nou in mijn omgeving niet hoor. er zijn meisjes met maat 36/38. meer meisjes met 38 en maat 40 en ook een flinke groep met eerder maat 40/42 denk ik. en dan een aantal meiden die steviger zijn met maat 42/44. en nog de dikkerds met maat 46 tot 50quote:Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm... Mijn vriendinen hebben denk ik allemaal wel maat 36/38. En veel ook 34. En op roeien zijn er heel veel langere meisjes dan ik en veel zijn ook dunner/smaller gebouwd. (Niet de echte op roeien gebouwde meisjes). Bij de vereniging van mijn vriendje lopen deels petite meisjes met maat 34 rond maar ook meisjes waarvan je gewoon ziet dat ze heel erg aangekomen zijn na een jaar bier drinken. maar over het algemeen schat ik de meeste mensen op een maat 36. Zou ouder worden er zo veel mee te maken hebben dan!!
Dat jaquote:Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou in mijn omgeving niet hoor. er zijn meisjes met maat 36/38. meer meisjes met 38 en maat 40 en ook een flinke groep met eerder maat 40/42 denk ik. en dan een aantal meiden die steviger zijn met maat 42/44. en nog de dikkerds met maat 46 tot 50
gemiddeld zou ik 38/40 zeggen. en die zijn écht niet dik. gewoon Hollands gebouwd met heupen enzo.
maat 32 wordt hier dan ook niet verkocht in de HenM, in tegenstelling tot in Rotterdam en Amsterdam. 34 is echt zeldzaam in mijn omgeving, en op de hele uni ook wel redelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heldinquote:Op maandag 4 januari 2010 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maria, is er bij jullie nog zoveel sneeuw gevallen? En heb je uitzicht op fietspaden van asfalt? Want het heeft hier nog redelijk gesneeuwd en de wegen in de woonwijken zijn ook inderdaad niet te doen, maar zodra je op asfalt komt is alles gewoon schoon! Ik (ik hè! Herinner je je mijn moeilijke gedoe van laatst nog?) ben vanochtend dus ook gewoon naar de supermarkt gefietst!
Vroegâhquote:Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet je nog, vroeger, toen je je kwam melden met een plakje ontbijtkoek en 2 apels?
Kijk dan straks eerst maar hoe het eruit ziet! Hier is het trouwens niet glad!quote:Op maandag 4 januari 2010 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heldin![]()
Nou, ik denk dat er hier nu meer ligt dan de eerste keer. Het is dieper iig, gisteren liepen we naar de bushalte en toen lag er overal een ENORM pakOp de wegen lag overal ijs / modderige meuk, en de auto's reden stapvoets zeg maar. Toen we naar huis gingen zagen we vanuit de stad de pekelwagens uitrukken, maar volgens mn vriend hebben ze de fietspaden niet gedaan (die is vanochtend op de fiets naar het station gegaan).
Ach ja, boodschaptijd zo
En je vriend moet zn oordopjes uit doen als je tegen hem praat
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat ja![]()
Maar we hebben het dan ook over dezelfde uni dus dat scheelt
trouwens Kwaknope. maar die krijg ik meestal pas eind januari/begin februari volgens mij... toch? als ik t eerder wil doen kijk ik op de totalen onderaan mijn laatste salarisstrook (die komt altijd omdat ie anders is dan normaal omdat er een eindejaarsuitkering op staat)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga vandaag in de weer met mn administratie zodat ik straks ook makkelijk aangifte kan doen... (zucht)
Kwak
oh okay hmm ik dacht me te herinneren dat ik vorig jaar heel vroeg aangifte had gedaan maar het zou ook best kunnen dat ik nog even moet wachten. Ik ben benieuwd wat het bedrag dit jaar isquote:Op maandag 4 januari 2010 13:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nope. maar die krijg ik meestal pas eind januari/begin februari volgens mij... toch? als ik t eerder wil doen kijk ik op de totalen onderaan mijn laatste salarisstrook (die komt altijd omdat ie anders is dan normaal omdat er een eindejaarsuitkering op staat)
ik ga vandaag in de weer met mn administratie zodat ik straks ook makkelijk aangifte kan doen... (zucht)
Wat een mooi lijstje.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:08 schreef Blurred86 het volgende:
Happy New Year Slankies!
Na een welverdiende vakantie met te veel vet, zoet en wijn ga ik nu weer netjes mijn best doen (weegschaal gaf 62.2 aan vanochtend, iets meer dan 1 kilo zwaarder dan voor de vakantie dus, valt me eigenlijk nog wel mee). Heb even teruggezocht en in jan 2009 woog ik 61 kilo dus ik ben best mooi stabiel gebleven.
Ik loop 11 topics achterdus ik ga niet eens proberen om nog bij te lezen, ik hou het vanaf hier wel weer bij
.
lijstje:
O: havermout met banaan, lijnzaad en pindakaas
L: 4x volkorenbrood (wit met vezels, er was niks beters in de ah gisteren) 1x dubbele vegapate en 1x tosti met ketchup +2x koffie met halfvolle melk
D: volkorenpenne met tomatengroentesaus
T: yoghurt met blauwe bessen en muesli
Vitamine B, da's goed voor vanalles.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een mooi lijstje.Klinkt allemaal lekker, en geen echt nutteloze dingen ertussen.
Iemand hier trouwens ervaring met biergist? Ik heb ze gekocht voor m'n huid maar als ik het potje mag geloven is het voor zoveel verschillende dingen goed, het is moeilijk te geloven dat het echt zo'n wondermiddel is.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Die kleinere porties heb ik al geprobeerd met andere producten. Ik eet namelijk niet alleen makkelijk een bakje nootjes op, maar ook een zakje/bakje van 500 gr worteltjes/cherrytomaten of een pot augurken. Nu zijn dat misschien geen ongezonde producnten, maar ik moet gewoon leren om niet meteen een heel zakje/bakje leeg te eten. Daarom verdeel ik die bakjes/zakjes nu in 3 porties. Meestal gaat het goed, maar soms pak ik vervolgens net zo makkelijk een nieuwe portie. Dus misschien is het een idee om het eerst onder controle te krijgen met deze producten en het dan een keer te proberen met bijv. nootjes.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:34 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Snap ik op zich, maar ik denk dat zo weinig eten die drang juist opwekt / blijft opwekken. Als ik niet één koekje of stukje chocolade (dat is dan weer mijn zwakke punt) kan nemen zonder meteen de hele zak leeg te willen eten is dat voor mij een duidelijk signaal dat ik overall te weinig eet.
Ik denk dat je dat jezelf moet aanleren niet 'bang' te zijn voor voedsel. Dan wordt het ook geen probleem als je een keer op een verjaardag zit en er staan ineens schalen met chips en nootjes op tafel. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou ermee oefenen. Koop bijv nootjes op de markt, begin met een kleine hoeveelheid, 100 gram ofzo. Verdeel het vooraf in kleinere porties ipv vanuit de grote zak te eten. Op = op dan, en het punt waar je 'te ver' gaat is duidelijk (nl je moet terug naar de kast om meer te pakken). Als je dagelijks wat (in dit geval nootjes) eet, verdwijnt de overmatige drang ernaar heel snel in mijn ervaring..
Lijnzaad is een goede bron van het omega-3 vetzuur Alfa-linoleenzuur (kortweg ALA). Dit is een essentieel vetzuur wat je lichaam niet zelf kan aanmaken. Als je voldoende ALA binnenkrijgt dmv je voeding kan je lichaam van daaruit ook de andere 2 omega-3 vetzuren (EPA en DHA, de bekende visvetzuren) aanmaken. Natuurlijk kun je die ook nog apart binnenkrijgen vanuit vette vis, maar ALA is dus een soort basisvetzuur.
Verder bevat lijnzaad veel lignanen. Deze hebben een gunstige invloed op de hormoonhuishouding en werken als anti-oxidanten (=maken schadelijke deeltjes in het lichaam onschadelijk). Daarnaast zitten er 30 g vezels / 100 g in, dus het is eveneens goed voor je darmflora en stoelgang, mits je er voldoende bij drinkt.
Om door je lichaam opgenomen te kunnen worden moet het vooraf gemalen/gebroken zijn. Wanneer het eenmaal gemalen is, is het echter niet lang meer houdbaar omdat de vetzuren binnenin vrij onstabiel zijn en snel oxideren bij blootstelling aan lucht. Als je eraan begint zou ik dus gaan voor hele zaadjes en deze dan zelf malen / breken vlak voordat je ze gebruikt.
Kortom, heul veel voordelen. Eén klein minpuntje is dat het niet smaakt naar chocoladeIk vind het vers gemalen ook niet vies trouwens, door de yoghurt is het goed te doen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:59 schreef Wolve000 het volgende:
MoBlo bij het smeren van de lunch: "ja, doe mij ook maar een derde, anders krijg ik weer gezeik".![]()
Het topic werkt dus blijkbaar...
Oja, dat wou ik ook nog zeggen! QFT!quote:Op maandag 4 januari 2010 14:06 schreef uniekhoorn het volgende:
XM, jou lijstje is gewoon mooi *stil is*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |