abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:18:56 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75274259
Welkom in het topic over Kratos, Spartaans krijger die het schopte tot God of War. Inmiddels is elke zichzelf respecterende PlayStation 3 gamer bezig met de God of War collectie en komt in maart het slot van de trilogie uit. Daarom kijken we in dit topic even terug, én vooruit!

God of War, PlayStation 2
Het begon allemaal in de zomer van 2005, God of War verscheen op de PlayStation 2. In een tijd dat Prince of Persia net een come-back had gemaakt kwam daar Kratos om het lieve van PoP aan de kant te schuiven en het actie-adventure-hack-n-slash genre naar een gewelddadiger niveau te tillen.
De manier van verhaal vertellen is erg gaaf in de game en kent zowel flashbacks als voorspellingen. Je rolt van het ene epische moment in het andere en God of War wordt één van de populairste PS2 games aller tijden en won verschillende GOTY awards in dat jaar.

God of War 2, PlayStation 2
Toen Kratos eenmaal God of War was geworden kon dat natuurlijk niet lang goed blijven en in God of War II volg je het verhaal vanaf dat moment. Wat vinden de Griekse Goden er eigenlijk van? Wat hebben de Titans nog voor rol in het verhaal? In GoWII kom je daar achter. God of War II is nog grootser, epischer en magischer dan zijn voorganger al was en was de zwanenzang van de PlayStation 2 in een tijd dat de Xbox 360 al in de winkels lang.

God of War: Chains of Olympus, PlayStation Portable
De PSP heeft het al sinds de release lastig om échte toppers te krijgen, maar Kratos kan daar natuurlijk wel wat aan veranderen. Chains of Olympus was een korte, maar heftige side-story in het grotere God of War verhaal. Het is een prequel op de eerste God of War en vertelt een van de missies die Kratos doet in opdracht van de Goden. Een verwijzing naar de gebeurtenissen in CoO vinden we onder andere terug in GoWII als Kratos de Titan Atlas tegenkomt.

God of War Collection, PlayStation 3
De God of War Collection omvat de eerste twee delen uit de trilogie en is een port van deze games. Je kunt ze nu beiden in HD-graphics (720p) spelen op de PS3. De games spelen exact hetzelfde met dezelfde bugs en glitches, maar wordt veel mooier gepresenteerd. Als je ziet hoe de games er nu uitzien ben je stomverbaasd dat het eigenlijk PS2-games zijn. Voor fans van God of War is het een mooi weerzien met Kratos en voor nieuwelingen is het de ideale manier om de avonturen van Kratos eens te beleven voordat God of War III verschijnt.

God of War III, PlayStation 3, Maart 2010
Nog een paar maanden en dan is het zover, God of War III verschijnt in maart 2010 in de winkels. Hoe loopt het verhaal van Kratos af? Wie sterft er allemaal nog door zijn toedoen? Helden, Goden en Titans maken zich allemaal op voor het laatste gevecht, en jij maakt er deel van uit!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:19:59 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75274280
Ik ben zelf net voorbij Atlas in God of War II, nog een paar uur en de God of War Collectie is ook alweer klaar. Ik denk dat ik Chains of Olympus nog maar een keer ga spelen! Wat een geweldige reeks, en dé reden om een PlayStation te kopen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:40:02 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_75274867
Ik heb God of War destijds bij mijn Playstation 2 gekocht. Wat een super vet spel. Later ook twee nog gekocht, en beide al meerdere keren uitgespeeld. Dit is in mijn ogen één van de meest toffe en vermakelijke spellen ooit.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_75275377
Ik twijfel nog om de trilogie aan te schaffen, heb God of War dan ook nog nooit gespeeld. Is de gameplay te vergelijken met andere games?
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:59:03 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75275449
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:56 schreef Misan het volgende:
Ik twijfel nog om de trilogie aan te schaffen, heb God of War dan ook nog nooit gespeeld. Is de gameplay te vergelijken met andere games?
Half. Het leent wat van Prince of Persia (blokken schuiven, handels overhalen) en Ninja Gaiden (het is immers een hack 'n slash). Het voegt daar zelf QTE aan toe. GoW kent echter wel haar eigen pacing en je hebt af en toe echt het gevoel dat je onwijs klein bent. Dat is heel goed gedaan door de makers.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:59:12 #6
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_75275456
Ben ook net begonnen met de God of War Collection ziet en voelt echt weer heerlijk
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:05:27 #7
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_75275670
Jammer dat 3 alleen voor de PS3 is..
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_75276224
Tag weggehaald.
Coole games! Erg veel zin in deel drie.

En er zijn (inclusief de PSP prequel) 4 delen, dus een quadrilogy.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:54:01 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75277365
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:21 schreef Strolie75 het volgende:
Tag weggehaald.
Coole games! Erg veel zin in deel drie.

En er zijn (inclusief de PSP prequel) 4 delen, dus een quadrilogy.
Als je echt wil gaan bitchen zijn er nog wel meer delen ook. Maar die neem ik bewust niet mee in dit topic.
pi_75318101
Wat zijn dan zoal de bugs en glitches die ook meegekomen zijn met deze ports?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_75320354
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Wij geen Gears of War, jullie geen God of War.

De Intertoys hier heeft hem geimporteerd. Ik denk dat ik maandag eens eventjes ga kijken of ze hem nog hebben.
  zaterdag 5 december 2009 @ 18:51:12 #12
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_75320462
quote:
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_75335985
quote:
Mooi moment om een ECHTE console te kopen
pi_75343647
Ik was met GoW 2 al bina op het einde met mijn ps2 .... , maar aangezien ik um nu ook (God of War Collection) op mijn ps3 slim heb , ben ik maar weer opnieuw begonnen ...

Echt retestrak en supersmooth speelt ie op de ps3 ....
pi_75363586
is deze eigenlijk al in nl. uit
want ik was van de week naar gamesplaza en daar zag ik hem nog niet liggen.

of is deze alleen te bestellen via het internet .?

GOW
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:01 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75363606
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:58 schreef kawa3 het volgende:

GOW
Op dit moment alleen nog import, al zullen er vast wel gameshops zijn die 'm verkopen. Import via VGP.ca is het snelst.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:17 schreef wolfrolf het volgende:
Wat zijn dan zoal de bugs en glitches die ook meegekomen zijn met deze ports?
De 'unlimited red orbs' glitches uit 1 zijn bijvoorbeeld overgekomen (zie Youtube). Verder zijn er niet echt bugs ofzo, maar ik bedoelde ook meer te zeggen dat het een rechtstreekse port is waar alleen de graphics aangepast zijn. Verder niets
pi_75369795
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:58 schreef kawa3 het volgende:

GOW
kzag um in Rotterdam liggen (FutureZone onder V&D) en heb um maar direct meegenomen ...

Was wel duur ...

49,99 Euro.
pi_75378174
Als je de importversie van de Collection haalt, heb je dan wel gewoon Trophies op je europese PSN?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_75379426
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef CP69 het volgende:

[..]

kzag um in Rotterdam liggen (FutureZone onder V&D) en heb um maar direct meegenomen ...

Was wel duur ...

49,99 Euro.

Had je nou een paypal account aangemaakt had je dat een euro 15 minder kunnen kosten
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:20:52 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75399523
Beide games weer uitgespeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75401562
ik had hier al een topic voor gemaakt, maar deze doet et nu al beter.

Ik heb deel 1 en 2 meerdere malen uitgespeeld. Chains of olympus nog maar 1 keer, binnenkort maar weer s aan beginnen.

Kan niet wachten op deel 3. Weet iemand al iets over een eventuele europese ultimate edition of pre-order items?

In de US kan je pre-orderen bij 3 verschillende sites voor 3 verschillende extra skins voor kratos. Ik weet niet of die sites ook in NL leveren. (amazon, gamestop en gamecrazy als ik me niet vergis)
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:46:21 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75401589
In EU is er nog niets over bekend.
pi_75401699
Collection ook besteld, eerste keer dat ik GoW ga spelen dus ben benieuwd
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_75402087
Nevermind.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:03:42 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75402130
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:02 schreef Domensino het volgende:
Waar halen jullie de collection nu al vandaan?

Is toch pas in 2010 in Europa? En Amazon levert het alleen in de VS...
ww.VGP.ca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')