abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76363684

LINK

Annie M.G is een televisieserie met 7 afleveringen van 50 minuten vol zang en dans over het leven van Annie M.G. Schmidt waarin veel van haar werk is verweven. De serie is geïnspireerd door de biografie Anna van Annejet van der Zijl.

In de zevendelige serie Annie M.G. volgen we de zeventigjarige Annie M.G. Schmidt die na het overlijden van haar man Dick terugverhuisd naar de stad. Ze zet daar haar schrijversleven met ups en downs voort tot aan haar zelfgeregisseerde dood in 1995. Het bestaan van deze ‘oude’ Annie, die nog dagelijks converseert met haar overleden man Dick, vormt het raamwerk van waaruit het leven en werk van de schrijfster middels uitstapjes in verleden en fantasie worden belicht. Zang, dans en humor vormen hierbij vaste onderdelen.

Cast en regie
De gevarieerde cast bestaat uit ca. honderd acteurs. Drie actrices; Annemarie Prins, Malou Gorter en Sanne Vogel spelen Annie M.G. Schmidt op verschillende leeftijden. Tom Jansen en Gijs Scholten van Aschat kruipen in de huid van haar man Dick.

Het scenario is geschreven door Tamara Bos (o.a. Minoes, Het Paard van Sinterklaas) en Mieke de Jong (o.a. Knetter, Oorlogswinter). De regie is in handen van Dana Nechushtan (Dunya & Desie, Nachtrit). Annie M.G. wordt geproduceerd door BosBros. Film-TV Productions in coproductie met NPS, VARA en ÉÉN. BosBros. Film-TV Productions maakte eerder o.a. Abeltje, Minoes, Pluk van de Petteflet, Ja Zuster, Nee Zuster en Het Paard van Sinterklaas.

Dana Nechushtan werd gevraagd om de serie te regisseren:
“Eigenlijk wist ik heel weinig over Annie MG Schmidt toen ik gevraagd werd de serie te regisseren. Ik ben namelijk niet in Nederland geboren en daarom ook niet met haar verhalen opgegroeid. Maar toen ik het script las, vond ik dat zo mooi. Annie was een heel bijzondere vrouw met een indrukwekkend liefdesverhaal. Zij hunkerde naar liefde, en kon zich pas ontplooien vanaf het moment dat ze haar man Dick ontmoette. Het beeld van de lieve voorleesoma zoals de meeste mensen haar kennen, doet geen recht aan hoe Annie werkelijk was. In de serie hebben we geprobeerd van het icoon Annie een echt mens te maken.”

Echte verhalenverteller
“Achteraf is mijn gebrekkige Annie-kennis juist nodig geweest om tot iets moois te komen", vertelt Dana Nechushtan "Ik werd niet beperkt door wat ik al wist en durfde veel meer zelf een invulling aan haar leven te geven. De vrijheid die Annie nam om haar te anecdotiseren, heb ik als een grote inspiratiebron ervaren. Zij is een echte verhalenverteller. Die vrijheid zie je ook terug in de serie: in de actrices en de verschillende levensfases. Die fases hebben allemaal een andere kleur, stijl. Dat gecombineerd met zang en dans, maakt de serie tot een wervelend spektakel.”

Trailer

Uitzending
Annie M.G. komt tot stand met steun van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Mediaproducties en het CoBO Fonds en is vanaf 3 januari 2010 op de zondagavond te zien op Nederland 2.

Zometeen om 17 uur "achter de schermen" op Ned. 1

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 03-01-2010 23:50:20 ]
pi_76363911
Ja, ik zag net een stukje. Maar vond het niet echt tof.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_76363953
Ik moet zeggen dat ik wel redelijk benieuwd ben.
ijs_beer fan!
  zondag 3 januari 2010 @ 17:05:05 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76363973
Verwacht veel meer van Benno, schavuit der Oranjes!
pi_76365974
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:05 schreef DeTolk het volgende:
Verwacht veel meer van Benno, schavuit der Oranjes!
Open een topic zou ik zeggen

Wat ik ook vooral leuk vind bij zo'n productie is de hele styling eromheen, de attributen, de kleding.
Ik hoop alleen niet dat er continue gezongen wordt
  zondag 3 januari 2010 @ 18:14:27 #6
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76366565
De Making Of was al leuk! Wat een werk zeg.
En die Sanne die niet kon zingen. En toen oefende ze keihard om dan tenminste maar mee te kunnen dansen, en toen werd ze eruit geknipt.

Dat zingen hoeft van mij ook niet (te veel).
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_76366902
Ik ben benieuwd! Heb vorig jaar het boek 'Anna' van Annejet van der Zijl gelezen.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_76367636
Ik ben erg benieuwd!
  zondag 3 januari 2010 @ 20:13:25 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76371682
Maar eens kijken of het iets is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 januari 2010 @ 21:05:09 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76374431
Knap gemaakt en goed geacteerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_76374520
Ik vind het erg goed, erg leuk, ik heb 'genoten' al vind ik dat een kutwoord
pi_76374624
ik heb genoten! indrukwekkend...
pi_76375003
Ik vond het erg mooi gefilmd, dat surrealistische - hoe zij de wereld zag - vond ik geweldig om te zien.
Wist wel dat het een eigenzinnige vrouw was die in veel dingen haar tijd ver vooruit was, maar had me verder nooit in haar leven verdiept.
Ga zeker de rest ook kijken!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_76375089
Prachtig! Dat vond ik het!

Ik kijk alweer uit naar volgende week.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:16:48 #15
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76375127
Leuk was het!

Niet te lang ook.

Wanneer is de volgende?
  zondag 3 januari 2010 @ 21:18:17 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76375202
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:16 schreef Duderella het volgende:

Wanneer is de volgende?
Volgende week zondag.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 januari 2010 @ 21:20:33 #17
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_76375363
Hoorde dat korrelige beeld nou? Ik zat al te frotten met de instellingen van de TV maar het hielp niet Wel fraai op HD trouwens.
Ik ben lelijk.
pi_76375554
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef PICHT het volgende:
Hoorde dat korrelige beeld nou? Ik zat al te frotten met de instellingen van de TV maar het hielp niet Wel fraai op HD trouwens.
Elke "Annie" dus elke levensfase is anders opgenomen.
De jonge Annie in zwartwit, de middelste in Technicolor en de oude meer modern.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_76375726
Dat stukje op die schommelbank in de tuin, zó goed gespeeld
  zondag 3 januari 2010 @ 21:26:56 #20
88233 Steve
Still the best.
pi_76375801
Natuurlijk weer vergeten...
Nou ja, terugkijken dan maar.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 3 januari 2010 @ 21:28:30 #21
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_76375907
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Elke "Annie" dus elke levensfase is anders opgenomen.
De jonge Annie in zwartwit, de middelste in Technicolor en de oude meer modern.
Ik had het later pas door. Heb m'n nieuwe tv nog niet zo lang dus snapte het nog niet Ik ga de serie in elk geval nog wel volgen.
Ik ben lelijk.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:29:28 #22
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76375969
O, dat kan ik nog net othouden, elke zondag.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Flip ervan vindt. Als iemand daar iets over hoort of ziet, dan graag even verslag.

Die was altijd vrij kritisch tav. publicaties over zijn moeder, meen ik. Hopelijk vindt hij het een mooi beeld geven (en wat moet zo'n serie dan een cadeautje zijn!)
pi_76378095
Wat????? Zit ik daar de hele week op te wachten en nu is het al geweest?? Hoe laat was dat dan en hoe kort is het dan wel niet zeg??
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_76378168
Ik ga volgende week weer kijken! Goeie serie, goed geacteerd, mooi ook om die verschillende perioden te zien. Net of ik echt naar een serie keek in die tijd.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 3 januari 2010 @ 22:27:35 #25
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76379600
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:02 schreef Injetta het volgende:
Wat????? Zit ik daar de hele week op te wachten en nu is het al geweest?? Hoe laat was dat dan en hoe kort is het dan wel niet zeg??
Uitzendinggemist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')