abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 14:20:29 #201
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76397995
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Je weet dat je op een discussieforum bent?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76398005
http://www.omroepgelderla(...)jft-in-Culemborg.htm
Als je bij het filmpje even doorgaat tot ''Terweijde: een wijk vol problemen'' legt dat de situatie aardig uit.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:20:52 #203
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76398010
toch is dit weer een sluitend voorbeeld dat multiculti niet werkt omdat mensen in het algemeen intolerante kut dieren zijn.
pi_76398081
UPDATE CULEMBORG - Na een serie ongeregeldheden, met als dieptepunt een aanslag met een auto, leek gisteren de rust teruggekeerd in de Culemborgse wijk Terweijde. Dat was schijn, want 's avonds sloeg de vlam weer in de pan. Er sneuvelden ruiten en er raakten mensen gewond.

Dit was een gerichte aanslag op mijn dochter. Woensdag is ze in de supermarkt geïntimideerd, bedreigd, en donderdag nog een keer. Later zijn ze op haar ingereden.

FOTO AD
In de Culemborgse Diepenbrockstraat is alleen aan het zwaar verwrongen hek nog te zien waar in de nieuwjaarsnacht een zwarte Fiat Punto op twee groepen mensen is ingereden. In de wijk Terweijde zit een hoop onrust, die gisteravond weer de kop opstak.

De actie was niet zomaar een aanslag, zeggen de bewoners, het was een gerichte aanslag. Op de 13- jarige Shoëla Coenmans, die eerder die week getuige was van een autobrand. Ze herkende een van de Marokkaanse jongens die dinsdag een auto in brand staken, belde 1-1-2 en deed aangifte. Twee dagen later reden er vijf oudere Marokkaanse jongens met hun auto op het huis in. Vader John Coenmans zegt erover in het AD: "Dat is geen toeval. Woensdag is ze in de supermarkt ook al geïntimideerd, bedreigd, en donderdag nog een keer. Later zijn ze op haar ingereden. Ze reden eerst in op een groepje aan de overkant van de straat. Gelukkig konden ze wegspringen. Toen reden ze op het hek in. Dat lukte niet. Ze zijn achteruit gereden, om een aanloop te nemen. Ze kwamen de tweede keer wel door het hek heen.''

Dochter Shoëla loopt mank. Haar been werd gekneusd door de aanrijding met de auto: "Ik kon nog net opzij springen."
Ze belandde aan de zijkant van de auto. Dat er een verband is met haar aangifte, ziet Shoëla ook: "Ze hebben me herkend. Ik kwam aanlopen, de auto stond net in de fik. Ik zag ze wegrennen en herkende één van de jongens. Hij heeft mij ook gezien."

Aan verhuizen denkt de familie niet. Coenmans daarover: "Dat nooit!''
Wat Coenmans wel raakt is de houding van de Culemborgse burgemeester Van Schelven: "Hij zegt op televisie dat hij in de wijk is geweest, maar wij hebben 'm niet gezien. Dan gebeurt er zoiets in je stad en dan kom je niet. Wat is dat er nou voor één? Wij zijn niet van het koninklijk huis, maar toch."

De vergelijking is gemaakt. Een zwarte kleine auto, die inrijdt op mensen, een verwrongen hek. Coenmans: "Het is ongelofelijk, maar het leek wel Apeldoorn.'' (WvW)

bron ad.nl
pi_76398098
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:20 schreef ASroma het volgende:
toch is dit weer een sluitend voorbeeld dat multiculti niet werkt omdat mensen in het algemeen intolerante kut dieren zijn.
Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:24:46 #206
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76398136
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.
Inderdaad zoals gewoonlijk zijn de Marokkaantjes weer verantwoordelijk voor alle ellende.

Ik durf zelfs te stellen dat zonder de immigratie van allochten met moslims roots de multiculturele samenleving een succes was geweest!
  maandag 4 januari 2010 @ 14:25:06 #207
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76398144
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Een veel gehoorde klaagzang van de Antwerpse rossebuurt tot de Amsterdamse walletjes!
pi_76398189
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad zoals gewoonlijk zijn de Marokkaantjes weer verantwoordelijk voor alle ellende
Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...
  maandag 4 januari 2010 @ 14:27:57 #209
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76398240
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:26 schreef blckbb het volgende:

[..]

Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:29:54 #210
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76398298
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
pi_76398304
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?
  maandag 4 januari 2010 @ 14:31:19 #212
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76398343
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:30 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?
Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.
pi_76398344
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:

[..]

dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?

Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
pi_76398374
quote:

[..]

Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of niet
  maandag 4 januari 2010 @ 14:32:30 #215
3542 Gia
User under construction
pi_76398393
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:53 schreef Boldface het volgende:

Ik zie veel meer heil in lange gevangenisstraffen, opvoedingskampen en het financieel uitkleden van de verantwoordelijke (falende) opvoeders.
Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.
pi_76398411
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.
Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?
  maandag 4 januari 2010 @ 14:34:26 #217
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76398463
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?
Dat is geheel aan jou. Ik geef enkel een verklaring m.b.t. waarom de Molukkers wel sneller - na een aantal grote incidenten - in Nederland zijn geïntegreerd.
pi_76398543
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.
Waar denk je dat die ''falende opvoeders'' vandaan komen? Die zijn ook ''falend opgevoed''
En al zou je een kind wel goed opvoeden, de straat (en zeker in Terweijde!) maken uiteindelijk toch wel rotjochies van ze.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:38:28 #219
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76398569
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef blckbb het volgende:

[..]

Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of niet
nee het is een onderdeel van, zij horen tuurlijk wel verhalen van oudere generaties etc, tegen de systeem je kent het wel.

Het hoofdonderdeel is toch wel dat zij niet kunnen omgaan met de druk van de meritocratische samenleving waarin alles draait om schoolsuccessen en waar je beoordeeld en gewaardeerd wordt om je maatschappelijke succes. Dat hebben ze niet en daardoor zijn ze gefrustreerd. Molukkers daarentegen kunnen wel meekomen met deze maatschappij en zijn daardoor minder gefrustreerd en ontsporen dus minder snel.

Het enige wat zou helpen is deze jongens te helpen in de gezinsituatie (ouders verplicht op opvoedlessen) en zorgen dat zij een opleiding afmaken.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:38:54 #220
3542 Gia
User under construction
pi_76398579
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef shomila het volgende:
De actie was niet zomaar een aanslag, zeggen de bewoners, het was een gerichte aanslag. Op de 13- jarige Shoëla Coenmans, die eerder die week getuige was van een autobrand.
Goh, dan ben je ook echt een held. Inrijden op een meisje van 13 jaar. Tjongejonge, opknopen dat tuig.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:40:50 #221
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76398639
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:38 schreef ASroma het volgende:

[..]

tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.
[..]
(driewerf)
I am not impressed by your performance
pi_76398647
quote:

[..]

Dat is zeker niet waard. Iemand anders zei het al, de wonden helen langzaam.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 14:41:11 #223
236264 crew  capricia
pi_76398653
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moet je hen niet meehelpen? Of ben je zo'n internetheld.
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in jouw kijk op dit hele verhaal.
Hoe zie jij het?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 januari 2010 @ 14:43:10 #224
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_76398705
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:
EDIT: Ik dacht dat je het over de Molukse gemeenschap had, maar je had het over de Marokkaanse oudere generatie. Excuses.

Dit is dus in grote lijnen de Molukse zaak:
Gestreden voor het Nederlandse koninkrijk, in de veronderstelling dat de Molukse bevolking hierdoor gesteund zou worden door datzelfde koninkrijk voor zelfbeschikking en zelfstandigheid, los van Indonesië. Dat laatste is dus niet gebeurd. Onder andere uit veiligheid zijn deze Molukse mensen (KNILers) en hun gezinnen destijds opnieuw gehuisvest op Nederlands grondgebied (Nieuw-Guinea en Nederland). Ze konden niet 'terugkeren' naar hun land, omdat het door Indonesië was 'opgenomen'. Geen eigen land meer, en in een land waar ze eigenlijk niet gewenst waren. Ze zijn niet voor niets gehuisvest zo ver mogelijk van de rest van de Nederlandse samenleving (IN Nederland), zodat ze niet hoefden te integreren. Verplaats jezelf eens in deze situatie.
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_76398782
Bovendien kozen de Marokkanen er zelf voor om in Nederland te gaan werken, Molukkers kozen er niet voor om in Nederland te blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')