die hoeven geen wisselgeld terug?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Echte bazen dragen enkel papiergeld bij zich.
Zo'n OP voor zo'n kleine klacht.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Fascination het volgende:
Aangezien mijn topic van gisteravond zo'n succes was, is hier nog een topic van mijn hand.![]()
Zoals sommigen wel weten bekleed ik de functie van caissière als bijbaan.! Een van mijn grootste ergernissen is wanneer klanten bedragen van bijvoorbeeld 0,80 met briefjes van 10/20/50 betalen. We krijgen niet standaard briefjes van 5 geleverd door de leiding, we zijn afhankelijk klanten die met deze briefjes betalen. Het komt dus ook vaak voor dat je geen briefjes van 5 hebt. Je kunt je voorstellen dat door het betalen zoals hierboven je kassa érg snel leeg raakt.
Kleingeld kun je ook niet onbeperkt aanvragen, er wordt verwacht dat je kleingeld spaart. Ik weet niet precies hoe het bestellen van kleingeld in zijn werk gaat, maar blijkbaar kun je als onderneming niet eindeloos nieuw kleingeld aanvragen.
Er doen zich dus situaties voor waarin mijn kassa erg leeg is en ik in spanning afwacht of ik de afrekening correct kan voltooien. Hoe godverdommes irritant is het dan wanneer mensen totaal niet gepast betalen. Op een wijze zoals hierboven vermeld. Nu moet ik wel een nuancering maken. Mensen die wel hun best doen om gepast te betalen, maar het simpelweg niet kunnen treft geen blaam. Van die lompe boeren die het geen reet interesseert en standaard met 50 euro betalen mogen sterven.Leef je eens in iemand anders in.
quote:Op donderdag 31 december 2009 11:31 schreef Stuart het volgende:
Maak een intern probleem niet het probleem van de consument
Nee jij bent intressantquote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Zo'n OP voor zo'n kleine klacht.TS zit weer eens interessant te doen.
Ja, vind ik ook. Ik pin zelf ook vrijwel altijd.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:32 schreef Herkauwer het volgende:
Gewoon alleen laten pinnen, veel makkelijker!
Ja, ga het even rationeel benaderen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:31 schreef Stuart het volgende:
Maak een intern probleem niet het probleem van de consument
Ja, dat is ook zo stom. Ik vraag me af wat daar achter zit.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef Herkauwer het volgende:
Oh, en TS zorg jij er dan voor dat een geldautomaat altijd briefjes van 5 uitgeeft? Want dat gaat namelijk ook vaak fout.
Heb je geld nodig, kan je alleen maar 50 euro pinnen...
Hier ook vaak inderdaad, alleen 50 , en dan heb je nog geluk want vaak is ie ook gewoon helemaal leegquote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef Herkauwer het volgende:
Oh, en TS zorg jij er dan voor dat een geldautomaat altijd briefjes van 5 uitgeeft? Want dat gaat namelijk ook vaak fout.
Heb je geld nodig, kan je alleen maar 50 euro pinnen...
Volgens mij kan dat gewoon en is het een gebrek van de leiding dat ze te weinig bestellen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Fascination het volgende:
Ik weet niet precies hoe het bestellen van kleingeld in zijn werk gaat, maar blijkbaar kun je als onderneming niet eindeloos nieuw kleingeld aanvragen.
Dank je wel, alleen snap ik niet wat je reply met dit topic te maken heeft. Complimentjes graag in PM of fotoboek.quote:
Ik merk dat klanten het ook altijd erg grappig vinden als ik ze dan vijfenveertig euro terugbetaal in muntgeld, terwijl ik mijn kassa vol hebben zitten met briefjes van vijf, tien en twintig.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:33 schreef Strolie75 het volgende:
Doe ik ook nooit! Caissières pesten
Hmm, ja oké. Maar op zich krijg je toch het bedrag dat je betaalt terug in kleingeld? Of werkt het niet zo?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:37 schreef Kajalevi het volgende:
Kliengeld moet je kopen van de bank. Kost dus geld als je als bedrijf dat wilt hebben.
Vandaar dat bedrijven liever niet te veel kleingeld aankopen bij de bank.
Tja tegenwoordig moet je overal voor betalen.
Vraag haar om hyves-vriendjes te worden! Dat maakt de communicatiedrempel een stuk lagerquote:Op donderdag 31 december 2009 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kwam eens een kassiere tegen die altijd op zeer bitse toon vroeg of men het niet gepast had. Heb daar een paar keer mijn boodschappen met muntgeld staan uittellen.
Sindsdien zegt ze niets meer tegen me.
Ja, of dat ze zeggen dat ze er niets bij hebben, maar de portemonnee bijna overstroomt door al het kleingeld.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:41 schreef Bosjebloemen het volgende:
of een 50'je geven terwijl je gwn een 20'je ziet zitten.
Denk niet dat ze op hyves zit, ze was de 20 al gepasseerd.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Vraag haar om hyves-vriendjes te worden! Dat maakt de communicatiedrempel een stuk lager
In Duitsland heb je dan ook enkel ouderen achter de kassa die wel fatsoenlijk kunnen hoofdrekenen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Cassieres bij de Aldi vragen me altijd pin of cash, en als je cash zegt hebben ze het wisselgeld al in de hand voor je je papiergeld uit je portemonee hebben. De cassieres bij Aldi Duitsland willen geeneens gepast vragen omdat het zo sneller gaat, en de tijdswinst die ze maken de kosten van wat kleingeld meer dan goed maakt.
Als winkeliers beknibbelen op het kopen van kleingeld kunnen ze gewoon niet rekenen
als je in Nederland de cassieres gaat trainen op hoofdrekenen gaat de bond klagen dat dit onmenselijk is.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
In Duitsland heb je dan ook enkel ouderen achter de kassa die wel fatsoenlijk kunnen hoofdrekenen.
Moraal: Duitsland.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
als je in Nederland de cassieres gaat trainen op hoofdrekenen gaat de bond klagen dat dit onmenselijk is.
Ik wil me best in iemand anders inleven, maar niet in een cassiere, daar voel ik me echt te goed voor.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Fascination het volgende:
Leef je eens in iemand anders in.
Wat een onzin, ze kunnen net zoveel aanvragen als ze willen, het enige verschil is dat ze ervoor moeten betalen om het te krijgen en om in te leveren.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Fascination het volgende:
Kleingeld kun je ook niet onbeperkt aanvragen, er wordt verwacht dat je kleingeld spaart. Ik weet niet precies hoe het bestellen van kleingeld in zijn werk gaat, maar blijkbaar kun je als onderneming niet eindeloos nieuw kleingeld aanvragen.
quote:Op donderdag 31 december 2009 11:58 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik wil me best in iemand anders inleven, maar niet in een cassiere, daar voel ik me echt te goed voor.
Ik wil me wel weer graag op een cassiere uitleven. Het leven is ingewikkeld.
Nee, je betaalt er een opslag voor. Net zoals bij het storten van grotere hoeveelheden contant geld.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hmm, ja oké. Maar op zich krijg je toch het bedrag dat je betaalt terug in kleingeld? Of werkt het niet zo?
Dat zou ik geweldig vinden, want bij alle volgende winkels maak ik me dan heel populair door hun kleingeld-schaarste op te lossen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:41 schreef Rikketik het volgende:
Ik merk dat klanten het ook altijd erg grappig vinden als ik ze dan vijfenveertig euro terugbetaal in muntgeld, terwijl ik mijn kassa vol hebben zitten met briefjes van vijf, tien en twintig.
Ja als je een euro inwisseld voor 10x10 mag je ook mog eens 10 eurocent kosten betalen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hmm, ja oké. Maar op zich krijg je toch het bedrag dat je betaalt terug in kleingeld? Of werkt het niet zo?
Hahahahahahha, betreffende user moest nog een bus poedersuiker halen van z'n moederquote:Op donderdag 31 december 2009 12:03 schreef De_Logica het volgende:
Ja, of de vraag krijgen of je wat wilt halen van 2 euro, een briefje van 50 in je handen gedrukt te krijgen
Zal je baas leuk vindenquote:Op donderdag 31 december 2009 11:41 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik merk dat klanten het ook altijd erg grappig vinden als ik ze dan vijfenveertig euro terugbetaal in muntgeld, terwijl ik mijn kassa vol hebben zitten met briefjes van vijf, tien en twintig.
Anders kan ik de perfectie van de oliebollen niet proeven.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:06 schreef zovty het volgende:
[..]
Hahahahahahha, betreffende user moest nog een bus poedersuiker halen van z'n moeder.
Chippen is waardeloos omdat je 1 keer een kapotte chipmachine tegenkwam?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:09 schreef Kajalevi het volgende:
Daarom willen ze ook graag dat je gaat chippen, voor de kleinere bedragen.
Ikzelf vindt dat maar niks want ik heb er al heel lang wat op staan maar heb
geen idee wat. (kan je weer ergens controleren geloof ik).
Heb het gedaan voor reserve parkeergeld. Dan heb je altijd gebrek aan kleingeld.
Was ik laatst in Zwolle, dacht ahaaaa chippen. Werkt dat @#$ ding niet.
Moest er alsnog kleingeld ingooien, had ik dus niet, dus op de gok maar gratis geparkeerd.
Anders kwam ik te laat voor mijn afpraak.
Gelukkig goed gegaan. Maar dat chippen is dus ook waardeloos.
Ammoniak drinken is waardeloos omdat je 1 keer een kapotte slokdarm tegenkwam?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Chippen is waardeloos omdat je 1 keer een kapotte chipmachine tegenkwam?
Je bent niet echt een volhouder he?
Nee stonden 2 machines, geen van beiden werkten.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Chippen is waardeloos omdat je 1 keer een kapotte chipmachine tegenkwam?
Wat dan wel weer leuk is als de caissière vraagt of je niet kleiner hebt eerst zitten zoeken en vervolgens nee zegt terwijl er meer dan genoeg klein geld inzit.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef Saaaaab het volgende:
Ik als mede-caissière vind dit een zeer terechte klacht. Erg frustrerend als het bedrag bijvoorbeeld 4,90 is en de klant met 50 euro betaalt, terwijl je duidelijk een vijfje in zijn portemonnee zag zitten
Of met je hele verzameling 5-cent muntjes aankomen, geeft ook altijd wel leuke taferelen. En dan niet vergeten de gezichten van de mensen erachter te bekijken.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat dan wel weer leuk is als de caissière vraagt of je niet kleiner hebt eerst zitten zoeken en vervolgens nee zegt terwijl er meer dan genoeg klein geld inzit.
Wat ook leuk is om met de 2 en 1 cent muntstukken te betalen, zeggen ze dat ze het afronden op 5 cent.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:32 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Of met je hele verzameling 5-cent muntjes aankomen, geeft ook altijd wel leuke taferelen. En dan niet vergeten de gezichten van de mensen erachter te bekijken.
Hmm. Dat zou ik niet doen. Je zou van mij een snoepje mogen uitkiezen.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:02 schreef Breathtaking het volgende:
Ik doe altijd heel erg m'n best om gepast te betalen en de meeste kassabitches kijken me dan even chagrijnig aan als daarvooreen beetje dankbaarheid mag wel getoond worden
!
Er zijn 350.000 chipautomaten in nederland.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:16 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Nee stonden 2 machines, geen van beiden werkten.
als je als bedrijf 1 euro inwisseld voor 10x10-cent stukken en je moet er 1 inleveren voor betaling, wat hou je dan over? precies, 90 centquote:Op donderdag 31 december 2009 12:03 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Ja als je een euro inwisseld voor 10x10 mag je ook mog eens 10 eurocent kosten betalen.
Dus dan ben je 1.10 kwijt als bedrijf.
Meestal gaat het om grotere bedragen en dat kan lekker aantikken.
Dus vandaar dat ze liever kleingeld van het winkelend publiek hebben dan dat ze zelf moeten inkopen.
Grappig joh.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ammoniak drinken is waardeloos omdat je 1 keer een kapotte slokdarm tegenkwam?
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:13 schreef HugoBaas het volgende:
Kassameisjes moeten niet zeiken.
Moeten ze maar zorgen voor genoeg wisselgeld en als dat er niet is in een supermarkt gaan werken waar dat wel het geval is.
Als je het niet aankan ga dan niet zeiken, maar zoek ander werk.
Dat is het inderdaad en anders moet je niet zeuren.quote:
Het probleem moet opgelost worden. Niet zo zeuren.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad en anders moet je niet zeuren.
Het probleem is dat de eigenaar van de winkel te gierig is om voor wisselgeld te zorgen.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het probleem moet opgelost worden. Niet zo zeuren.
Juist wel zeuren, anders lijkt het alsof je blij bent met de situatie.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:29 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Het probleem is dat de eigenaar van de winkel te gierig is om voor wisselgeld te zorgen.
Dit is dus een probleem die je baas veroorzaakt en door hem opgelost dient te worden. Klanten kunnen hier niets aan doen.
Als de baas niet wil zorgen voor meer wisselgeld dan kun je 2 dingen doen: ander werk zoeken of niet zeuren.
Dat doe ik toch, slimmerd.quote:
Dan moet je zeuren tegen je baas en niet tegen ons en al helemaal niet over klanten.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:31 schreef Fascination het volgende:
[..]
Juist wel zeuren, anders lijkt het alsof je blij bent met de situatie.
Ze moeten ze afnemen per rol, en als er bij wijze van spreken 10 in een rol zitten, dan moeten ze dus ¤1,10 betalen, ze houden er dus ¤1 aan over, bij inleveren per 10 krijgen ze er dan maar ¤0,90 voor terug.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:14 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
als je als bedrijf 1 euro inwisseld voor 10x10-cent stukken en je moet er 1 inleveren voor betaling, wat hou je dan over? precies, 90 centhoezo zou een winkel dan 1,10 verlies maken?
![]()
of ben je cassiére?
Dat is gewoon effe tonen wie de baas isquote:Op donderdag 31 december 2009 12:15 schreef Saaaaab het volgende:
Ik als mede-caissière vind dit een zeer terechte klacht. Erg frustrerend als het bedrag bijvoorbeeld 4,90 is en de klant met 50 euro betaalt, terwijl je duidelijk een vijfje in zijn portemonnee zag zitten
De klant is koning, de caissière is God.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:03 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat is gewoon effe tonen wie de baas is
Wat is er mis met contant betalen? Zeker nog nooit van geld wit wassen gehoord?quote:
Of van die kutwinkels waar briefjes van 100, 200 en 500 totaal geen waarde hebben omdat ze te lui zijn om ze op echtheid te controleren (en bij die van 50 doen ze dat wel met zo een sjiek apparaat, dus wtf is het probleem nouquote:Op donderdag 31 december 2009 12:43 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat ook leuk is om met de 2 en 1 cent muntstukken te betalen, zeggen ze dat ze het afronden op 5 cent.
Ja dat weet ik, maar dit blijft toch een wettig betaalmiddel en mag er dus gewoon mee betalen weliswaar afronden op 5 cent.
Toch lullig dat je dan toch moet luisteren naar de klant.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:05 schreef Saaaaab het volgende:
[..]
De klant is koning, de caissière is God.
Klein bedrag, pinnen mag.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef Fascination het volgende:
Aangezien mijn topic van gisteravond zo'n succes was, is hier nog een topic van mijn hand.![]()
Zoals sommigen wel weten bekleed ik de functie van caissière als bijbaan.! Een van mijn grootste ergernissen is wanneer klanten bedragen van bijvoorbeeld 0,80 met briefjes van 10/20/50 betalen. We krijgen niet standaard briefjes van 5 geleverd door de leiding, we zijn afhankelijk klanten die met deze briefjes betalen. Het komt dus ook vaak voor dat je geen briefjes van 5 hebt. Je kunt je voorstellen dat door het betalen zoals hierboven je kassa érg snel leeg raakt.
Er doen zich dus situaties voor waarin mijn kassa erg leeg is en ik in spanning afwacht of ik de afrekening correct kan voltooien. Hoe godverdommes irritant is het dan wanneer mensen totaal niet gepast betalen. Op een wijze zoals hierboven vermeld. Nu moet ik wel een nuancering maken. Mensen die wel hun best doen om gepast te betalen, maar het simpelweg niet kunnen treft geen blaam. Van die lompe boeren die het geen reet interesseert en standaard met 50 euro betalen mogen sterven.Leef je eens in iemand anders in.
Juist mag, maar hoeft dus niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |