abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2002 @ 08:24:53 #1
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4050069
quote:
Reclame leger en politie op site met racistische teksten

De Koninklijke Marechaussee en de Utrechtse politie hebben ijlings hun personeelsadvertenties op een website voor jonge Marokkanen laten weghalen omdat die pontificaal tussen foto's van te koop aangeboden wapens, foto's van Bin Laden, steunbetuigingen aan de Palestijnen en racistische leuzen stonden.

Zij haalden de advertenties weg nadat het CDA en het Israëlisch informatiecentrum (CIDI) alarm hadden geslagen over de website, www.maroc.nl. "Hiermee willen wij natuurlijk niet worden geassocieerd", aldus een woordvoerder van de Utrechtse politie. "We willen alleen in neutrale media adverteren", aldus een zegsvrouw van de Koninklijke Marechaussee.

Het CDA is woedend dat politie en marechaussee al maandenlang personeel blijken te werven op dergelijke websites. "Het is toch absurd dat instellingen die onze rechtsstaat moeten beschermen, personeel werven in media die oproepen tot racisme en antisemitisme en waar wapens te koop worden aangeboden", aldus Kamerlid Maxime Verhagen, die de zaak bij het kabinet gaat aankaarten. Bovendien wil hij dat minister De Vries (Binnenlandse Zaken) optreedt tegen websites met racistische teksten.

"Wat voor rekruten denken de politie en de marechaussee te kunnen aantrekken door te adverteren op dit soort sites?" briest CIDI-directeur Ronnie Naftaniel.

De gewraakte foto's en teksten zijn vooral te zien in de rubriek 'prikbord' van www.maroc.nl, een site die twee jaar geleden door Marokkaanse studenten in ons land is opgericht. De advertentie van de marechaussee met de boodschap 'Hoe hard wil jij door de bocht?' stond bijvoorbeeld pal boven een advertentie voor een AK 47-geweer.

De beheerder van de site, die is geschrokken van de commotie, heeft gisteravond alle te koop aangeboden wapens en racistische kreten van de site gehaald. Hij beklemtoont dat 'prikbord' een soort chatbox is, die niet representatief is voor de rest. "Wij delen regelmatig waarschuwingen uit en halen mensen er vanaf als ze over de schreef gaan."

Bron: www.telegraaf.nl

Dus eindelijk wordt herkend dat www.maroc.nl een racistische site is! Benieuwd wanneer het MID en Justitie in actie komen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:01:47 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4050212
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 08:24 schreef Strolie75 het volgende:
Dus eindelijk wordt herkend dat www.maroc.nl een racistische site is! Benieuwd wanneer het MID en Justitie in actie komen.
Godgod wat zijn we weer lekker bij de tijd daar. Dichtgooien die website, het is echt te erg daar!
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:05:30 #3
7966 eRR_
Dat die website stinkt, mag geen twijfel over bestaan. Maar verder is het gewoon een slordigheidje van justitie, waarchijnlijk doen ze gewoon met zo'n banner systeem mee waar maroc ook weer aan meedoet..zo zal die banner op wel meerdere (dubieuze) sites voorkomen...
the internet makes you stupid
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:32:50 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4050372
Is maroc.nl ècht een racistische site, of is het een website die, net als Fok! bij tijd en wijle overigens, te lijden heeft onder elementen die zich wat minder subtiel uitlaten over mensen van een andere cultuur?

Verder is het natuurlijk inderdaad vreemd dat justitie niet heel erg zorgvuldig is op welke plekken men precies werft.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:37:44 #5
7966 eRR_
Ik vraag met trouwens af welke cultuur 'achterlijker' is? Is het de cultuur die zedenvervaging radicaal afkeurt of is het de cultuur waarin kindermisbruikers en homo's onder het mom van 'verworven vrijheid' hun walhalla hebben gevonden?
quote:
Mensen ik zou jullie willen vragen om eens een kijkje te gaan nemen op deze joodse site: http://www.joods.nl/joodsforum/

Mijn mond viel open van verbazing toen ik sommige berichten zag staan. Zo vol van achterbakse bedoelingen, leugens, haat tegen alle Moslims simpelweg omdat deze Moslims tegen de illegale aan de Palestijnen opgedrongen apartheidstaat israel zijn.

Het hele forum is doorspekt met zieligdoenerij, hypocricie en kile haa jegens Moslims en voornamelijk Arabieren. Begrijp me goed, dat stelletje gore corrupte arabische leiders verdienen niet beter, maar de haat van deze *******'s gaat vooral uit naar de Islamitische bevolkingen die de pijn van het Palestijnse volk voelen.

Moslims onthoud goed dat ondanks hun mooie praatjes over 'vrede' ze niets anders willen dan tijdrekken om hun zeer doorzichtige plannen door te voeren.

Mensen, om deze achterbakse *******'s effectief te bestrijden is het van zeer groot belang om de denkwijze van dit zooitje fanatieke pijpenkrullen te doorgronden en dit vervolgens tegen ze te gebruiken.

Jihad kan op vele manieren en op diverse plaatsen. Je kunt doormiddel van uitwisseling van correcte informatie een halt toe roepen aan de stortvloed van zionistische propaganda en andere leugens. Hun leugens worden door steeds mer mensen doorgrond, dus we mogen nu niet afzwakken.

vrijdag 3 mei 2002 @ 09:40:16 #6
7966 eRR_
Op vrijdag 03 mei 2002 09:32 schreef Verbal het volgende:
Is maroc.nl ècht een racistische site, of is het een website die, net als Fok! bij tijd en wijle overigens, te lijden heeft onder elementen die zich wat minder subtiel uitlaten over mensen van een andere cultuur?
Mwah...als je nicks als hamas_strijder toelaat en meermalen mensen toestaat op te roepen tot jihad lijkt me jouw stelling niet van toepasing..
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:42:16 #7
136 V.
pi_4050441
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:37 schreef eRR_ het volgende:
maroc.nl
[..]

[..]

Ja, intolerant en haatdragend, maar niet essentieel anders dan wat bepaalde mensen hier af en toe neerkwakken over moslims, Marokkanen of Turken.

Is het niet beter om eerst de eigen stoep schoon te houden?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † vrijdag 3 mei 2002 @ 09:44:34 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4050457
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, intolerant en haatdragend, maar niet essentieel anders dan wat bepaalde mensen hier af en toe neerkwakken over moslims, Marokkanen of Turken.

Is het niet beter om eerst de eigen stoep schoon te houden?

V.

Helemaal ongelijk heb je niet, de meningen zijn hier soms ook scherp.

Maar op Fok! regelrechte oproepen tot geweld? Nog niet gezien eerlijk gezegd.

vrijdag 3 mei 2002 @ 09:45:43 #9
136 V.
pi_4050467
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Helemaal ongelijk heb je niet, de meningen zijn hier soms ook scherp.

...of bot.
quote:
Maar op Fok! regelrechte oproepen tot geweld? Nog niet gezien eerlijk gezegd.
Nee? Ik wel.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:49:55 #10
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4050501
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

...of bot.
[..]

Nee? Ik wel.

V.

Het grootste verschil is dat hier geen wapens aangeboden worden, rascistische uitingen verwijderd worden, iconen van Hitler ed gelijk geband worden en namen als SS-er ook niet toegelaten worden. Op Maroc.nl mag dat dus allemaal wel....en dat wordt ook flink gedaan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  † In Memoriam † vrijdag 3 mei 2002 @ 09:52:01 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4050515
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

...of bot.
[..]

Nee? Ik wel.

V.

Neem aan dat jullie die dan wegediten (vandaar dat ik die nog niet gezien heb).

Er zit imo nogal een verschil of je een ongenuanceerde mening over bijv. allochtonen hebt, of openlijk oproept om ze allemaal af te maken.

Ben het niet met je eens dat dit (inhoud van Fok! en dat Maroc) gelijke grootheden zijn.

vrijdag 3 mei 2002 @ 09:54:02 #12
136 V.
pi_4050535
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:49 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het grootste verschil is dat hier geen wapens aangeboden worden, rascistische uitingen verwijderd worden, iconen van Hitler ed gelijk geband worden en namen als SS-er ook niet toegelaten worden. Op Maroc.nl mag dat dus allemaal wel....en dat wordt ook flink gedaan.

Hier wordt dat toch ook steeds weer geprobeerd, en iig wordt door een flink aantal steeds weer de grens opgezocht. Daar wordt het ook gedaan - in dat opzicht zijn er geen verschillen.

Het verschil zit hem in de redelijk strakke moderatie hier (waar meer dan eens over wordt gezeken overigens!) en de minder strakke moderatie daar.

Vraag blijft: maakt dat de site (en de opzet daarvan) racistisch, of is men daar gewoon niet bij machte om op te treden en extreme uitlatingen te verwijderen?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:54:45 #13
136 V.
pi_4050544
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:52 schreef NorthernStar het volgende:
Ben het niet met je eens dat dit (inhoud van Fok! en dat Maroc) gelijke grootheden zijn.
En dat zeg ik dan ook niet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:55:55 #14
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4050550
V.

Je kunt www.maroc.nl en Fok! niet met elkaar vergelijken. Ga maar eens een paar uurtjes daar rondkijken, dan schrik je je te pletter!

† In Memoriam † vrijdag 3 mei 2002 @ 09:56:58 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4050558
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

En dat zeg ik dan ook niet.

V.

Ok, die indruk kreeg ik even.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 09:59:47 #16
136 V.
pi_4050571
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:55 schreef Strolie75 het volgende:
V.

Je kunt www.maroc.nl en Fok! niet met elkaar vergelijken. Ga maar eens een paar uurtjes daar rondkijken, dan schrik je je te pletter!

Ik vergelijk Fok! en Maroc niet, ik zeg alleen dat er users zijn, daar en hier, die dezelfde intenties hebben, alleen met andere doelgroepen op het oog.

Hier wordt blijkbaar een stuk beter gemodereerd.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:16:31 #17
7966 eRR_
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:21:05 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4050740
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 09:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hier wordt dat toch ook steeds weer geprobeerd, en iig wordt door een flink aantal steeds weer de grens opgezocht. Daar wordt het ook gedaan - in dat opzicht zijn er geen verschillen.

Het verschil zit hem in de redelijk strakke moderatie hier (waar meer dan eens over wordt gezeken overigens!) en de minder strakke moderatie daar.

Vraag blijft: maakt dat de site (en de opzet daarvan) racistisch, of is men daar gewoon niet bij machte om op te treden en extreme uitlatingen te verwijderen?

V.

Als men wapens te koop aanbiedt op een site, dan ga je wel heeeeel ver...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:21:59 #19
136 V.
pi_4050747
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als men wapens te koop aanbiedt op een site, dan ga je wel heeeeel ver...

Mee eens.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:34:22 #20
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4050851
Ik vind user-names als Terrorist en user-icons van Osama en Palestijnse zelfmoordterroristen ook wel erg ver gaan eigenlijk.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:36:55 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4050877
Was het niet een knakker van Maroc.nl die in een interview klaagde over Fok?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:37:48 #22
136 V.
pi_4050885
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind user-names als Terrorist en user-icons van Osama en Palestijnse zelfmoordterroristen ook wel erg ver gaan eigenlijk.
Maar dat is mijn punt dus: dat soort lui proberen het ook hier. De Adolf_Hitlers en zo.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:38:16 #23
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4050889
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:36 schreef X-Ray het volgende:
Was het niet een knakker van Maroc.nl die in een interview klaagde over Fok?
Nee, die was van www.magreb.nl, nog zo'n fijne site.

Vara magazine en Magreb.nl

vrijdag 3 mei 2002 @ 10:39:31 #24
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4050905
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:37 schreef Verbal het volgende:
Maar dat is mijn punt dus: dat soort lui proberen het ook hier. De Adolf_Hitlers en zo.

V.

Inderdaad, maar hier worden ze binnen 5 sec (terecht) gebanned. En als je user-icon tever gaat wordt je daar meestal ook meteen op aangesproken.
  vrijdag 3 mei 2002 @ 10:42:32 #25
136 V.
pi_4050936
quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar hier worden ze binnen 5 sec (terecht) gebanned. En als je user-icon tever gaat wordt je daar meestal ook meteen op aangesproken.

Dat zeg ik, er wordt hier strakker gemodereerd.

Maar ze ZIJN er wel.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')