abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76327875
Hoi allemaal!

Ik heb dus een vet leuk appartement gekocht in het centrum van Rotterdam. Heel gaaf enzo! Maar, nu heeft de vorige bewoner het verzonnen om over het behang heen te gaan verven met witte latex. Omdat dat nogal lelijk gedaan is (je ziet gewoon hobbels waar het behang overlapt) wil ik het behang er gaan afhalen zodat we gewoon weer kale muur zien.

Helaas heb ik met een plamuurmes geprobeerd een stukje weg te krijgen (zie foto), maar het zit echt gewoon muur vast op de muur.

Heeft iemand een idee hoe je het makkelijkste overgeverfd behang kunt weg krijgen?

Kun je stomen? Nat maken met een bepaald goedje?
Huh!?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:42:17 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_76328101
Even met de staalborstel er overheen, zodat er gaatjes in het verfwerk komen en dan het stoomapparaat erop
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:46:35 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76328237
Of met van dat behangafweek er op (na dat je er gaatjes in hebt gemaakt)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76328570
Ik zat zelf ook aan stomen te denken ja . Denk wel dat dat de beste optie gaat zijn.

Maar hel! Wie bedenkt het om z'n behang te gaan verven
Huh!?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:01:41 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76328739
Het is Rauhfaser behang, dat hoor je te verfen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76330673
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:56 schreef Vlarp het volgende:
Ik zat zelf ook aan stomen te denken ja . Denk wel dat dat de beste optie gaat zijn.

Maar hel! Wie bedenkt het om z'n behang te gaan verven
Ik ...vorige bewoners hadden rauhfaser over het bouwbehang gedaan en ik verf er lekker met latex overheen als het nodig is....gewoon wit....ideaal
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_76331364
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ...vorige bewoners hadden rauhfaser over het bouwbehang gedaan en ik verf er lekker met latex overheen als het nodig is....gewoon wit....ideaal
Nou ja, dan zal dat behang bij jou wel mooi zitten denk ik? Bij mij zit er bij elke nieuwe baan een overlap waardoor je van die hobbeltjes ziet met schaduw er achter, heel storend!
Huh!?
pi_76331385
gewoon goed stomen en dan met zo'n steek mes eronder
heb je t zo weg
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_76331438
Nat maken een uur wachten weer nat maken en dan na een uur afsteken.
  Milf zaterdag 2 januari 2010 @ 18:22:44 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_76331550
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:19 schreef ColtZ40 het volgende:
Nat maken een uur wachten weer nat maken en dan na een uur afsteken.
Nadat je met een apparaatje gaatjes in het behang hebt gemaakt. ( het is nmlk geschilderd ).

Ik deed het altijd met warm water en dreft oid. Goed natmaken en je kunt het er zo afsteken. Persoonlijk vind ik dat sneller gaan dan met stoom.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_76331588
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:22 schreef nikky het volgende:

[..]

Nadat je met een apparaatje gaatjes in het behang hebt gemaakt. ( het is nmlk geschilderd ).

Ik deed het altijd met warm water en dreft oid. Goed natmaken en je kunt het er zo afsteken. Persoonlijk vind ik dat sneller gaan dan met stoom.
Werkt prima zonder gaatjes.
pi_76331829
Gaatjes maken met gaatjesmaker (bij de behangspullen in de bouwmarkt) of een staalborstel de verflaag wat beschadigen. Dan stoomapparaat gebruiken met een roestvrijstalen plamuurmes. Ik heb een hekel aan die botte dingen van 3 voor 2 euro, zo'n rvs ding is veel prettiger werken.
Behangafweek (evt zelf maken van afwasmiddel verdund) ipv stoomapparaat kan ook, maar vind ik niet zo fijn. En ik heb zelf een behangstomer... dat scheelt ook natuurlijk. I
pi_76331935
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:17 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Nou ja, dan zal dat behang bij jou wel mooi zitten denk ik? Bij mij zit er bij elke nieuwe baan een overlap waardoor je van die hobbeltjes ziet met schaduw er achter, heel storend!
Bij mij is de basis inderdaad prima...je zit hier niet dat er eigenlijk behang onder zit...behang is hier stotend op de muur gedaan i.p.v. overlappend...zit al 16 jaar prima zo....eens in de zoveel jaar er met de roller over en weer een stralend muurtje....ik hoef niet zo nodig allerlei motiefjes op de muur...die witte muren bevallen me prima met niet zo'n grote woonkamer.
Optimist tot in de kist
pi_76332116
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij mij is de basis inderdaad prima...je zit hier niet dat er eigenlijk behang onder zit...behang is hier stotend op de muur gedaan i.p.v. overlappend...zit al 16 jaar prima zo....eens in de zoveel jaar er met de roller over en weer een stralend muurtje....ik hoef niet zo nodig allerlei motiefjes op de muur...die witte muren bevallen me prima met niet zo'n grote woonkamer.
Mja, de vorige bewoner wilde het blijkbaar snel ipv. netjes. 't is echt vreselijk lelijk gedaan . Anders had ik er zo met een emmer latex over heen gegaan.

Ik ga er nu maar weer over heen behangen als het er allemaal af is.
Huh!?
pi_76332192
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:40 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Mja, de vorige bewoner wilde het blijkbaar snel ipv. netjes. 't is echt vreselijk lelijk gedaan . Anders had ik er zo met een emmer latex over heen gegaan.

Ik ga er nu maar weer over heen behangen als het er allemaal af is.

Lijkt me wel beter ja....heb je tenminste een goede basis om later eventueel op verder te werken.
Optimist tot in de kist
pi_76341892
Biotex sopje werkt beter dan duur behangafweek.
Verder heb je plamuurmessen en een paar handen van vrienden/familie nodig, dat werkt het beste.
pi_76438724
Bedankt voor de tips allemaal trouwens
Huh!?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:17:35 #18
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_76473960
Ik heb goede ervaringen met verfkrabbers.
(zoek eentje die dun genoeg is om onder het behang te komen)
pi_76582402
Met behulp van een "egel-roller" en een behang afstomer schiet het nu best lekker op! Binnen 5 uur dik 6 meter los kunnen krijgen.

Huh!?
pi_76582669
Kris kras strepen krassen met een plamuurmes en daarna inweken met een afwassopje.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_76582816
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef krakkemieke het volgende:
Kris kras strepen krassen met een plamuurmes en daarna inweken met een afwassopje.
Heb ik gisteren geprobeerd, is echt een drama. Ik had toen in 5 uur minder dan een baan weg. De behang afstomer met de egel roller (roller met scherpe punten die gaten in het behang prikt) werkt echt stukken beter. Je moet zo'n stomer wel huren, maar ach, wie maakt zich druk om 5 euro per dag
Huh!?
pi_76688486
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:33 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Heb ik gisteren geprobeerd, is echt een drama. Ik had toen in 5 uur minder dan een baan weg. De behang afstomer met de egel roller (roller met scherpe punten die gaten in het behang prikt) werkt echt stukken beter. Je moet zo'n stomer wel huren, maar ach, wie maakt zich druk om 5 euro per dag
Dat is niet teveel als je lekker opschiet idd!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_76741546
Ik hoop dat het je al gelukt is om alles er af te krijgen van het behang maar hier toch nog een paar tips
Stoomen met een stoomapperaat van beneden naar boven werken is het beste en snelste en gewoon een breed plamuurmes geruiken. En anders een emmer water met spons en plamuurmes maar dat is ff worstelen succes ermee groetjes trippie28
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')