abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:45:05 #251
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_76534382
Ik reis altijd met overvolle bussen. Nu hoor je dus geen piep als het een beeeetje lawaaig is. Dus ik dacht dat ie niet uitcheckte en deed het nog een keer. maar nu had ik dus uit en weer ingecheckt. Maar door de mensenstroom naar buiten kon ik niet weer uitchecken.

Zucht. Wat voor consequenties heeft niet uitchecken op een studentenov?
My mama didn't raise no fool
pi_76540500
Zat vandaag in de bus en ving een gesprek op tussen de buschauffeur en een Veolia steward die net was ingestapt.. Veolia stewards/controleurs hebben nog geen controle apparaten om te checken op week en weekend OV, maar deze waren besteld... dus zou oppassen door in het weekend te gaan reizen als je een week hebt, want binnenkort ben je er gewoon bij
pi_76540770
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zat vandaag in de bus en ving een gesprek op tussen de buschauffeur en een Veolia steward die net was ingestapt.. Veolia stewards/controleurs hebben nog geen controle apparaten om te checken op week en weekend OV, maar deze waren besteld... dus zou oppassen door in het weekend te gaan reizen als je een week hebt, want binnenkort ben je er gewoon bij
Nou ja, dan moet je ook nog eens een controle krijgen in de bus, wat ik nou niet zo vaak mee maak eerlijk gezegd.

Wel triest dat Veolia die nog steeds niet hebben trouwens...
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:55:40 #254
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_76540919
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Alsof ze in een overvolle bus met studenten gaan controleren
pi_76541199
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:55 schreef Slickk het volgende:

[..]

Alsof ze in een overvolle bus met studenten gaan controleren
Zegt toch niemand? Het gaat vooral om de controle in het weekend om te zien of er mensen met een week-OV gratis proberen te reizen. En door de week net andersom, en dan controles buiten de spits uiteraard.
pi_76548987
Ik had vandaag het grote geluk om in Leeuwarden in te kunnen checken, maar toen ik uit wilde checken in Heerenveen moest ik het later nog eens proberen. Daarna inchecken in de bus werkte ook niet, wat een blunder die chipkaart.

Bij mijn abbonement stond 'Stwkvrij'. bij het meisje voor mij stond 'Student week'. Zouden er verschillende abbonementen zijn? m.i. heb ik namelijk gewoon een weekkaart..
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:00:14 #257
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76549111
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:55 schreef princess-a het volgende:
Ik had vandaag het grote geluk om in Leeuwarden in te kunnen checken, maar toen ik uit wilde checken in Heerenveen moest ik het later nog eens proberen. Daarna inchecken in de bus werkte ook niet, wat een blunder die chipkaart.

Bij mijn abbonement stond 'Stwkvrij'. bij het meisje voor mij stond 'Student week'. Zouden er verschillende abbonementen zijn? m.i. heb ik namelijk gewoon een weekkaart..
Of misschien zijn er verschillende benamingen voor het tijdelijke abonnement en het opgehaalde abonnement?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:11:53 #258
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_76549321
Ik heb nog steeds het aanvraagformulier niet. En ook nog geen chipdinggeval. En die klotekaartjes kosten nu 2,50! Toch maar weer een strippenkaart kopen...
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:13:05 #259
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76549351
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:11 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb nog steeds het aanvraagformulier niet. En ook nog geen chipdinggeval. En die klotekaartjes kosten nu 2,50! Toch maar weer een strippenkaart kopen...
Euh, je mag nog met je 2009-OV he? Of heb je dat niet?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:28:16 #260
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_76549615
Nee, en ik denk ook dat daar het probleem misschien wel zit. Ik heb (op aanraden van de ib-groep) de aanvraag in oktober verstuurd terwijl ik in november en december m'n stufi stop moest zetten vanwege de bijverdiengrens. Dus ik moest mijn OV inleveren voor 1 november. Maar goed, dan is het alsnog raar dat m'n aanvraag gewoon weg is natuurlijk....

Ik baal er zó van, want met dit weer kan ik niet met de fiets/scooter/auto naar stage/school en ben ik dus gedwongen om de bus te nemen. Zo klote!!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_76552297
Oké, ik heb dus nog niet mijn abo voor 2010 kunnen activeren (mijn achternaam begint met een V, dus ik ben als allerlaatste aan de beurt). Het lukt me echter ook niet in te checken met het zogenaamde tijdelijke reisproduct. Ik krijg steeds een melding van onvoldoende saldo, terwijl ik alleen in de vrij reizen periode reis. Tot nu toe zijn de buschauffeurs (GVU & Connexion) redelijk coulant, maar gisteren ben ik me toch een partij uitgescholden door een overijverige buschauffeur en weigerde hij simpelweg me te vervoeren. Natuurlijk liet ik me dat niet aanleunen, maar ik ben nu wel huiverig nog een keer de bus in te stappen zonder dat ik precies weet hoe het werkt.

Volgens ov-chipkaart.nl staan de volgende producten op mijn kaart:

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Volgens de IBG heb ik een weekabo. Wat gaat er mis?
pi_76552728
Weet iemand wat de stand van zaken wat betreft de ov-studentenchip in Groningen/Drenthe is? Ik lees namelijk het volgende op de QBuzz site:
quote:
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geďntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.

Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren.
Maar mijn zichtkaart is een weekendkaart, terwijl ik nu een WEEKkaart op mijn chip heb staan. Zou toch belachelijk zijn dat ik nu moet gaan betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben! Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt?
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:49:44 #263
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76553331
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:05 schreef Briseis het volgende:
Oké, ik heb dus nog niet mijn abo voor 2010 kunnen activeren (mijn achternaam begint met een V, dus ik ben als allerlaatste aan de beurt). Het lukt me echter ook niet in te checken met het zogenaamde tijdelijke reisproduct. Ik krijg steeds een melding van onvoldoende saldo, terwijl ik alleen in de vrij reizen periode reis. Tot nu toe zijn de buschauffeurs (GVU & Connexion) redelijk coulant, maar gisteren ben ik me toch een partij uitgescholden door een overijverige buschauffeur en weigerde hij simpelweg me te vervoeren. Natuurlijk liet ik me dat niet aanleunen, maar ik ben nu wel huiverig nog een keer de bus in te stappen zonder dat ik precies weet hoe het werkt.

Volgens ov-chipkaart.nl staan de volgende producten op mijn kaart:

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Volgens de IBG heb ik een weekabo. Wat gaat er mis?
Het schijnt dat sommige incheck-/ en uitcheckautomaten geen abonnementen kunnen herkennen. Misschien dat het daar aan ligt? Dat staat er dan op. Verder reis ik ook in Utrecht, zonder ov-chip want die heb ik nog niet, maar met mijn oude OV, en dat vinden ze allemaal prima. Gek dan dat ze bij jou moeilijk doen.
pi_76553653
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:25 schreef Brentmeister het volgende:
Weet iemand wat de stand van zaken wat betreft de ov-studentenchip in Groningen/Drenthe is? Ik lees namelijk het volgende op de QBuzz site:
[..]

Maar mijn zichtkaart is een weekendkaart, terwijl ik nu een WEEKkaart op mijn chip heb staan. Zou toch belachelijk zijn dat ik nu moet gaan betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben! Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt?
Je zichtkaart is toch gewoon de nieuwe chipkaart
You dream it, I live it.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:02:00 #265
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76553680
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Meddo het volgende:

[..]

Nee, de oude papieren kaart. Die hebben ze omgedoopt tot zichtkaart.
pi_76553736
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik laat gewoon mijn chipkaart zien hoor
You dream it, I live it.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:05:22 #267
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76553756
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik weet dat het heel erg omslachtig is, maar heb je misschien een bevestiging gekregen van IBG zodat je die eventueel zou kunnen laten zien?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76553768
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Meddo het volgende:

[..]

nee:
quote:
de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart.
Maar mijn ov-studentenkaart van 2009 is een weekendkaart terwijl ik mijn ov-chipkaart via mijn ib-groep al omgezet heb naar een weekkaart (is ook te zien op de site), omdat ik nu meer doordeweeks ga reizen. Omdat chauffeurs de chips niet kunnen uitlezen zeggen ze dat je maar je oude kaart moet gebruiken, maar dat is dus niet het abonnement wat ik nu heb.
pi_76553851
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik weet dat het heel erg omslachtig is, maar heb je misschien een bevestiging gekregen van IBG zodat je die eventueel zou kunnen laten zien?
Die maak je uiteraard zelf op je computer natuurlijk.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:16:03 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76554029
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:06 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

nee:
[..]

Maar mijn ov-studentenkaart van 2009 is een weekendkaart terwijl ik mijn ov-chipkaart via mijn ib-groep al omgezet heb naar een weekkaart (is ook te zien op de site), omdat ik nu meer doordeweeks ga reizen. Omdat chauffeurs de chips niet kunnen uitlezen zeggen ze dat je maar je oude kaart moet gebruiken, maar dat is dus niet het abonnement wat ik nu heb.
Er zijn ook mensen die hun oude ov gewoon weggesmeten hebben, want niet meer geldig. Wat als je dat zegt in de bus: 'Ik heb geen verlopen ov meer, enkel mijn inmiddels landelijk geldige ov-chip, kunt u deze niet uitlezen is dat niet mijn probleem'. Ik vraag me dan toch ernstig af wat ze je kunnen maken.
pi_76554345
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hun oude ov gewoon weggesmeten hebben, want niet meer geldig. Wat als je dat zegt in de bus: 'Ik heb geen verlopen ov meer, enkel mijn inmiddels landelijk geldige ov-chip, kunt u deze niet uitlezen is dat niet mijn probleem'. Ik vraag me dan toch ernstig af wat ze je kunnen maken.
Ik denk dat ik dit maar ga doen inderdaad! In voorgaande jaren verknipte ik mijn ov ook altijd al. Tevens heb ik gewoon officieel een weekabonnement wat op mijn ib-groep te zien is.
pi_76556982
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
+ vakantieperiode week is 16 juli tot 16 augustus

vervelend dat dit niet op de achterkant staat
pi_76557153
Ik heb op mijn OV-chipkaart gewoon een WeekOV staan(al opgehaald) maar nu reisde ik gister met de bus, checkte ik in en uit maar is er geld afgeschreven.

Echt vreemd, want in de trein kon de conducteur wel gewoon zien dat er een weekOV opzat
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:46:35 #274
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76557205
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:06 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

nee:
[..]

In de bussen van Arriva werken de scanner nog niet en ik heb alle keren gewoon mijn OV-chipkaart aan de chauffeur laten zien.. Heb er geen problemen mee gehad en niemand deed er moeilijk over.
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_76558944
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:45 schreef MaxC het volgende:
Ik heb op mijn OV-chipkaart gewoon een WeekOV staan(al opgehaald) maar nu reisde ik gister met de bus, checkte ik in en uit maar is er geld afgeschreven.

Echt vreemd, want in de trein kon de conducteur wel gewoon zien dat er een weekOV opzat
Precies hetzelfde. Gelukkig heb ik ook nog een tijdelijke OV kaart waar ik wel mee kan inchecken bij bussen zonder dat er saldo wordt afgeschreven .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')