Kee, hij gaat nu de pan inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:03 schreef MaGNeT het volgende:
Kijkend naar je username overweeg ik te zeggen: doen!
Bakken kan altijd natuurlijk, maar sterkte op de wcquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:03 schreef Paul het volgende:
Kan je het dan nog bakken? Of zeg je van, nee daar zitten nu teveel bacteriën in
Ok ik ga ervoorquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:15 schreef ThunderBitch het volgende:
Ruik er eens aan. Als het een beetje raar ruikt dan niet doen.
Maar volgens mij, als het in de koelkast heeft gestaan en het ruikt goed, is het best nog te eten, wel goed doorbakken. Wat kan je gebeuren?
Goed doorbakken, als het goed ruikt, is er niets aan het handje. Succes.quote:
R.I.P. voor de nabestaanden.quote:
Welnee, btw, vaak is de datum aan de vroege kant genomen, dus met die 5 dagen zal het sowieso meevallen.quote:
Je dood de bacterien, maar de gifstoffen van de bacterien zitten er nog steeds inquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:32 schreef thesystem het volgende:
Ach, zolang er geen schimmel op is en smaak boeit je niet.....kun je het eerst koken (alle bacteriën en schimmels doden) en dan bakken...smaakt crap, maar ach...het is eten...
Ach welnee, niets aan de hand. Vroeger lieten mensen vlees versterven, ik denk nu ook nog.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je dood de bacterien, maar de gifstoffen van de bacterien zitten er nog steeds in
Zit wat in maar de houdbaarheids datum is een verplichting van de regering om erger te voorkomen. Dat betekend niet dat als de datum verstreken is je t maar meteen moet weg gooien!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je dood de bacterien, maar de gifstoffen van de bacterien zitten er nog steeds in
Rundvlees ja, maar bij industriekip is dat niet verstandig, of de kip nog goed is of niet ligt ook erg aan bewaartemperatuur, MHD is berekend op 7 graden Celsius.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:08 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ach welnee, niets aan de hand. Vroeger lieten mensen vlees versterven, ik denk nu ook nog.
Klopt, als het in de koelkast heeft gelegen en het ruikt goed, is er niets aan de hand, als je het goed doorbakt, het liefst daarna nog goed stoven, dan weet je het zeker dat alles goed gaar is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rundvlees ja, maar bij industriekip is dat niet verstandig, of de kip nog goed is of niet ligt ook erg aan bewaartemperatuur, MHD is berekend op 7 graden Celsius.
Als je het ruikt is het iig te verquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:09 schreef krakkemieke het volgende:
Alweer zo'n sprookje: dat je bederf kan ruiken.....
Al voor dat je het ruikt, kan je vlees bedorven zijn.
Jammer, dit topic had zeker potentie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:04 schreef Paul het volgende:
Ik gooi hem weg, slotje
Ik ben helemaal voor een beetje verdacht en dus kans op weerstand. Maar dit gaat me te ver.......quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:18 schreef Lienekien het volgende:
D'r heeft nog niemand geroepen 'gewoon opeten, da's goed voor je weerstand!'
En weer openquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jammer, dit topic had zeker potentie.
Maar dan moet je die kip natuurlijk wel nog ff opeten.quote:
Je kunt het voelen, zeker bij kip.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:09 schreef krakkemieke het volgende:
Dat is nieuw voor mij, hoe kan je dat voelen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je kunt het voelen, zeker bij kip.
Verder: jammer!
Dat kun je WEL ruiken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:09 schreef krakkemieke het volgende:
I rest my case!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik eet zovaak kip die al enkele dagen over de datum is, soms wel een week, en ik ben er nog nooit ziek van geworden. En mijn weerstand is absoluut niet perfect.
Voortaan toch maar naar de datum kijken vóór ikh et opeet, in plaats van erna
Ik vind het wel logisch dat mensen twijfelen bij kip hoor, kip is keigevaarlijkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:19 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat kun je WEL ruiken.
Wij hebben kippen gehad, dus ik weet waar ik over praat.
Wil niet zeggen dat je zekerheid hebt, maar ruikt ie anders dan normaal, dan weet je het zeker.
Wat een stelletje angsthazen hier.
Leve de vooruitgang, een datum.... en we denken niet meer zelf en raken in de stress.![]()
Geen wonder dat we zoveel weggooien.
Dan stinkt de kip niet, maar dan heeft het zijn eigen sterke geur (wat ik ook onaangenaam vind)quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:15 schreef krakkemieke het volgende:
Ik maak een voorbehoud: als jouw kip stinkt en het is nog binnen de datum, was het dan met azijn en spoel het af.
Ah, valt wel mee, als je weet waar het vandaan komt en je hebt het koel bewaard en bakt hem daarna goed, dan kun je best de gok nemen. Wat is een datum, vertrouwen op je eigen oordeel en logica.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:20 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik vind het wel logisch dat mensen twijfelen bij kip hoor, kip is keigevaarlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |