Meer mensen die tijdens de Top 2000 in een soort vacuum hebben geleefd?
Ik heb dankzij dit festijn ongeveer een week lang geen televisie aan gezet, terwijl ik me eigenlijk voor had genomen lekker dvd's te gaan kijken met de kerst, en alles bij elkaar misschien 20 minuten 'eigen' muziek gedraaid. Bij voorkeur tijdens reclame-nieuws-reclame (wéér die in driëen gesplitse Royal Canin-reclame met die droge k**stem, en wéér die Dru Haarden-reclame.

).
Eenmaal luisterend naar de radio, kreeg ik me er simpelweg niet meer van losgerukt. Afgezien van de broodnodige uurtjes slaap, dan. Buiten de muziek om waren er ook nog al die lieve verhaaltjes, zoals bij een of ander Cats-nummer: "Begin jaren 70, op een feestje in de zesde klas van de lagere school, ontmoette ik op deze plaat de vrouw waarmee ik nu nog steeds getrouwd ben." En dan was er bij een ander nummer nog iets, van een paar zusjes van rond de twaalf jaar oud, die altijd walgend naar boven gingen als hun ouders 'al die oude rotzooi' gingen luisteren. Een poosje later betrapte het ene zusje de andere op het luisteren naar de Top 2000. "Niets tegen mama en papa zeggen, hè?"
Anyway: Nu ligt er hier een aantekeningenblaadje met een stuk of 35 krabbeltjes die verleden week genoteerd zijn, en die dan ook opgezocht gaan worden. Meest opmerkelijke: Frans Halsema - Zondagmiddag Buitenveldert en Toon Hermans - 24 rozen. Vorig jaar had ik al zoiets met Drs P - Dodenrit.

(Dat AC/DC - Thunderstruck er ook tussen staat, is dan wel weer grappig.)
-------------
En als je ouder wordt blijkt zelfs het halve ouvre van Boudewijn de Groot draaglijk te worden. Op een ander forum bevinden zich nog ergens twee begin 2004 geplaatste posts van mij, in een topic over die man: "Oh bah, nu krijg ik visioenen van muziekles in groep 8. Toen moesten we gezellig met z'n allen 'verdronken vlinder' gaan zingen.

" en "Uitermate vervelende muziek. Het zal heus heel artistiek verantwoord zijn enzo, maar:

Ik vind het allemaal zo braaf, oubollig en truttig."
Leuk om dat zes jaar later nog eens terug te lezen, terwijl je het langzaam maar zeker best aardige muziek gaat vinden. Idem voor de Pastorale.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2010 06:33:05 ]