abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76244605
Hebben we dat weer. Worden we allemaal gehersenspoeld: gloeilamp is slecht, gloeilamp is slecht, gebruikt allen spaarlampen. Toen stuitte ik hier op:

http://www.stopumts.nl/do(...)_i.v.m._actualiteit)

De site heeft een beroerde naam maar is verder wel interessant.

Die problemen spelen bij led niet. Dus laat je niets wijsmaken!!!!
pi_76244664
Ok!
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_76244684
ja alsof de grondstoffen van een gloeilamp zoveel minder kosten.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 30 december 2009 @ 23:28:41 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_76244725
Ik heb na de OP gelezen te hebben gelijk mijn huis ingericht met LED lampen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_76244769
maar ledlampen zijn duuur
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_76244811
Heb je je hier voor aangemeld?
pi_76244875
Verkapte spam
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_76244942
Op den duur zijn ledlampen goedkoper dan gloeilampen...Kijk op de site van Milieu Centraal! Ik denk niet dat ze financieel de strijd met spaarlampen aankunnen helaas....Feit blijft wel, dat LED-lampen ECHT goed voor het milieu zijn en die f*cking spaarlampen niet!!!
pi_76244961
Ach ja, mensen die zo bezig zijn met "gevaarlijke straling" dat ze geen tijd meer hebben om gezond te koken en uiteindelijk sterven aan vetzucht.
pi_76245036
oh! Echt geen verkapte spam! Ik maak me hier kwaad over. Heb geen enkel belang hierbij! Nou ja, ik denk dat we hier allemaal belang bij hebben, bij dit soort nieuwtjes. Er wordt je maar van alles wijs gemaakt.
pi_76245082
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:35 schreef Benedictuss het volgende:
oh! Echt geen verkapte spam! Ik maak me hier kwaad over. Heb geen enkel belang hierbij! Nou ja, ik denk dat we hier allemaal belang bij hebben, bij dit soort nieuwtjes. Er wordt je maar van alles wijs gemaakt.
mensen die denken dat de wereldleiders een groot complot voeren tegen gloeilampen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_76245136
Ja, inderdaad Magnet (vrij naar je echte nick), je kunt ook nog op straling letten, maar daar ging het me hier niet om. Dat van dat koken houden we erin
pi_76245213
TS heeft gelijk
pi_76245610
/care om het milieu...... aanschafprijs is het enig wat voor mij telt.
pi_76245845
Ja, laten we massaal onze gloeilampen weggooien.
Dan worden ze allemaal verbrand, dat is goed voor het milieu

Gelukkig is het produceren van spaar- en LEDlampen ook helemaal niet belastend voor het milieu.

En al die flyers en andere reclame meuk hebben ook geen invloed op het milieu...
So we just called him Fred too
pi_76245959
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:35 schreef Benedictuss het volgende:
Naja, er wordt gewoon een hoop met kreten gegooid maar als je het verhaal op die site ontleedt, blijkt er niet zoveel van over te blijven.

Alleen al dat verhaal met die kwik is onzin.
Ten eerste is 5mg zéér weinig, ten tweede kan je lampen genoeg kopen die amalgaan bevatten (kwik maar dan een legering zoals in je vullingen). In je kiezen zit al 1000x zoveel amalgaan.

Straling klinkt eng, maar alles straalt...

UV licht klinkt eng, maar dat biedt de zon ook aan... En dan is de afstand tot zo'n lamp nogal van belang...
Ben nog nooit bruin geworden van een spaarlamp... Jij wel?

Waar ik werk hangen op kantoor TL buizen die 30x zo groot zijn als een spaarlamp en het is in feite dezelfde techniek... Die dingen hangen wereldwijd...

Naja, kan wel even zo doorgaan... Alleen negativiteit, zoals je mag verwachten van zo'n site...
pi_76245962
Halogeen FTW
  woensdag 30 december 2009 @ 23:56:07 #18
282867 Captain_Hero
That's super satire
pi_76245970
Het milieu is voor vegetarische hippies zonder ruggengraat Doe mij maar gloeilampen van 100 watt met energielabel F
pi_76246052
Voorlopig zit in LED-lampen geen kwik en dat zit wel in de spaarlamp.

Het is voor mij zo wonderlijk dat de overheid (ja inderdaad een soort wereldleiders) dan zo'n standpunt innemen (allemaal aan de spaarlamp) terwijl er dus gewoon een beter alternatief is.

Subsidie op de led-lamp zou ik zeggen en laat de spaarlamp maar zitten.
pi_76246449
Dat ben ik niet met je eens Magnet, met alle respect. Dat negatieve is relatief, van zo'n site bedoel ik. Naar mijn idee kan het best zijn, dat Jan met de pet in een rozige state of mind gelaten wordt. Alle berichten wat betreft die straling van mobieltjes, dect-telefons in de trant van: het valt wel mee, het is niet zo, allemaal onzin...Van zulke kreten sussen de burger. Het maakt dat we ons goed voelen. Er wordt heel erg veel verdiend aan ehh... 'stralende' dingen als mobieltjes, umts-frequenties en weet-ik-veel-wat. Het is een miljardenbusiness. Het komt heel veel, heel goed verdienende mensen erg goed uit om onze gewetens te sussen en eventuele bange vermoedens weg te nemen. Ja en dan klinken zulke sites inderdaad erg negatief door in je rozig gemaakte geest, maar dat is dus relatief, vind ik. Nou ja, hoop dat je me kunt volgen.
pi_76246608
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:06 schreef Benedictuss het volgende:
Dat ben ik niet met je eens Magnet, met alle respect. Dat negatieve is relatief, van zo'n site bedoel ik. Naar mijn idee kan het best zijn, dat Jan met de pet in een rozige state of mind gelaten wordt. Alle berichten wat betreft die straling van mobieltjes, dect-telefons in de trant van: het valt wel mee, het is niet zo, allemaal onzin...Van zulke kreten sussen de burger. Het maakt dat we ons goed voelen. Er wordt heel erg veel verdiend aan ehh... 'stralende' dingen als mobieltjes, umts-frequenties en weet-ik-veel-wat. Het is een miljardenbusiness. Het komt heel veel, heel goed verdienende mensen erg goed uit om onze gewetens te sussen en eventuele bange vermoedens weg te nemen. Ja en dan klinken zulke sites inderdaad erg negatief door in je rozig gemaakte geest, maar dat is dus relatief, vind ik. Nou ja, hoop dat je me kunt volgen.
Dank je wel, je hebt nu met je aluhoedjes-onzin het topic verneukt
pi_76246768
Haha!!
pi_76248208
Ik durf te wedden dat je eerder dood gaat van alle stress omdat je zo moet huilen van dingen als UMTS, dan van de eventuele risico's van dat soort dingen zelf. Ik heb nieuws voor je: je gaat zowat overal dood aan op den duur. Als je je al druk gaat maken om zendmasten moet je ook per direct de peuken naast je neerleggen, nooit meer alcohol drinken en jezelf opsluiten in een steriele omgeving, want stel je voor!
Overigens redeneer ik dat straling goed voor de mens is. Kijk maar naar Afrika: nauwelijks zendmasten, en de gemiddelde levensverwachting is een stuk lager!.
Dus, ontspan je, maak je druk om belangrijke zaken, en stop met het verspreiden van conspiracies en andere aluhoedjespropaganda. Bedankt.
pi_76248683
Nee, joh, ik bedoel toch geen samenzwering! Het is gewoon zoals het gaat, samenzwering impliceert teveel dat er afspraken over gemaakt worden, dat hoeft niet zo te zijn. Nee, man, kom nou
pi_76248738
Ja want dat was de kern van mijn verhaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')