abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:42:27 #51
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16494630
Ik ben er afgelopen zomer geweest.
pi_16494888
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:42 schreef Bioslock het volgende:
Ik ben er afgelopen zomer geweest.
Ja en hoe was het toen?
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:54:30 #53
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16494928
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:53 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ja en hoe was het toen?

Het beste dat me ooit is overkomen.
pi_16494970
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:54 schreef Bioslock het volgende:

[..]

Het beste dat me ooit is overkomen.

Ja en hoe was het weer e.d.
pi_17512191
We zitten nu al ruim 3 maanden in India en zijn even toe aan wat anders dus we dachten aan Nepal. Nu hoor ik wisselende dingen over de veiligheid daar. De een zegt dat er niks aan de hand is, van anderen hoor ik dat rebellen af en toe een "onvrijwillige donatie": verlangen... Weer een ander zegt dat er ook toeristen gegijzeld worden om aandacht van de media te krijgen! Wie weet hoe het zit, of is er onlangs geweest??

Goeie linkjes naar recent nieuws zijn ook welkom!
When was the last time you did something for the first time?
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:43:11 #56
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17512506
Ja. Ik ben er afgelopen zomer geweest.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:43:39 #57
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17512523
Mooie stad trouwens. Vooral het oude gedeelte.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 12:59:21 #58
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_17512815
Ik ben afgelopen oktober een paar weken in Nepal geweest. Als je in Kathmandu of Pokhara bljift merk je erg weinig van de problemen met de Maoisten. Het enige is dat je op de weg veel roadblocks hebt waarbij je als toerist vaak wel door kunt rijden. Soms geldt er ook een avondklok en je ziet ook wel militairen patrouilleren. De toeristen zijn niet het doelwit van de maoisten, dus je hoeft je eigenijk geen zorgen te maken.

Ik heb ook een trekking gedaan in het Annapurna gebied en daar merk je er wel wat meer van. Op sommige plekken kom je maoisten tegen en wij moesten ook een 'vrijwillige' donatie geven. Ze vragen 1000 roepie, maar als je geluk hebt kun je afdingen tot 500 roepie p.p. Je krijgt wel een bonnetje mee met daarop het bewijs van betaling (leuk aandenken, allemaal communistische leiders en wat vage nepaleze tekst). Als je ze dan nog een keer tegenkomt (en dat kwamen wij) kun je laten zien dat je al betaald hebt en mag je door. Het angstigste moment tijdens de trekking vond ik de overnachting in een dorpje waarbij we te horen kregen dat we na 1500 uur de lodge niet meer uitmochten ivm een op handen zijnde aanval van het regeringsleger. Die middag weinig meer gemerkt, maar de volgende morgen trokken hele troepen het dorp binnen en moesten wij snel weg. (een uitgebreider verslag staat op mijn site)

Nepal is een fantastisch land, en als je een beetje uitkijkt hoef je je als toerist absoluut geen zorgen te maken. Voor meer info is ook het forum op http://nepal.pagina.nl een aanrader. Succes ermee iig!
pi_17513831
Ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen af. Voor Nepal geldt het volgende:
quote:
Samenvatting
In Nepal kan - met uitzondering van bepaalde onveilige gebieden - zonder problemen worden gereisd.

Actualiteiten

Op 27 augustus 2003 is door de Maoïstische rebellen een einde gemaakt aan een zeven maanden lange wapenstilstand. Op dit moment is onduidelijk wat de gevolgen op termijn hiervan kunnen zijn.

Terrorisme

De afgelopen jaren voerden radicale Maoïstische groeperingen aanslagen uit op het leger, overheidsinstanties en overheidspersoneel.

Onveilige gebieden

Afgeraden wordt om alleen door Nepal te reizen. Het wordt aangeraden om groepsgewijs en onder leiding van een ervaren en geregistreerde gids te reizen. Voor reizen buiten de Kathmandu-vallei is het wenselijk zich via reisorganisaties ter plaatse te (laten) informeren over de veiligheidssituatie in het reisgebied.

Algemeen

U dient zich ervan bewust te zijn dat er in Nepal interne politieke spanningen bestaan. Als gevolg daarvan dient u rekening te houden met mogelijke ongeregeldheden en vooral uit de buurt te blijven van demonstraties en stakingen.

U dient zich strikt te houden aan instructies uitgegeven door de overheid. Tevens wordt aangeraden te informeren naar de voorwaarden van een soms plaatselijk ingestelde avondklok.

Nederlanders die in Nepal woonachtig zijn, wordt aangeraden zich te registreren bij het Consulaat te Kathmandu.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator vrijdag 5 maart 2004 @ 15:59:45 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17517377
een vriendin van me woont daar nu tijdelijk en volgens haar is het in Kathmandu redelijk veilig
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17529205
Bedankt voor de replies en linkjes! Ik heb het idee dat e.e.a. nu toch meer uit de hand begint te lopen nu ik wat meer gelezen heb. Jammer want we stonden op het punt om te gaan... :-(
We gaan wel rondreizen in Noord-India, daar hebben ze ook bergen!!
When was the last time you did something for the first time?
pi_20702464
Als je naar Nepal wilt gaan en je wilt ook daadwerkelijk gaan trekken, dan kun je het beste eind september/begin oktober, of zelfs later gaan.

Als je ook kijkt bij de meeste groepsreisorganisaties zie je ook dat ze niet echt eerder dan eind september beginnen met hun reizen, dit ivm de moesson icm trekking.

Wat ik wel gelezen heb is dat je zelfs in oktober nog kans kunt hebben op regen en/of mist, en dus mogelijk alle mooie uitzichten kunt missen. Ik ga zelf begin oktober voor een paar weken, dus ik hoop dat het geluk aan mijn zijde is en dat het gewoon droog en mooi weer is .

Als je echt de bergen in wilt gaan: niet voor eind september gaan! Als je niet de bergen in gaat, dan maakt het niet zoveel uit geloof ik.
pi_20704650
Ik heb geboekt en vertrek 9 oktober voor 22 dagen naar Nepal. 8)
pi_20704972
Ah, leuk

Ik ga er een weekje eerder heen en dan met Djoser. Ben erg benieuwd!
pi_20706067
quote:
Op zondag 18 juli 2004 18:40 schreef kkkk het volgende:
Ah, leuk

Ik ga er een weekje eerder heen en dan met Djoser. Ben erg benieuwd!
Haha, ik ook. Ik wilde eerst ook de 2de gaan maar in verband met verjaardagen, lees bier, ga ik een weekje later.
pi_20706735
Wat grappig, straks komen we elkaar in Pokhara tegen als ik de trekking gehad heb, en jij 'm nog gaat doen
pi_20706853
Ik heb het even gechecked en we zitten allebei de gehele dag in Pokhara de 17de, zo zie je maar weer

Tot dan maar
pi_20710576
quote:
Op zondag 18 juli 2004 20:03 schreef kkkk het volgende:
Ik heb het even gechecked en we zitten allebei de gehele dag in Pokhara de 17de, zo zie je maar weer

Tot dan maar
Dat zal wel erg gaaf zijn. Moet lukken toch. Zijn jullie afgedraaid van die trekking, moet ik nog.
pi_21085627
Heeft iemand een beeld van de huidige veiligheid in Nepal? Ik heb altijd gehoord dat toeristen op zich nog wel veilig waren omdat ze geen doelwit zijn, en dat is ook nog steeds onderdeel van het officiele reisadvies.

Maar ik hoor tevens geruchten dat men niet inzou staan voor de veiligheid van toeristen? Is dat zo? En zo ja, hoe lang?
pi_21104503
Ja, dat reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse zaken is al eeuwen hetzelfde.

Maar ik hoorde laatst nog het gerucht dat de maoisten gezegd zouden hebben dat ze de veiligheid van toeristen niet zouden garanderen. Of dat dat inhoudt dat toeristen ook het doelwit zouden kunnen worden (bewust), of dat ze zich indekken mocht ooit een keer een toerist op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn (per ongeluk)..... dat weet ik niet.
pi_22200119
avw1982, begin jij al zin te krijgen in de reis? Over exact een week zit ik al in het vliegtuig richting Londen. We zijn met een groep van 17 personen, 12 dames, 5 heren, ben erg benieuwd hoe iedereen met elkaar omgaat.

Wie weet tot ziens in Pokhara!
pi_22200249
Ik heb er zeker zin in. Over 2 weken zit ik in het vliegtuig, mn heenreis is via Parijs en de terug over Londen. Mijn groep bestaat uit 11 personen, 5 vrouwen en 6 mannen dacht ik zo. Ik zie je denk ik wel in Pokhara. Hopelijk is die trekking niet al te zwaar.
  zaterdag 25 september 2004 @ 19:49:30 #74
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_22200274
guidosaurus (hier naast me) gaat deze winter
doet dingen zoals geen ander dat kan!
pi_22248272
Als ik je tegenkom zal ik wel heel erg overdreven zielig gaan doen en mank gaan lopen ten gevolge van de trekking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')