De marathon mid thermoplastisch?quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Viking heeft ook een en tijdje gehad dat ze dit klapmechanisme verkochten, ik heb toch een paar keer mee gemaakt dat men er zelfs op de kunstijsbaan in slaagde het klapmechanisme aan gort te rijden.[ afbeelding ]
Tegenwoordig is het klapmechanisme van Viking een stuk sterker, heb alleen vorig jaar iemand gezien die met behulp van een scheur zijn Nagano Sprint set kapot had gereden. Dat is ook niet zo leuk voor de portemonnee. Verder heb ik ook al paar keer een defect Maple setje gezien.
Ik ben misschien een Raps adept maar dan zie het er bij de Raps Axle (waar ik zelf op rij, wel met andere schoen) toch beter uit:
[ afbeelding ]
[..]
Maar dat komt omdat de schoen slechts in beperkte mate thermoplastische vervormbaar is, bij de Sparrow schoen van hierboven is de gehele schoen thermoplastisch vervormbaar, en dus is de hele schoen ook stevig. Bij kou is het overigens een ramp om in te stappen, mijn schoenen worden dan echt keihard zodat het instappen de nodige pijntjes vergt. Als alles op z'n plek zit zit het natuurlijk wel weer heerlijk.![]()
Ehm, of niet, zo heel goed ben ik niet in Viking thuis.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:36 schreef De_Slagert het volgende:
De marathon mid thermoplastisch?
Marathon mid en 1 zijn niet thermoplastisch, vanaf de special pas.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ehm, of niet, zo heel goed ben ik niet in Viking thuis.
Die site is aardig duur, normaal kost de unlimited 140 euro.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef Peter het volgende:
Ik heb deze net gekocht, morgen bezorgd:
http://www.kampeerwinkel.(...)king-Unlimited.1.jpg
( http://www.kampeerwinkel.nl/assortiment/schoeisel/Schaatsen.html die rechtsonder staat)
Ik heb wel een beetje stevigheid nodig bij de enkels, dus dat gaat prima zo
Inderdaad, wij hebben een schaatsenverkoper hier in de buurt, en naar dat soort zaken kan je het beste gaan, ook veel 2e hands en goed advies van mensen die zelf ook allemaal schaatsen. http://www.janvanderhoorn.nl/quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou echt nooit schaatsen kopen zonder te passen. Hoe weet je nou of ze goed zitten? De schoen moet goed aansluiten omdat je anders blaren krijgt.
Ik heb hem ook niet voor die prijs ( en bovendien is bezorgen gratis..)quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:12 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Die site is aardig duur, normaal kost de unlimited 140 euro.
Binnen 14 dagen kun je een product zonder opgaaf van redenen terugzenden (normaal 7 dagen, bij deze zaak 14) Als je de schaats niet viesmaakt/bekrast/gebruiktquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou echt nooit schaatsen kopen zonder te passen. Hoe weet je nou of ze goed zitten? De schoen moet goed aansluiten omdat je anders blaren krijgt.
Klopt, ik heb ze vandaag voor 135 euro gezien...quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:12 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Die site is aardig duur, normaal kost de unlimited 140 euro.
Voor het klunen zijn die dingen, met je achterkant van de schaats door het lipje heen, en de voorkant in de punt stoppen. Zo moeilijk is dat toch nietquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:09 schreef Noax het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij uitleggen hoe dit principe werkt?
Ik heb dit setje in huis maar krijg het totaal niet voor elkaar....
Molentocht heb ik vorige winter gereden (75 km), beetje slecht ijs met veel scheuren en erg druk maar de omgeving was echt fantastisch, Hollandser kan ik het mij niet voorstellen. Onder andere deze plaat geschoten op een rustig zijwater waar ik opstapte voor de tocht. Je moet hem zeker gaan rijden als hij er dit jaar weer komt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:07 schreef Goverman het volgende:
Maar door de beelden bij de Molentochten bij Kinderdijk begon het wel te kriebelen.
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de maten van het onderstel? Ik kan mij niet voorstellen dat er voor iedere schoenmaat ook een apart maat voor het onderstel is, omdat alles net een maat groter gedimensioneerd moet worden volgens mij wordt dat een dure grap. Dus gaat het per 2 schoenmaten ofzo?
Heb nu een Raps Buzzard schoen (maat 40) op een Raps Axle onderstel. En zit nu te denken aan een Maple Comet Laser onderstel, maar ik wil hem niet nieuw kopen omdat het budget niet toereikend is, dus ik was wat rond gaan zoeken en mailen en nu heb ik iemand gevonden die maat 41 aanbiedt. Dus vandaar de vraag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef De_Slagert het volgende:
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |