ja, dat leek me ook geweldig, ik zou dat wel in m'n tuin willen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Een multiappelboom lijkt me een gat in de markt voor tuincentrum 3 of 4 soorten appel aan 1 boom, idem voor pruimen en kersen. En waarom geen multipruimen/kersen/amandelboom, het is allemaal dezelfde familie toch? En een appel/perenboom?
Zal wel een veel te kleine markt zijn iddquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij worden die niet ge-ent omdat fruitbomentelers bomen maken voor de appelboeren, en die ook aan tuincentra leveren
Maar wel een idee voor een boomkweker om extra maffe producten te verkopen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Zal wel een veel te kleine markt zijn idd
In de woorden van Stoffel de Schildpad, heerlijk appeligquote:Op woensdag 6 januari 2010 23:21 schreef Erasmo het volgende:
Maar nu wil ik eigenlijk wel weten hoe de revolutie smaakt
Hoe vies appelstroop is zonder suikerbiet? Dat ligt erg aan welke appels je gebruikt, als je alleen zure appels gebruikt er zuur, als je alleen erg zoete appels gebruikt erg zoet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:23 schreef Oceanonix het volgende:
Vraag me af wat voor een appel de Granny Smit is? Zou ik wel binnen de doelgroep vallen?![]()
Maar dat appelstroop eigen suikerstroop was was ook nieuw voor me. Vraag me af hoe vies echte appelstroop dan is.
Hoe rijper hoe beter, als fruit overrijp wordt bevat het steeds minder pectine, moet je ook rekening mee houden als je zonder geleisuiker jam wilt makenquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:47 schreef Oceanonix het volgende:
Oke gewone rijpe appels gaan het worden.
Ja, dat heeft altijd al gekunt. Een (letterlijk) oude buurman van me heeft voor de oorlog altijd als enter en snoeier bij een grote fruitteler gewerkt en die entte later nog altijd de gekste dingen bij elkaar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens deze site kan je pruim/amandel/perzik op elkaar enten
http://www.houtwal.be/vak(...)n-plantenfamilie.htm
En ook appel perenbomen maken
Dat dit nooit een trend is geworden bij mensen in de tuin, mensen hebben vaak wel een fruitboom, maar altijd maar met 1 soort pruim ofzoquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, dat heeft altijd al gekunt. Een (letterlijk) oude buurman van me heeft voor de oorlog altijd als enter en snoeier bij een grote fruitteler gewerkt en die entte later nog altijd de gekste dingen bij elkaar.
Het is al lastig genoeg om met één soort zelf een nette appel te kweken. (Pruimen als Opal en R.Victoria is makkelijker)quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat dit nooit een trend is geworden bij mensen in de tuin, mensen hebben vaak wel een fruitboom, maar altijd maar met 1 soort pruim ofzo
Bijen en hommels en vlinders doen dat voor jequote:Op woensdag 13 januari 2010 21:11 schreef krakkemieke het volgende:
Je kan allerlei op elkaar geente bomen kopen, als je die folders ziet.
En wat Nieuwschierig zegt.
Ik vraag me af of die bomen ook zelfbestuivend zijn. Want anders heb je in hartje stad toch een probleem.......
Als er nog meer fruitbomen zijn wel ja.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bijen en hommels en vlinders doen dat voor je
Ook in de stad.
Anders koop je een doosje hommelsquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:31 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als er nog meer fruitbomen zijn wel ja.
En als ze niet kieskeurig zijn waardoor ze bestoven worden.
Als het een zgn. kruisbestuiver betreft zal er toch echt een andere soort in de buurt moeten zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Anders koop je een doosje hommels
http://www.koppert.nl/bes(...)Cdop8CFQk13godZzctNA
Zijn appels tweehuizig? Je zou voor de bestuiving ook verschillende entingen op één boom de verschillende entingen elkaar laten bestuiven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het een zgn. kruisbestuiver betreft zal er toch echt een andere soort in de buurt moeten zijn.
Zelfbestuivend of kruisbestuivend, een professionele appelteler zet om de 20 meter een bestuiver in zijn rijen Elstar, Breaburn, Rubens, etc. Dat levert aanmerkelijk meer bevruchte bloesems op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |