 geldig zijn Dat de chipkaart 5 jaar geldig is klopt ook. Gaat om de kaart zelf (bijv voor op saldo treinen etc) niet om je studenten reisproduct.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76492499
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:53 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Dus wat moet je dan doen met je abonnementkaart(studentenreisrecht) , niet inchecken?
Trein niet
Tram: wel
Metro: wel
Bus: ligt aan vervoerder, er staat een waarschuwing op de kastjes als ie geen abonnementen aanneemt. Dan dus niet inchecken.
pi_76493759
En als je in de trein met een 2-1 overgangskaart reist?

Verder wou ik hem vandaag weer eens activeren. Lekker lange rij, minstens 30 man. Ook zo handig midden op het stationsplein, telkens mensen die door de rij heem moesten wurmen om naar hun perron te gaan. Maar helaas was hij kapot en heb ik 20 minuten voor niks gewacht.

Ik moet zeggen dat de OV-chipkaart voor mij wel een grote vooruitgang is op de OV-studentenkaart, daar hoefde ik veel te weinig moeite voor doen. Alleen maar even naar het postkantoor, dat is toch helemaal niet spannend.
pi_76493836
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:57 schreef Geqxon het volgende:
En als je in de trein met een 2-1 overgangskaart reist?

Verder wou ik hem vandaag weer eens activeren. Lekker lange rij, minstens 30 man. Ook zo handig midden op het stationsplein, telkens mensen die door de rij heem moesten wurmen om naar hun perron te gaan. Maar helaas was hij kapot en heb ik 20 minuten voor niks gewacht.

Ik moet zeggen dat de OV-chipkaart voor mij wel een grote vooruitgang is op de OV-studentenkaart, daar hoefde ik veel te weinig moeite voor doen. Alleen maar even naar het postkantoor, dat is toch helemaal niet spannend.
Ach bij het postkantoor heb ik ook wel eens een half uur gestaan om die achterlijke kaart op te halen. Mijn product activeren was nog geen minuut werk.
pi_76493889
Dat is eenmalig een half uurtje. Dit is een karwei van maanden lang de helpdesk bellen, meerdere keren aanvraagformulieren verzenden, langs diverse activatieautomaten voordat je er eentje vind die er werkt, je tijdelijke pas weer terugsturen.... leuk!
pi_76493934
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:00 schreef Geqxon het volgende:
Dat is eenmalig een half uurtje. Dit is een karwei van maanden lang de helpdesk bellen, meerdere keren aanvraagformulieren verzenden, langs diverse activatieautomaten voordat je er eentje vind die er werkt, je tijdelijke pas weer terugsturen.... leuk!
Daar had ik gelukkig geen last van, maar snap dat het voor degene die dat wel hadden een vervelende aangelegenheid is.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:18:21 #214
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76494808
tvp
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:39:30 #215
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76495774
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:56 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

gaat je allemaal ook niet goed af meis.

hopelijk krijg je hem snel.
Nee, snif. Ik denk dat ik nu mijn tijdelijke en mijn echte ov-chip ongeveer tegelijk ontvang. Handig.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:39:57 #216
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_76495806
Ik heb vandaag een nieuw aanvraagformulier aangevraagd, want de oude aanvrag waren ze kwijt.
Nu moet ik dus eerst wachten op dat formulier en dan opsturen en wachten op m'n kaart. Hoe lang gaat dat duren? Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Baal er stevig van...stom gedoe...
You were born as an original. Don't die as a copy.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:42:24 #217
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76495921
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:39 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb vandaag een nieuw aanvraagformulier aangevraagd, want de oude aanvrag waren ze kwijt.
Nu moet ik dus eerst wachten op dat formulier en dan opsturen en wachten op m'n kaart. Hoe lang gaat dat duren? Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Baal er stevig van...stom gedoe...
Wanneer had je de eerste aanvraag opgestuurd? Voor 30 november? Ik wel, en die aanvraag zijn ze van mij ook kwijt. Halverwege december heb ik er opnieuw één opgestuurd en ik heb nog niets. Wel bijna. Het duurt een week of drie schijnt. 1 week wachten op het formulier, dan nog twee weken op de kaart. Maar sommigen krijgen bij het formulier meteen een tijdelijke kaart, ook handig (heb ik niet gehad).
pi_76496002
Even een vraag die vast al tig keer gesteld is in voorgaande topics...

Ik heb een weekabonnement ovchipkaart. Moet je geld op je studenten ovchipkaart zetten als je s'weekends met de trein wil reizen óf moet je bij de ns een papieren kaartje (met korting dus) uit de automaat kopen? Dat is voor mij op dit moment nog onduidelijk.

En werkt dit ook zo bij de bus/metro/tram of werkt dat wel met een saldo op je kaart?
En hoe zit het dan met de korting?
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76496326
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:11 schreef Meddo het volgende:
Wat een zelfkennis heb jij Een koe op de voorkant
Ik heb ook een koe! Volgens mij krijgen meisjes koeien en jongens varkens.
pi_76496733
Bij mij staat er een enorme baas op mijn OV chipkaart.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:05:35 #221
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_76497062
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wanneer had je de eerste aanvraag opgestuurd? Voor 30 november? Ik wel, en die aanvraag zijn ze van mij ook kwijt. Halverwege december heb ik er opnieuw één opgestuurd en ik heb nog niets. Wel bijna. Het duurt een week of drie schijnt. 1 week wachten op het formulier, dan nog twee weken op de kaart. Maar sommigen krijgen bij het formulier meteen een tijdelijke kaart, ook handig (heb ik niet gehad).
Ik heb mijn aanvraagformulier in oktober al verstuurd! Als ik jou zo verhaal zo lees, kan ik beter weer een strippenkaart gaan kopen.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_76497139
Ik heb al vier pasfoto's verstuurd en heb nu een tijdelijke ovchipkaart. Binnen drie dagen stuur ik pasfoto vijf toe en hoop ik deze maand nog een ovchipkaart te hebben. (al zie ik het somber in)
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76499053
Hopelijk zetten ze geen boete of wat dan ook op niet uitchecken.
Check netjes in in de bus, maar nog geen 1x uitgechecked
pi_76499171
De ovkaart is dus nog geldig in de trein (ook in die van Arriva hoop ik?) maar is die ook nog geldig in de bus?
pi_76499197
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:45 schreef consio het volgende:
Hopelijk zetten ze geen boete of wat dan ook op niet uitchecken.
Check netjes in in de bus, maar nog geen 1x uitgechecked
Dat komt of is er al dus al wel. Daar zullen ze waarschijnlijk de komende tijd wel soepel mee omgaan, maar binnenkort toch echt niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')