Je weet dat je op een discussieforum bent?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:20 schreef ASroma het volgende:
toch is dit weer een sluitend voorbeeld dat multiculti niet werkt omdat mensen in het algemeen intolerante kut dieren zijn.
Inderdaad zoals gewoonlijk zijn dequote:Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dan mag ik hopen dat je de Molukkers daarmee niet bedoeld, want die hebben vrijwel nooit wat misdaan in Culemborg.
Een veel gehoorde klaagzang van de Antwerpse rossebuurt tot de Amsterdamse walletjes!quote:Op maandag 4 januari 2010 14:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ach, liever 10 Molukkers dan 1 Marokkaan.
Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad zoals gewoonlijk zijn deMarokkaantjes
weer verantwoordelijk voor alle ellende
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Het klinkt heel vooroordelig, maar het is gewoon zo. Kijk naar de Molukkers, 9 van de 10 Molukkers hier zijn mensen die zich perfect hebben geïntegreerd in de samenleving. Ze kunnen allemaal goed Nederlands en hebben allemaal een baan. Marokkanen daarentegen...
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De Molukkers hebben een langere geschiedenis m.b.t. Nederland vergeleken met de Marokkanen. Niet zo gek dus.
Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dus daarmee wil jij zeggen dat over een paar jaar de Marokkanen zich wel gaan gedragen?
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of nietquote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat zou goed kunnen. De Molukkers zijn er overheen dat ze in het verleden zijn uitgebuit, de marokkanen zijn dat nog niet, ondanks dat de jongere generatie wel gelijke kansen heeft.
Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:53 schreef Boldface het volgende:
Ik zie veel meer heil in lange gevangenisstraffen, opvoedingskampen en het financieel uitkleden van de verantwoordelijke (falende) opvoeders.
Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Over een paar niet. Over een aantal generaties wellicht wel. Net zoals na een aantal generaties de Sefardische Joden in Nederland integreerden.
Dat is geheel aan jou. Ik geef enkel een verklaring m.b.t. waarom de Molukkers wel sneller - na een aantal grote incidenten - in Nederland zijn geïntegreerd.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:33 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dus moeten wij Nederlanders ons nog jarenlang laten intimideren en terroriseren, omdat ze vroeger ''uitgebuit'' zijn?
Waar denk je dat die ''falende opvoeders'' vandaan komen? Die zijn ook ''falend opgevoed''quote:Op maandag 4 januari 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar kan ik me overigens ook wel in vinden. Maar ja, dat gebeurt gewoon niet.
tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?
Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
nee het is een onderdeel van, zij horen tuurlijk wel verhalen van oudere generaties etc, tegen de systeem je kent het wel.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef blckbb het volgende:
[..]
Daar gaat het die jongeren echt niet om hoor, of ze vroeger uitgebuit zijn of niet
Goh, dan ben je ook echt een held. Inrijden op een meisje van 13 jaar. Tjongejonge, opknopen dat tuig.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:23 schreef shomila het volgende:
De actie was niet zomaar een aanslag, zeggen de bewoners, het was een gerichte aanslag. Op de 13- jarige Shoëla Coenmans, die eerder die week getuige was van een autobrand.
quote:Op maandag 4 januari 2010 14:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
tuurlijk zijn ze uitgebuit, met mooie praatjes naar Nederland gehaald om voor een lachwekkend loon 10 uur per dag in een fabriek te gaan werken. Daar hoef je echt niet om heen te draaien hoor.
[..]
Dat is zeker niet waard. Iemand anders zei het al, de wonden helen langzaam.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in jouw kijk op dit hele verhaal.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je hen niet meehelpen? Of ben je zo'n internetheld.
EDIT: Ik dacht dat je het over de Molukse gemeenschap had, maar je had het over de Marokkaanse oudere generatie. Excuses.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:31 schreef Chooselife het volgende:
Waarom is de oudere generatie "uitgebuit"?
Ze zijn hier vrijwillig gekomen toch? En konden net zo goed weer vertrekken toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |