abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76327592

Nudie is the naked truth about denim. Denim has the ability to age beautifully, formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives, the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim it�s character. The more you wear your jeans, the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing..

Nudie is onder andere bekend geworden om haar dry denims, maar wat is een 'dry denim' precies?

Normaal gesproken worden broeken tijdens het productieproces gewassen om de stof zacht te maken, en speciaal behandeld om ervoor te zorgen dat de broek niet meer krimpt. Om het plaatje compleet te maken worden er aan deze broeken vaak ook nog bepaalde fadingen gegeven, zodat het lijkt alsof ze al langdurig gedragen zijn.

In tegenstelling tot deze gewassen en behandelde broeken, zijn dry (of RAW) broeken niet vooraf behandeld. Door het langdurig dragen van een dry denim wordt zo een persoonlijke en unieke fading gecreëerd. Wanneer een dry denim na een x aantal maanden wordt gewassen, verdwijnt grotendeels de dry laag, en komen de fadings, die er tijdens het dragen zijn ingesleten, naar buiten.

Nudie sites:

Nudie Jeans
My Nudies

OP is hier te vinden.
pi_76327611
Als baggy is de BB (Big Bent) heel fijn en als wat meer skinny broek, dan is de SJ (Slim Jim) / TF (Thin Finn) echt relaxed mijn inziens.

Zelf ondertussen redelijk uitgekeken op de AJ en Bootcut Barry, die liggen ergens onderin in de kast. Zal eens pics plaatsen, mocht iemand ze willen hebben:

- AJ Old scraped indigo (31/32)
- GT Sunbleach grey (31/34)
- Bootcut Barry used electric indigo (30/34, iets ingekort)
pi_76328512
tvp.
Ik heb momenteel 5 nudies.
Ik kom er niet echt aan toe om ze allemaal even lang te dragen
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:45:03 #4
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76330286
Slim Jim
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_76330614
hier een foto van mijn 3 nudies.
van links naar rechts: SJ, RR, AJ.
De rr is de oudste ongeveer 3 jaar..en zit naar mijn mening niet echt helemaal mooi meer rond de bovenbeen.
De AJ heb ik inmiddels bijna 2 jaar...het is de old scraped indigo.
En de SJ ..pas vandaag gehaald.
Ga hem straks aandoen..moet straks nog ff snel naar de super..hij is wel veel te lang..maar dat laat ik binnenkort inkorten.
Fit pics van de SJ toegevoegd

Nu de fitpics SJ

[ Bericht 17% gewijzigd door francis998 op 02-01-2010 20:39:18 (fitpics sj toegevoegd) ]
pi_76337042
tvp.
Ik heb mijn SJDGC nu al 13 maanden ongewassen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_76337221
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:53 schreef Seam het volgende:
tvp.
Ik heb mijn SJDGC nu al 13 maanden ongewassen
fotos????
pi_76337280
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:27 schreef JopJuh het volgende:
Als baggy is de BB (Big Bent) heel fijn en als wat meer skinny broek, dan is de SJ (Slim Jim) / TF (Thin Finn) echt relaxed mijn inziens.

Zelf ondertussen redelijk uitgekeken op de AJ en Bootcut Barry, die liggen ergens onderin in de kast. Zal eens pics plaatsen, mocht iemand ze willen hebben:

- AJ Old scraped indigo (31/32)
- GT Sunbleach grey (31/34)
- Bootcut Barry used electric indigo (30/34, iets ingekort)
Ligt eraan wat je ervoor wilt hebben
Ik ben van pindavlees
pi_76337914
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:59 schreef francis998 het volgende:

[..]

fotos????
Ik zal er binnenkort wat maken Hij heeft alleen de beginselen van een crotch rip dus ik moet er voortaan wel voorzichtig mee omgaan
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_76338180
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:00 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ervoor wilt hebben
30 - AJ Old scraped indigo (31/32)
35 - GT Sunbleach grey (31/34)
40 - Bootcut Barry used electric indigo (30/34, iets ingekort)

Er is altijd wel wat te onderhandelen opzich, fotos op verzoek. Zitten iig geen gaten in of vlekken op.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:32:01 #11
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_76338253
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:29 schreef JopJuh het volgende:

[..]

30 - AJ Old scraped indigo (31/32)
35 - GT Sunbleach grey (31/34)
40 - Bootcut Barry used electric indigo (30/34, iets ingekort)

Er is altijd wel wat te onderhandelen opzich, fotos op verzoek. Zitten iig geen gaten in of vlekken op.
Ik ben wel benieuwd naar de foto's Hoe oud zijn de broeken ongeveer?

EDIT - met name de AJ en wellicht de GT
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:32:37 #12
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_76338274
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:54 schreef francis998 het volgende:
De rr is de oudste ongeveer 3 jaar..en zit naar mijn mening niet echt helemaal mooi meer rond de bovenbeen.
Ga hem straks aandoen..moet straks nog ff snel naar de super..hij is wel veel te lang..maar dat laat ik binnenkort inkorten.

Nu de fitpics SJ

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die heb ik ook en heb ik 3 maanden gedragen in totaal.. wel redelijk veranderd in de tussentijd. Alleen draag em nu zeer sporadisch
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_76338757
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:32 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de foto's Hoe oud zijn de broeken ongeveer?

EDIT - met name de AJ en wellicht de GT
De GT is bijna niet gedragen (5 tot 10x max), de AJ is wel al wat ouder maar en vaker gedragen.
Zal morgen wel even foto`s maken dan.
pi_76340917
quote:

Nu de fitpics SJ

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vrouw? Zo ja, dan had je naar mijn mening een maatje kleiner mogen nemen. 1. omdat het mooier is en 2. omdat de broek nog uitrekt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:03:58 #15
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_76341719
quote:

Nu de fitpics SJ

[ afbeelding ]

Zo, stacks tot aan je kont

Overigens wel eens met Vetklep, die hadden nog wel een maatje kleiner gemogen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:28:33 #16
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76342543
quote:

Nu de fitpics SJ

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fit? Hij zit anders behoorlijk ruim ...
pi_76342693
idd vrouw. Het punt is alleen dat hij rond mijn middel vrij moeilijk dichtgaat, en had een maatje kleiner gepast..maar no way...die kreeg ik er niet in.
Dus gewoon hopen dat deze niet te veel gaat rekken.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:37:21 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76342858
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:33 schreef francis998 het volgende:
idd vrouw. Het punt is alleen dat hij rond mijn middel vrij moeilijk dichtgaat, en had een maatje kleiner gepast..maar no way...die kreeg ik er niet in.
Maar dan koop je em toch gewoon niet ?
pi_76342931
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:37 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Maar dan koop je em toch gewoon niet ?
maatje kleiner kreeg ik er niet in. En ik vond hem wel goed zitten..en hou ook niet van de superstrakke broeken.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:56:01 #20
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_76343587
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:33 schreef francis998 het volgende:
Dus gewoon hopen dat deze niet te veel gaat rekken.
Je had de waist gewoon wat kunnen soaken zodat je hem wat uit had kunnen rekken, dan had je er wel ingepast... Of even dragen zonder de bovenste knoop dicht te doen, tot ie wat uitgelopen is. Wellicht ben je nu tevreden met de fit, maar Nudie staat er nogal om bekend dat ze stretchen... Over een paar weekjes kan het wel eens zo zijn dat je gaat klagen over dat ie te wijd is geworden.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_76344153
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:03 schreef M1stral het volgende:

[..]

Zo, stacks tot aan je kont

Overigens wel eens met Vetklep, die hadden nog wel een maatje kleiner gemogen.
wat bedoel je precies met stacks, wat zijn dat?
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:56 schreef M1stral het volgende:

[..]

Je had de waist gewoon wat kunnen soaken zodat je hem wat uit had kunnen rekken, dan had je er wel ingepast... Of even dragen zonder de bovenste knoop dicht te doen, tot ie wat uitgelopen is. Wellicht ben je nu tevreden met de fit, maar Nudie staat er nogal om bekend dat ze stretchen... Over een paar weekjes kan het wel eens zo zijn dat je gaat klagen over dat ie te wijd is geworden.
hmm..ga dan toch ff overwegen om evt. om te ruilen. En dat soaken houd in dat je hem in water doet..en maakt het dan uit of het warm water of koud water is? En heeft dat ook effecten op de lengte? om er rekening bij te houden met het inkorten..want dat moet zowieso gebeuren...omruilen of niet.
maar weet iemand toevallig hoeveel cm hun slim jim (naar schatting) is uitgelopen..om het evt. te meten..en een beetje in te schatten?
  zondag 3 januari 2010 @ 00:19:41 #22
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_76344511
Volgens mij lopen ze zo'n 1 a 2 inches uit... Dat wil zeggen zo'n 2 tot bijna 5 cm.

Je hoeft overigens niet de hele broek te soaken en de temperatuur maakt in dit geval niet uit, meestal word een hot soak aangeraden om een broek te laten krimpen, maar het gaat erom dat denim makkelijker stretched als het nat is.

Houd er zowiezo rekening mee dat stretch mede afhankelijk is van hoe strak je een broek aanschaft. Een normale fit zoals jij nu hebt, zal wat stretchen maar wanneer je besluit skintight te gaan zal ie meer stretchen, dat is gewoon een eigenschap van denim, het stretched evenredig aan de druk die erop gezet word.

Ik zou in dit geval dus adviseren alleen de waistband of het topblock (het gedeelte totaan je kruis) te soaken en hem dan vochtig aan te trekken, zo vormt het topblock of de waist, naar gelang waarvoor je gekozen hebt naar je lichaam, zonder de rest van de broek te wijzigen. Kan je toch in een maatje kleiner, wellicht is je fit dan net iets mooier.

Het is overigens maar een advies, wanneer je je er niet goed bij voelt of tevreden bent met hoe je broek is dan moet je gewoon lekker je eigen ding doen. Zou rot zijn als je niet tevreden bent met het uiteindelijke resultaat en dan blijkt dat je de broek niet meer mag ruilen..
Blog
  zondag 3 januari 2010 @ 00:24:20 #23
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_76344684
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:10 schreef francis998 het volgende:

wat bedoel je precies met stacks, wat zijn dat?

Zie je die zigzaggende lijnen die een soort van accordeonvorm hebben, dat noemen ze stacks of honeycombs, naar gelang de plek waar ze zich bevinden.

Honeycombs bevinden zich meestal in je knieholte en stacks boven je schoen, dit is het gevolg van een lange inseam die zich opstapelt (vandaar de naam stack) op je schoen. Honeycombs hebben de naam omdat ze op honingraten lijken, mits je een wat wijdere fit hebt. Bij een slim fit zijn honeycombs meestal alleen horizontale strepen.
Blog
  zondag 3 januari 2010 @ 02:30:43 #24
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_76347848
Heb vandaag mijn nieuwe AJDS maar eens even aangetrokken, haha heerlijk hoe stijf hij nu nog is in vergelijking tot mijn soepele en zachte AJDS van bijna 11 maanden oud (10 maanden volle draagtijd).
The truth is relative, pick one that works!
pi_76353426
ik zal binnenkort ff fototjes plaatsen van mijn slim jim dry organic.
Deze heb ik ongeveer een 1jaar 3 maand. waarvan 8 maand daadwerkelijk aangehad. Heb zeer snel al een "crotch rip" gehad en laten repareren. Ook is hij perongeluk na 4 maanden al in de was terecht gekomen maar desondanks heeft hij toch nog een leuke fading.
Foto's komen vanmiddag

edit:

om 1 of andere reden krijg ik met mijn honkytonky telefoon het kleurverschil niet goed in beeld. De fadings zijn namelijk veel erger als dat je op de foto kan zien

[ Bericht 28% gewijzigd door Gele_Banaan op 03-01-2010 12:47:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')