Brand los AgLarrrr!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je bevestigt hier volgens mij iets waar ik al een poosje over filosofeer. Volgens mij begrijpen vrouwen het verschil tussen ego en eer niet, en verwarren het laatste vaak met het eerste. Nouwjah. Food for thought, maar niet in dit topic.
Jij vind elke nederlander eerloos...ga jij maar lekker met een protestbord voor een stripclub staan net als andere feministen met een pittig kort kapselquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik ben van mening dat er nog maar weinig mannen op deze aardbol lopen die nog EER hebben/kennen.
Heb je in mijn post ergens NEDERLANDERS zien staan!!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:01 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Jij vind elke nederlander eerloos...ga jij maar lekker met een protestbord voor een stripclub staan net als andere feministen met een pittig kort kapsel
Dit zou betekenen dat jij vindt dat EGO(eer) geen emotie is(/beïnvloed) ..... of betekent dit dat je liever andere emoties ziet dan wat jij als EGO(eer) benoemt ?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef Seven. het volgende:
Mijn mening is in ieder geval dat veel mannen hun ego gauw eer noemen zodat ze hun emoties niet hoeven te tonen.
Mijn mening is, dat vrouwen niet weten wat mannen bedoelen, omdat ze geen mannen zijnquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Brand los AgLarrrr!![]()
Mijn mening is in ieder geval dat veel mannen hun ego gauw eer noemen zodat ze hun emoties niet hoeven te tonen.
Wat weet jij nu van mannen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Heb je in mijn post ergens NEDERLANDERS zien staan!!
Ik had het over alle mannen.
Een voorbeeld van het verschil:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:33 schreef diginoob2 het volgende:
Ik vind dit wel een interessante vraag.
In hoeverre denken de mannen hier een eergevoel te hebben? Misschien is dat een interessant uitgangspunt.
Over het algemeen hebben mensen die heel erg lopen op te scheppen een heel zwak klein egodat moet worden versterkt door de bewondering van anderen. Ego zoals in dit topic bedoeld wordt is het zelfbewustzijn dat iedereen heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:48 schreef SuperFokker het volgende:
Ego is opschepperig gedrag en jezelf ergens te goed voor vinden. Eergevoel heeft niks met opscheppen te maken.
1e voorbeeld is cultureel bepaald in de etiquette.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrouwen in het algemeen zullen nooit begrijpen wat eer voor een man betekent. Niet alleen dat, elke man heeft een andere code voor eer. Elke cultuur heeft een andere code voor eer.
Bijvoorbeeld:
Een man wil de maaltijd voor de eerste date van een vrouw betalen. Sommige vrouwen zien dit als iets van de ego. Maar voor de man heeft dit waarschijnlijk niks te maken met ego, maar met eer.
of
Een man krijgt ruzie met een andere man en ze gaan vechten. Vrouwen denken vaak dat dit met ego te maken heeft. Maar het heeft meer met eer te maken.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:17 schreef Hechter het volgende:
Vind eer ook iets van vrouwen eigenlijk. Iedereen heeft eer. Je doet sommige dingen niet omdat je ze beneden je waarde vindt. Bijvoorbeeld in een relatie blijven waarin je bedrogen wordt, etc. Ego is imho je zelfbeeld. Sommige mensen hebben een te groot ego en plaatsen zichzelf boven anderen (ik, hihi).
1. Ja, maar eer is ook cultureel bepaald.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:04 schreef Dethroned het volgende:
[..]
1e voorbeeld is cultureel bepaald in de etiquette.
2e voorbeeld is nog steeds afhankelijk van de oorsprong van de ruzie. En heel vaak kan dat wel liggen aan de ego's, meer dan dat het met eer te maken heeft.
Zoals mijn quote in de OP schrijft: ik filosofeer er nog over. Helemaal scherp heb ik het zelf dus ook (nog) niet. Dit is misschien de uitgelezen manier om de zaak wat aan te scherpen. Ik zal proberen uiteen te zetten:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Brand los AgLarrrr!![]()
Ik kende hem niet eens.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:04 schreef Dethroned het volgende:
[..]
1e voorbeeld is cultureel bepaald in de etiquette.
Ik vind dit wel een mooie inderdaad (voorop gesteld dat er genoeg cheap-ass gasten zijn die onder het mom van 'emancipatie' hier verzaken). Ik weet ook wel dat mevrouw in staat is voor zich zelf te betalen, het doet voor mij geen afbreuk aan de gelijkwaardigheid van de relatie op dat moment; het is -in mijn geval- een teken om te laten zien dat ik de dame is kwestie serieus neem, bereid ben voor haar te zorgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrouwen in het algemeen zullen nooit begrijpen wat eer voor een man betekent. Niet alleen dat, elke man heeft een andere code voor eer. Elke cultuur heeft een andere code voor eer.
Bijvoorbeeld:
Een man wil de maaltijd voor de eerste date van een vrouw betalen. Sommige vrouwen zien dit als iets van de ego. Maar voor de man heeft dit waarschijnlijk niks te maken met ego, maar met eer.
Persé het laatste woord willen is ego. Eervol gedrag is de 'winnaar' van de discussie zijn of haar gelijk geven en erkennen dat je kennelijk fout zat.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef diginoob2 het volgende:
Oh...en als je in een ruzie perse het laatste woord wil, hoe heet dat dan? Ik zou zeggen ego, maar ik kan me voorstellen dat diegene die het laatste woord wilt, of bv zijn ongelijk niet wilt toegeven, dat als eer ziet.
Ik zou het anders zeggen: alleen compleet onverschillige mannen hebben er geen last van.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:35 schreef laforest het volgende:
Alleen onzekere mannen hebben last van hun ego en eer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |