ja idd, ik heb alleen geen kopie van me aanvraag formulier die is namelijk al een keer opgestuurd en het is nog een keer digitaal aangevraagd. ik vraag het morgen ochtend wel aan de ns balie of conducteur.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Print anders dat briefje uit wat in de OP staat. Daar staat duidelijk op dat het nog mag. Ik zou er in ieder geval gewoon op gokken met je oude OV. Desnoods neem je ook je een kopie van je aanvraagformulier mee ofzo
Overal een kopie van maken hèquote:Op zondag 3 januari 2010 19:08 schreef Runx het volgende:
[..]
ja idd, ik heb alleen geen kopie van me aanvraag formulier die is namelijk al een keer opgestuurd en het is nog een keer digitaal aangevraagd. ik vraag het morgen ochtend wel aan de ns balie of conducteur.
thanx voor de hulp
OVchipkaart = Fail
true true , maarja ik had niet verwacht dat het zo'n kutjebeff chaos zou worden met die dingenquote:Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Overal een kopie van maken hèHaha.
Maar je kan het inderdaad vragen, al vrees ik dat ze het zelf ook niet weten
Ik ruik een faal.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:17 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Volgens mij herken ik je van de foto! Guido? Hahahaha!
Wat 'n slimme meid!quote:Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Overal een kopie van maken hèHaha.
Maar je kan het inderdaad vragen, al vrees ik dat ze het zelf ook niet weten
Waarom niet? Ik stuur jouw deel van de cake wel per post.quote:
Denk je dat de cake dan heel blijft?quote:Op zondag 3 januari 2010 20:10 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik stuur jouw deel van de cake wel per post.
Komt voor de bakker.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Denk je dat de cake dan heel blijft?
Ik heb overigens liever appelkruimeltaart
nee joh loopt allemaal vlekkeloos, ze weten heus wel wat ze daar doen hoorquote:Op zondag 3 januari 2010 20:12 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Komt voor de bakker.![]()
Anyway. Ben wel benieuwd hoe het er morgen aan toe gaat. Zal er veel studenten zijn die er een hoop gedonder mee zal hebben?
Tof! Ik zie hem wel per PM verschijnenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:12 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Komt voor de bakker.![]()
Anyway. Ben wel benieuwd hoe het er morgen aan toe gaat. Zal er veel studenten zijn die er een hoop gedonder mee zal hebben?
Ja, dat is een definitieve.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:32 schreef suno het volgende:
Ik lees dat sommige een tijdelijke ov-chipkaart hebben? Ik heb de mijne bijna een jaar, ik neem aan dat ik de definitieve versie heb?!
Nog iets anders, iedereen heeft een tijdelijke abonnement tot 31 januari, is dat gewoon een week of weekend versie of allebei?
Dat klopt inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:32 schreef suno het volgende:
Ik lees dat sommige een tijdelijke ov-chipkaart hebben? Ik heb de mijne bijna een jaar, ik neem aan dat ik de definitieve versie heb?!
Je hebt hetzelfde abonnement erop staan als vorige week.quote:Nog iets anders, iedereen heeft een tijdelijke abonnement tot 31 januari, is dat gewoon een week of weekend versie of allebei?
Uit een ander topic, van Nu.nlquote:Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07 /// Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 20:08
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag. Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart. LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''
Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Als je hem op hebt gehaald, dan heb je hem opgehaald & ben je klaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:44 schreef Shoarma_kip het volgende:
Zo onzeker als ik ben, over de chipkaart, moet ik het toch vragen... Ik heb dus vorige week (in december nog) al mijn bestelling op kunnen halen. Moet ik me nu nog zorgen maken dat ik na de 31e ineens geen reisproduct meer heb, omdat het toch dat tijdelijke product bleek te zijn ofzo?
De producten die volgens de ov-chipkaart website op mijn kaart staan zijn:
Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Geeft het tijdelijke product wat anders aan, of ook gewoon een week abbo?
Dat kunnen ze simpelweg niet maken, die kaart is officieel niet meer geldig, de Studenten OV-chipkaart is ons enige geldige vervoersbewijs.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:43 schreef prospector87 het volgende:
Trouwens nog een berichtje voor mensen die met veolia bussen moeten reizen. Kwam er vandaag achter dat deze geen losse student ov chipkaart accepteren. Je moet de papieren ov kaart van 2009 erbij hebben. slaat helemaal nergens op!
Heb ook wel in in juni 2009 gehad dat ik alleen met de OV-chipkaart mocht reizen. Ik moest incheckenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:43 schreef prospector87 het volgende:
Trouwens nog een berichtje voor mensen die met veolia bussen moeten reizen. Kwam er vandaag achter dat deze geen losse student ov chipkaart accepteren. Je moet de papieren ov kaart van 2009 erbij hebben. slaat helemaal nergens op!
Nee, op je chipkaart staat een tijdelijk reisproduct dat tot 1 februari geldig is. Dit is hetzelfde als je al had, dus week als je week had, weekend als je weekend had. Je kunt vanaf nu al je reisproduct ophalen, maar het hoef niet. Als je maar zorgt dat je het voor 1 februari doet.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:27 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb mijn ov chipkaart al, alleen nu moet ik mijn reisproduct ophalen. Advies was om dit in de laatste week te doen. Kan ik tot dan gewoon door de week én in het weekend gratis reizen?
Bedankt.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, op je chipkaart staat een tijdelijk reisproduct dat tot 1 februari geldig is. Dit is hetzelfde als je al had, dus week als je week had, weekend als je weekend had. Je kunt vanaf nu al je reisproduct ophalen, maar het hoef niet. Als je maar zorgt dat je het voor 1 februari doet.
Wat ik me afvroeg en ik nergens kon vinden: In bijvoorbeeld de tram in Den Haag kan je of chippen, of met strippenkaart reizen. Geldt dit nu ook voor studenten, of zijn die verplicht de ov-chipkaart te gebruiken? Soms is de strippenkaart namelijk goedkoper
Dat ligt eraanquote:Op zondag 3 januari 2010 21:58 schreef Tijgertje. het volgende:
"Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen.
Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari."
Welke.
Hoor ik een nieuwe gekregen te hebben?
Zie de brief in de OPquote:Op zondag 3 januari 2010 21:58 schreef Tijgertje. het volgende:
"Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen.
Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari."
Welke.
Hoor ik een nieuwe gekregen te hebben?
Dat venstertje is duidelijker dan de hele sitequote:Op zondag 3 januari 2010 21:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bedankt.Wel raar, dat ik wel mijn product moet ophalen, maar dat, dat tijdelijke product wel is ingesteld op wat ik nu heb (weekabo), kunnen ze dan dat permanente ook niet direct activeren?
Als ik naar http://www.studentenov-chipkaart.nl/ ga krijg ik een venstertje naar voren die het volgende zegt.
"In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd
in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.
In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje.
In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je
Studenten OV-chipkaart.
Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren
de roze strippenkaart."
Kortingsuren zijn toch altijd in het weekend bij Connection? Toch niet door de weeks?quote:In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd
in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.
Ligt eraan of je een week- of weekendabonnement hebt natuurlijkquote:Op zondag 3 januari 2010 22:05 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kortingsuren zijn toch altijd in het weekend bij Connection? Toch niet door de weeks?
Ligt aan je type abonnement. Week of weekendquote:Op zondag 3 januari 2010 22:05 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kortingsuren zijn toch altijd in het weekend bij Connection? Toch niet door de weeks?
Nee, want dat kan niet op afstand, het wordt op de chip zelf opgeslagen. Dat tijdelijke product is erop gezet voordat de kaart naar je is verstuurd.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bedankt.Wel raar, dat ik wel mijn product moet ophalen, maar dat, dat tijdelijke product wel is ingesteld op wat ik nu heb (weekabo), kunnen ze dan dat permanente ook niet direct activeren?
Heb ik gedaan.quote:Voer de gegevens in zoals deze bij aanvraag van de OV-chipkaart en/of automatisch opladen zijn verstrekt.
Die is er dus niet in Groningen en niet in Drenthe.. Dat wordt nog lachenquote:Op zondag 3 januari 2010 18:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En dat klopt ook, het moet echt een ophaalpunt zijn.
Jawel hier op Station Assen bij AH 2 GO?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:23 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Die is er dus niet in Groningen en niet in Drenthe.. Dat wordt nog lachen
Week dus.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ligt aan je type abonnement. Week of weekend
Volgens de site is dat alleen een oplaadpunt en niet een ophaalpunt ofzo?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:26 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Jawel hier op Station Assen bij AH 2 GO?
Maar ze zeiden dat het apparaat kapot was.
Edit: Zie hieronder.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:23 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Die is er dus niet in Groningen en niet in Drenthe.. Dat wordt nog lachen
http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie=utf8&msa=0&msid=114703814878737164837.00045ea0909fbfb2c5ae0&ll=52.212656,4.507141&spn=0.942442,2.471924&z=9quote:Op zondag 3 januari 2010 22:31 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens de site is dat alleen een oplaadpunt en niet een ophaalpunt ofzo?
Daar staat niet alles opquote:Op zondag 3 januari 2010 22:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het zijn er niet veel, maar ze zijn er zeker.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl&q=http://www.ov-chipkaart.nl/static/woc2/oplaad-enophaalpunten.kmz&z=8
Hee nu staat er ophaalpuntquote:
Was inderdaad al gepost, maar wat me nu opvalt, en dat is eigenlijk veel merkwaardiger (dat we met de NS mochten reizen wisten we al) is dit zinnetje:quote:Op zondag 3 januari 2010 22:41 schreef vaasinbloem het volgende:
Kweenie of het al gepost is, maar wat betrouwbaarder dan een FOK nieuwsbericht:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ov-kaart_mee___.html
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden. Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart.
LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.” Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Dat is nogal een uitspraak van meneer Gerard (mits goed overgenomen door de telegraaf), ben benieuwd of de vervoerders hier ook van op de hoogte zijn?quote:Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Hier aan andere bron die het zelfde vermeldt:quote:Op zondag 3 januari 2010 22:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Was inderdaad al gepost, maar wat me nu opvalt, en dat is eigenlijk veel merkwaardiger (dat we met de NS mochten reizen wisten we al) is dit zinnetje:
[..]
Dat is nogal een uitspraak van meneer Gerard (mits goed overgenomen door de telegraaf), ben benieuwd of de vervoerders hier ook van op de hoogte zijn?
Edit: Of bedoeld Gerard hier de Studenten OV-chipkaart zonder het nieuwe reisproduct? Lekker slim om zoiets te zeggen zonder duidelijk te zijn.
Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel, dat de NS die kaart gedoogd wisten wel al. Ik heb dit artikel een paar uur geleden ook al gepost van nu.nl.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:55 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Hier aan andere bron die het zelfde vermeldt:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-ov-kaart-mee.dhtml
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden. Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Er zou nog veel onduidelijkheid zijn bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart. ANP
Er zou nog veel onduidelijkheid zijn bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart. ANP
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet geactiveerde chipkaart.(ANP)
Ik snap wat je bedoeld, dat de zin verkeerd is geïnterpreteerd, en dat hij verwees naar een nog niet geactiveerde ov chipkaart als een "oude kaart". Of bedoelde je dat niet?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel, dat de NS die kaart gedoogd wisten wel al. Ik heb dit artikel een paar uur geleden ook al gepost van nu.nl.
Het gaat om het zinnetje waar ik op doel dat nogal vreemd is.
Hij stelt dat er tot 1 februari gereis mag morgen met de 'oude kaart', wat verstaat hij daaronder? Een nog niet geactiveerde Studenten OV-chipkaart of de papieren kaart van 2009?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:02 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, dat de zin verkeerd is geïnterpreteerd, en dat hij verwees naar een nog niet geactiveerde ov chipkaart als een "oude kaart". Of bedoelde je dat niet?
Ja, dat zeg ik toch? Het logische zou zijn het laatste.. Een ander verkeerde interpretatie kan zijn dat hij bedoeld dat je je papieren OV naast je nog niet geactiveerde chipkaart moet dragen, wat NS zelf op zijn website heeft.. Maar ja, we merken het morgen wel, meer duidelijk verwacht ik niet meer vandaagquote:Op zondag 3 januari 2010 23:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij stelt dat er tot 1 februari gereis mag morgen met de 'oude kaart', wat verstaat hij daaronder? Een nog niet geactiveerde Studenten OV-chipkaart of de papieren kaart van 2009?
Ja dat zou logisch zijn, maar zoals het daar staat zal 99% van de studenten dat lezen alsof je papieren kaart mag blijven gebruiken, immers, de OV-chipkaart is altijd hetzelfde gebleven, daar is in principe geen oude kaart van, alleen een oud product.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:09 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? Het logische zou zijn het laatste.. Een ander verkeerde interpretatie kan zijn dat hij bedoeld dat je je papieren OV naast je nog niet geactiveerde chipkaart moet dragen, wat NS zelf op zijn website heeft.. Maar ja, we merken het morgen wel, meer duidelijk verwacht ik niet meer vandaag
Hopen dat ze je OV-kaart van 2009 accepteren. En neem eventueel een bewijs van aanvraag mee (als je die hebt).quote:Op zondag 3 januari 2010 23:21 schreef durutti het volgende:
Wat moet ik nu doen? Ik heb hem nogsteeds niet en ik moet met de bus reizen. iemand?
Die grap werkt alleen bij gewone OV-chipkaarten.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:35 schreef Meddo het volgende:
Iemand nog een aanvraag bewijsje![]()
[ afbeelding ]
Er staan er 2 voor je klaar en die moet je er allebei opladen.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:24 schreef David891 het volgende:
Ik hoorde dat je meerdere producten moet activeren?
Kan iemand even uitleggen hoe dit precies zit want ik zie dat het nergens duidelijk uitgelegd staat.
Ik heb altijd een week-abonnement gehad, en wil dit ook op mijn ov-chipkaart hebben.
Uit welk(e) product(en) moet ik dan kiezen bij het activeren van mijn ov-chipkaart
Was dat de 315 Lelystad- Groningen?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:00 schreef Slickk het volgende:
Zo, ik ben in Groningen.
Met de bus van Friesland -> Groningen kon al niet met ov-chipkaart, want er was nog gedoe over de prijs en dergelijke, iets met verschil tussen provincies. Hier nog gewoon oude OV-kaart gebruiken. Aangezien ik een week-ov had, moest ik zoals gebruikelijk contant betalen voor een kortingskaartje.
Daarna in Groningen zelf met de bus, daar zaten nog niet eens van die OV-chipkaart dingen in de bus, gewoon doorlopen dus.
Lekkere faalactie, eerlijk gezegd. Maar ach, ik ben ter plekke.
325quote:Op maandag 4 januari 2010 00:46 schreef princess-a het volgende:
[..]
Was dat de 315 Lelystad- Groningen?
Mijn tijdelijke abbo op mn chipkaart is een weekendov, terwijl ik toch echt een week ov had en er ook een week ov voor me klaar staat (waar weet niemand, hier in de buurt kan ik nergens het studentenreisproduct ophalen)
Ik dacht; oude week-ov mee en ibg de schuld geven van mijn tijdelijke weekendov als ik woensdag ga reizen. Of denken jullie dat het beter is om gewoon een kaartje te kopen?
Eigenlijk is het heel makkelijk, dat is vooral als alles goed werkt. Een papieren kaartje kopen omdat je juist een digitaal product hebt om papieren kaartjes te vervangen klinkt niet iedereen even logisch in de ogen. Mij althans niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 04:12 schreef VliegVlieg het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel mensen: Op je huidige ov-chipkaart (of die je nog gaat krijgen) hebben ze een TIJDELIJKE reisproduct geactiveerd welke geldig is tot het einde van deze maand. Je moet voor die tijd even de "volledige" versie van je reisproduct ophalen bij de dichtsbijzijnde ophaalautomaat (niet verwarren met oplaadpunt). Deze schijnen ze ook gewoon in verschillende albert heijn filialen te plaatsen blijkbaar.
Aan de gene hierboven: Als je van plan bent om op een zaterdag heen en weer te gaan mef de trein, koop je gewoon een kaartje aan de automaat en kies je voor de optie "korting" , omdat je dus je studentenchipkaart hebt.
Als je sommige dingen nog niet begrijpt, raad ik je aan naar ib-groep.nl te surfen. Alles is echt in kindertaal haarfijn uitgekegd. Ik ga morgen mijn "volledige" reisproduct ophalen.
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kan iemand vertellen hoelang je moest wachten toen je de formulier had ingevuld en verstuurd?
Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.
Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Sinds oktober is wel langer als 3 weken hoor.
Schrijf dat dan ook, Holmes.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:31 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Oh echt? Ik bedoel dat er 3 weken voor staat, standaard, Sherlock.
Sorry hoor. Mijn fout. In ieder geval, ik hoop dat ik deze week mn nieuwe aanvraagformulier binnen krijg.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Schrijf dat dan ook, Holmes.
Dat hoort.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:08 schreef emokid het volgende:
Ik wil geen domme vragen stellen, maar ik kreeg mijn ov-chipkaart dus al bijna een jaar geleden, of in ieder geval heel lang geleden. Er staat echter alleen ov-chipkaart op, ipv studenten, of hoort dat?
Dan maar hopen dat ik het voor 1 februari hebquote:Op maandag 4 januari 2010 07:29 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Aangezien ze zomaar alles kwijt kunnen raken: ruim 3 weken. Ik wacht al sinds oktober omdat ze mn formulier kwijt zijn.
Ik ga vandaag met de oude papieren kaart met Veolia reizen. Gewoon proberen.
Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Zometeen eens even proberen dan in de busquote:Op maandag 4 januari 2010 08:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Lekker genaaid ben je dan. Als je je spullen niet krijgt, zou ik gewoon zeggen 'Dikke vinger' en gewoon instappen zonder een kaartje te kopen zolang je je spullen niet hebt. Je maakt mij niet wijs dat Veolia (wut?) dergelijke problemen zonder meer kan afschuiven op klanten.
Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verderquote:Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
Kuala Lumpur, Singapore idem dito. Schitterend systeem met losse kaartjes of een pre-paid kaart zonder persoonsgegevens. Bij te weinig saldo kom je het poortje gewoon niet voorbij. Geen 'reservering' als je ergens in stapt. Zelden gehad dat het niet werkte.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:34 schreef larry91 het volgende:
Kosten gewoon terugvorderen op IB groep en/of Veolia. Wij zijn nu al "slachtoffers"van een project dat gedoemd is te mislukken.
In china(beijing) is dit systeem wel perfect geinstalleerd(in de metro), maar daar is het allemaal niet persoonsgebonden en werkt het prima. Hier moeten ze het zichzelf weer moeilijk maken.
succes!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:38 schreef crossover het volgende:
[..]
Zometeen eens even proberen dan in de bus
[..]
Ja, dat dus.quote:Ja zie je het al voor je? Daar gaan weer 4 weken voor correspondentie overheen, en als je welk bedrijf dan ook zo ver krijgt om je geld teruggestort te krijgen, ben je 2 maanden verder
Weet je zeker dat er een bedrag stond bij het uitchecken. Als je het wilt controleren kan je bijvoorbeeld een NS kaartjesautomaat gebruiken om je laatste reizen te bekijken. Daar kan je trouwens ook zien of er een week of weekendov op staat.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:54 schreef ice_9 het volgende:
Heb bij Arriva met m'n (nog niet geactiveerde) OV-chipkaart ingecheckt in de bus vanochtend. Volgens mij zag ik dat er geld afgehaald isToch maar met m'n papieren OV reizen de komende tijd. Dat kan toch nog gewoon?
Haha, dat was ook de reden dat ik even hier kwam kijkenquote:Op maandag 4 januari 2010 09:12 schreef Tiggerman het volgende:
En het wachten is op de eerste mensen die aan den lijve mochten ondervinden dat de OV-chipkaart een mislukking is.. ik wacht met spanning af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |