Buschauffeur. Een simpel beroep waarvoor je enkel je rijbewijs moet hebben om de juiste kwaliteiten te hebben. Je hoeft immers toch niet meer te doen dan de juiste route te onthouden en te rijden. Met de rest van de gebruikers van de weg hoef je verder ook geen rekening te houden. Als je te laat ben, geef je de schuld aan het verkeer. Als je te vroeg ben, rij je gewoon door, mensen moeten maar vroeger bij de bushalte staan. De oorzaak van andere klachten ligt bij dat kutbedrijf waar een buschauffeur werkt, volgens de buschauffeurs dan. Kortom, een beroep waarbij je al zwakzinnige aan je trekken komt.
Ik snap best dat je gefrustreerd kan zijn als buschauffeur als je de hele dag zo'n kutberoep heb. Maar ik had nooit gedacht dat het lichtpuntje van de dag van een buschauffer bestaat uit het misgunnen van andere mensen die over kwaliteiten beschikken die buschauffeurs niet hebben en ook nooit over zullen beschikken.
Zo ook vanochtend, ik loop richting de bushalte, zie ik de bus al aankomen. Aangezien ik de bus al van zo'n 200/300 meter aan zie komen begon ik alvast te rennen zodat ik op tijd bij de bushalte stond. Tot mijn grote verbazing zie ik de bus steeds harder rijden, en het stukje waar hij normaal met een slakkegang van 30 km/h rijdt, haalde hij makkelijk 70 km/h. Toen ik bij de bushalte aankwam keek de buschauffeur me lachend aan en zwaaide naar me, waarna hij z'n weg vervolgde met een slakkegang van 30 km/h.
Klacht: Door buschauffeur kwam ik te laat op m'n werk.
Klacht: Geen auto vandaag, dus gedwongen om met OV naar werk te gaan.
[ Bericht 6% gewijzigd door Adelante op 30-12-2009 20:49:58 (minus antiklacht :r) ]