Er staat nog steeds hetzelfde abonnement op als in 2009 alleen is deze nu geldig tot 31 januari, er verandert dus niets ten opzichte van vorige week.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:52 schreef snakeman123 het volgende:
hallo fokkers!
Ik kan pas vanaf 21 januari mijn ov studentenchipkaart opladen volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/ ik had een week ov en wil morgen dus reizen maar er staat nu een tijdelijk reisproduct op mijn ov studentenchipkaart. kan ik hier ook mee in het weekend reizen?
Kan iemand mij wat meer informatie geven want vindt het verwarrend.
Is dit een tip of een waarschuwing?quote:Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Dat moet in principe wel vanaf dit jaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:01 schreef Ame_thyst het volgende:
Als je nu zo'n product erop hebt staan, moet je dan ook in en uit checken ?
dus als ik op vrijdag middag als ik op station kom en me in check en zaterdag in de trein stap heb ik de heenreis gratis ofzo:Pquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Is dit een tip of een waarschuwing?Krijg je een boete of is het normaal?
Dat is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Is dit een tip of een waarschuwing?![]()
Een weekendkaart is toch tot maandagmiddag geldig? Als je dan met je reis begint en pas rond 4 uur ofzo aankomt, reis je legaal?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:03 schreef snakeman123 het volgende:
[..]
dus als ik op vrijdag middag als ik op station kom en me in check en zaterdag in de trein stap heb ik de heenreis gratis ofzo:P
quote:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ntenkaart/geldigheidquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Een weekendkaart is toch tot maandagmiddag geldig? Als je dan met je reis begint en pas rond 4 uur ofzo aankomt, reis je legaal?
[..]
Bij de NS hoef / kan je nog niet in- en uitchecken, dus dat is het probleemquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:18 schreef Dupje het volgende:
Najaaaaaaaaaa zeg. Ik ging gister mijn OVchipkaart bestelling ophalen bij zo'n automaat in Eindhoven, stond de bestelling klaar, ik helemaal blij, want dat was 3 dagen in Nijmegen nog niet het geval. Dus ik bestelling opgehaald, geld erop gezet, klaar om mijn eerste treinreis met studenten OVchipkaart te gaan maken. Ik loop naar het inlogding, bliep! Krijg ik de melding: "Kan niet aanmelden, probeer nog eens" en dat constant! Dus ik naar een conducteur, maar die wist natuurlijk ook niet wat het probleem was. Ik toch maar snel een papieren kaartje bij de automaat gekocht.
Toen later in de trein vroeg ik een andere conducteur wat t probleem kon zijn, zegt hij dat het probleem bij de IBgroep zit, euhhh hoezo dat?
En kijk ik net op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ en vul ik de letter in van mijn achternaam, staat er dat ik mijn bestelling pas eind januari kan ophalen. Vreemd, want ik heb m dus al opgehaald! Hoe zit dit nou weer?
En de laatste klacht. Op de nieuwssite van fok staat bericht over de OVchipkaart waarin staat: "Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken." Terwijl de toppost van dit topic duidelijk zegt dat dat wel moet, wat is het nou?
Pfff ik word er gek van.
Dan zou ik toch nog eens heel goed lezenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:18 schreef Dupje het volgende:
Najaaaaaaaaaa zeg. Ik ging gister mijn OVchipkaart bestelling ophalen bij zo'n automaat in Eindhoven, stond de bestelling klaar, ik helemaal blij, want dat was 3 dagen in Nijmegen nog niet het geval. Dus ik bestelling opgehaald, geld erop gezet, klaar om mijn eerste treinreis met studenten OVchipkaart te gaan maken. Ik loop naar het inlogding, bliep! Krijg ik de melding: "Kan niet aanmelden, probeer nog eens" en dat constant! Dus ik naar een conducteur, maar die wist natuurlijk ook niet wat het probleem was. Ik toch maar snel een papieren kaartje bij de automaat gekocht.
Toen later in de trein vroeg ik een andere conducteur wat t probleem kon zijn, zegt hij dat het probleem bij de IBgroep zit, euhhh hoezo dat?
En kijk ik net op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ en vul ik de letter in van mijn achternaam, staat er dat ik mijn bestelling pas eind januari kan ophalen. Vreemd, want ik heb m dus al opgehaald! Hoe zit dit nou weer?
En de laatste klacht. Op de nieuwssite van fok staat bericht over de OVchipkaart waarin staat: "Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken." Terwijl de toppost van dit topic duidelijk zegt dat dat wel moet, wat is het nou?
Pfff ik word er gek van.
Hoeft dat niet? Euh, maar de conducteur weet dat dan dus ook niet? Kan je dan wel reizen met je ovchipkaart, maar je hoeft niet in te checken? Aha.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij de NS hoef / kan je nog niet in- en uitchecken, dus dat is het probleem
En over je bestelling ophalen: Bij de één staat het al wel klaar en bij de ander pas op het moment wat die site aangeeft.
Haha ow. Misschien toch te snel gelezen dan, sorry.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog eens heel goed lezen
- Ophaalperiode op de site van studentenreisbewijs.nl is een adviesperiode, het product afhalen kon vanaf uiterlijk januari.
- In OP staat duidelijk dat de NS nog niet mee doet met de OV-chipkaart, net als op de site van de NS en de site van studentenreisbewijs en de site van de OV-chipkaart.
Ik geloof dat daar veolia het ov verzorgt:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:23 schreef suno het volgende:
Mijn ov chipkaart is nog niet geactiveerd, als ik maandag de bus wil nemen in Tilburg, moet dat ik dan mijn ovkaart laten zien?!
En voor breda (bus).
quote:Studenten OV-Chipkaart
Tot 1 januari 2010
De Studenten OV-Chipkaart is niet geldig bij Veolia Transport Brabant, u dient een papieren zichtkaart te laten zien.
Vanaf 1 januari 2010
U kunt reizen met uw Studenten OV-Chipkaart bij Veolia Transport Brabant. Reist u in uw vrij reizen periode? Toon dan uw Studenten OV-chipkaart aan de chauffeur / controleur. Buiten uw vrij reizen periode dient u in het bezit te zijn van een geldige strippenkaart.
Bedankt, dus het laten zien van de OVchipkaart is voldoendequote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:25 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik geloof dat daar veolia het ov verzorgt:
http://www.veolia-transpo(...)hipkaart/#ca5e92m611
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |