FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Le Dakar weer in Zuid Amerika #1
motorbloempjevrijdag 1 januari 2010 @ 17:40


Deelnemers:
Klik hier voor de deelnemers per categorie

Route:


Indeling van de etappes:

Act I: Finding the right tempo

Speaking a smooth entry would minimize the first three stages of the 2010 Dakar. The days will be long and not only in road section. On already very demanding specials, the most skilful competitors will find an opportunity to build on a position from which they will be able to capitalize. The hard soil will be favourable to technical exploits for its experts in trajectories. They will however have to rapidly switch talents to take on the first little dunes of white sand that they will meet close to Fiambala.

Act II: The dunes of Atacama!

Those who have already visited the Paso San Francisco in 2009 will this time go there using the opposite direction. The road heading there, known as one of the most beautiful in the world will serve as a break before taking on a detailed exploration of the Atacama Desert. The driest part of the world that the competitors will this time discover all the way to the city of Iquique, is the kingdom of dune crossings. During five stages, cut by a rest day at Antofagasta, the riders and crews will head to the north of Chile where off-road mileage will be considerable. It will be without doubt the toughest part of the rally, with reduced road sections: the stop watch will never stop.

Act III: The road of contrast

A change of landscape will occur every day from then on. While there is only one word to talk about sand, all types of soil will, on the other hand, be experienced on the return trip to Buenos Aires, from dunes to flat portions as well as sandy paths that go up the hills of the Mendoza Province. Added to the terrain, it is also visually that the contrasts will be stunning for the competitors as they leave the contours of the Andes Cordillera. On this last part, two stages are long and demanding enough to provoke significant gaps. At a time when bodies and machines will be tiring which should have an impact, the final positions will not be set.

Zenders die het uitzenden:
EUROSPORT
RTL 7
Uitzendschema:
SPOILER
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Datum    Tijd    Programma 
Za 02 jan.     14.00-15.05 uur     RTL GP: Dakar - Pre-proloog hh  
Za 02 jan.     15.05-15.35 uur     RTL GP: Dakar - Echte mannen hh  
Za 02 jan.     17.55-18.50 uur     RTL GP: Jan de Rooy: In de zandbak  
Za 02 jan.     23.30-00.15 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.1  
Zo 03 jan.     12.40-13.05 uur     RTL GP: Dakar - Echte mannen hh  
Zo 03 jan.     13.05-13.55 uur     RTL GP: Jan de Rooy: In de zandbak hh  
Zo 03 jan.     13.55-14.40 uur     RTL GP: Superleague - Jaaroverzicht  
Zo 03 jan.     14.40-15.05 uur     RTL GP: Crashes  
Zo 03 jan.     17.50-18.35 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.1 hh  
Zo 03 jan.     22.40-23.25 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.2  
Ma 04 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.2 hh  
Ma 04 jan.     22.15-23.00 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.3  
Di 05 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.3 hh  
Di 05 jan.     22.15-22.55 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.4  
Wo 06 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.4 hh  
Wo 06 jan.     22.50-23.30 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.5  
Do 07 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.5 hh  
Do 07 jan.     23.00-23.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.6  
Vr 08 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.6 hh  
Vr 08 jan.     23.00-23.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.7  
Za 09 jan.     18.00-18.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.7 hh  
Za 09 jan.     23.40-00.20 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.8  
Zo 10 jan.     18.00-18.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.8 hh  
Zo 10 jan.     22.35-23.15 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.9  
Ma 11 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.9 hh  
Ma 11 jan.     22.20-23.00 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.10  
Di 12 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.10 hh  
Di 12 jan.     22.40-23.20 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.11  
Wo 13 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.11 hh  
Wo 13 jan.     23.00-23.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.12  
Do 14 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.12 hh  
Do 14 jan.     22.40-23.20 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.13  
Vr 15 jan.     18.10-18.50 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.13 hh  
Vr 15 jan.     22.15-22.55 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.14  
Za 16 jan.     18.00-18.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.14 hh  
Za 16 jan.     23.35-00.15 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.15  
Zo 17 jan.     18.00-18.40 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Afl.15 hh  
Zo 17 jan.     22.35-23.35 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Samenvatting  
Zo 24 jan.     15.05-16.00 uur     RTL GP: Dakar 2010 - Samenvatting hh 
Website:
www.dakar.com

Eerste uitzending:
Eurosport: 1 januari 20.00uur

[ Bericht 28% gewijzigd door motorbloempje op 01-01-2010 17:52:22 ]
motorbloempjevrijdag 1 januari 2010 @ 17:41
let op! Vanavond op Eurosport dus de eerste uitzending! Op RTL 7 beginnen ze morgen pas!
Alexxxxxvrijdag 1 januari 2010 @ 17:48


DE dakar auto

Barcaconiavrijdag 1 januari 2010 @ 17:49
Tvptje. Ik ga dit jaar niets op TV zien, want ik kan geen RTL kijken... Dus ik volg Dakar wel op Fok!
motorbloempjevrijdag 1 januari 2010 @ 17:49
RTLgemist?
Ambrosiusvrijdag 1 januari 2010 @ 17:50
Leuk, zeker weer volgen.
Barcaconiavrijdag 1 januari 2010 @ 17:53
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
RTLgemist?
Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?
motorbloempjevrijdag 1 januari 2010 @ 17:54
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?
zie schema in de OP
wij hebben vorig jaar ook met regelmaat op de laptop gekeken als we weer eens niet thuis waren rond het uitzendtijdstip, werkt prima
Barcaconiavrijdag 1 januari 2010 @ 17:56
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zie schema in de OP
wij hebben vorig jaar ook met regelmaat op de laptop gekeken als we weer eens niet thuis waren rond het uitzendtijdstip, werkt prima
Ok, die OP had ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen
Ik zal het onthouden, het is natuurlijk altijd mooi om te zien!
Mikkievrijdag 1 januari 2010 @ 17:58
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar om nu elke dag op mijn laptopje te kijken 's avonds is ook zoiets. Zijn die uitzendingen weer rond middernacht zoals altijd?
Ik heb dat vorig jaar wel vaak gedaan. Had ik geen tijd om te kijken, dus dan maar de herhaling of terug kijken op Internet. Ideaal.
Mikkievrijdag 1 januari 2010 @ 17:58
Vanavond van acht tot half tien dus, op Eurosport
existenzvrijdag 1 januari 2010 @ 18:08
tvp!
SaanBitchvrijdag 1 januari 2010 @ 18:21
tvp
motorbloempjevrijdag 1 januari 2010 @ 20:26
nomnomnom

zonet dus wat stukjes van het voorbereiden gezien en nu Live de start echt ik krijg zin in onze wereldreis
TargaFloriovrijdag 1 januari 2010 @ 20:54
Die Hummer blijft geweldig. Ik wou dat er meer van die grote dikke Amerikaanse trucks mee doen.
TargaFloriovrijdag 1 januari 2010 @ 20:55
Gordon
PkrMartvrijdag 1 januari 2010 @ 22:55
Mooie jump van Gordon
jpjedivrijdag 1 januari 2010 @ 23:56
Ik heb nog niets gezien.. waren er beelden van Lammer?
daNpyvrijdag 1 januari 2010 @ 23:57
Geen de Rooy
flipsenzaterdag 2 januari 2010 @ 11:10
Jammer dat ze Patagonië overslaan, had nog wel even live willen gaan kijken maar Mendoza/San Rafael is me net te ver.
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 11:20
Vergeet straks niet, 14.00uur Dakar op RTL7!!!
Impryzaterdag 2 januari 2010 @ 12:08
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:55 schreef PkrMart het volgende:
Mooie jump van Gordon
Inderdaad
Mikkiezaterdag 2 januari 2010 @ 12:11
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Vergeet straks niet, 14.00uur Dakar op RTL7!!!
Ja kak, daar heb je het al, dat moet ik alweer missen
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 13:15
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja kak, daar heb je het al, dat moet ik alweer missen
Is herhaling van pre-proloog in Valkenswaard dus veel mis je niet.
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 13:19
Op 3m22:


motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 14:30
Nu 'afscheidsfeestje' van De Rooy, wat een vent lijkt me tof om eens mee te rijden met zo'n wagen

jammer dat hij niet meer meedoet
2cvzaterdag 2 januari 2010 @ 17:50
TVP want van m'n werk rijden ze mee.
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 17:51
Problemen voor Frans Verhoeven? Ik zie hem niet bij de uitslag staan.
existenzzaterdag 2 januari 2010 @ 17:54
tijdstraf volgens mij
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 18:03
Zit nu te kijken naar die docu over Jan de Rooy.
existenzzaterdag 2 januari 2010 @ 18:09
Zie sport voor info over verhoeven
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 18:12
Hmmm, das jammer. Eerste etappe en al direct technische problemen.
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 18:17
"zat ik een dag voor die race nog 20 broeken korter te maken............ dat doe ik nu niet meer hoor... "

Annie
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 18:19
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:09 schreef existenz het volgende:
Zie sport voor info over verhoeven
ah nee.. gelukkig wel de streep gehaald!
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 18:23
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
"zat ik een dag voor die race nog 20 broeken korter te maken............ dat doe ik nu niet meer hoor... "

Annie
Inderdaad

Jan en Annie zijn (misschien op de dikke Porsche Cayenne na) wel gewoon gebleven.
motarozaterdag 2 januari 2010 @ 18:25
met een shaggie in de hand
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 18:25
De Rooy vs Vatanen
dubidubzaterdag 2 januari 2010 @ 18:45
Nu, de Rooy op RTL7. Held Met de tranen in z'n ogen vertellen dat 'ie het mooi vind geweest
TargaFloriozaterdag 2 januari 2010 @ 18:48
Met de camper naar Afrika
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 18:50
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Met de camper naar Afrika
'dat kan toch niet, met de camper door die woestijn..'

mens dat is zijn DING wat aanpassingen en gaan
Bruce117zaterdag 2 januari 2010 @ 18:51
mooie beelden van Jan de Rooy
dubidubzaterdag 2 januari 2010 @ 18:52
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

'dat kan toch niet, met de camper door die woestijn..'

Daar zijn ook gewone wegen, hoor.

Steffiezaterdag 2 januari 2010 @ 18:52
Mooie documentaire was dat. Hulde voor de makers.
3FMasterzaterdag 2 januari 2010 @ 18:55
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
De Rooy vs Vatanen
Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgen
Bruce117zaterdag 2 januari 2010 @ 19:01
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:55 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgen
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 19:23
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:52 schreef dubidub het volgende:

[..]

Daar zijn ook gewone wegen, hoor.

ja, dat zeiden wij dus ook al
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 19:23
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:55 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Historische beelden . Was een mooie docu . Dakar-Fan meldt zich. Vorig jaar vrijwel niets meegekregen, was toch te sceptisch over Zuid-Afrika. Dit jaar wel weer volgen
Het is nog steeds niet terug in Zuid-Afrika hoor
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 19:24
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:52 schreef Steffie het volgende:
Mooie documentaire was dat. Hulde voor de makers.
dat ja.. ik krijg dan echt een brok in m'n keel, zo zit ik van die beelden te genieten.. zou er aardig wat voor over hebben om ooit met zoiets mee te doen...
3FMasterzaterdag 2 januari 2010 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is nog steeds niet terug in Zuid-Afrika hoor
Ja, weet ik
motorbloempjezaterdag 2 januari 2010 @ 19:28
je postte dat je sceptisch was over Zuid-Afrika ik neem aan dat je Amerika bedoelde
jpjedizaterdag 2 januari 2010 @ 20:55
wanneer komt het verslag van proef 1 op tv?
UberPhreakzaterdag 2 januari 2010 @ 20:57
vanavond 23:30 op rtl7 volgens mij
jpjedizaterdag 2 januari 2010 @ 21:03
tnx


Slecht nieuws trouwens: http://www.nu.nl/sport/21(...)bij-dakar-rally.html
Peterseliemanzaterdag 2 januari 2010 @ 21:32
tvp
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 00:15
Nog geen nieuws van Lammers ;')Als due maar op tijd binnen is.

Wel balen voor Frans Verhoeven.
vivelafetezondag 3 januari 2010 @ 00:21
Waarom doet Gerard de Rooy eigenlijk niet mee?
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 00:21
tomeck is gecrashed en vd brink is er vol ingereden. Zijn wel binnen.

Edit: Lammers is ook gecrashed

[ Bericht 23% gewijzigd door jpjedi op 03-01-2010 00:27:11 ]
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 00:23
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:21 schreef vivelafete het volgende:
Waarom doet Gerard de Rooy eigenlijk niet mee?
Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.
Peterseliemanzondag 3 januari 2010 @ 00:26
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.
Gerard is geblesseerd. Hij loopt rond in een corset na zijn crash in de Silk Way Rally
vivelafetezondag 3 januari 2010 @ 00:28
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:23 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Crisis.. Transport business ligt op zijn kont en dan moet je dure onnodige uitgaven schrappen. Verder denk ik dat ze sowieso meer Afrika minded zijn.
Okay, dank!

Voor Stacey en Bekx de zelfde reden?
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 00:28
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gerard is geblesseerd. Hij loopt rond in een corset na zijn crash in de Silk Way Rally
dat ook nog ja.. Maar hij heeft zich ook niet ingeschreven. Geen Dakar was het plan van het begin.
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 00:29
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:28 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Okay, dank!

Voor Stacey en Bekx de zelfde reden?
Beckx zit bij de Rooij en Stacey weet ik eigenlijk niet maar lijkt me dat de crisis ook daar toeslaat.
Ambrosiuszondag 3 januari 2010 @ 00:40
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:03 schreef jpjedi het volgende:
tnx


Slecht nieuws trouwens: http://www.nu.nl/sport/21(...)bij-dakar-rally.html
Inmiddels erger:

***************************************
` In de eerste etappe van de Dakar
Rally is een dode gevallen.Een Duitse
coureur vloog in Argentinië uit de
bocht en reed in op het publiek.Drie
toeschouwers raakten zwaargewond;één
van hen,een vrouw van 28,overleed in
het ziekenhuis.De organisatie van de
Dakar Rally benadrukt dat het ongeluk
gebeurde op een plek waar toeschouwers
niet mogen komen.

Bron: NOS-TT.
3FMasterzondag 3 januari 2010 @ 04:52
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
je postte dat je sceptisch was over Zuid-Afrika ik neem aan dat je Amerika bedoelde
Ow shit . Ik bedoelde idd Zuid-Amerika in plaats van Afrika.
eNaSnIzondag 3 januari 2010 @ 09:44
Wuf van Ginkel binnen op vijf kwartier, dat zal vast anders in de plannen gestaan hebben Zelfs Edwin van Ginkel was nog sneller, namelijk een uur van de leider (in een assistentie truck). Dit is een zware klap voor het Ginaf Rally Power team en het zal wel een heftige nacht zijn geweest om alle trucks weer wedstrijd gereed te krijgen.
3FMasterzondag 3 januari 2010 @ 11:59
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
eNaSnIzondag 3 januari 2010 @ 13:09
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
Ja helaas hebben de ze DRM servers weer eens van stal gehaald
TargaFloriozondag 3 januari 2010 @ 14:01
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:28 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Okay, dank!

Voor Stacey en Bekx de zelfde reden?
MAN team is opgeheven. Stacey heeft nog wel een poging gedaan om het team terug te kopen maar dat is niet gleukt.
Afwezigheid van Beckx heeft financiele redenen.

Als ik Frits van Eerd was geweest had ik Stacey i.p.v. Lammers in die truck gezet.
Hammer20zondag 3 januari 2010 @ 14:43
quote:
Op zondag 3 januari 2010 09:44 schreef eNaSnI het volgende:
Wuf van Ginkel binnen op vijf kwartier, dat zal vast anders in de plannen gestaan hebben Zelfs Edwin van Ginkel was nog sneller, namelijk een uur van de leider (in een assistentie truck). Dit is een zware klap voor het Ginaf Rally Power team en het zal wel een heftige nacht zijn geweest om alle trucks weer wedstrijd gereed te krijgen.
Wuf is toch terug gegaan om een ander uit het equipe te helpen?
Hammer20zondag 3 januari 2010 @ 14:44
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 14:56
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
wat heeft die een pech zeg
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 14:57
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:43 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

Wuf is toch terug gegaan om een ander uit het equipe te helpen?
ja, vd Brink



ASO heeft de boel afgekeurd en ze liggen eruit.
Peterseliemanzondag 3 januari 2010 @ 15:00
Die is hard gecrasht zeg
Hammer20zondag 3 januari 2010 @ 15:16
lijkt wel alsof ze een steen hebben geraakt en daarna over de kop geslagen zijn

[edit] leider bij de auto's, Roma, is er met een paar salto's afgegaan en kon na 15 minuten weer verder
eNaSnIzondag 3 januari 2010 @ 15:39
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
Die is hard gecrasht zeg
Met zo'n zwaargewicht omvallen heeft meestal aardig wat impact. Helaas dusdanig dat de rolkooi enrnstig beschadigd is. Gelukkig wel zijn functie volbracht en de inzittenden voldoende beschermd om eruit te kunnen komen!

Meer info @ http://www.ginafrallypower.nl en http://www.vdbrinkrallysport.nl
Breaker.Fakerzondag 3 januari 2010 @ 15:48
Deze flimpje is beter zit een betere muziek onder. http://www.amt.nl/web/Videos/Dakar-Video-DAF-TurboTwin-1988.htm

We kennen na 1 dag ook een eerste Nederlandse uitvaller. Van den Brink Rallysport is tijdens een crash zwaar beschadigd.

Ben benieuwd wie nu de Russen kunnen stoppen.
eNaSnIzondag 3 januari 2010 @ 16:14
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:48 schreef Breaker.Faker het volgende:

Deze flimpje is beter zit een betere muziek onder. http://www.amt.nl/web/Videos/Dakar-Video-DAF-TurboTwin-1988.htm

We kennen na 1 dag ook een eerste Nederlandse uitvaller. Van den Brink Rallysport is tijdens een crash zwaar beschadigd.

Ben benieuwd wie nu de Russen kunnen stoppen.
Waar heb jij je inburgeringscursus gedaan? Die kan ik ten zeerste afraden
Mikkiezondag 3 januari 2010 @ 16:41
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
Arme Frans. Nu al een goede positie in de eindklassering door de plee.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:57 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ja, vd Brink

[ afbeelding ]

ASO heeft de boel afgekeurd en ze liggen eruit.
Knap klote, maar gezien de impact wel een verstandige keuze.
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 17:00
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:16 schreef Hammer20 het volgende:
lijkt wel alsof ze een steen hebben geraakt en daarna over de kop geslagen zijn

[edit] leider bij de auto's, Roma, is er met een paar salto's afgegaan en kon na 15 minuten weer verder
quote:
Op zondag 3 januari 2010 00:21 schreef jpjedi het volgende:
tomeck is gecrashed en vd brink is er vol ingereden. Zijn wel binnen.

Edit: Lammers is ook gecrashed
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 17:28
FINISH Stage 2 Motoren NL 14 Knuiman 43 Liefhebber 49 Pol 66 De Groot 67 Snijders

http://tenharkeldakar.nl/2010/live.php?type=M&stand=S
existenzzondag 3 januari 2010 @ 18:17
Knuiman wordt de NL troef samen met Van Deijne dit jaar denk ik zo
motorbloempjezondag 3 januari 2010 @ 18:38
Knuiman is een held

stond ook leuk artikel over hem in de MOTOR
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:44 schreef Hammer20 het volgende:
Na 8 kilometer op special vandaag staat Verhoeven (motor) stil
owh godsamme.. en hij had al 34 minuten achterstand
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
ja! wij dus vanochtend van plan om bij het ontbijt te gaan kijken dus nu net maar zitten kijken..
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 18:38
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef existenz het volgende:
Knuiman wordt de NL troef samen met Van Deijne dit jaar denk ik zo
van Deijne ook goed gereden vandaag inderdaad

Hier al wat aktiebeelden van de piste!
http://raceteevee.com/index.php?option=com_content&view=article&id=169&Itemid=219

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 03-01-2010 19:13:58 ]
Barcaconiazondag 3 januari 2010 @ 18:42
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:59 schreef 3FMaster het volgende:
Ook weer een onzin dat je moet betalen om de uitzending van RTL 7 terug te kijken.
TargaFloriozondag 3 januari 2010 @ 19:06
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef existenz het volgende:
Knuiman wordt de NL troef samen met Van Deijne dit jaar denk ik zo
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 19:13
KM 136 Trucks 1 Chagin 2 Kabirov 3 De Azevedo 4 vVliet 5 Wuf vGinkel

Van Deijne 19e..zojuist binnen.
existenzzondag 3 januari 2010 @ 19:24
Zie sport over laatste status van Verhoeven. Hij gaat door
motorbloempjezondag 3 januari 2010 @ 19:37
yess
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 21:36
Mannen van Kamaz gaan het eenvoudig winnen dit jaar... Als Henk niet te gek gaat doen natuurlijk..
3FMasterzondag 3 januari 2010 @ 22:48
Jezus . De vrachtwagen van Lammers valt om. Wat zie je ineens onder als reclame: Total loss! . TIming
UberPhreakzondag 3 januari 2010 @ 22:52
Te triest voor woorden,

-betalen om online de uitzending te kijken als je hem gemist hebt
-irritante reclamezut in beeld tijdens de uitzending
motorbloempjezondag 3 januari 2010 @ 22:53
Pol

"ik zag twee bomen en wat groen.. dus ik dacht.. laat ik die twee bomen nu eens NIET raken..."

!
Mikkiezondag 3 januari 2010 @ 23:09
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:52 schreef UberPhreak het volgende:
Te triest voor woorden,

-betalen om online de uitzending te kijken als je hem gemist hebt
-irritante reclamezut in beeld tijdens de uitzending
Och jezus, RTL ten voeten uit
UberPhreakzondag 3 januari 2010 @ 23:16
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Och jezus, RTL ten voeten uit
nog vergeten, er is natuurlijk ook een smsdienst
(wat nog even duidelijk uitgelegd moet worden in de uitzending)
Peterseliemanzondag 3 januari 2010 @ 23:18
Kalf weer zeker? Bij hem weet je van alles, behalve wie er gewonnen heeft.
UberPhreakzondag 3 januari 2010 @ 23:20
maa dit was wel gaaf, die oude beelden met aparte voertuigen
jpjedizondag 3 januari 2010 @ 23:20
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Kalf weer zeker? Bij hem weet je van alles, behalve wie er gewonnen heeft.
inderdaad.

Rijders krijgen volgens mij ook alleen een interview als er betaald wordt.

Kut rtl..
Barcaconiazondag 3 januari 2010 @ 23:55
Ik hoor al weer dat ik er dit jaar helemaal niks van mee ga krijgen. RTL
sander89maandag 4 januari 2010 @ 01:25
tvp
Leipo666maandag 4 januari 2010 @ 09:06
highlights per dag per categorie met australisch commentaar
http://player.sbs.com.au/(...)-2010-Stage-1-Bikes/
dorpsgekmaandag 4 januari 2010 @ 12:30
Eurosport kan er anders ook wat van met z'n hoge "Volkswagen gehalte".
Volkswagen sponsort de uitzendingen van Eurosport en da's te merken ook.
Het intervieuw gisterenavond met de baas van VW begon met het verhaal dat hij snel in het volgende bivak aan was gekomen d.m.v. de nieuwe VW Amarok..............jeuk,jeuk,jeuk.
En de heren van het Arfraja team werden door de commentator bestempeld als een serviceteam dat aan de kant moest voor een snelle truck, hij had volgens mij nog eens niet in de gaten wie het waren.
Die commentator verteld wel eens meer dingen die hij volgens mij ter plekke verzint.
UberPhreakmaandag 4 januari 2010 @ 13:52
Ik ben benieuwd hoe de hummers het dit jaar doen, op een of andere manier vind ik dat nu het sypatiekste team. Een beetje de underdog ofzo, ze zijn de enige 2wd wagens begreep ik?
Barcaconiamaandag 4 januari 2010 @ 14:09
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef UberPhreak het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de hummers het dit jaar doen, op een of andere manier vind ik dat nu het sypatiekste team. Een beetje de underdog ofzo, ze zijn de enige 2wd wagens begreep ik?
Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.

Robby Gordon is ook een hele sympathieke en aardige vent. Een echte sportman. Ik heb hem wel eens ontmoet voorheen bij de start van Dakar en hem een beetje leren kennen. Jammer dat hij Hummer rijdt zou ik haast zeggen, want als hij echt goed materieel bij had zou hij meer kunnen bereiken denk ik. Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse troep.
UberPhreakmaandag 4 januari 2010 @ 14:34
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.

Robby Gordon is ook een hele sympathieke en aardige vent. Een echte sportman. Ik heb hem wel eens ontmoet voorheen bij de start van Dakar en hem een beetje leren kennen. Jammer dat hij Hummer rijdt zou ik haast zeggen, want als hij echt goed materieel bij had zou hij meer kunnen bereiken denk ik. Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse troep.
Ze zien er wel vet uit, en lekker dwars door de bocht geeft ook veel sensatie voor de kijkers

Wel een goede strategie: sponsors vinden dat wel gaaf, en je hoeft niet eens eerste te worden ervoor
Barcaconiamaandag 4 januari 2010 @ 14:36
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:34 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Ze zien er wel vet uit, en lekker dwars door de bocht geeft ook veel sensatie voor de kijkers

Wel een goede strategie: sponsors vinden dat wel gaaf, en je hoeft niet eens eerste te worden ervoor
Is waar. Bijvoorbeeld Monster Energy heeft gewoon het imago om ruwe en spectaculaire sporten te sponsoren. Daar hoort gewoon een Hummer bij zeg maar. Precies wat je zegt dus.

Maar het blijft rommel en een sportman gaat toch voor prestaties.
Hammer20maandag 4 januari 2010 @ 15:01
Loprais (Tatra) trekt zich terug wegens mechanische problemen, weer één minder die iets tegen de russen kan doen dit jaar.
jpjedimaandag 4 januari 2010 @ 17:45
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze de enige zijn dit jaar. Voorheen waren er wel meer 2wd wagens bij, maar nooit veel.

Robby Gordon is ook een hele sympathieke en aardige vent. Een echte sportman. Ik heb hem wel eens ontmoet voorheen bij de start van Dakar en hem een beetje leren kennen. Jammer dat hij Hummer rijdt zou ik haast zeggen, want als hij echt goed materieel bij had zou hij meer kunnen bereiken denk ik. Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse Chinese troep.
existenzmaandag 4 januari 2010 @ 17:56
Verhoeven
Van Deijne
TargaFloriomaandag 4 januari 2010 @ 18:58
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:52 schreef UberPhreak het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de hummers het dit jaar doen, op een of andere manier vind ik dat nu het sypatiekste team. Een beetje de underdog ofzo, ze zijn de enige 2wd wagens begreep ik?
De buggies (o.a. Fast&Speed, Gache en McRae) zijn RWD.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]
Hummer blijft natuurlijk Amerikaanse troep.
Of die Hummer ook maar iets met een Hummer te maken heeft. Is gewoon een buizenchassis met dikke V8 van Chevrolet.
jpjedimaandag 4 januari 2010 @ 20:25
Wtf, Lammers 4..

Wie had dat gedacht.
Barcaconiamaandag 4 januari 2010 @ 20:31
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De buggies (o.a. Fast&Speed, Gache en McRae) zijn RWD.
[..]

Of die Hummer ook maar iets met een Hummer te maken heeft. Is gewoon een buizenchassis met dikke V8 van Chevrolet.
Designed by Americans. En die dikke V8 van Chevy met die automaat is ook niet echt een betrouwbaarheidswonder.
Ik weet niet of je ooit een Amerikaan een product hebt zien ontwerpen, maar ik kan je zo wel vertellen dat zo'n VW of Mitsubishi 100.000x beter in elkaar zit.
existenzmaandag 4 januari 2010 @ 22:03
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:25 schreef jpjedi het volgende:
Wtf, Lammers 4..

Wie had dat gedacht.
Elfrink ook netjes!
PkrMartmaandag 4 januari 2010 @ 23:14
Lammers 8.
jpjedidinsdag 5 januari 2010 @ 06:39
Proef is ingekort tot cp2. Stonden veel rijders zonder brandstof
Paracelsusdinsdag 5 januari 2010 @ 09:27
Alle McRae-buggoes er zo ongeveer uit. De enkeling die nog wel in de race is zoals Coronel moet zich laten voortslepen door een vrachtwagen om de finish te kunnen halen.
TargaFloriodinsdag 5 januari 2010 @ 11:14
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:27 schreef Paracelsus het volgende:
Alle McRae-buggoes er zo ongeveer uit. De enkeling die nog wel in de race is zoals Coronel moet zich laten voortslepen door een vrachtwagen om de finish te kunnen halen.
Te weinig getest?
3p0xdinsdag 5 januari 2010 @ 11:16
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:27 schreef Paracelsus het volgende:
Alle McRae-buggoes er zo ongeveer uit. De enkeling die nog wel in de race is zoals Coronel moet zich laten voortslepen door een vrachtwagen om de finish te kunnen halen.
Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapot
TargaFloriodinsdag 5 januari 2010 @ 11:19
Is het project met de McRae AWD gestopt? Vorig jaar deden er 1 of 2 mee maar nu volgens mij niet meer.
existenzdinsdag 5 januari 2010 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef 3p0x het volgende:

[..]

Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapot
Maar als je er als een verrekte mongol mee over rotsen gaat rijden, dan gaat ie wel kapot. Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar alles kan wel wat makkelijker kapot dan bij de normale auto's en ze kunnen ook wat meer waardoor je meer risico's neemt.
3p0xdinsdag 5 januari 2010 @ 11:27
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:25 schreef existenz het volgende:

[..]

Maar als je er als een verrekte mongol mee over rotsen gaat rijden, dan gaat ie wel kapot. Geen idee of ze dat gedaan hebben, maar alles kan wel wat makkelijker kapot dan bij de normale auto's en ze kunnen ook wat meer waardoor je meer risico's neemt.
Uiteraard maar de Mcrae is er voor gebouwt en er is mee getest, te weinig denk ik
Hammer20dinsdag 5 januari 2010 @ 12:18
Roma er ook uit, gaat lekker na de derde etappe
Barcaconiadinsdag 5 januari 2010 @ 13:17
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:16 schreef 3p0x het volgende:

[..]

Valt me toch erg tegen, van te voren scheen dat ding zo betrouwbaar te zijn...weinig wat kapot kon ect, volgens mij gaat alles aan dat ding kapot
Zal wel weer overmoed zijn, zoals zo vaak de oorzaak van problemen in Dakar is.
Paracelsusdinsdag 5 januari 2010 @ 13:28
Kees Koolen en Coronel kunnen vandaag wel van start aangezien zij wel alle checkpoints zijn gepasseerd, zij het hangend achter een vrachtwagen.
jpjedidinsdag 5 januari 2010 @ 20:27
Gordon met 1 seconde voorsprong eerste vandaag.
motorbloempjedinsdag 5 januari 2010 @ 21:21
jemig! !
Mikkiedinsdag 5 januari 2010 @ 23:19
Hmmm, als ik dit zo terug lees is het nog meer kut dat ik de aflevering heb gemist vandaag
motorbloempjedinsdag 5 januari 2010 @ 23:25
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!

Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...

was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Hammer20dinsdag 5 januari 2010 @ 23:39
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!

Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...

was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ik had me TV al aanstaan gelukkig anders had ik het ook gemist.
Mikkiedinsdag 5 januari 2010 @ 23:41
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!

Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...

was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ah kijk, vandaar! Ik zette om 23.15 aan voor de laatste vijf minuten, maar kreeg één of andere gare film. Dit verklaart een hoop .
green_powerdinsdag 5 januari 2010 @ 23:42
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:25 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die falers van rtl waren te vroeg met uitzenden!

Stond op de gids (internet en TT) dat het 22.40 begon, dus ik 22.35 tv aan; is het al sinds ongeveer 22.15 bezig...

was om 22.55 ofzo afgelopen, bijna niets gezien dus!
Ik heb de TV om 22:45 aangezet, maar liefst 10 minuten kunnen kijken .. Maarrrr wel ff nog de turbotwin gezien, machtig apparaat dat het is.
GlenSpeywoensdag 6 januari 2010 @ 14:05
Zijn er gister nog bijzondere dingen gebeurd?
Heb het helaas moeten missen en het plan was om het nu terug te kijken op rtlgemist, maar nu opeens mag ik daarvoor gaan betalen en daar begin ik niet aan
kut rtl
motorbloempjewoensdag 6 januari 2010 @ 14:08
18.00 is de herhaling op tv... zet dus maar om half 6 aan......
GlenSpeywoensdag 6 januari 2010 @ 14:30
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
18.00 is de herhaling op tv... zet dus maar om half 6 aan......
Ah top dat wist ik nog niet
Dacht altijd dat om 18.00 de nieuwe aflevering was ... stom ook want er is ik weet niet hoeveel uur tijdsverschil
Hammer20woensdag 6 januari 2010 @ 16:22
Coma(motoren) heeft problemen in het laatste gedeelte van etappe!
Mikkiewoensdag 6 januari 2010 @ 16:26
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
18.00 is de herhaling op tv... zet dus maar om half 6 aan......
En ook die ga ik weer missen
Hammer20woensdag 6 januari 2010 @ 19:36
Dit is een you-tube samenvatting van Dakar zelf.
green_powerwoensdag 6 januari 2010 @ 21:50
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:36 schreef Hammer20 het volgende:
Dit is een you-tube samenvatting van Dakar zelf.

Jammer dat het alleen over de motoren en autos gaat De trucks dat is dakar voor mij
motorbloempjewoensdag 6 januari 2010 @ 21:52
motoren

en Trucks

auto's heb ik echt helemaal niets mee
UberPhreakwoensdag 6 januari 2010 @ 23:03
een zakje autodrop...
JEE DAAR HAD IK NET ZIN IN BEDANKT is de reactie
omg
Hammer20woensdag 6 januari 2010 @ 23:27
Er zijn filmpjes van de eerste vijf etappes vrijgegeven, te zien op FOK!sport
UberPhreakwoensdag 6 januari 2010 @ 23:28
hoe vaker die robbie gordon voorbij komt met die hummer hoe gaver die bak is


Meer spectakel plz
green_powerwoensdag 6 januari 2010 @ 23:45
RG rules in die Humer... en idd dikke respect voor de motorrijders, het gevaarlijkste onderdeel uit de sport is toch wel motorrijden, niet alleen door het terrein maar zeker ook doordat er auto`s en truck rondgassen,....

De trucks is echter uber, 10.000 kilo aan machtig geweld wat volgas door een woestijn/duin/whatever knalt
Schunckelstarwoensdag 6 januari 2010 @ 23:48
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
hoe vaker die robbie gordon voorbij komt met die hummer hoe gaver die bak is


Meer spectakel plz

prachtige beelden
Bruce117donderdag 7 januari 2010 @ 07:25
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:03 schreef UberPhreak het volgende:
een zakje autodrop...
JEE DAAR HAD IK NET ZIN IN BEDANKT is de reactie
omg
Zo ontzettend gespeeld en irritant. Daar kunnen ze beter maar meteen mee stoppen, maar het zal eerder erger worden ben ik bang dan minder.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
hoe vaker die robbie gordon voorbij komt met die hummer hoe gaver die bak is


Meer spectakel plz
Het ziet er bij Gordon inderdaad wel ontzettend mooi uit.
dorpsgekdonderdag 7 januari 2010 @ 09:29
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:03 schreef UberPhreak het volgende:
een zakje autodrop...
JEE DAAR HAD IK NET ZIN IN BEDANKT is de reactie
omg
Inderdaad, zeer irritant.
Heb je Eurosport als een bekeken, daar druipt het VW gehalte aan alle kanten vanaf.
Het is over-overduidelijk wie eurisport sponsort, zelfs de presentatoren zijn nog partijdiger dan de VW coureurs zelf.
Staat zo'n presentator Peterhansel en z'n BMW effe af te keuren in intervieuws met Sainz en Nasser, dat BMW ook een keer aan de overwinning mag ruiken, zegt Sainz toch effe keihard tegen de man dat Peterhansel gewoon sneller was en dat hij hem niet bij kon houden met z'n VW...............................eeeeh, nou daar sta je dan met je microfoon.
Peterseliemandonderdag 7 januari 2010 @ 10:12
Een programma kan dan nog zo gesponsord worden, een beetje onpartijdigheid mag van een journalist wel verwacht worden.
Schunckelstardonderdag 7 januari 2010 @ 16:54
dakar rally eist opnieuw een leven

lees ik net op de FP
Peterseliemandonderdag 7 januari 2010 @ 17:17
de berichtgeving is helaas niet eenduidig. Het lijkt er op dat hij zwaargewond op de IC in een ziekenhuis ligt.
Mikkievrijdag 8 januari 2010 @ 00:41
Jup, maar dan nog geen goed nieuws.
green_powervrijdag 8 januari 2010 @ 00:57
Sympathieke gast die Luca, hopelijk komt ie er doorheen en houdt ie er niks aan over...

Motorrijden in de Dakar...blijf het bizar vinden, al zoveel doden en zwaargewonden, in een auto / truck zit je nog enigszins veilig.
stinkievrijdag 8 januari 2010 @ 18:05
RTL is dit jaar nog treuriger dan normaal. De nieuwe aflevering is gewoon een herhaling van de dag ervoor en de nieuwste etappe word er in 2 minuten doorheen gerost ;{
motorbloempjevrijdag 8 januari 2010 @ 23:27
ik vind 't zo naar

Dan is het begin van de aflevering, een scala aan beelden, maar niets wat er gezegd wordt gaat ook daadwerkelijk over wat er getoond wordt alleen maar wat losse opmerkingen zo af en toe

Knuiman 12e, best netjes En Marcel van Vliet gaat ook aardig..

die afdaling bij de finish van gisteren 3 a 4km knallen prachtig gezicht!

maar RTL wat een triest gezever van die man...
motorbloempjevrijdag 8 januari 2010 @ 23:32
SPOILER
green_powerzaterdag 9 januari 2010 @ 00:29
motorbloempje dat lijkt een line die zo uit office space zou kunnen komen
Hammer20zaterdag 9 januari 2010 @ 09:20
Rijden er nog mensen rond op de zevende etappe?42 van 78 auto's pas binnen en 14 van de 42 trucks, lijken me best veel uitvallers of mis ik iets?
motorbloempjezaterdag 9 januari 2010 @ 09:41
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
Hammer20zaterdag 9 januari 2010 @ 11:09
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
k, dan had ik het toch goed begrepen
3FMasterzaterdag 9 januari 2010 @ 11:16
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
special is 600 (!!!!) km lang. ze hebben tot zaterdag 6 uur, locale tijd, de tijd om binnen te komen. fesfes is geen pretje!
Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?
motorbloempjezaterdag 9 januari 2010 @ 11:35
zie OP.

maar het duurt altijd even voordat alle tijden zijn geregistreerd, alle hulp-tijd afgetrokken is (als ze iemand helpen, drukken ze op een knop in de cockpit, als ze wegrijden wéér, maar er moet netjes worden nagegaan of ze ook daadwerkelijk iemand hielpen, en niet gewoon even stonden te rusten
SaanBitchzaterdag 9 januari 2010 @ 13:20
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:16 schreef 3FMaster het volgende:

[..]

Is er een site die een beetje wordt geüpdate qua uitslagen?
http://tenharkeldakar.nl/2010/index.php?page=live&type=C&stand=S
existenzzaterdag 9 januari 2010 @ 15:01
Voor de liefhebbers staat er een overzicht van alle Nederlanders op fok!sport
motorbloempjezaterdag 9 januari 2010 @ 15:02
voor de hans-jos liefhebber liefhebber
3FMasterzaterdag 9 januari 2010 @ 23:56
Wat ziet die Coronel eruit zeg, wat heeft hij afgezien
existenzmaandag 11 januari 2010 @ 16:54
[Dakar] Seel rijdt graf in

Heibmaandag 11 januari 2010 @ 20:54
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:56 schreef 3FMaster het volgende:
Wat ziet die Coronel eruit zeg, wat heeft hij afgezien
Ja, en hij krijgt het snot voor de ogen gereden door Wouter vd Beek met de Kia Sorento.
bye, bye, zwaai-zwaai
Evil_Boterbloemdinsdag 12 januari 2010 @ 09:05
Hee, ik zie of hoor niemand over Eric van Loon! Die rijdt ook nog steeds hoor.
motorbloempjedinsdag 12 januari 2010 @ 09:09
quote:
Ja, onze Pol eruit, dan zij ook maar

jammer dat Pol zo gecrashed is, anders had ze nu beste dame geweest
motorbloempjedinsdag 12 januari 2010 @ 11:17
euhm... waarom mag zij doorrijden???? je mag toch alleen hulp van servicetrucks enzo krijgen? Door de rallybaas uit een graf gesleept worden is toch ook einde verhaal dan?
TargaFloriodinsdag 12 januari 2010 @ 11:51
Als het alleen om hulp gaat bij los trekken dan betwijfel ik dat, al weet je nooit bij de Fransen van ASO.
TargaFloriowoensdag 13 januari 2010 @ 19:17
Frans Verhoeven

Jammer van die pech in de eerste 2 dagen.
Mikkiewoensdag 13 januari 2010 @ 20:24
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Frans Verhoeven

Jammer van die pech in de eerste 2 dagen.
Wat heeft ie bereikt?

Ik vind dit jaar maar kut. Te weinig NL deelnemers en bovendien mis ik ¾ van de rally doordat ik het simpelweg te druk heb .
Ambrosiuswoensdag 13 januari 2010 @ 20:25
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat heeft ie bereikt?
Etappeoverwinning .
Mikkiewoensdag 13 januari 2010 @ 20:34
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:25 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Etappeoverwinning .
Zoooo... da's wel heel netjes! Dan is het helemaal kut van die pech de eerste dagen, maar dit is dan toch wel een motivatie natuurlijk
i2Them2woensdag 13 januari 2010 @ 23:30
Verhoeven gaat lekker.
Leipo666donderdag 14 januari 2010 @ 08:37
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:25 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Etappeoverwinning .
maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebben
Mikkiedonderdag 14 januari 2010 @ 16:50
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:37 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

maar vanwege tijdcompensatie voor een aantal rijders welke de verkeerde weg in gestuurd werden door een politieagent lijkt hij de overwinning verloren te hebben
Only @ Dakar
3p0xdonderdag 14 januari 2010 @ 16:58
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Only @ Dakar
Idd wat een trieste bende...word steeds erger....
TargaFloriodonderdag 14 januari 2010 @ 20:32
[Dakar] Verhoeven valt uit

TargaFloriodonderdag 14 januari 2010 @ 20:36
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef 3p0x het volgende:

[..]

Idd wat een trieste bende...word steeds erger....
Is onderstaande echt waar?
quote:
SANTIAGO - Doordat Pascal de Baar eergisteren opnieuw de route opgestuurd was door de organisatie om een andere deelnemer uit het vrachtwagenklassement overeind te helpen, kon De Baar pas heel laat beginnen aan de negende etappe waardoor hij als laatste deelnemer op het parcours was. Het gevolg was dat toen de Baar in de problemen kwam er niemand meer op het parcours was om hem te assisteren en hij daardoor veel te laat in het bivak arriveerde. Hij kreeg een startverbod voor etappe van gisteren en mistte deze zelfs.

Het team Prodakar heeft nu bij de A.S.O aangeklopt met het feit dat Pascal de Baar en zijn mannen nu uit de race zijn nadat zij door de organisatie gevraagd waren om te helpen. De organisatie neemt de aanvraag in behandeling en zal hier later op terugkomen.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20722


Peterseliemandonderdag 14 januari 2010 @ 20:39
Dat zou wel heel erg triest zijn als dat waar is ...
TargaFloriodonderdag 14 januari 2010 @ 20:42
Inderdaad, maar met ASO weet je nooit.
Racexpress.nl is niet de meest betrouwbare website dus ga er nog niet 100% vanuit dat het waar is.
Peterseliemandonderdag 14 januari 2010 @ 20:43
RTL meldt dat hij uit de rally is
Peterseliemandonderdag 14 januari 2010 @ 20:46
Zie trouwens ook: http://www.timcoronel.nl/tc2007/index.php?option=com_content&task=view&id=300&Itemid=1
motorbloempjedonderdag 14 januari 2010 @ 21:45
wat oneerlijk!!! echt!!!
3FMasterdonderdag 14 januari 2010 @ 23:06
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)/100114_veroeven.xml
Verhoeven eruit .
Bruce117donderdag 14 januari 2010 @ 23:11
zonde zonde zonde
lezutvrijdag 15 januari 2010 @ 00:58
Franse Faalhazen bij de ASO.. maarja, dat wisten we wel langer.
Xaobotnikzaterdag 16 januari 2010 @ 23:11
Tsja, ik zit de afgelopen dagen uiteraard ook te kijken. Maar het kan me lang niet zo erg boeien als eerst. VW was vanaf het begin al de gedoodverfde winnaar. Erg jammer dat er niet meer fabrieksteams zijn. Niet alleen in de top, maar ook daaronder. Hopelijk is het volgend jaar anders.
TargaFloriozondag 17 januari 2010 @ 13:57
Bij de auto's wordt een 2e fabrieksteam gemist. X-Raid doet natuurlijk erg haar best, maar als semi-fabrieksteam kunnen ze over de hele rally gezien niet het niveau halen wat VW doet.

Bij de trucks, voor de meeste Nederlanders toch het belangrijkste, worden De Rooy, Stacey en in mindere mate Beckx gemist.
Mikkiezondag 17 januari 2010 @ 23:00
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de auto's wordt een 2e fabrieksteam gemist. X-Raid doet natuurlijk erg haar best, maar als semi-fabrieksteam kunnen ze over de hele rally gezien niet het niveau halen wat VW doet.

Bij de trucks, voor de meeste Nederlanders toch het belangrijkste, worden De Rooy, Stacey en in mindere mate Beckx gemist.
Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.
Xaobotnikmaandag 18 januari 2010 @ 00:09
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klopt. De Rooy en Stacey konden nog competitief zijn tegenover de Kamazzen.
Ook maar enigszins hoor. Eigenlijk hebben zij ook geen kans tegen de Kamazzen. Is dat eigenlijk een fabrieksteam? Een volwaardige bedoel ik? De Rooy deed immers alles toch zelf met geld van DAF?

Als Kamaz een fabrieksteam is, zou ik het wel een willen zien wanneer MAN, DAF, Nissan, etc., ook met volwaardige eigen teams zouden komen.
TargaFloriomaandag 18 januari 2010 @ 11:44
Kamaz is 100% fabrieksteam. Henk (die moeten we er toch inhouden he ) en Kabirov rijden door het hele jaar rallies. Kortom dat team is het hele jaar met rally bezig.
Peterseliemanmaandag 18 januari 2010 @ 11:46
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Kamaz is 100% fabrieksteam. Henk (die moeten we er toch inhouden he ) en Kabirov Bierhof rijden door het hele jaar rallies. Kortom dat team is het hele jaar met rally bezig.
Tsja, de Nederlandse teams zijn niet meer dan amateurs eigenlijk, dus in dat opzicht doen ze het gewoon goed.
Xaobotnikmaandag 18 januari 2010 @ 16:27
Inderdaad. Al moet wel gezegd worden dat ze wel flinke steun krijgen van hun merk, en we de truckrallysport ook niet moeten overschatten. Als mensen al in de top kunnen meerijden zonder het als vaste bezigheid te hebben, is dat wellicht gewoon het verschil en zijn de Kamazzen helemaal niet zo ongebreikbaar wanneer je je ervoor zou geven. Het is echter zo dat niemand het geld voor een dergelijke onaantrekkelijke sport over heeft. Want wanneer wordt er nu veel naar truckrally gekeken? Alleen tijdens Dakar.

Met een goede truck kun je al in de top meerijden.
Barcaconiamaandag 18 januari 2010 @ 16:49
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:27 schreef Xaobotnik het volgende:
Inderdaad. Al moet wel gezegd worden dat ze wel flinke steun krijgen van hun merk, en we de truckrallysport ook niet moeten overschatten. Als mensen al in de top kunnen meerijden zonder het als vaste bezigheid te hebben, is dat wellicht gewoon het verschil en zijn de Kamazzen helemaal niet zo ongebreikbaar wanneer je je ervoor zou geven. Het is echter zo dat niemand het geld voor een dergelijke onaantrekkelijke sport over heeft. Want wanneer wordt er nu veel naar truckrally gekeken? Alleen tijdens Dakar.

Met een goede truck kun je al in de top meerijden.
Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?
Teams als Stacey, de Rooy, Loprais etc zijn ook gewoon van januari tot december met X man full-time aan Dakar aan het werken. Dat mag je een amateur noemen omdat ze geen fabrieksteam zijn maar het is gewoon een rally-fabriek.
Dakar win je niet met een goede truck. Dat hebben ontzettend veel mensen voorheen al bewezen. Dakar win je met een samenspel van een goede truck, een goede chauffeur, een goed team, genoeg materiaal, etc etc. En allemaal in superlatieven gesproken natuurlijk.

Amateurs kunnen misschien aan de finish komen en omdat er een deelnemersveld van slechts 80 trucks is ook nog wel "hoog" eindigen, maar de top noem ik de vechters voor de titel en daar zie je geen amateurs.
Alexxxxxdinsdag 19 januari 2010 @ 21:58
2cvwoensdag 20 januari 2010 @ 16:25
Kamaz plet Lada ?
Xaobotnikwoensdag 20 januari 2010 @ 17:14
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin. Heb je ooit de hobbyisten in de top mee zien rijden?
Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.
quote:
Dakar win je niet met een goede truck. Dat hebben ontzettend veel mensen voorheen al bewezen. Dakar win je met een samenspel van een goede truck, een goede chauffeur, een goed team, genoeg materiaal, etc etc. En allemaal in superlatieven gesproken natuurlijk.
Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.
Barcaconiawoensdag 20 januari 2010 @ 17:33
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je bedoelt met 'hobyisten'. Ik heb het over het verschil van de profs tov de niet-profs, en dat deze te klein is.
Hobbyisten zijn de mensen die meedoen omdat ze het mooi en leuk vinden. Mensen als Stacey en de Rooy hebben gewoon een bedrijf wat Dakar heet waar bijvoorbeeld 5 monteurs een heel jaar fulltime werken, 2 coördinators en nog een directeur. Dat heeft niets meer met amateurisme te maken, dat is gewoon een vol jaar beulen voor een Dakar prestatie.
Dat je al-dan-niet steun van de fabriek krijgt staat daar los van.
quote:
[..]

Je doet alsof ik stel dat het één het ander kan uitsluiten. Een goede truck moet een goed team achter zitten, anders wordt het behalen van de finish al een hele opgave.
Jij stelt dat je de truckklasse niet moet overschatten omdat mensen die niet als beroep "Dakar-rijder" hebben in de top mee kunnen doen en daarom de Kamazzen niet zo ongrijpbaar zijn.
Dat is simpelweg niet waar. Ik zeg niet dat het onmogelijk is omdat ik net zo goed weet dat je 2 weken vooraan kunt rijden met je Kamaz en in de laatste 100km nog uit kunt vallen, maar zo simpel als jij het stelt is het niet.

Iemand die niet alle aspecten van zijn team en materiaal tot in de puntjes voor elkaar heeft wint gewoon geen Dakar. De Kamazzen doen dit toevallig full-time dus die hebben het voor elkaar. Daarom is het ook al jaren zo lastig voor Nederlanders om te winnen. Ongrijpbaar voor de "hobbyist" dus, te doen voor de professionele teams die ik beschreven heb.
motorbloempjewoensdag 20 januari 2010 @ 17:35
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
auw

*splet*
Alexxxxxwoensdag 20 januari 2010 @ 18:44
Groot verschil tussen Kamaz en Ginaf aan de ene kant en de rest van de trucks aan de andere kant, is dat ik als ik morgen naar Ginaf of Kamaz bel voor een Dakar truck voor 2011, en ik heb mn geld voor elkaar, dan staat dat ding er gewoon op tijd. De andere teams heeft de motor en cabine van het merk op de grille, maar verder vaak weinig te maken met trucks die we van dat merk op de weg zien... eigenbouw van de teams...
TargaFloriowoensdag 20 januari 2010 @ 19:35
Bij De Rooy en Ginaf mogen dan een aantal mensen fulltime bezig zijn met Dakar maar voor de bestuurders geldt dat natuurlijk niet. Die doen naast Dakar hoogstens wat testen in Frankrijk en Noord-Afrika. Dat is natuurlijk ook een groot verschil met Henk en Bierhof.
TargaFloriowoensdag 20 januari 2010 @ 19:36
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Groot verschil tussen Kamaz en Ginaf aan de ene kant en de rest van de trucks aan de andere kant, is dat ik als ik morgen naar Ginaf of Kamaz bel voor een Dakar truck voor 2011, en ik heb mn geld voor elkaar, dan staat dat ding er gewoon op tijd. De andere teams heeft de motor en cabine van het merk op de grille, maar verder vaak weinig te maken met trucks die we van dat merk op de weg zien... eigenbouw van de teams...
Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.
Alexxxxxwoensdag 20 januari 2010 @ 19:39
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dus? Als de trucks binnen de regels vallen dan is daar niks mis mee.
Maak dan 2 klassementen, één voor protos en een voor 'standaard' trucks... (idem bij personenwagens btw)
Barcaconiawoensdag 20 januari 2010 @ 19:41
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij De Rooy en Ginaf mogen dan een aantal mensen fulltime bezig zijn met Dakar maar voor de bestuurders geldt dat natuurlijk niet. Die doen naast Dakar hoogstens wat testen in Frankrijk en Noord-Afrika. Dat is natuurlijk ook een groot verschil met Henk en Bierhof.
Chauffeurs die "slechts wat testen" doen en verder amper rallyervaring hebben zullen dan ook geen Dakar winnen. Daarvoor moet toch wel een en ander getrained worden natuurlijk.
Barcaconiawoensdag 20 januari 2010 @ 19:41
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Maak dan 2 klassementen, één voor protos en een voor 'standaard' trucks... (idem bij personenwagens btw)
Als je MAN op dit moment belt hebben ze ook nog wel wat wagens voor je klaarstaan hoor
Alexxxxxwoensdag 20 januari 2010 @ 20:41
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:41 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je MAN op dit moment belt hebben ze ook nog wel wat wagens voor je klaarstaan hoor
2ehandsjes tellen niet

en ik heb wel een voorliefde voor Ginaf en Kamaz, en minder voor MAN, sorry
jpjedidinsdag 23 februari 2010 @ 18:54
Zojuist passerde de Ginaf karavaan over de E19. Zullen wel op weg zijn vanuit Le Havre. Indrukwekkend!
Barcaconiadinsdag 23 februari 2010 @ 18:56
Wie heeft Dakar eigenlijk gewonnen dit jaar?
Alexxxxxdinsdag 23 februari 2010 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:56 schreef Barcaconia het volgende:
Wie heeft Dakar eigenlijk gewonnen dit jaar?
Bij het motorenklassement een tweewieler, algemeen eenterreinwagen, en bij dr vrachtwgaens een Kamaz

gok ik
Barcaconiadinsdag 23 februari 2010 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Bij het motorenklassement een tweewieler, algemeen eenterreinwagen, en bij dr vrachtwgaens een Kamaz

gok ik
Dit is echt de eerste keer in 6 jaar dat ik nog geen anderhalve seconde Dakar op TV heb gezien geloof ik
jpjedidinsdag 23 februari 2010 @ 19:18
!
eNaSnIdonderdag 16 december 2010 @ 22:14
Vroem vroem, let's gooooo!

DSC00246.JPG
motorbloempjedonderdag 16 december 2010 @ 22:59
Er is al een nieuw topic:

Dakar 2011 - Dakar Rally in Zuid-Amerika - 1 - 16 januari 2011!

;)

gastslotje ;)