Twentse Vlagquote:Dôar lig tuss'n Déénkel en Regge 'n laand
oons mooie en neerige Twèènte
't Laand van katoen en 't laand van d'n es
den greun is in wéénter en lèènte.
Doar ruust de rouw op d'n kaamp in de wéénd
geet 't rad van de möl in de bekke gezwéénd
Dôar steet nöast d'n eek'n d'n beuk en de dan
Dat is oons zo leeve land Twèènte (2x)
quote:-_Guitarist_- = David
ACT-F = Teun / Mr.T / Harry
bambino = Sjoerd
Blawh = Bas
Bob-B = Bob
Chr1st1aan = Christiaan
Damzkieee = Gijs
Drizzt_DoUrden = Justin
haaKon = Machiel
Lamzak_ = Timo
LilDutchPrincess = Andrea
MarkoAlmelo = Marko
Mdrop = Martijn
MinderMutsig = Kirsten
norich = Henrike
Oldenzaal = Daniël
Panzerknacker666 = Sander
Ratelslangetje = Selma
Redbaron = Bas
ReMcOrE = Remco
Rikketik = Bart
Robinhoo = Robin
Roycooooo = Roy
rulerofdeath = Wouter
Rumille = Peter
Samzz = San
STTSJT = Steven
TheGirlNextDoor = Nathalie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie over Twente:
Twente is een landstreek in het oosten van Nederland, die het oostelijke deel van de provincie Overijssel
omvat, evenals het tot Gelderland behorende Rietmolen. In het westen en noorden grenst het aan de
eveneens Overijsselse streek Salland (waarbij de Regge bij Nijverdal de grens vormt), in het zuiden aan de
Achterhoek (provincie Gelderland), in het zuidoosten aan de Duitse Kreis Borken en in het oosten en
noorden aan de eveneens Duitse Grafschaft Bentheim, waar de Dinkel als natuurlijke grens wordt
beschouwd.
Waar komt de naam Twente vandaan:
In oude geschriften is Twente achtereenvolgens terug te vinden als Tuianti (797), Tueanti (799), Thuehenti
(851), Tuente (11e eeuw) en tenslotte Twente of Twenthe. Voor de herkomst van deze naam zijn twee
theorieën gangbaar. De eerste en oudste gaat terug tot de 16e eeuw toen men Twente identificeerde als het
woongebied van de Germaanse stam de Tubanten die bekend was uit de Romeinse oudheid. De tweede
theorie is gebaseerd op de gelijkenis tussen de namen Twente en Drenthe. Zoals de naam Drenthe is
afgeleid van het telwoord drie, denkt men dat Twente is afgeleid van het woord twee. Vóór de elfde of
twaalfde eeuw grensden de gouwen Drenthe en Twente nog aan elkaar.
Geschiedenis:
De geschiedenis van Twente voor de vroege middeleeuwen is slechts fragmentarisch bekend. Er zijn vele
bodemvondsten gedaan die op permanente bewoning ver voor het begin van onze jaartelling wijzen. Tijdens
de eerste eeuwen van onze jaartelling vindt men de invloed van het Romeinse Rijk ook terug in Twente, dat
echter samen met overige noordwest-Germaanse streken Romeinse pogingen tot onderwerping steeds
met succes afsloeg.
*Voor de volledige geschiedenis van Twente kun je hier klikken*
Landschap:
Twente is buiten de grote steden een streek met grote landschappelijke kwaliteiten: het heeft een
kleinschalig coulisselandschap met belangrijke natuurgebieden (zoals het Lutterzand aan de meanderende
Dinkel en de heide op de Friezenberg bij Markelo), en veel groene landgoederen (Singraven, Weldam,
Twickel). De Hagmolenbeek bij het dorpje Beckum.
Bij Rijssen biedt de rivier de Regge mooie natuurgezichten.
Het gebied wordt van noord naar zuid door een heuvelrug doorsneden, waarvan de Tankenberg bij
Oldenzaal het hoogste punt is. Rond Ootmarsum, Denekamp, Nijverdal en Markelo liggen heuvelachtige
landschappen met vele bossen. Oud stedenschoon is vooral te vinden in het kleine Ootmarsum en in
mindere mate in Oldenzaal, dat wel een zeer belangrijke Romaanse basiliek (de Sint Plechelmusbasiliek)
heeft. Ook de stadjes Delden en Diepenheim hebben hun historische centrum en pittoresk aanzicht
behouden.
Geologisch is Twente een van de interessantste gebieden van Nederland. Er komen aardlagen uit
verschillende perioden op een vrij klein gebied aan de oppervlakte. Bij Losser bevindt zich een
open steengroeve. Hengelo en Boekelo hebben zoutwinning.
Plaatsen in Twente:
Aadorp - Agelo - Albergen - Almelo - Azelo - Beckum - Bentelo - Beuningen - Boekelo (Enschede) - Boekelo
(Haaksbergen) - Borne - Bornerbroek - Brammelo - Breklenkamp - Bruinehaar - Buurse - Delden - De Lutte
- Denekamp - Deurningen - Diepenheim - Dulder - Elsen - Enschede - Enter - Eppenzolder - Fleringen -
Geesteren - Glane - Glanerbrug - Goor - Haaksbergen - Haarle - Harbrinkhoek - Hengelo - Hengevelde -
Herike - Hertme - Hezingen - Hoge Hexel - Holthuizen - Langeveen - Lattrop - Lemselo - Lonneker - Losser
- Mariaparochie - Mander - Manderveen - Markelo - Markvelde - Noord Deurningen - Notter - Nijverdal -
Oele - Oldenzaal - Ootmarsum - Oud Ootmarsum - Overdinkel - Rectum - Reutum - Rietmolen - Rijssen -
Rossum - Saasveld - Sint Isidorushoeve - Stepelo - Stokkum - Tilligte - Tubbergen - Usselo - Vasse -
Vriezenveen - Weerselo - Westerhaar - Wiene - Wierden - Ypelo - Zenderen - Zuna
Zijn er ook Tukker-Regels?
JA!
- Om in de wall of fame te komen moet je in minstens 15 delen actief gepost hebben! (hoeft niet aansluitend te zijn)
- Ook is het noodzakelijk af en toe te blijven posten, anders word je uit de WoF verwijderd, en moet je weer 15 delen actief zijn.
- Maak je het deeltje vol, open dan wel een nieuw deeltje, of vraag het iemand anders
De OP vind je onder deze link!
- Post niet alleen maar onzin, zeg af en toe ook eens wat zinnigs
- Heb veel lol met elkaar!
Tukkers op Fok! wiki door Sjoerd geperfectioneerd
Brutal. Fucking. Metal.
I knowquote:Op maandag 4 januari 2010 02:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
david, morgen pas vanaf 9 les he, hou er rekening mee
Ahh okeequote:Op maandag 4 januari 2010 02:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss wel, vraag ik vandaag. Moest werken om 3 uur, en om 2 werd ik wakker
Jij ook een goedemorgen.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:55 schreef Cobratjuh het volgende:
Goedemorgen mensen![]()
Greetz vanuit losserstraks maar is even de ov chipkaart activeren moet je voor naar oldenzaal :s hier in het dorp staat niet eens zo'n activeer apparaat
schoolquote:Op maandag 4 januari 2010 10:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Blegh, school is nog net zo kut als in 2009
Ik ben nu al toe aan vakantiequote:Op maandag 4 januari 2010 10:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Blegh, school is nog net zo kut als in 2009
jaquote:Op maandag 4 januari 2010 11:12 schreef ReMcOrE het volgende:
nog mensen hier die (ooit) Need For Speed Underground 2 hebben gespeeld?
wat vond je van het spel? (met name de opzet etc.) want ik heb laatst Underground uitgespeeld en toen gelijk verder met Underground 2, maar vind hem eigenlijk wat minder t.o.v. deel 1quote:
Phoe, dat is al een tijdje terug. Echt geen idee meer.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:16 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
wat vond je van het spel? (met name de opzet etc.) want ik heb laatst Underground uitgespeeld en toen gelijk verder met Underground 2, maar vind hem eigenlijk wat minder t.o.v. deel 1
morguhquote:
ik moet hierna nog eerst Most Wanted, Carbon, ProStreet en Undercover spelen voordat ik bij Shift benquote:Op maandag 4 januari 2010 11:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Phoe, dat is al een tijdje terug. Echt geen idee meer.
Was de laatste tijd vooral bezig met NFS Shift..
ik moet mijn ouders ook nog ff 'helpen' met aanmelden voor Alles-In-1 van Ziggoquote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:48 schreef Samzz het volgende:
Ik heb in een eerder topic al aangegeven dat ie te lang isNog voordat hij gebruikt werd. Ach ja.
Waarom hebben mensen altijd wat te zeuren?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:46 schreef rulerofdeath het volgende:
trouwens, is er al een weddenschap begonnen wanneer er weer gezeurt gaat worden over een te lange OP?
We zijn Nederlanders hequote:Op maandag 4 januari 2010 11:53 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen altijd wat te zeuren?
ik weet niet hoe de metalscéne hier precies is.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wouter \m/
Hoe is de metalscéne in Aussieland? Al in een Hardrockcafé gezeten?
daar heb je mij (nog) niets over horen zeggenquote:
Heb hier niks gehoord op schoolquote:Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef ReMcOrE het volgende:
elke keer dat geschreeuw als het luchtalarm getest wordt
Ik zal het aanpassen, en David heb er laatst al een hele rits uitgegooidquote:Op maandag 4 januari 2010 12:06 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
daar heb je mij (nog) niets over horen zeggen
nu je er toch over begint:
namen zou ik onderaan doen. De info over Twente zelf zou ik erboven doen.
En de 'regels' over de tukkers wall of fame over hoe je erin komt en wanneer niet, hoeven er van mij niet in. ik kan je er zo een aantal opnoemen die er weer keihard uitgehaald kunnen worden. En daarbij klinkt het een beetje als ego-strelend iets, zo van: 'ik sta er in dus ik ben belangrijk'
ik hoor hem hier op het werk ook nooitquote:Op maandag 4 januari 2010 12:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Heb hier niks gehoord op school
Perfect om even te liggen rollebollenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:02 schreef Ratelslangetje het volgende:
Wat een rust...
Trustequote:Op maandag 4 januari 2010 13:11 schreef rulerofdeath het volgende:
ik ga voort maar eens naar bed heen
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Perfect om even te liggen rollebollen
Hai Wouter, slaap lekkerquote:Op maandag 4 januari 2010 13:11 schreef rulerofdeath het volgende:
ik ga voort maar eens naar bed heen
Waar? In de sneeuw?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Perfect om even te liggen rollebollen
Gelukkig wel. 't Mag van mij wel avond worden, lekker gezellig.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:19 schreef ReMcOrE het volgende:
de dag is alweer op de helft, gaat toch sneller dan verwacht
In bed natuurlijk, schatquote:
Maak eens een vuist van je hand. Steek vervolgens je wijsvinger en pink omhoogquote:
\m/quote:Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maak eens een vuist van je hand. Steek vervolgens je wijsvinger en pink omhoog
vloer, keukentafelquote:Op maandag 4 januari 2010 13:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In bed natuurlijk, schatOf op de bank, of, of...
Ik dacht eerst dat de m twee borsten waren en de \ en / de beentjesquote:Op maandag 4 januari 2010 13:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarbij de "m" je vingers zijn, en de \ en / wijsvinger en pink
Op de wasmachinequote:Op maandag 4 januari 2010 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lijst van plekken waar men kan rollebollen:
- bed
- bank
- vloer
- keukentafel
- in het gras
- op het strand
- in het bos
- op de achterbank van een auto
vul aan! (kopiëer de lijst wel!)
Zet het in de lijst, lieverdquote:
quote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maak eens een vuist van je hand. Steek vervolgens je wijsvinger en pink omhoog
weer wat geleerd, thanksquote:Op maandag 4 januari 2010 13:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waarbij de "m" je vingers zijn, en de \ en / wijsvinger en pink
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:23 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ben blij dat jij dat vraagt, ik durfde namelijk niet.![]()
en dan de borsten tussen de beentjes hebben hangen (in de stijl van "Hang Loose") ofzo?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat de m twee borsten waren en de \ en / de beentjes![]()
![]()
Maar toch klopte het dan niet met de posts. Stom he.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat de m twee borsten waren en de \ en / de beentjes![]()
![]()
Maar toch klopte het dan niet met de posts. Stom he.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:34 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
[..]
[..]
weer wat geleerd, thanks
[..]![]()
[..]
en dan de borsten tussen de beentjes hebben hangen (in de stijl van "Hang Loose") ofzo?![]()
\m/quote:Op maandag 4 januari 2010 13:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Jongens: \m/
nee, dat had ik absoluut niet achter \m/ gezochtquote:Op maandag 4 januari 2010 13:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets maar dan heeft ze dr benen wijdEn haar borsten wat groter.
QFTquote:Op maandag 4 januari 2010 13:39 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
nee, dat had ik absoluut niet achter \m/ gezochtmaar kudo's voor deze uitleg hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
Lijst van plekken waar men kan rollebollen:
- bed
- bank
- vloer
- keukentafel
- in het gras
- op het strand
- in het bos
- op de achterbank van een auto
- op t werk
- in de cabine
- in de laadruimte
- onder de douche/in bad
- in de kerkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
HIj werd op non-actief gesteld (dat was de fipo in het topic volgens mij)quote:Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Die sext in de kerk. De schande!
In een kerk?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
HIj werd op non-actief gesteld (dat was de fipo in het topic volgens mij)
Grolschquote:Op maandag 4 januari 2010 15:39 schreef haakon het volgende:
beste biermerk
je weet waar je op moet stemmen
en welk topic is dat dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dames, Heren, ik wijs u graag op het topic waar heel Nederland over praat
Nee, bekijk mijn actieve topics maarquote:Op maandag 4 januari 2010 16:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
en welk topic is dat dan?
het tukkers op fok topic?
Done.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:39 schreef haakon het volgende:
beste biermerk
je weet waar je op moet stemmen
En van m'n nieuwe paarden. Gisteren was ie heel lief, vandaar wilde hij alleen maar rennen en happenquote:
ik heb in 316, 317, 318 en 320 inderdaad niet gepost, maar dat was rond oud & nieuw. heb afgelopen zaterdag pas weer op FOK! gezeten, sinds vorige week woensdagquote:Op maandag 4 januari 2010 16:22 schreef haakon het volgende:
[..]
tijdje niet meer gezien in de topics ?
Ja ik kom wel even, niet zo lang, heb nog een verjaardag in Almelo namelijkquote:
ToF-meet op jouw verjaardag?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Verjaardag en meet hier in Almelooo
Vertyft druk.quote:
quote:
Tribute is de beste van Tenacious Dquote:
nee dat is slechts een tributequote:Op maandag 4 januari 2010 19:54 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
Tribute is de beste van Tenacious D![]()
quote:
Donequote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:05 schreef Samzz het volgende:
He, majesteit! Ga eens bier halen!
Ik hou niet van hard-rock maar dit vind ik toch zo'n prachtig nummerquote:Op maandag 4 januari 2010 21:01 schreef Daywalk3r het volgende:
Als we liedjes gaan posten.
Dat valt zelfs onder metalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 06:45 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik hou niet van hard-rock maar dit vind ik toch zo'n prachtig nummer![]()
Goedemorgen allemaal
Metal?!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat valt zelfs onder metal
Goedemorgen!
Remco, goedemorgenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:37 schreef ReMcOrE het volgende:
goedemorgenzo beginnen met verhuisdozen inpakken, morgen verkassen naar de 2e verdieping...
Ik vind Maiden eerder Hardrock dan Metalquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat valt zelfs onder metal
Goedemorgen!
Ja he.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik vind Maiden eerder Hardrock dan Metal
Heb je überhaupt wel je abonnement opgehaald?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:08 schreef Samzz het volgende:
Goedemorgen![]()
Gaat goed met die OV-chip, hier in de bussen werkt dat ding niet
Hij staat geactiveerd op weekquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel je abonnement opgehaald?
Alleen bij Connexxion werken die dingen als het goed is.... voor de rest hoef je nergens in te checken hier...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij staat geactiveerd op weekDe kastjes in de bus staan op non-actief
Bij ons rijd Connexxion... Maar goed, doe mij maar gewoon de strippenkaartquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Alleen bij Connexxion werken die dingen als het goed is.... voor de rest hoef je nergens in te checken hier...
dom gedoe met die chip...
quote:
Selma heeft wel gelijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]Hier scoor je geen punten mee.
Ik wist dat jij zou reagerenquote:
mjah maar ik ga nu echt geen strippenkaart meer kopen. als hun chipshit niet werkt, niet mijn probleemquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Bij ons rijd Connexxion... Maar goed, doe mij maar gewoon de strippenkaart
Oh, ik ook niet, maar ik weet gewoon dat ik dat uitchecken ga vergetenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
mjah maar ik ga nu echt geen strippenkaart meer kopen. als hun chipshit niet werkt, niet mijn probleem
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:26 schreef haakon het volgende:
whaha dit stond nog voor de vakantie bij ons op het bord
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:22 schreef Daywalk3r het volgende:
moet dat van die duivel vingers voorstellen?
Die is gekquote:
Jij gaat 'm nadoen.... @ Marko's verjaardag.quote:
Trek je jezelf er ook weleens op af?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
PaFiPo
[ afbeelding ]
Deze poster hangt bij mij aan de muur
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:24 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Trek je jezelf er ook weleens op af?
Heb ik net wel gedaan namelijk
Tsja.......quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:28 schreef Samzz het volgende:
Hahaha, ik lees een stuk over cougars en cubs, en zo'n knul zegt: wie wil het kuiken als je de kip kan krijgen.
[..]
Cougars zijn oudere vrouwen die op jonge mannen, de cubs, vallen. Ik lees er een stuk over in de Grazia, en dat was een uitspraak van zo'n cubquote:
Grolschquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:36 schreef haakon het volgende:
bier
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
PaFiPo
[ afbeelding ]
Deze poster hangt bij mij aan de muur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
[..]
Mag ik op marko's verjaardag komen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Jij gaat 'm nadoen.... @ Marko's verjaardag.
Wel buiten, anders sneuvelen er dingen.
Kloptquote:
Wie/wat is BOE?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt
En nee ik ben er niet trots op
Hahahaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt
En nee ik ben er niet trots op
Boe houdt bij welke Fok!ker met welke andere Fok!ker heeft gebatstquote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunstgebit uit doen. Die ontvangt frequenties.
helpt niet, opaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunstgebit uit doen. Die ontvangt frequenties.
*wink wink*quote:
dat is ook wel kalmquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |