Heb zelf circa 1.5 jaar aan Paroxetine (Ofwel paxil of seroxat ) gezeten voor chronische hyperventiltatie. De eerste 4 weken begon ik met de 10mgs in combinatie met diazepam, daarna ging ik rechtstreeks over naar 20mg voor een jaar. Ik waarschuw iedereen om vooral niet aan paroxetine te beginnen. Paroxetine is een SSRI met de ergste bijwerkingen, jammer genoeg wordt paroxetine het meest voorgeschreven..
bijwerkingen, tja
-Sex duurt 5x langer voor een orgasme ( more please! )
-Verminderde haargroei, van om de 4 weken naar de kapper naar om de 10 weken.
-Haaruitval, kale plekjes die naar verloop van tijd weer dichtgroeien. Haar dat dunner is geworden.
-25kg in 2 maanden aangekomen.
-Hetzelfde effect met alcohol; veel remmen gingen los, ik durfde mensen eindelijk recht in hun gezicht een klootzak te noemen.. zonder enige vorm van schaamte.. het floepte er telkens gewoon uit
-Hallucinaties voor het slapen.. slaapverlamming.
Ontwenningsverschijnselen tot 4 weken na de laatste capsule :
-Extreme innerlijke onrust, niet met woorden te beschrijven.. het is algemeen bekend dat het voor mensen zo erg kan zijn dat ze hierdoor zelfmoord plegen.
-Tremoren.
-Elke dag hoofdpijn, 4 weken lang.
-Oculaire migraines
-Vertigo.. dat je je hoofd draait en de wereld draait een halve seconden later mee
-maagklachten.. tja, 90% van serotine zit in je maag-darmstelsel.. daarom worden mensen moddervet van SSRIs.
Nog steeds na 6 maanden :
-Gewicht is moeilijker eraf te krijgen dan verwacht.
-Veel oculaire migraines, nystagmus, flitsen, e.d, gelukkig wordt het langzaamaan minder.
-Haargroei lijkt eindelijk weer terug te komen
-Hallucinaties voor het inslaap vallen..
Een ieder die ontkent dat SSRI's voor langere tijd je lichaam kan beschadigen of na 1 maand toch echt uit je lichaam moet zijn, verdient een nekschot. Bezoek eens een willekeurige forum, of lees de geschiedenis van dit soort middelen eens.. hoeveel onderzoekers men wel niet heeft omgekocht voor betere resultaten en minder 'bijwerkingen'.. te lachwekkend. Het heeft m'n hyperventilatie weggehaald.. maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.. ik moet nu calorieen verbranden
[ Bericht 2% gewijzigd door BattleCow op 06-11-2010 15:16:28 ]