Die moet je inleveren als je je persoonlijke studenten OV-chipkaart hebt. Zo niet, dan mag je flink betalen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:36 schreef Gloeidoos het volgende:
[..]
Precies hetzelfde. Gelukkig heb ik ook nog een tijdelijke OV kaart waar ik wel mee kan inchecken bij bussen zonder dat er saldo wordt afgeschreven.
Mmm, eigenlijk al mijn vrienden die al geactiveerd hebben hebben geen problemen bij de GVU bussen. Het zijn inderdaad ook niet alle chauffeurs, maar ik zou het wel heel vervelend vinden de rest van de maand me steeds te moeten verdedigen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:49 schreef egeltje1985 het volgende:
Het schijnt dat sommige incheck-/ en uitcheckautomaten geen abonnementen kunnen herkennen. Misschien dat het daar aan ligt? Dat staat er dan op. Verder reis ik ook in Utrecht, zonder ov-chip want die heb ik nog niet, maar met mijn oude OV, en dat vinden ze allemaal prima. Gek dan dat ze bij jou moeilijk doen.
Je OV chip lag uiterlijk vanaf 1 januari klaar, ik zie het probleem niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:53 schreef Briseis het volgende:
[..]
Mmm, eigenlijk al mijn vrienden die al geactiveerd hebben hebben geen problemen bij de GVU bussen. Het zijn inderdaad ook niet alle chauffeurs, maar ik zou het wel heel vervelend vinden de rest van de maand me steeds te moeten verdedigen.
Ik erger me normaal niet zo gauw, maar ik ben dit hele ov-chipkaart gebeuren nu al meer dan zat. Komt nog eens bij dat ik pas kan activeren vanaf 22 januari. Laat ik nu net van 21 t/m 31 januari op vakantie gaan. Gebeld met de hulplijn: moet ik iemand anders gaan vragen dit voor mij te doen. Helaas gaan alle mensen die ik genoeg vertrouw en waarvan ik dat kan vragen zonder enorm schuldgevoel ook mee op vakantie.
Ik was ook niet van plan om hem te houden. Maar zo lang mijn persoonlijke OV chipkaart kuren heeft (en die tijdelijke niet!) zie ik nog geen reden om hem terug te sturen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:46 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Die moet je inleveren als je je persoonlijke studenten OV-chipkaart hebt. Zo niet, dan mag je flink betalen.
Je kan m gewoon nu al activeren hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:53 schreef Briseis het volgende:
[..]
Mmm, eigenlijk al mijn vrienden die al geactiveerd hebben hebben geen problemen bij de GVU bussen. Het zijn inderdaad ook niet alle chauffeurs, maar ik zou het wel heel vervelend vinden de rest van de maand me steeds te moeten verdedigen.
Ik erger me normaal niet zo gauw, maar ik ben dit hele ov-chipkaart gebeuren nu al meer dan zat. Komt nog eens bij dat ik pas kan activeren vanaf 22 januari. Laat ik nu net van 21 t/m 31 januari op vakantie gaan. Gebeld met de hulplijn: moet ik iemand anders gaan vragen dit voor mij te doen. Helaas gaan alle mensen die ik genoeg vertrouw en waarvan ik dat kan vragen zonder enorm schuldgevoel ook mee op vakantie.
Zie, dat dacht ik al! Maar ik ben gisteren gewoon uit de rij gejaagd door een medewerker van NS.quote:
quote:De tijdelijke kaart heeft een beperkte geldigheid. Je kunt ermee reizen totdat je jouw officiele Studenten OV-chipkaart ontvangt. Pas als je de officiële Studenten OV-chipkaart hebt ontvangen, ga je het reisproduct voor 2010 en verder ophalen bij een van de ophaalpunten.
Ben je student of niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Ik vind eigenlijk dat als ze je toch zo goed kunnen volgen omdat je in- en uitcheckt met je ov-chip dat ze je het geld bij vertraging automatisch over zouden moeten maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Jaquote:
Omdat je nog niet in- en uit hoeft te checken, doe ik dat nog niet...Ik kan verder ook niks vinden op de NS-site..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat als ze je toch zo goed kunnen volgen omdat je in- en uitcheckt met je ov-chip dat ze je het geld bij vertraging automatisch over zouden moeten maken.
Maar verder kan ik er niets over vinden. Op de ns-site staat alleen (verouderde) informatie over hoe geld terug te vragen met een ov-studentenkaart (papieren dus).
Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb mijn definitieve abbonement al opgehaald en dat zij dan het tijdelijke product er nog op had staan. Conducteur zei niets dus het zal wel goed zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Of misschien zijn er verschillende benamingen voor het tijdelijke abonnement en het opgehaalde abonnement?
Dus je hebt het privilege om gratis te reizen, en omdat jij dan vertraging hebt verwacht je, ondanks dat je GRATIS!! reist, dat je geld krijgt?quote:
Ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus je hebt het privilege om gratis te reizen, en omdat jij dan vertraging hebt verwacht je, ondanks dat je GRATIS!! reist, dat je geld krijgt?
Ik ook! Vandaag mijn echte, gister mijn tijdelijke. Waarom ze dat doen, geen idee. Alleen maar extra werk voor mij, moet ik de tijdelijke weer terugsturen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:04 schreef Negaiido het volgende:
Ik heb eindelijk mn OV-chipkaart ontvangen.
Maar ik had wel al gisteren een tijdelijke ontvangen en vandaag weer een. Leuk twee tijdelijke ov-chipkaarten.
Ja, dat is altijd zo geweest. Ik reis dan wel gratis, maar ook voor mij is het vervelend als ik uren vertraging heb/te laat kom.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus je hebt het privilege om gratis te reizen, en omdat jij dan vertraging hebt verwacht je, ondanks dat je GRATIS!! reist, dat je geld krijgt?
Controles zijn er zeker af en toe, ook in volle bussen, maar in Breda vooral bij de haltes waar bijna alle lijnen langskomen zoals Vlaszak en Centrum...quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou ja, dan moet je ook nog eens een controle krijgen in de bus, wat ik nou niet zo vaak mee maak eerlijk gezegd.
Wel triest dat Veolia die nog steeds niet hebben trouwens...
Die in Utrecht: probeer de ah, richting jaarbeurs eens, of het gvu-hokje bij de bussen, i.p.v. enkel de ah to go op het stationsplein.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:04 schreef Heroinjunk het volgende:
Toen ik gister naar school ging checkte ik in de bus in, maar ik dacht dat ik niet ingechecked was, dus heb ik ook niet uitgechecked. Nou ben ik binnen 2 uur weer met de bus terug naar huis gegaan en wel ingechecked en uitgechecked, heb ik daar verder geen problemen mee?
Wel ben ik al eeuwig op zoek naar activeerapparaatjes, die in Utrecht staan altijd 60000 man en die in Den Bosch is kapot.
Ja, ik ga het nu gewoon in mijn woonplaats doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Die in Utrecht: probeer de ah, richting jaarbeurs eens, of het gvhokje bij de bussen, i.p.v. enkel de ah to go op het stationsplein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |