abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85095401
Ik zou niet weten of er nog andere instellingen zijn. Dimence is hier in de buurt de grote ggz-instelling waar alles bij hoort. En hoe het zit met wachttijden na de intake weet ik niet, dat zou idd niet handig zijn als ik daarna ook nog 8 weken zou moeten wachten voor het tweede gesprek.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:56:18 #272
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85095486
Hoop geneuzel met procedures en wachttijden maar je zit in de molen, gefeliciteerd!
^O^
pi_85096079
Heb even gezocht maar Dimence is een fusie tussen allerlei instellingen hier, dus er zijn verder geen andere instellingen, alleen gewone psychologische praktijken. En wachttijden zijn tussen de 5 en 8 weken na het eerste intakegesprek. Geduld is een schone zaak zeggen ze he.

Soms denk ik wel eens ( niet dat ik het echt wil hoor!) dat ik maar beter een strip medicijnen in 1 keer op moet eten, dan kun je zo terecht :X Heb dat pas nog meegemaakt, diegene kon meteen terecht in het ziekenhuis voor gesprekken en behandeling.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:40:02 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85097293
heb je een academisch zkh in de buurt? mijn eerste optie was ook zo'n fusie van alles en iedereen. vandaar dat ik het zo vraag.
en over het tweede wat je schrijft... you're not alone
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85098545
Nee er zit hier geen academisch ziekenhuis in de buurt ( woon in Almelo)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:27:40 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_85099532
Je kunt ook zelf contact opnemen met een eerstelijnspycholoog, die hebben vaak geen (of hele korte) wachttijden. Je doorverwijzing zal daar ook voor gelden, maar je betaalt wel een eigen bijdrage van 8 euro ofzo per sessie.
KuikenGuppy
pi_85100405
Ik had zo ergens half november mijn intake bij Dimence, en zo eind januari kon ik terecht bij mijn eigen behandelaar. Dat was in Deventer, maar ik moest dus idd ook wel even wachten.

Overigens ook vanwege depressie (en er is nu vermoedelijk sprake van een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis). Maar ik krijg nog een heel onderzoek om nader vast te stellen wat het nu precies is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_85100955
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:27 schreef Burdie het volgende:
Je kunt ook zelf contact opnemen met een eerstelijnspycholoog, die hebben vaak geen (of hele korte) wachttijden. Je doorverwijzing zal daar ook voor gelden, maar je betaalt wel een eigen bijdrage van 8 euro ofzo per sessie.
Ik heb al eerder bij een eerstelijns psycholoog gelopen en de verzekering vergoedt 8 sessies. En denk niet dat dat genoeg is. Vandaar dat ik naar Dimence wil, en niet naar een eerstelijns psycholoog.
pi_85102859
Ik zit geloof ik 2e lijns? :@
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:35:01 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85145859
wat ik me afvroeg, voor de mensen met een echte unipolaire depressie, is het dan hele dag bagger, of heb je dan wel goede momenten (echt, niet masker-gerelateerd)?

en blijven jullie een beetje op gewicht? ik moet echt mn best doen om niet af te vallen :@ gelukkig heb ik goede vrienden bij Kraft (M&M's) en Smiths (sweet paprika chips), dus het lukt redelijk, maar ik wil natuurlijk ook niet een snoeppatroon aan gaan wennen... naja, komt wel goed.

sylvana, is het een optie om eerst ff met je HA te praten als soort van psych / overbrugging? was hij prettig in je gesprek van (eer)gister? je moet toch wat...
pi_85146819
Ik heb ook heus wel zo mijn goede momenten, vooral als mn vriend thuis is, als hij me toch overhaalt om wat te ondernemen, of zoals gisteren toen ik een nieuw gerecht uitgeprobeerd had en dat goed gelukt was of net toen ik mezelf toch gedwongen had om de was op te ruimen en te strijken en dat klaar was, toen voelde ik me wel trots. Maar het overgrote deel van de dag is toch wel bagger.

Ik ga juist emo-eten, dus ik ben juist aangekomen. Niet heel schrikbarend, nog geen 2 kilo, maar had liever gehad dat ik van de stress afviel ;) Ben al zo ontevreden over mn lichaam, maar nu mn energie in afvallen gaan steken lijkt me ook niet slim, eerst mn energie maar bewaren om geestelijk lekkerder in mn vel te zitten.

Het was niet echt een gesprek met de huisarts eigenlijk, het duurde nog geen 5 minuten. Ik heb verteld dat ik al eerder in behandeling ben geweest voor depressies, dat ik nu sinds half maart thuis zit, de afgelopen weken wel een paar uur kon werken maar nog niet echt een ritme had en dat ik me dus steeds depressiever begon te voelen, nergens zin meer in had en noem maar op. Hij zei alleen dat hij wel snapte dat ik me zo voelde zonder regelmaat en was wel meelevend over dat ik toen in maart zo opeens moest stoppen met stage zonder dat ze dat van te voren gemeld hadden. Maar dat was het ook wel zo'n beetje.

Weet ook niet echt of dat wel kan uitgebreid met je huisarts spreken tot die tijd, zijn meestal toch bezoekjes van 10-15 minuten hooguit. iemand ervaring daar mee?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:38:33 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85150510
er is iemand in OUD die haar burn-out (niet hetzelfde, maar toch) enkel bij de HA heeft besproken. wil je dat ik haar ff PM of je contact met haar kan opnemen? ze is er vlgs mij nog niet helemaal uit, dus anders valt het helemaal zo rauw op je dak, zeg maar ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:39:19 #283
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85150533
Mijn huisarts zei indertijd dat als ik echt eens ergens mee zat dat ik gewoon bij de assistente een dubbel consult mocht boeken. Zo'n lieverd. En een heel goede arts ook nog. Niet zo'n betweter maar ook een luisteraar. Ik zou er haast voor terugverhuizen...
Haha misschien is mijn huidige wel net zo'n kanjer alleen ik heb hem nog nooit gezien.

Davinia, doe je ook aan sport? Spierweefsel is zwaarder dus voor gewichtsbeheersing is bewegen ook belangrijk.
Als je daar zin in hebt hoor, ik heb er zelf altijd een broertje dood aan gehad. De paar sporten die ik echt leuk vond/vind, zijn moeilijk in te passen (te duur, partner nodig, dat soort dingen).
Sinds een paar dagen ben ik zelf met een trainingsprogramma bezit, elke dag een uur flink doorstappen. Dat is nog maar de helft, de andere helft is trainen met gewichten (wacht nu op levering van de eerste set). Ik weet nog niet of ik het allemaal goed doe maar ik doe in elk geval iets en ik voel me er goed bij. Het moet alleen nog een plekje vinden in mijn dagritme.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:38:50 #284
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85152865
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:07 schreef Sylvana het volgende:
Heb even gezocht maar Dimence is een fusie tussen allerlei instellingen hier, dus er zijn verder geen andere instellingen, alleen gewone psychologische praktijken. En wachttijden zijn tussen de 5 en 8 weken na het eerste intakegesprek. Geduld is een schone zaak zeggen ze he.

Soms denk ik wel eens ( niet dat ik het echt wil hoor!) dat ik maar beter een strip medicijnen in 1 keer op moet eten, dan kun je zo terecht :X Heb dat pas nog meegemaakt, diegene kon meteen terecht in het ziekenhuis voor gesprekken en behandeling.
Ik heb me begin februari aangemeld bij de GGZ voor behandeling, meteen intake gehad.. ondertussen 8 x bij eerstelijnspsycholoog geweest (die al bij het 1e gesprek zei dat ie me niet kon helpen), en in JULI(!!!) had ik pas mijn eerste echte afspraak bij de GGZ.
De eerstelijnspsycholoog EN de arts van het UWV hadden spoed aangevraagd bij de GGZ maar toch heb ik van februari tot juli moeten wachten. Dan denk je inderdaad van die dingen (zoals ik ga voor de trein springen want dan ben ik er meteen vanaf) maarja, dat moet je ook maar durven.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:49:00 #285
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85153331
Is er nu echt zo'n groot verschil tussen vraag en aanbod?
Of hebben "we" het zo ingewikkeld gemaakt dat alles veel te lang duurt?
Ik ben echt een optimist maar van dit soort dingen ga ik toch een beetje :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')