abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76297449
Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Alhoewel het studiejaar natuurlijk al 4 maanden in volle gang is, heeft 1 januari nog altijd iets magisch, toch stiekem weer de mogelijkheid tot een nieuw begin!

Voor sommigen van ons is het dan ineens het jaar waarin ze eindexamen doen.
Weer anderen willen graag een propedeuse binnenslepen en anderen moeten zich nu toch echt buigen over een Bachelor- of Masterscriptie.

Wat staat er op het programme voor de SES-Fok!ker? Ga je het ook halen? Wat is je plan, en wat zijn dus je goede voornemens?

Naast het ge-eikte 'eerder beginnen', zijn er ook nog dingen als 'het gewoon halen' en 'aantekeningen maken/uitwerken', 'beter leren samenwerken in die klotegroepjes' en ga zo maar door.

Wat ga jij dit jaar op studiegebied beter doen om de boel wat soepeler en sneller te laten verlopen? Wat staat er voor jou aan afsluiting van een periode op het programma?

TS begint:

Ik ben van plan om dit jaar mijn Propedeuse Engelse Taal en Cultuur in één keer te halen. Het gaat tot nu toe allemaal voorspoedig en ik heb goede hoop dat het gaat lukken. Het liefst in juli al, maar anders toch zeker in oktober (heb daar wat tentamens gemist, waardoor ik daarvoor maar 1 kans heb nu). 2010 wordt het jaar hiervoor.

Uiteraard ga ik hiervoor braaf bij colleges aanwezig zijn, aantekeningen maken en al mijn opdrachten inleveren, zodat de boel niet nieuw is op het moment dat ik moet gaan leren voor de tentamenperiode.

ik word studietechnisch eindelijk volwassen!
Ja doei.
pi_76297821
Ik studeer momenteel CMD, maar dat is toch niet helemaal mijn ding.
Erg leuk, dat wel. Maar de manier van onderwijs ligt me niet zo, plus dat ik een enorme achterstand heb ten opzichte van mijn medestudenten. Dit door het gebrek aan ervaring/voorkennis en anderzijds door persoonlijke omstandigheden waardoor ik niet helemaal meer op schema lig.

Vandaar dat ik in februari instroom bij Communicatie. En die ga ik wél afmaken
Ik ga beginnen met een schone lei, en dit keer zet ik mezelf vanaf het begin voor 100% in.

Ten minste, dat is het idee
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:14:35 #3
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_76297936
Ik heb het voornemen om komend studiejaar aan een tweede studie te beginnen. Hopelijk vallen de studies te combineren.
pi_76298137
Ik heb al 2 studies gehad, beiden waren niet mijn ding. Dit jaar start ik met mijn derde studie, en die maak ik wél af .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:22:30 #5
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_76298202
Jij hebt wel vaker dit soort topics toch? De andere voornemens hebben dan ook niet echt veel geholpen he?
pi_76299568
ben van plan om in juni mn docentenbevoegdheid binnen te slepen voor het HBO
Verder wil ik in december mijn masterbul binnenhalen zodat ik ein-de-lijk kan gaan werken. Dus nog een jaartje huiswerk en tentamens en daarna zelf huiswerk en tentamens afnemen
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_76299946
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef bioloogje het volgende:
Jij hebt wel vaker dit soort topics toch? De andere voornemens hebben dan ook niet echt veel geholpen he?
als je het 'volgende keer ga ik eerder beginnen' topic bedoelt: de helft van m'n tentamens voor januari heb ik al geleerd door alles bij te houden 2009 was een goed jaar!

overigens moet je wat aan je logica doen

ALS motorbloempje in 2010 weer zo'n topic opent --> DAN zal er wel niet veel van terecht zijn gekomen...

dat is geen correcte redenering.

er blijft altijd wat voor te nemen

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 01-01-2010 19:51:35 ]
Ja doei.
pi_76300036
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:10 schreef kipptje het volgende:
ben van plan om in juni mn docentenbevoegdheid binnen te slepen voor het HBO
Verder wil ik in december mijn masterbul binnenhalen zodat ik ein-de-lijk kan gaan werken. Dus nog een jaartje huiswerk en tentamens en daarna zelf huiswerk en tentamens afnemen
de mensen die er zelf een hekel aan hadden schijnen de meest sadistische docenten te worden hè?
Ja doei.
pi_76300252
Ik wil eigenlijk om de dag naar de bieb gaan om daar te studeren en samenvattingen te schrijven e.d. Verleden trimester heb ik wel al mijn examens gehaald, maar ik had graag wat betere cijfers gezien. Door vroeger met leren te beginnen hoop ik dat te veranderen .
Cool story, Hansel.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:23:11 #10
283994 Oohlala
Shake your foundation!
pi_76306857
Ah ik begin pas 1 februari met Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoeveel ik daar zin in heb... (Ja ik verveel me redelijk (snel))
It doesn't matter how many times I say it, it never gets old. That's why I have to say: WOOOOOOOOOOOOOOOW!
pi_76318944
wat heb je hiervoor gedaan?
Ja doei.
pi_76323366
Ik ga dit jaar hoogstwaarschijnlijk mijn vwo-diploma halen. Om vervolgens te beginnen met een studie werktuigbouwkunde of bouwkunde in Delft. Het gaat goed met mijn eindexamen ik sta voor alle vakken een 7 gemiddeld of hoger, alleen Duits staat een 6.48, dit is mijn voornemen om dit omhoog te krikken door wat moeite te doen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 14:52:55 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76324671
Mijn P toch eens halen denk ik !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76325395
je bent bij de O blijven steken?
Ja doei.
pi_76326112
Eigenlijk vooral op tijd beginnen! En op studiereis!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 15:41:43 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76326191
Studiereis naar Brussel idd !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:27:00 #17
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_76331685
Binnenkort weer een SE week en DAARNA met een schone lei weer beginnen.
Opletten in de les, aantekeningen bijhouden en ook een beetje huiswerk hier en daar.
Zo moet ik het doen als ik aardig stabiel wil staan voor het eindexamen
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_76336103
Tot de zomer mijn masterscriptie schrijven en die ook gewoon netjes (ruim) voor de zomer af hebben, als ik het onderwerp en de begeleider krijg die ik wil gaat dat geen enkel probleem zijn, want dat onderwerp is Als dat niet gaat lukken voorzie ik grooooooote problemen hiermee

En na de zomer lekker ein-de-lijk stage lopen. Mijn goede studievoornemen wat dat betreft is om er echt uit te halen wat er in zit en me er niet te makkelijk vanaf te maken.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_76336531
2009 was goed. 2010 wordt beter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76343368
P in 1 halen door hard te werken. Ik lig op schema
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 23:59:35 #21
45833 crew  Fogel
pi_76343730
Ik ga eens proberen om een A te halen ipv altijd een B.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_76384412
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:50 schreef Jac0bus het volgende:
P in 1 halen door hard te werken. Ik lig op schema
Dit dus: alleen heb ik de afgelopen 2 weken een dip gehad en volgende week heb ik tentamens.
- gas bijgeven en inhalen dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')