abonnement Unibet Coolblue
pi_76351570
Ik woon nu twee jaar in een nieuwbouw appartement en als de buren de keuken kraan gebruiken hoor je deze.

De muren hebben geen spauwmuur, maar zijn 30cm dik. De waterleiding loopt niet in de tussen muur, maar aan de voorkant. En toch hoor ik het geluid van de kraan en ook als ze druk in de wasbak bezig zijn.
De buurman heeft toen der tijd zelf zijn keuken gezet en ik weet niet of dat hier iets mee te maken kan hebben. Zou er door hun of mij iets aan te doen zijn?

Als je je namelijk eenmaal aan een gekuid gaat Irriteren wordt je het alleen maar erger.
  zondag 3 januari 2010 @ 11:28:45 #2
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_76351673
Laat 'm kijken naar de terugslagklep!
pi_76351945
hoor je het water lopen of hoor je de leiding klapperen?
pi_76352062
waarschijnlijk is tijdens het lassen van de leiding het uit einde niet afgeschuurd. Het gevolg is een fluitende leiden hier kan je nu niets meer aan veranderen ten zij je de leidingen helemaal opnieuw maakt.
pi_76352561
Als je ook hoort dat ze in de wasbak bezig zijn dan denk ik dat je te maken hebt met contactgeluid. Omdat je geen spouwmuur hebt komt dat goed door. En daar is verder weinig aan te doen behalve aan jouw kant een extra isolerende laag met regelwerk/isolatie en gipsplaten maken.

Het zou eventueel iets te maken kunnen hebben met het feit dat je buurman de keuken zelf aangelegd heeft. De leidingen hoeven niet verkeerd te zijn, maar kunnen op de verkeerde plek zitten waardoor het contactgeluid beter doorkomt. Maar ik denk eigenlijk dat het als hij het had laten plaatsen ook doorgekomen was.

Als je het huis gekocht hebt kun je eventueel gaan klagen bij het giw/bouwborg Geschillencommissies voor Consumentenzaken. Als blijkt dat het doorgekomen contactgeluid luider is dan de daaraan gestelde eisen dan moet de aannemer een oplossing verzinnen. Als dat niet zo is ben je volgens mij 100 euro aan procedurekosten kwijt maar dat zou je even na moeten vragen bij het giw Geschillencommissies voor Consumentenzaken.
pi_76355858
Daar was ik al bang voor. Een kennis van me dacht ook dat het of slecht schoon gemaakte leidingen waren tijdens het leggen, dus bramen aan het uit einde of de leidingen liggen te diep in de muur.

Helaas kan ik mijn buurman niet dwingen om zijn keuken nu nog te gaan verbouwen.
pi_76355906
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:32 schreef t2faag het volgende:
Daar was ik al bang voor. Een kennis van me dacht ook dat het of slecht schoon gemaakte leidingen waren tijdens het leggen, dus bramen aan het uit einde of de leidingen liggen te diep in de muur.

Helaas kan ik mijn buurman niet dwingen om zijn keuken nu nog te gaan verbouwen.
Een honkbal knuppel doet wonderen
pi_76355981
Lol...

Maar wat ik me eigenlijk ook afvroeg. Is een spouwmuur eigenlijk niet verplicht in nieuw bouw tegenwoordig?
  zondag 3 januari 2010 @ 14:46:43 #9
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_76358774
Voor een tussenmuur?
Kan het me niet voorstellen eigenlijk.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:06:47 #10
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_76359599
Ik hoorde mijn bovenbuurmeid altijd plassen toen ik nog een appartementje had, maar dat is weer wat anders!
pi_76360289
Hoe zit dat als je een huurhuis hebt?
Kun je dan eisen dat de woningbouw hier iets aan doet, of moet je het maar accepteren?
pi_76366470
Denk dat het eerder aan de terugslag klep ligt.

Ik hoor mijn buren ook heel duidelijk de kraan open of dicht doen... Maar spetteren in de wasbak, nee, dat gaat wel heel erg ver..
  zondag 3 januari 2010 @ 18:30:57 #13
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_76367181
Misschien wat vaker je iPod wat te hard zetten
  zondag 3 januari 2010 @ 19:28:07 #14
31260 Finch
Stay close
pi_76369803
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:36 schreef t2faag het volgende:
Lol...

Maar wat ik me eigenlijk ook afvroeg. Is een spouwmuur eigenlijk niet verplicht in nieuw bouw tegenwoordig?
verplicht volgens mij niet, maar dat is toch wel redelijk standaard...

weet je zeker dat het een stenen muur is van 30 cm dik?? dat klinkt nl ook spauwmuur achtig..
10 cm muur - 10 cm lucht - 10 cm muur..
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_76370018
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:32 schreef t2faag het volgende:
Helaas kan ik mijn buurman niet dwingen om zijn keuken nu nog te gaan verbouwen.
Zit je niet gezamenlijk in een Vereniging van Eigenaren (VvE)? Want dan kun je wellicht via die weg 'dwingen' tot aanpassing. Wij doen dat in onze VVE wel, toevallig momenteel eenzelfde probleem.
pi_76377115
Een muur van 30 cm voldoet indien juist uitgevoerd aan de eisen. Het is een goedkopere oplossing dan spouwmuren en wordt dus nog zeker wel uitgevoerd.

Van woningbouw kun je niet veel eisen vrees ik, zeker niet als het een wat ouder gebouw is. De woning moet alleen voldoen aan de eisen van de tijd dat het gebouwd (of heel uitgebreid verbouwd) is, vragen kan natuurlijk wel altijd.

En van de buurman eisen dat hij het aanpast kan alleen als hij iets echt verkeerd gedaan heeft/ niet aan de regels gehouden heeft. Dus dan zou je eerst moeten weten hoe hij zijn leidingen heeft aangelegd en of het wel verkeerd was. Een spouwloze muur kan voldoende geluidsisolatie geven maar dat ligt dan uitvoeringstechnisch veel moeilijker.
pi_76393761
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:26 schreef Yoewie het volgende:
Hoe zit dat als je een huurhuis hebt?
Kun je dan eisen dat de woningbouw hier iets aan doet, of moet je het maar accepteren?
Iemand? Betreft een gebouw uit de jaren 60.
pi_76394024
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:47 schreef Zolena het volgende:

Van woningbouw kun je niet veel eisen vrees ik, zeker niet als het een wat ouder gebouw is. De woning moet alleen voldoen aan de eisen van de tijd dat het gebouwd (of heel uitgebreid verbouwd) is, vragen kan natuurlijk wel altijd.

  maandag 4 januari 2010 @ 15:00:46 #19
545 dop
:copyright: dop
pi_76399326
koop een vrijstaand huis
als je er op gaat letten kun je in elk appartement of rijtjes huis wel iets horen van je buren.
en natuurlijk zijn moderne huizen minder gehorig als jaren 30 woningen met 0 isolatie en houten vloeren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 4 januari 2010 @ 18:43:48 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76408109
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:00 schreef dop het volgende:
koop een vrijstaand huis
als je er op gaat letten kun je in elk appartement of rijtjes huis wel iets horen van je buren.
en natuurlijk zijn moderne huizen minder gehorig als jaren 30 woningen met 0 isolatie en houten vloeren
Best goed idee. Wild eik ook doen. Tot m'n stomme verbazing vragen ze daar meer voor dan een gewoon huis...

Toch ook gewoon 4 muren en een dak zei ik tegen die makelaar en de verkoper....
Toen die begonnen te lachen ben ik maar weggegaan


We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')