abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76380720
Okee met die oude kaart mag je dan tot 1 februari. Dat is in mijn geval een weekkaart. M'n OV-chipkaart is een weekendchipkaart dus ik mag aannemen dat ik nu misbruik kan maken?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_76381106
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Was inderdaad al gepost, maar wat me nu opvalt, en dat is eigenlijk veel merkwaardiger (dat we met de NS mochten reizen wisten we al) is dit zinnetje:
[..]

Dat is nogal een uitspraak van meneer Gerard (mits goed overgenomen door de telegraaf), ben benieuwd of de vervoerders hier ook van op de hoogte zijn?

Edit: Of bedoeld Gerard hier de Studenten OV-chipkaart zonder het nieuwe reisproduct? Lekker slim om zoiets te zeggen zonder duidelijk te zijn.
Hier aan andere bron die het zelfde vermeldt:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-ov-kaart-mee.dhtml

UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden. Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.

Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.

Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet geactiveerde chipkaart. (ANP)
  zondag 3 januari 2010 @ 22:55:44 #253
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76381142
Lekker vaag allemaal !
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76381232
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:55 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Hier aan andere bron die het zelfde vermeldt:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-ov-kaart-mee.dhtml

UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden. Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Er zou nog veel onduidelijkheid zijn bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart. ANP
Er zou nog veel onduidelijkheid zijn bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart. ANP
Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.

Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet geactiveerde chipkaart.(ANP)
Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel, dat de NS die kaart gedoogd wisten wel al. Ik heb dit artikel een paar uur geleden ook al gepost van nu.nl.

Het gaat om het zinnetje waar ik op doel dat nogal vreemd is.
pi_76381524
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel, dat de NS die kaart gedoogd wisten wel al. Ik heb dit artikel een paar uur geleden ook al gepost van nu.nl.

Het gaat om het zinnetje waar ik op doel dat nogal vreemd is.
Ik snap wat je bedoeld, dat de zin verkeerd is geïnterpreteerd, en dat hij verwees naar een nog niet geactiveerde ov chipkaart als een "oude kaart". Of bedoelde je dat niet?

Ik irriteer me mateloos dat de NS of OV niet 1 duidelijk persbericht kan uitsturen ipv dat we het via via moeten horen..
pi_76381623
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:02 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, dat de zin verkeerd is geïnterpreteerd, en dat hij verwees naar een nog niet geactiveerde ov chipkaart als een "oude kaart". Of bedoelde je dat niet?
Hij stelt dat er tot 1 februari gereis mag morgen met de 'oude kaart', wat verstaat hij daaronder? Een nog niet geactiveerde Studenten OV-chipkaart of de papieren kaart van 2009?
pi_76381909
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij stelt dat er tot 1 februari gereis mag morgen met de 'oude kaart', wat verstaat hij daaronder? Een nog niet geactiveerde Studenten OV-chipkaart of de papieren kaart van 2009?
Ja, dat zeg ik toch? Het logische zou zijn het laatste.. Een ander verkeerde interpretatie kan zijn dat hij bedoeld dat je je papieren OV naast je nog niet geactiveerde chipkaart moet dragen, wat NS zelf op zijn website heeft.. Maar ja, we merken het morgen wel, meer duidelijk verwacht ik niet meer vandaag
pi_76381992
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:09 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch? Het logische zou zijn het laatste.. Een ander verkeerde interpretatie kan zijn dat hij bedoeld dat je je papieren OV naast je nog niet geactiveerde chipkaart moet dragen, wat NS zelf op zijn website heeft.. Maar ja, we merken het morgen wel, meer duidelijk verwacht ik niet meer vandaag
Ja dat zou logisch zijn, maar zoals het daar staat zal 99% van de studenten dat lezen alsof je papieren kaart mag blijven gebruiken, immers, de OV-chipkaart is altijd hetzelfde gebleven, daar is in principe geen oude kaart van, alleen een oud product.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:13:42 #259
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76382105
Die popup op de site is al een grote verbetering, maar die info hadden ze gewoon in een brief aan alle studenten 3 weken geleden al moeten sturen. Dan was er niet zo veel verwarring geweest.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76382506
Wat moet ik nu doen? Ik heb hem nogsteeds niet en ik moet met de bus reizen. iemand?
No great idea in its beginning can ever be within the law. How can it be within the law? The law is stationary. The law is fixed. The law is a chariot wheel which binds us all regardless of conditions or place or time.
pi_76382601
Ik ben blij dat ik pas dinsdag naar school moet, zodat ik morgen jullie reacties kan lezen hoe het de eerste dag is gegaan.

Om dit moment heb ik een tijdelijke kaart. Moet je die ook actieveren?
ROBODEMONS..................|:(
pi_76382616
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:21 schreef durutti het volgende:
Wat moet ik nu doen? Ik heb hem nogsteeds niet en ik moet met de bus reizen. iemand?
Hopen dat ze je OV-kaart van 2009 accepteren. En neem eventueel een bewijs van aanvraag mee (als je die hebt).
pi_76383099
Dank voor je antwoord, maar er is van alles dus fout gegaan. Ik heb 6 weken geleden netjes mijn foto opgestuurd en nog niks gehoord en nu sta ik voor een vervelend iets...
No great idea in its beginning can ever be within the law. How can it be within the law? The law is stationary. The law is fixed. The law is a chariot wheel which binds us all regardless of conditions or place or time.
pi_76383149
Iemand nog een aanvraag bewijsje

You dream it, I live it.
pi_76383265
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:35 schreef Meddo het volgende:
Iemand nog een aanvraag bewijsje

[ afbeelding ]
Die grap werkt alleen bij gewone OV-chipkaarten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_76383997
Gister ov opgeladen, geen probleem geweest.
pi_76384226
TVP, ik moet opladen (kreeg hem pas zaterdag binnen namelijk) dus ik ben benieuwd..
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  maandag 4 januari 2010 @ 00:05:50 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76384379
Vanavond succesvol mijn chip geladen. Ik heb nu een reguliere week OV en een tijdelijke weekend OV die volgens de automaat tot 31-12-2012 geldig is
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76384884
Heb zaterdag week ding opgehaald maar heb hem nog niet getest, zal het donderdag wel zien

Ik stak mijn pas erin. Drukte op ophalen bestelling. Kreeg te zien er staan 2 bestelling oid.

Daarna werd er gevraagd bent u student, hierna kreeg ik te zien bestelling WEEK en ik drukte op ophalen. Daarna ophaling gelukt , transactie printen ja/nee. Klaar.

[ Bericht 42% gewijzigd door xminator op 04-01-2010 00:28:41 ]
pi_76384968
Ik hoorde dat je meerdere producten moet activeren?
Kan iemand even uitleggen hoe dit precies zit want ik zie dat het nergens duidelijk uitgelegd staat.

Ik heb altijd een week-abonnement gehad, en wil dit ook op mijn ov-chipkaart hebben.
Uit welk(e) product(en) moet ik dan kiezen bij het activeren van mijn ov-chipkaart
pi_76385016
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:24 schreef David891 het volgende:
Ik hoorde dat je meerdere producten moet activeren?
Kan iemand even uitleggen hoe dit precies zit want ik zie dat het nergens duidelijk uitgelegd staat.

Ik heb altijd een week-abonnement gehad, en wil dit ook op mijn ov-chipkaart hebben.
Uit welk(e) product(en) moet ik dan kiezen bij het activeren van mijn ov-chipkaart
Er staan er 2 voor je klaar en die moet je er allebei opladen.
Week vrij reizen
Weekend korting
pi_76385668
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:00 schreef Slickk het volgende:
Zo, ik ben in Groningen.

Met de bus van Friesland -> Groningen kon al niet met ov-chipkaart, want er was nog gedoe over de prijs en dergelijke, iets met verschil tussen provincies. Hier nog gewoon oude OV-kaart gebruiken. Aangezien ik een week-ov had, moest ik zoals gebruikelijk contant betalen voor een kortingskaartje.

Daarna in Groningen zelf met de bus, daar zaten nog niet eens van die OV-chipkaart dingen in de bus, gewoon doorlopen dus.

Lekkere faalactie, eerlijk gezegd. Maar ach, ik ben ter plekke.
Was dat de 315 Lelystad- Groningen?

Mijn tijdelijke abbo op mn chipkaart is een weekendov, terwijl ik toch echt een week ov had en er ook een week ov voor me klaar staat (waar weet niemand, hier in de buurt kan ik nergens het studentenreisproduct ophalen)
Ik dacht; oude week-ov mee en ibg de schuld geven van mijn tijdelijke weekendov als ik woensdag ga reizen. Of denken jullie dat het beter is om gewoon een kaartje te kopen?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_76385924
Ik word hier niet goed van.
  maandag 4 januari 2010 @ 01:12:30 #275
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_76386428
quote:
Op maandag 4 januari 2010 00:46 schreef princess-a het volgende:

[..]

Was dat de 315 Lelystad- Groningen?

Mijn tijdelijke abbo op mn chipkaart is een weekendov, terwijl ik toch echt een week ov had en er ook een week ov voor me klaar staat (waar weet niemand, hier in de buurt kan ik nergens het studentenreisproduct ophalen)
Ik dacht; oude week-ov mee en ibg de schuld geven van mijn tijdelijke weekendov als ik woensdag ga reizen. Of denken jullie dat het beter is om gewoon een kaartje te kopen?
325

Zover ik weet doet de NS nog niet zo moeilijk deze eerste maand, maar probeer zo snel mogelijk je ov-chipkaart te regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')