abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76401223
TS is zelf niet dun, dit komt omdat ik gewoon graag eet.
Geen lulkoek, gewoon de waarheid, want zo is het, en geen zielig verhaal.
Dat gezegd te hebben kan ik het volgende stukje schrijven zonder al te veel schuldgevoel.

Dikke mensen, je ziet ze overal, niets mis mee, het zijn vaak aardige mensen.
Het probleem is dat de oneerlijkheid tegenover dunne mensen.
Voorbeeld:

Je betaald op het vliegtuig meer geld als je meer bagage bij je hebt, logisch natuurlijk, want er is dan minder plek over in het ruim, en dat kost je centjes.
Het kan ook zijn dat het vliegtuig zwaarder is waardoor er meer kerosine verbruikt wordt, het lijken me beide logische verklaringen.

Dan dit:

Dit kost de beste man niets extra, hij kan er tenslotte niets aan doen dat hij eruit ziet als een rots.

Klacht:Wij betalen extra geld voor dikke mensen.
The Pope? How many divisions has he got?
pi_76401237
Foto is fake?
pi_76401261
Die vent kan er vast wel wat aan doen
yer not one of dem smart felers are ye?
pi_76401270
die foto
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76401289
Ik vind het eerder zeilig
pi_76401310
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:55 schreef griskay het volgende:
Ik vind het eerder zeilig
tja
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  maandag 4 januari 2010 @ 15:56:04 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76401311
Wilde easyjet dikke mensen niet meer laten betalen als ze mee wilden vliegen? Het zou trouwens wel terecht zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 15:56:17 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76401320
Armsteun in je reet!
pi_76401323
Tsja, het is ook niet eerlijk. Dunne mensen betalen net zoveel zorg-premie als dikke mensen, terwijl dikke mensen een hoger risico hebben om ziek te worden, en dus meer gebruik maken van diezelfde zorg als de dunne medemens.
pi_76401339
Voor z'n ziektekosten betaal je denk ik meer. Maar ach, dat bespaar je weer op z'n AOW. De 60 haalt ie niet eens joh.
pi_76401362
Hmm die soort herken ik niet.
Even de pokedex erbij pakken.
pi_76401367

Kijk, hebbes.
pi_76401371
Die vent is niet alleen dik, maar ook nog fucking groot
pi_76401419
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:56 schreef CyberTijn het volgende:
Tsja, het is ook niet eerlijk. Dunne mensen betalen net zoveel zorg-premie als dikke mensen, terwijl dikke mensen een hoger risico hebben om ziek te worden, en dus meer gebruik maken van diezelfde zorg als de dunne medemens.
Er bestaan ook andere ziektes in deze wereld
  maandag 4 januari 2010 @ 15:59:39 #15
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_76401436
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_76401444
TS heeft wel degelijk een punt, maar moet zich ook bedenken dat:

It Never Hurts To Help!
  maandag 4 januari 2010 @ 16:00:10 #17
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76401459
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:57 schreef Rafelbaard het volgende:
Hmm die soort herken ik niet.
Even de pokedex erbij pakken.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:57 schreef Rafelbaard het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk, hebbes.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_76401482
Troltopic
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:01:03 #19
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76401496
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:59 schreef griskay het volgende:

[..]

Ja, maar een dik iemand heeft meer kans op bijv. hart en vaatziektes, diabetes etc. Daar is gewoon sneller en vaker iets mis mee (sorry dat ik het zo verwoord )
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  maandag 4 januari 2010 @ 16:02:45 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_76401545
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:56 schreef CyberTijn het volgende:
Prima als je dat wilt doen bij dikke mensen, maar dan moet je wel consequent blijven. Dus iedereen een full medical. Dat rode vlekje op je arm kon wel eens huidkanker worden, dus hogere premie, je oma had last van haar hart, hoppa hogere premie, de rijtest bij de ANWB viel niet zo goed uit, dat kon wel eens een ongeluk worden, hoppa hogere premie en voor je autoverzekering betaal je ook gelijk 3 keer zo veel, je huis is niet vochtvrij, dat worden longproblemen, hoppa extra premie en je baas werkt je er gelijk ook even uit.

Vind je het nu nog steeds zo terecht?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_76401573
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:59 schreef griskay het volgende:

[..]

Ik suggereer ook niet dat dat niet zo is
  maandag 4 januari 2010 @ 16:06:09 #22
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_76401667
Als zo'n type voor m'n neus zit maak ik het hem een hele nare vlucht, je kan gewoon niet vooruit kijken.
pi_76401698
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:02 schreef twiFight het volgende:

[..]

Prima als je dat wilt doen bij dikke mensen, maar dan moet je wel consequent blijven. Dus iedereen een full medical. Dat rode vlekje op je arm kon wel eens huidkanker worden, dus hogere premie, je oma had last van haar hart, hoppa hogere premie, de rijtest bij de ANWB viel niet zo goed uit, dat kon wel eens een ongeluk worden, hoppa hogere premie en voor je autoverzekering betaal je ook gelijk 3 keer zo veel, je huis is niet vochtvrij, dat worden longproblemen, hoppa extra premie en je baas werkt je er gelijk ook even uit.

Vind je het nu nog steeds zo terecht?
Terecht of niet terecht, daar zijn al eindeloze discussies over gevoerd op Fok, in de media, in de politiek etc. Ik kan me alleen wel voorstellen dat mensen die er alles aan doen om zo gezond mogelijk te leven zich benadeeld voelen.

Eigenlijk wordt het beeld wat jij schetst al in beperkte mate toegepast. Bij het afsluiten van een levensverzekering moet je ook aangeven of je rookt ja of nee. Het antwoord op die vraag bepaalt gedeeltelijk je premie.
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 16:07:05 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76401702
Was de bedoeling van een verzekering niet het dekken en verspreiden van de risico's?
pi_76401725
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:53 schreef J.Stalin het volgende:
TS is zelf niet dun, dit komt omdat ik gewoon graag eet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')