Tip: gebruik 050 599 77 55 om die 10 cent per minuut te ontwijken.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
de op:
Telefonisch kan via:
0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)
Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00
in een ander topic stond:quote:Op maandag 4 januari 2010 10:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb niet ingechecked bij de ns maakt dat uit?
Vermoed van niet dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef tralalala het volgende:
Op Utrecht Centraal hebben ze alle incheck/uitcheck punten weggehaald.
Ik was dus tegelijkertijd ingecheckt in de bus en in de trein.
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Volgens mij is mijn kaart dood, conducteur checkte en zei dat de mijne het niet deed._!
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:02 schreef Apebeer het volgende:
Ik hoor net op de radio dat alles goed is gegaan met de OV chipkaart, dus klacht niet terecht
En toen kreeg je een boete voor zwartrijden?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Het mooiste zei ik:
"Hij is helaas omstreeks 10.00 uur 's ochtends overleden".
je hoeft niet per se een account aan te maken op ov-chipkaart.nl, daar kan je alleen je abo, saldo en laatste reizen zien ofzo. Welk type abonnement je hebt kan je ook op mijn ibg zien, daar kan je het ook gelijk wijzigen (dag erop is de wijziging doorgevoerd). Activeren doe je dus bij zon geel paaltje die in de AH staat, daar moet je op reisproduct ophalen drukken, en als hij dan al klaar staat, kun je daarna met het aangegeven product reizen.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Ik snap het niet meer mensen. Zaterdag zat ik in de metro waar ik de volle pond moest betalen. Ik had begrepen dat ik me tot 30 januari een soort tijdelijk abonnement heb en dat ik vanaf 4 januari m'n gewone abonnement kon activeren. Maar als ik nu naar die website ga (ov-chipkaart.nl) dan kan ik daar niet inloggen. Als ik probeer een account aan te maken zegt ie dat mijn gegevens niet overeen komen. Zou iemand mij nog een keertje, stapsgewijs, kunnen zeggen wat ik moet doen? Als ik die telefoonlijn bel sta ik een kwartier in de wacht. Ik voel me echt net een mongooltje die zijn buskaartje niet eens begrijpt.
Ok bedankt ik denk dat ik 'm nu wel doorheb.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:21 schreef peejdorie het volgende:
[..]
je hoeft niet per se een account aan te maken op ov-chipkaart.nl, daar kan je alleen je abo, saldo en laatste reizen zien ofzo. Welk type abonnement je hebt kan je ook op mijn ibg zien, daar kan je het ook gelijk wijzigen (dag erop is de wijziging doorgevoerd). Activeren doe je dus bij zon geel paaltje die in de AH staat, daar moet je op reisproduct ophalen drukken, en als hij dan al klaar staat, kun je daarna met het aangegeven product reizen.
Dat tel. nr dat begint met 050 ging wel snel en werd na 1 minuut wachten geholpen.
Dat is dus de gein. Dat is niet bij iedereen zo. Ik heb ook een tijdelijk weekend OV er op staan omdat ik toen nog een weekend kaart had. Volgens de NS automaat is dit tijdelijke abonnement geldig tot 31 december 2012! Ik heb gister gewoon zoals het hoort mijn weekOV op de chip kunnen zetten. Alleen, ze deactiveren het tijdelijke ding niet als je dat doet... Ik heb nu dus een pas met een tijdelijke weekend OV en een officiele week OV (die btw als 'overig reisproduct' wordt gezien door de NS automaat).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt niet voorstellen. Dat tijdelijk abonnement is trouwens niet iets nieuws dat er nu voor 1 maand automagisch via de lucht opgezet is. Het is het tijdelijke abonnement dat er al opstond toen je hem kreeg. Voor sommige mensen is dat dus al meer dan een jaar. Dit tijdelijke abonnement is geldig t/m 31 januari 2010. Dit kon je dus ook gewoon wisselen als je van kaartsoort wisselde, anders hadden bv de mensen in Rotterdam een enorm probleem gehad, en daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik kan het helaas niet terugvinden op de IB-Groep site, want ze hebben alle informatie nu voor de huidige situatie geupdate.
Opgelost, in Culemborg pakte 'ie m'n kaart niet, maar net in Utrecht wel... Voor de zekerheid morgen maar niet meer inchecken.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:08 schreef Joesse het volgende:
Vraagje: Ik ben vergeten uit te checken vanochtend en kwam daar na een uur achter. Toen ben ik teruggelopen naar het station om alsnog proberen uit te checken maar hij reageerde niet meer op mijn kaart. Wat nu?
Probeer je postcode met hoofdletters in te vullen. Dat ging bij mij ook mis bij ov-chipkaart.nlquote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Ik snap het niet meer mensen. Zaterdag zat ik in de metro waar ik de volle pond moest betalen. Ik had begrepen dat ik me tot 30 januari een soort tijdelijk abonnement heb en dat ik vanaf 4 januari m'n gewone abonnement kon activeren. Maar als ik nu naar die website ga (ov-chipkaart.nl) dan kan ik daar niet inloggen. Als ik probeer een account aan te maken zegt ie dat mijn gegevens niet overeen komen. Zou iemand mij nog een keertje, stapsgewijs, kunnen zeggen wat ik moet doen? Als ik die telefoonlijn bel sta ik een kwartier in de wacht. Ik voel me echt net een mongooltje die zijn buskaartje niet eens begrijpt.
Ik heb exact hetzelfde probleem... Misschien komt het omdat je reisproduct nog niet is opgehaald?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Ik snap het niet meer mensen. Zaterdag zat ik in de metro waar ik de volle pond moest betalen. Ik had begrepen dat ik me tot 30 januari een soort tijdelijk abonnement heb en dat ik vanaf 4 januari m'n gewone abonnement kon activeren. Maar als ik nu naar die website ga (ov-chipkaart.nl) dan kan ik daar niet inloggen. Als ik probeer een account aan te maken zegt ie dat mijn gegevens niet overeen komen. Zou iemand mij nog een keertje, stapsgewijs, kunnen zeggen wat ik moet doen? Als ik die telefoonlijn bel sta ik een kwartier in de wacht. Ik voel me echt net een mongooltje die zijn buskaartje niet eens begrijpt.
Een brief waarin verwezen werd naar de website waar je je achternaamletter moest invoeren (zie OP).quote:Op maandag 4 januari 2010 11:46 schreef AJ1987 het volgende:
OK, misschien een domme vraag.
Maar heeft iedereen die brief ontvangen, waarin staat wanneer je jouw product kan ophalen?
Ik kan me er niets van herinneren namelijk..
Heb het vanmorgen getest met die oude OV-kaart (die groene). Buschauffeur zei "Die is niet meer geldig he!". Je moet gewoon zeggen dat het in de krant stond, en dat het nog de gehele maand mag. Kwam gewoon de bus in dus, terwijl ze bij de klantenservice van Veolia zeiden dat het niet kon.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Veolia gedoogd de oude OV kaart nog tot 17 januari hoorde ik vanochtend van de chauffeur. Als die informatielijn het nou een keer deed bij me....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |