abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:25:58 #176
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_76479448
Tering oV chiPkaart (TVP ja)

NS maakt er idd een bende van. Sta ik gister op station leeuwarden, roepen ze om dat reizigers niet moeten vergeten in en uit te checken.

Blij dat ik het niet heb gedaan, want in de Westereen is dat ding nog netjes ingepakt en dus buiten bedrijf.

Had ik dus al 1 keer niet uit kunnen checken!
NS verwar die mensen niet zo! gewoon niet inchecken bij NS/Arriva treinen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:30:06 #177
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_76479633
Bij een klasgenote van mij werd vorig jaar haar tas gejat en toen was haar OV chipkaart ook pleite. Toen heeft ze meteen een nieuwe OV chipkaart aangevraagd, maar tot op heden niks ontvangen, ook heeft geen tijdelijke OV kaart ontvangen, omdat er van alles fout gaat bij de OV chipkaart instantie. Zo hebben ze o.a. verkeerde adres gegevens (wel de juiste opgestuurd) en loopt alles langs elkaar heen.

Nu heeft ze dus afgelopen weken treinkaartjes moeten kopen en door het gezeik van de OV chipkaart fouten betaald ze nu al zeker 2wkn te lang voor haar treinkaartjes.

Waar kan ze haar treinkaartjes declareren? De mevrouw van studenten ov kaart service lijn zegt ze dat het daar niet kan declareren, maar dat lijkt mij sterk, want het zijn fouten van hun.

(een andere klasgenoot had zijn tijdelijk ov chip binnen een week, bij haar duurt het al 6weken).
Drugs are good mkay?
pi_76479673
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:25 schreef Faceoff het volgende:
Tering oV chiPkaart (TVP ja)

NS maakt er idd een bende van. Sta ik gister op station leeuwarden, roepen ze om dat reizigers niet moeten vergeten in en uit te checken.

Blij dat ik het niet heb gedaan, want in de Westereen is dat ding nog netjes ingepakt en dus buiten bedrijf.

Had ik dus al 1 keer niet uit kunnen checken!
NS verwar die mensen niet zo! gewoon niet inchecken bij NS/Arriva treinen.
Er zijn nog meer mensen behalve studenten die met de trein reizen
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:36:20 #179
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76479893
Ik zou hem vandaag voor het eerst gaan gebruiken. Waar het niet dat het kastje in de bus het niet deed waardoor ik hem alsnog niet gebruikt/getest heb Fijn dat de vervoersbedrijven ook zo lekker voorbereid zijn...
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:45:46 #180
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_76480281
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er zijn nog meer mensen behalve studenten die met de trein reizen

student of niet, niemand kan uitchecken als dat apparaat niet werkt
pi_76480324
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:45 schreef Faceoff het volgende:

[..]

student of niet, niemand kan uitchecken als dat apparaat niet werkt
ja dat is vervelend, maar mensen die op saldo reizen bij de NS moeten toch echt wel in en uitchecken, dat het werkt voor hun is weer een ander verhaal.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:50:12 #182
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76480449
Oke, echt te raar:

Ik word net gebeld door ov-chipkaart BV dat ik nog geen ov-chipkaart heb en dat ze mijn gegevens wil hebben om het proces te versnellen. Euh. Dus. En dat ik deze week een tijdelijke kaart in de bus krijg. Nou, jippie. Ik wil mijn definitieve kaart, die ook bijna zou moeten komen, aangezien die volgens 09006655444 31 december gemaakt is. Nouja, het zal allemaal wel.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:56:53 #183
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76483237
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Oke, echt te raar:

Ik word net gebeld door ov-chipkaart BV dat ik nog geen ov-chipkaart heb en dat ze mijn gegevens wil hebben om het proces te versnellen. Euh. Dus. En dat ik deze week een tijdelijke kaart in de bus krijg. Nou, jippie. Ik wil mijn definitieve kaart, die ook bijna zou moeten komen, aangezien die volgens 09006655444 31 december gemaakt is. Nouja, het zal allemaal wel.
gaat je allemaal ook niet goed af meis.

hopelijk krijg je hem snel.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76483278
Ik heb toen de chipkaart werd ingevoerd in de Rotterdamse metro nog een paar dagen voor de RET gewerkt als vraagbaak voor mensen die het niet snapten. Kortom, ik zal me hier eens nuttig maken

Overigens ging ik vanmorgen proberen om mijn bestelling op te halen, maar hij kon nog steeds niks vinden
In ieder geval werkt dat tijdelijke ding tot 31-01 prima, dus ik ga aan het einde van de maand wel weer eens kijken.
pi_76483317
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb toen de chipkaart werd ingevoerd in de Rotterdamse metro nog een paar dagen voor de RET gewerkt als vraagbaak voor mensen die het niet snapten. Kortom, ik zal me hier eens nuttig maken

Overigens ging ik vanmorgen proberen om mijn bestelling op te halen, maar hij kon nog steeds niks vinden
In ieder geval werkt dat tijdelijke ding tot 31-01 prima, dus ik ga aan het einde van de maand wel weer eens kijken.
Kom je nu mee, had je dat niet vanaf het eerste topic kunnen doen. Had mij wat typewerk gescheeld

Nee hoor, extra uitleg is altijd fijn
pi_76483351
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Kom je nu mee, had je dat niet vanaf het eerste topic kunnen doen. Had mij wat typewerk gescheeld

Nee hoor, extra uitleg is altijd fijn
Sorry, ik kom nooit in SES
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:00:23 #187
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76483359
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:57 schreef Irritatie100 het volgende:

wehehe jij bent ook altijd de lul.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76483370
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:00 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

wehehe jij bent ook altijd de lul.
Is dat zo?
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:24:53 #189
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76484379
Vandaag even langs de supermarkt gegaan en het is gelukt om de bestellingen op te halen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:33:57 #190
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_76484719
En ik heb dat kutding nog steeds niet binnen . Inmiddels al begonnen aan een nieuw setje pasfoto's. De teller staat op 6, ik ben benieuwd of ik 'm nu wel binnenkrijg!
pi_76485460
Net reisproduct opgehaald. Er stond trouwens dat hij er 2 had opgehaald. Dat gele ding is wel rete traag zeg
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:56:58 #192
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76485652
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:52 schreef GuitarJJ het volgende:
Net reisproduct opgehaald. Er stond trouwens dat hij er 2 had opgehaald. Dat gele ding is wel rete traag zeg
Is ook gelijk je kortingabbo volgens mij Traagheid viel trouwens wel mee.. alleen spuugt hij de bon uit in plaats van normaal te printen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:57:01 #193
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_76485654
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:52 schreef GuitarJJ het volgende:
ja echt he, hij heeft bij mij de Rabobank-pinautomaat van de eerste plaats verstoten.
Beiden kunnen ze het niet laten om je belachelijk lang te bedanken voor je transactie en tot ziens te wensen!
pi_76486098
Jeej, zojuist mijn tijdelijke studenten OV-chipkaart ontvangen.

Als ik het goed begrijp hoef ik deze pas dus niet te activeren... Moet ik hier wel mee in-/uitchecken?
pi_76486296
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:07 schreef Exterminator het volgende:
Jeej, zojuist mijn tijdelijke studenten OV-chipkaart ontvangen.

Als ik het goed begrijp hoef ik deze pas dus niet te activeren... Moet ik hier wel mee in-/uitchecken?
In- en uitchecken hoeft niet bij de NS, wel in de bus/tram ed. Let wel goed op in de bus: in sommige bussen heb je alleen scanners die kunnen werken met het reizen op saldo, maar niet met abonnementen. Aangezien jouw kaart een abonnement bevat (het studentenreisrecht), betaal je daar gewoon als je incheckt.
pi_76486359
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In- en uitchecken hoeft niet bij de NS, wel in de bus/tram ed. Let wel goed op in de bus: in sommige bussen heb je alleen scanners die kunnen werken met het reizen op saldo, maar niet met abonnementen. Aangezien jouw kaart een abonnement bevat (het studentenreisrecht), betaal je daar gewoon als je incheckt.
Dat in-/uitchecken moet toch wel bij de NS vanaf februari? Of begrijp ik dat verkeerd...
Komend weekend wil ik trouwens ook met de trein reizen, hoe zit het dan met deze (tijdelijke) chipkaart? Gewoon 'n keertje kopen met korting zoals vroeger?
pi_76486509
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:13 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Dat in-/uitchecken moet toch wel bij de NS vanaf februari? Of begrijp ik dat verkeerd...
Komend weekend wil ik trouwens ook met de trein reizen, hoe zit het dan met deze (tijdelijke) chipkaart? Gewoon 'n keertje kopen met korting zoals vroeger?
Ik sprak laatst een NS-conducteur, die zei dat je ook na januari niet hoeft in te checken in de trein. Hij zei dat de studentenchipkaart voor de NS niks meer is als een kaart waarmee je poortjes opent. Aangezien bijna geen enkel station nog poortjes heeft is het niet nodig in te checken bij de NS.
De conducteurs in de trein hebben namelijk scanners waarmee ze kunnen zien welk abonnement er op je kaart staat, ook al heb je niet ingecheckt. In de tram ed hebben ze alleen scanners die kunnen zien of je wel of niet ingecheckt hebt. Daarom hoef je bij de NS niet te checken en in de tram wel.

In het weekend moet je inderdaad gewoon een papieren kortingskaartje kopen.
pi_76487526
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik sprak laatst een NS-conducteur, die zei dat je ook na januari niet hoeft in te checken in de trein. Hij zei dat de studentenchipkaart voor de NS niks meer is als een kaart waarmee je poortjes opent. Aangezien bijna geen enkel station nog poortjes heeft is het niet nodig in te checken bij de NS.
De conducteurs in de trein hebben namelijk scanners waarmee ze kunnen zien welk abonnement er op je kaart staat, ook al heb je niet ingecheckt. In de tram ed hebben ze alleen scanners die kunnen zien of je wel of niet ingecheckt hebt. Daarom hoef je bij de NS niet te checken en in de tram wel.

In het weekend moet je inderdaad gewoon een papieren kortingskaartje kopen.
De NS heeft aangegeven (dus niet een willekeurige conducteur die het meestal ook niet weten) dat als het eenmaal ingevoerd is, dat iedereen moet gaan inchecken. Op straffe van een boete of een geblokkeerde kaart.

Zolang de kaart nog niet ingevoerd is hoef je ook niet in te checken.
pi_76487920
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De NS heeft aangegeven (dus niet een willekeurige conducteur die het meestal ook niet weten) dat als het eenmaal ingevoerd is, dat iedereen moet gaan inchecken. Op straffe van een boete of een geblokkeerde kaart.

Zolang de kaart nog niet ingevoerd is hoef je ook niet in te checken.
Dat zei die conducteur ook hoor: zodra de poortjes op het station staan.
pi_76488283
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dus wat moet je dan doen met je abonnementkaart(studentenreisrecht) , niet inchecken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')