Ja iets te snel getypt inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik snap je post niet helemaal, volgens mij missen er een paar "niet"s want ik lees het nu als een voorbeeld waarom het wél past
Die danspasjes had ik inderdaad wel als een fantasie herkend. Misschien heb je gelijk en had ik de rest ook wat meer zo moeten interpreteren. Ik heb daar uiteraard zelf ook wel aan gedacht. Waarom ik daar aan ging twijfelen kwam bijvoorbeeld door de scene in de eerste aflevering waarin haar man Annie met drie zingende vriendinnen in de tuin bekijkt. Als je bedenkt dat het geheel voortkomt uit de fantasie van Annie, dan klopt het niet helemaal dat die scene (gedeeltelijk) vanuit het perspectief van haar man wordt gepresenteerd en je die man ook dingen ziet doen waar zij geen getuige van kon zijn. Als je in een vertelstijl kiest voor een presentatie van het verhaal door de ogen van een persoon, dan moet je dat wel consequent doorvoeren.quote:maar als je bedoelt dat dat spontaan in zingen uitbarsten voor jou minder passend is: dat vind ik juist wel passen in het beeld van de fantasierijke annie.
zo'n scene in een hoedenwinkel kan ook zijn wat zij in haar hoofd fantaseert als herinnering aan een gewone hoedenpassessie... net als de plotselinge danspasjes van de soldaten, en de dansende vrouwen in klederdracht met jarretels eronder...
de herinneringen zijn een soort "droomwereld" (in de historische tijdslijnen). de moderne annie lijn laat een meer gewoon musical-achtig beeld zien.
snap je wat ik bedoel?
beetje Big-Fish-achtigquote:Op zondag 17 januari 2010 21:15 schreef MadGuy het volgende:
Ja, LOL. Ik dacht ook al: valse suspense zeg, past er helemaal niet in. Maar cool gedaan, om te vertellen dat ze altijd heel erg met het verhaal bezig was.
http://anniemg.nps.nl/page/gastenboekquote:Op zondag 24 januari 2010 03:12 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb net voor de derde keer 'the making of' zitten kijken. En ik ben echt gewoon tot tranen toe geroerd, wat had ik daar graag aan meegewerkt zeg!!! Dit is de eerste keer dat ik ervan baal dat ik zo nodig moest emigreren.
Heel veel nummers uit 'Foxtrot' zitten er in volgens mij, ik zag in die making of al 'Sorry dat ik besta', De dertiger jaren', en 'Hoeden passen' voorbij komen, en Foxtrot is dus mijn all time favorite AMG musical.
Ik kan niet wachten tot ik het eindelijk kan zien!! Wanneer komt die DVD uit? Die koop ik dus meteen, en dan mag iemand hem vanuit Nederland opsturen!
Ja, alleen maar om hun zoon toch die achternaam te kunnen geven.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:50 schreef Angel-A het volgende:
Annie is dus met Dick zijn vader getrouwd???
Ik vond er echt teveel zang inquote:Op zondag 24 januari 2010 22:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik vond dit de leukste aflevering tot nu toe.
Technicolor.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:32 schreef MadGuy het volgende:
De hemel is altijd zo hinderlijk blauw, waarom? Wat heeft het voor zin?
Ja, dat was een prachtig lied.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:32 schreef MadGuy het volgende:
De hemel is altijd zo hinderlijk blauw, waarom? Wat heeft het voor zin?
De kleuren die we aan de hemel zien zijn het gevolg van verstrooiing, breking en buiging van zonlicht door deeltjes in de atmosfeer. Zonlicht beweegt door het zonnestelsel in rechte, onzichtbare golven. Dit ‘witte’ licht is een mengsel van alle kleuren (namelijk rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet) in het zichtbare deel van het spectrum van elektromagnetische straling. Iedere kleur van het zichtbare spectrum heeft een andere golflengte: rood en oranje hebben de langste golflengten, indigo en violet de kortste. Als het zonlicht in onze dampkring komt, worden de lichtgolven in verschillende richtingen verstrooid door stofdeeltjes en luchtmoleculen. De kortere, blauwe en violette golven worden effectiever verstrooid dan de langere, oranje en rode golven. Een mengsel van violet, blauw, groen en geringe hoeveelheden van de andere kleuren wordt aan de hemel verstrooid. De combinatie van deze kleuren levert blauw op. De precieze tint hangt af van de hoeveelheid stof en waterdamp in de lucht. Waterdruppeltjes en stofdeeltjes maken de verstrooiing minder selectief, zodat er relatief meer groen en geel bijkomen en de hemel grijzer wordt. Daardoor is de zomerhemel in de geïndustrialiseerde Europese landen vaak fletser dan de stofvrije hemel boven Australië en Afrika.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:32 schreef MadGuy het volgende:
De hemel is altijd zo hinderlijk blauw, waarom?
Degene die de zangstem van Sanne doet is wel degelijk een echte zangeres. Namelijk Marike Jager. EN Malou Gorter heeft notabene in de remake van 'Foxtrot' gespeeldquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:54 schreef Frollo het volgende:
Wat een ongelukkige keuze om de liedjes door de acteurs zelf te laten inzingen. Na twee afleveringen gepiep van Sanne Vogel blijkt Malou Gorter het er al niet veel beter af te brengen.
Als het nou één liedje per aflevering was, soit, maar met het mitrailleurtempo waarin de liedjes nu voorbij komen had ik liever naar echte zangers geluisterd.
Dat zal ik hopelijk snel kunnen beoordelen!quote:Maar alle scènes met de oude Annie zijn prachtig en maken de serie wel degelijk de moeite waard.
Ik vind het gewoon echt saaie, eendimensionale zang, sorry.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Degene die de zangstem van Sanne doet is wel degelijk een echte zangeres. Namelijk Marike Jager. EN Malou Gorter heeft notabene in de remake van 'Foxtrot' gespeeld![]()
Ik vind dat je dan ook nogal overdrijft. In 'the making of' heb ik nergens gepiep gehoord.
Ik hoop het voor je.quote:Dat zal ik hopelijk snel kunnen beoordelen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |