1 |
och een geestelijk gestoorde verdient natuurlijk niet beterquote:Op donderdag 31 december 2009 14:35 schreef Stuart het volgende:
Had het gepaster gevonden als zijn kop eraf was geslagen met een zwaard trouwens
Het is lekker makkelijk om je te beroepen op zoiets. Hij was wel in staat een dergelijke reis te maken en de hoeveelheid shit die hij bij zich had kan vele mensen verslaafd maken en zelfs naar de klote helpen. Deze man verdiende de doodstraf en is stom genoeg geweest om dat risico te aanvaarden. Soitquote:Op donderdag 31 december 2009 14:37 schreef Re het volgende:
[..]
och een geestelijk gestoorde verdient natuurlijk niet beter
Hadden ze in Nederland maar veel strengere straffen op drugshandelquote:Op donderdag 31 december 2009 14:39 schreef Jeff89 het volgende:
Achja.. Uberhaubt Aziaten en hun bizarre straffen op drugshandelTeveel van hun eigen opium gerookt..
nou ja zelf zal hij er weinig tegeningebracht hebben hequote:Op donderdag 31 december 2009 14:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is lekker makkelijk om je te beroepen op zoiets. Hij was wel in staat een dergelijke reis te maken en de hoeveelheid shit die hij bij zich had kan vele mensen verslaafd maken en zelfs naar de klote helpen. Deze man verdiende de doodstraf en is stom genoeg geweest om dat risico te aanvaarden. Soit
Zoals Amerika bijvoorbeeld? Dus de hele keten strafbaar stellen? Of alleen de handel?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:39 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hadden ze in Nederland maar veel strengere straffen op drugshandel
Wat maakt het uit? Hij neemt toch zelf die shit mee naar China? Het is een keuzequote:Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja zelf zal hij er weinig tegeningebracht hebben he
Nee precies, want 50 jaar geleden konden ze nog geen Europeanen executeren ofzo.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:24 schreef anaalpiraat het volgende:
Dit bericht laat maar eens zien, hoe sterk China is nu op dit moment dat ze gewoon burgers met EU nationaliteit kunnen executeren.
Handel en gebruikquote:Op donderdag 31 december 2009 14:42 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Zoals Amerika bijvoorbeeld? Dus de hele keten strafbaar stellen? Of alleen de handel?
Door ze kop geschoten voor zover ik weetquote:Op donderdag 31 december 2009 14:45 schreef justmattie het volgende:
Hoe is hij geëxecuteerd dan? Vuurpeloton? Dodelijke injectie ? Of hebben ze in China nog andere straffen
Gaskamer..quote:Op donderdag 31 december 2009 14:45 schreef justmattie het volgende:
Hoe is hij geëxecuteerd dan? Vuurpeloton? Dodelijke injectie ? Of hebben ze in China nog andere straffen
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Door ze kop geschoten voor zover ik weet
Hoe het systeem is in de VS weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je in Nederland nagenoeg alles ongestraft kunt doen en daar erger ik me stelselmatig aan. De straffen in bijvoorbeeld Engeland stellen tenminste nog iets voor. Slappe linkse hap in Nederlandquote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Want dat werkt ook zo geweldig in de VS?
Mishandeling wordt nog zwaarder gestraft dan pedofiliequote:Op donderdag 31 december 2009 14:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe het systeem is in de VS weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je in Nederland nagenoeg alles ongestraft kunt doen en daar erger ik me stelselmatig aan. De straffen in bijvoorbeeld Engeland stellen tenminste nog iets voor. Slappe linkse hap in Nederland
Moeten we straffen om het straffen, beleid voeren om de overlast voor de samenleving te beperken?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe het systeem is in de VS weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je in Nederland nagenoeg alles ongestraft kunt doen en daar erger ik me stelselmatig aan. De straffen in bijvoorbeeld Engeland stellen tenminste nog iets voor. Slappe linkse hap in Nederland
Om te proberen te voorkomen dat mensen aan die shit beginnenquote:Op donderdag 31 december 2009 14:52 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Moeten we straffen om het straffen, of straffen om de overlast voor de samenleving te beperken?
Beide. De straf moet passend zijn, maar er moet ook een waarschuwing vanuit gaan naar de rest van de maatschappij dat je er niet licht van af komt wanneer je je niet aan de wetten en regels houdt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:52 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Moeten we straffen om het straffen, beleid voeren om de overlast voor de samenleving te beperken?
Welke shit? Maken we daar onderscheid in, zoals we nu ook al doen, of gaan we het 'shit is shit' beleid voeren?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Om te proberen te voorkomen dat mensen aan die shit beginnen
Akkoord.. Dus de doodstraf voor vier kilo heroine, ja of nee? En voor vier kilo wiet?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Beide. De straf moet passend zijn, maar er moet ook een waarschuwing vanuit gaan naar de rest van de maatschappij dat je er niet licht van af komt wanneer je je niet aan de wetten en regels houdt.
Heroine vind ikzelf meer shit dan weed. De verschillende soorten drugs zullen onderveeld worden in klasses. Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar het is nu gewoon veel te makkelijk om wat dan ook te kopen.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Welke shit? Maken we daar onderscheid in, zoals we nu ook al doen, of gaan we het 'shit is shit' beleid voeren?
Ja voor heroine. Misschien 3 jaar brommen voor diezelfde hoeveelheid wietquote:Op donderdag 31 december 2009 14:54 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Akkoord.. Dus de doodstraf voor vier kilo heroine, ja of nee? En voor vier kilo wiet?
Ok, maar hoe gaan we die klasses sorteren? Schadelijkheid voor het lichaam? Mate van 'verslavendheid'? Gevaar voor omstanders?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Heroine vind ikzelf meer shit dan weed. De verschillende soorten drugs zullen onderveeld worden in klasses. Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar het is nu gewoon veel te makkelijk om wat dan ook te kopen.
Combinatie van schadelijkheid voor het lichaam en verslavenheidheid hoewel ik het eerste zwaarder zou laten wegen.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:56 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ok, maar hoe gaan we die klasses sorteren? Schadelijkheid voor het lichaam? Mate van 'verslavendheid'? Gevaar voor omstanders?
Beetje flauwe vraag aangezien dat door vele maatschappijen al wordt geaccepteerd. Of is het illegaal om nu een fles wodka te kopen als je 23 bent? Nee, maar het is wel illegaal om 10 gram heroine te kopenquote:Op donderdag 31 december 2009 14:59 schreef Jeff89 het volgende:
Oh, en ik wil geen drogredeneur zijn, maar wat gaan we in ons nieuwe klassensysteem met ons aller geliefde alcohol doen?
In dat geval gaat 't al discutabel worden iemand de doodstraf te geven voor die 4 kilo heroine..quote:Op donderdag 31 december 2009 14:59 schreef Stuart het volgende:
[..]
Combinatie van schadelijkheid voor het lichaam en verslavenheidheid hoewel ik het eerste zwaarder zou laten wegen.
maar bepaalt schadelijkheid dan niet de strafmaat?... of gewoon een subjectieve lijst?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Beetje flauwe vraag aangezien dat door vele maatschappijen al wordt geaccepteerd. Of is het illegaal om nu een fles wodka te kopen als je 23 bent? Nee, maar het is wel illegaal om 10 gram heroine te kopen
Is dat nu ineens een facor? Mate van acceptatie? Ik dacht dat we hier de overlast en gevaren van drugs bestreden?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Beetje flauwe vraag aangezien dat door vele maatschappijen al wordt geaccepteerd. Of is het illegaal om nu een fles wodka te kopen als je 23 bent? Nee, maar het is wel illegaal om 10 gram heroine te kopen
Euh, wat is de Nederlandse vertaling?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef deborahke het volgende:
[..]
U zegt goed, wat je zegt is erg denken
Dat is zo'n achterlijke spamaccount waar er de laatste tijd veel van opduiken. Overal compleet nietszeggende reacties posten, maar wel met een spamlink erin.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:03 schreef BlauwOgig het volgende:
[..]
Euh, wat is de Nederlandse vertaling?
Met enige regelmaat horen we de burger klagen over ons rechtssysteem. In Nederland zouden de straffen veel te laag zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, voor 4 kilo heroine kun je wat mij betreft de doodstraf geven, gezien het aantal slachtoffers je ermee kunt maken. Maar eerlijk gezegd zou ik 5-10 jaar cel ook al zwaar genoeg vinden, qua straf. Ik vind de doodstraf meer iets voor moord/verkrachting/grootschalige fraude.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:54 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Akkoord.. Dus de doodstraf voor vier kilo heroine, ja of nee? En voor vier kilo wiet?
quote:Op donderdag 31 december 2009 15:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Met enige regelmaat horen we de burger klagen over ons rechtssysteem. In Nederland zouden de straffen veel te laag zijn.
Nu heeft de Raad van Europa al eens onderzoek gedaan naar de straffen in haar werelddeel, en zij kwam tot een opvallende conclusie. Nederland is juist een land dat naar verhouding zwaar straft en eindigt op de derde plaats van strengste landen in Europa.
Nederland heeft haar hoge plaats vooral te danken aan drie typisch Nederlandse omstandigheden;
- Levenslang is levenslang, terwijl in de rest van Europa meestal 25 jaar (of minder) is.
- Pas na twee derde van de straf komt men in aanmerking voor een beperking op grond van goed gedrag, in de rest van Europa is dat (veel) eerder.
- Combinatie van gevangenisstraf en TBS komt vaak voor. Hierdoor krijgt men twee ‘straffen’ die na elkaar uitgezeten worden.
hieruit kan ik concluderen dat je teveel telegaaf leest.
Dank je.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is zo'n achterlijke spamaccount waar er de laatste tijd veel van opduiken. Overal compleet nietszeggende reacties posten, maar wel met een spamlink erin.
Levenslang is levenslang in Nederlandquote:Op donderdag 31 december 2009 15:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Met enige regelmaat horen we de burger klagen over ons rechtssysteem. In Nederland zouden de straffen veel te laag zijn.
Nu heeft de Raad van Europa al eens onderzoek gedaan naar de straffen in haar werelddeel, en zij kwam tot een opvallende conclusie. Nederland is juist een land dat naar verhouding zwaar straft en eindigt op de derde plaats van strengste landen in Europa.
Nederland heeft haar hoge plaats vooral te danken aan drie typisch Nederlandse omstandigheden;
- Levenslang is levenslang, terwijl in de rest van Europa meestal 25 jaar (of minder) is.
- Pas na twee derde van de straf komt men in aanmerking voor een beperking op grond van goed gedrag, in de rest van Europa is dat (veel) eerder.
- Combinatie van gevangenisstraf en TBS komt vaak voor. Hierdoor krijgt men twee ‘straffen’ die na elkaar uitgezeten worden.
Dat men in de rest van Europa nog lichter straft dan hier in NL, wil natuurlijk niet zeggen dat we hier te zwaar straffen. Nog steeds zien we vaak genoeg straffen voor bepaalde misdaden voorbij komen, waarbij we ons achter de oren krabben van 'is dit het nou?'. Zoals bij groepsverkrachtingen, verkrachting met een wortel, maar ook bij zinloos geweld en soms zelfs bij moord/doodslag.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Hoewel ik het niet zo vaak eens ben met je reacties, moet ik zeggen dat ik dit nu goed en genuanceerd verwoord vind.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, voor 4 kilo heroine kun je wat mij betreft de doodstraf geven, gezien het aantal slachtoffers je ermee kunt maken. Maar eerlijk gezegd zou ik 5-10 jaar cel ook al zwaar genoeg vinden, qua straf. Ik vind de doodstraf meer iets voor moord/verkrachting/grootschalige fraude.
Wiet is op zichzelf niet echt schadelijk of (lichamelijk) verslavend, en is volgens mij niet 'erger' dan alcohol of tabak. Wel vind ik dat je mensen die onder invloed van alcohol/wiet zich ernstig misdragen, extra hard moet straffen, zodat ze er wellicht bewuster mee omgaan.
doe er wat leuks mee.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Levenslang is levenslang in NederlandGeef mij 2 voorbeelden in de afgelopen 20 jaar die dus nog steeds gevangen zitten en zullen doodgaan in een Nederlandse gevangenis?!
je kent de rechtzaken niet. soms heb ik ook wel zoiets van "dat mag wel langer". maar ik heb de rechtzaak niet bijgewoond, er zal dus wel iets aan het handje zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat men in de rest van Europa nog lichter straft dan hier in NL, wil natuurlijk niet zeggen dat we hier te zwaar straffen. Nog steeds zien we vaak genoeg straffen voor bepaalde misdaden voorbij komen, waarbij we ons achter de oren krabben van 'is dit het nou?'. Zoals bij groepsverkrachtingen, verkrachting met een wortel, maar ook bij zinloos geweld en soms zelfs bij moord/doodslag.
Wat vooral opvalt is dat het regelmatig erg wisselvallig is. Dan hoor je opeens over een straf die WEL passend is, en dan is er oprecht verbazing.
Verder is het natuurlijk ook nog steeds zo dat we in NL relatief weinig criminaliteit/misdaad/overlast ook daadwerkelijk aanpakken. Er is een redelijk lage pakkans. Daarnaast heerst nog steeds het idee dat de gevangenis in NL een 'hotel' is (ben ik het niet mee eens trouwens, en gezien de belachelijke kosten van een cel in NL zou je minstens wel een hotel mogen verwachten), en is er veel frustratie omdat we het idee hebben dat onze justitie zich voornamelijk richt op het zwaar aanpakken van overtredingen, ipv daadwerkelijk boeven te vangen. Als je ergens 10 km te hard rijdt, of een keer je richtingaanwijzer vergeet aan te doen, dan ben je meteen al de pineut, terwijl er op het parkeerterrein bij het station al jarenlang iedere week autoraampjes sneuvelen waar niets tegen gedaan wordt...
Vraag me af of mensen uiteindelijk geen gratie zullen krijgen zoals de moordenaar van Theo van Goghquote:Op donderdag 31 december 2009 15:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
doe er wat leuks mee.
http://nl.wikipedia.org/w(...)deelden_in_Nederland
dat staat natuurlijk nooit vast.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen uiteindelijk geen gratie zullen krijgen zoals de moordenaar van Theo van Gogh
Natuurlijk ken je vaak niet alle ins en outs, maar als je soms alleen al de misdaad op zich hoort, zoals een groepsverkrachting, en dat de daders er dan met minder dan 1-2 jaar cel vanaf komen, dan is dat gewoon VEELS te laag, ongeacht de achterliggende motivatie/redenen/excuses van de daders.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je kent de rechtzaken niet. soms heb ik ook wel zoiets van "dat mag wel langer". maar ik heb de rechtzaak niet bijgewoond, er zal dus wel iets aan het handje zijn.
tevens vind ik de cellen prima zo, de straf is het verlies van vrijheid.
quote:Op donderdag 31 december 2009 15:35 schreef Confetti het volgende:
Echt jammer dat het Westen China nodig heeft voor economische groei. Stelletje profiteurs, net als het Midden-Oosten.
Zonder het Westen hadden ze nu nog geen internet.![]()
Ze kopiereen alles wat het Westen maakt. Behalve onze waarden en normen die superieur zijn
Dat is inderdaad China's tactiek: maak alles na wat het Westen maakt, maar dan van goedkopere materialen zoals karton. En verkoop die spullen dan goedkoop in het Westen. Als een miljard (op elkaar lijkende) Chinezen dat doen, heb je dikke economische groei.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:35 schreef Confetti het volgende:
Ze kopiereen alles wat het Westen maakt. Behalve onze waarden en normen die superieur zijn
het lijkt op het eerste gezicht wel weinig ja.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk ken je vaak niet alle ins en outs, maar als je soms alleen al de misdaad op zich hoort, zoals een groepsverkrachting, en dat de daders er dan met minder dan 1-2 jaar cel vanaf komen, dan is dat gewoon VEELS te laag, ongeacht de achterliggende motivatie/redenen/excuses van de daders.
(uiteraard als het een ECHTE verkrachting is, en niet een of andere labiele chick die de boel eerst uitlokt en vervolgens verzint dat ze verkracht is, omdat ze het eigenlijk toch niet zo leuk vond allemaal...)
Ik vraag me dan ook altijd af wat zo'n rechter voor straf zou hebben uitgedeeld als het zijn/'haar kind was, dat bloedend en 'kapot' (geestelijk en lichamelijk) trillend thuis komt, en nooit meer de oude zal zijn....quote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het lijkt op het eerste gezicht wel weinig ja.
het is zéér belangrijk dat emoties en daden gescheiden worden tijdens een rechtzaak.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook altijd af wat zo'n rechter voor straf zou hebben uitgedeeld als het zijn/'haar kind was, dat bloedend en 'kapot' (geestelijk en lichamelijk) trillend thuis komt, en nooit meer de oude zal zijn....
Ik vind soms de straf zowaar nog respectlozer naar het slachtoffer (of nabestaanden) toe, dan de misdaad op zich.
Dat snap ik, maar er moet wel iets van inlevingsvermogen wat betreft het leed dat het slachtoffer en/of de nabestaanden is aangedaan, inzitten.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
het is zéér belangrijk dat emoties en daden gescheiden worden tijdens een rechtzaak.
ik weet eerlijk gezegd niet of trauma's van het slachtoffer de straf kunnen verhogen, weet jij dat?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar er moet wel iets van inlevingsvermogen wat betreft het leed dat het slachtoffer en/of de nabestaanden is aangedaan, inzitten.
Als je iemand's zoon/dochter verkracht, misschien meerdere malen, misschien met een hele groep, misschien met een bruut voorwerp, dan verwoest je zo'n leven toch grotendeels. Als daar dan maar 1-2 jaar straf voor gegeven wordt, dan kan ik me dat erg moeilijk voorstellen.
Geen idee, maar ik heb niet het idee dat er veel verkrachtingsslachtoffers zijn die er achteraf zonder geestelijke schade van weglopen...quote:Op donderdag 31 december 2009 16:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik weet eerlijk gezegd niet of trauma's van het slachtoffer de straf kunnen verhogen, weet jij dat?
Juist Als je je met die troep bezig houd loop je een keer tegen de lamp.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is lekker makkelijk om je te beroepen op zoiets. Hij was wel in staat een dergelijke reis te maken en de hoeveelheid shit die hij bij zich had kan vele mensen verslaafd maken en zelfs naar de klote helpen. Deze man verdiende de doodstraf en is stom genoeg geweest om dat risico te aanvaarden. Soit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |