abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77054462
quote:
Lijkt me wel, misschien dat ze toch iets van vorm te pakken heeft gekregen.
pi_77059650
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het moeten Kuipers en Tuitert wel worden. Meer aanvullingen heeft bondscoach Wopke te Vegt gewoon niet. De basissnelheid van Bob de Jong is gewoon te laag voor de teampursuit.
Bob rijdt ongeveer net zo snel als Kuipers en Kramer op de 3000 meter. En sneller dan bv. Verweij. Natuurlijk wel een incourante afstand, Kramer kan ondertussen vast wel sneller, maar het geeft wel aan dat het zó erg ook weer niet is gesteld met Bob.
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:27:10 #228
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77060559
De Jong is gezien dit seizoen wel een optie geworden vind ik. Ik denk dat de vorm tijdens de Spelen doorslaggevend worden welk viertal het wordt.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:15:43 #229
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_77067142
Straks Bob, Bob & de rest!

Groenewold? Hm ... ik vrees dat dat een teleurstelling wordt.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_77080671
Tsja, Groenewold... De wens is de vader van de gedachte waarschijnlijk. Ik hoop dat ze in vorm kan komen, maar ik betwijfel het.

Wellicht speelt ook mee dat ze Wust niet alleen willen laten gaan en een sparring partner voor Wust erbij willen hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77088931
Ik hoop ook echt dat ze in vorm komt voor de OS, maar ik ben ook bang dat ze dat niet gaat halen.
pi_77090357
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:04 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik hoop ook echt dat ze in vorm komt voor de OS, maar ik ben ook bang dat ze dat niet gaat halen.
Ik ga echt voor het damesschaatsen en ben toch wel Groenewoldfan. Dus ik ben al blij dat ze gaat
Maar goed, of het een succesverhaal wordt...
Ik zie het wel als een positief iets voor Ireen, en misschien steekt dat er wel achter. Ze is startgerechtigd, dus dan snap ik wel dat het zo gaat.
pi_77107154
quote:
Bij de vrouwen wordt een tweede kwalificatietoernooi gehouden om Marianne Timmer nog de kans te geven zich te plaatsen voor Vancouver. De drievoudig olympisch kampioene eindigde dit seizoen als derde bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Berlijn, haar eerste podiumplaats sinds lange tijd. Een week later, op vrijdag 13 november, kwam ze in Heerenveen ernstig ten val. „Hak verbrijzeld, sprongbeen gebroken, enkelbanden gescheurd”, herhaalde ze een week later de diagnose. De kans op Vancouver, vooraf gepland als afscheidstoernooi, schatte Timmer (35) op dat moment niet hoger dan één procent. Toch zette ze alles op alles en op een trainingkamp in Collalbo reed ze afgelopen weekeinde een 100 meter in 10,5.
Het was dan maar 100 meter maar dat is toch een mooie snelheid voor een opening.

http://www.nrc.nl/sport/a(...)voor_Marianne_Timmer

Het wordt trouwens ieder voor zich op de 1000m en 5000m, er zijn dus geen paren maar alleen maar ritten met 1 persoon.
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:34:21 #234
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77107357
En de 500m wel 2 schaatsters in 1 rit?
Géén kloon van tvlxd!
pi_77107422
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:34 schreef Montov het volgende:
En de 500m wel 2 schaatsters in 1 rit?
Dat gaat toch alleen tussen Oenema en Timmer? Lijkt me dan wel.
pi_77110163
Ja, volgens mij rijden die wel tegen elkaar. Het zullen wel 2 ritten zijn op de 500 mtr. (1x binnenbaan en 1x buitenbaan start)?
Ik ben wel heel erg benieuwd wat Marianne Timmer gaat doen. 't Zou toch wel een stunt zijn als ze zich weet te kwalificeren
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:15:16 #237
30220 Barca
pi_77111847
Dacht dat er 3 rijdsters waren voor okt 2 op 500m en ook 3 op de 1000m.
pi_77115899
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:15 schreef Barca het volgende:
Dacht dat er 3 rijdsters waren voor okt 2 op 500m en ook 3 op de 1000m.
Nee!
Oegenma( weet niet hoe je de naam schrijft) en Timmer op de 500M
Op de 1000< Timmer, Wüst en Bruintjes.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:40:12 #239
30220 Barca
pi_77116610
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:29 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Nee!
Oegenma( weet niet hoe je de naam schrijft) en Timmer op de 500M
Op de 1000< Timmer, Wüst en Bruintjes.
T(h)ijsje Oenema.
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:07:57 #240
30220 Barca
pi_77121989
Leuk nieuw schaatspak (zojuist in Sport journaal). Lijkt een beetje op het pak van de Control-ploeg.
pi_77125068
straks om 11u dus timmer - oenema...

iemand enig idee of er live beelden ergens van zijn?
pi_77128407
Als ik kijk naar het nos uitzendschema iig niet op tv... Zonde trouwens, ze kunnen toch prima 1 man met camera daar neerzetten om een minuutje te filmen ipv een herhaling van het journaal... Ze zullen erin het sportjournaal ook beelden van hebben, dus zendt het dan gewoon even live uit die 2x 1 minuut... Na een weekend lang OKT 1 wordt het OKT 2 wel heel erg onderbelicht naar mijn mening, tzijn toch Olympische Spelen...
pi_77129024
Wordt dat niet uitgezonden?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:58:48 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_77129731
Live uitzenden is vrij prijzig, denk dat de NOS het geld daar niet voor over heeft.

-- Als het goed is rijden ze dus op dit moment.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ericr op 22-01-2010 11:01:00 ]
pi_77133099
Hét KNSB-pak waar iedereen over sprak is klaar:

quote:
Schaatsers krijgen eindelijk olympische pakken voor Vancouver onder ogen
Oranje-zwart naar Spelen
ERFURT - In stilte werd de afgelopen maanden intensief gewerkt aan de ontwikkeling en productie van de nieuwe Nederlandse schaatspakken voor de Winterspelen in Vancouver. Gisterochtend, 22 dagen voor het ontsteken van het olympisch vuur in Vancouver, maakten in de overdekte ijshal van Erfurt olympiërs als Ireen Wüst, Sven Kramer en debutant Arjen van der Kieft voor de eerste maal kennis met het eindresultaat. Uiteraard in het geheim, want pottenkijkers dienen zo vlak voor de Spelen geweerd te worden.

"De reacties van de schaatsers zijn goed. Iedereen is tevreden over de pasvorm", vertelt KNSB-bondscoach Wopke de Vegt tevreden. Het oranje-zwart gekleurde pak wordt door hem een '100 %-KNSB-pak' genoemd, maar is geproduceerd door het Nederlandse bedrijf Sportconfex van Bert van der Tuuk. De ontwikkeling ervan kwam tot stand met de technische en wetenschappelijke ondersteuning van de TU Delft en de Vrije Universiteit van Amsterdam en werd de afgelopen maanden uitvoerig getest in de Duits-Nederlandse windtunnels van Marknesse. Het project, mede gefinancierd door KNSB-sponsor Aegon en sportkoepel NOC*NSF, had de afgelopen maanden voor de schaatsbond de hoogste prioriteit. Betrokkenen dienden zelfs een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen om 'uitlekken' te voorkomen.

De KNSB maakte na een reeks van conflicten en incidenten per 1 januari van dit jaar een einde aan de jarenlange samenwerking met Nike. In de aanloop naar Vancouver stelde het Amerikaanse kledingmerk de bekende Swift Skin-suits niet langer in de gewenste kleurstellingen te kunnen leveren, hetgeen op commerciële bezwaren stuitte bij onder andere Aegon. Een ander, zwaarder argument om het contract met Nike te beëindigen was echter het sporttechnische gegeven dat de schaatsers zich ontevreden toonden over de pasvorm en zich niet comfortabel voelden in de pakken.

De KNSB was in een eerder stadium zelf reeds begonnen met de ontwikkeling van een eigen pak om daarmee, in de toekomst, minder afhankelijk te worden van een externe partij als Nike. Dat project was feitelijk opgestart met het oog op de Olympische Spelen van 2014 in Sochi, maar een en ander kwam door de beëindigde samenwerking met Nike in een flinke stroomversnelling. De afgelopen maanden werd er al door enkele schaatsers in nieuwe pakken (in de gebruikelijke kleuren) gereden, onder andere tijdens het olympisch kwalificatietoernooi in Thialf. Dat waren volgens Arie Koops, directeur sport van de KNSB, testversies van het definitieve olympische pak, dat de eerste schaatsers gisteren in Erfurt kregen aangemeten. Het oranje-zwarte pak voor Vancouver heeft alleen het olympische embleem van NOC*NSF op de borst en geen logo van een kledingsponsor. Het is voor het eerst dat een pak exclusief voor Nederlandse schaats(st)ers is ontwikkeld. Daarentegen voorziet Nike meerdere landen (o.a. de Verenigde Staten en Noorwegen) van hetzelfde materiaal. "Ons eigen olympische pak 'levelt' met dat van Nike. Anders gezegd: het is minstens gelijkwaardig. Een belangrijk voordeel is echter dat het op de lichamen van de schaatsers is gesneden. Nike werkte met standaardmaten, wij hebben gekozen voor een puur individuele aanpak. De pakken zijn na trainingen diverse malen aangepast aan de wensen van de rijders", aldus De Vegt. Namens Sportconfex wenst Van der Tuuk geen mededelingen te doen over de technische specificaties. Volgens De Vegt schuilt het verschil echter vooral in de pasvorm. "Een goedzittend pak heeft een aerodynamisch voordeel ten opzichte van een pak dat fladdert of niet volledig op maat is gemaakt."

Arie Koops vertelde onlangs bij de overdracht van de olympische ploeg op nationaal sportcentrum Papendal ervan uit te gaan dat Nederland tijdens de Winterspelen in Vancouver over het snelste pak beschikt. "Als je een medaille verliest met een verschil van twee of drie duizendste van een seconde, weet je in ieder geval dat het niet aan het pak heeft gelegen."

Ik vind het zwart een beetje te overheersend, het pak van 4 jaar geleden vond ik mooier.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:18:41 #246
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77133352
Timmer fiks langzamer dan Oenema. Dat wordt voor de 500m niets meer.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:19:00 #247
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77133358
Volgens Simon Kuipers: 39.41 0enema Timmer 40.29
Géén kloon van tvlxd!
pi_77133405
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 05:00 schreef RandyK het volgende:
Als ik kijk naar het nos uitzendschema iig niet op tv... Zonde trouwens, ze kunnen toch prima 1 man met camera daar neerzetten om een minuutje te filmen ipv een herhaling van het journaal... Ze zullen erin het sportjournaal ook beelden van hebben, dus zendt het dan gewoon even live uit die 2x 1 minuut... Na een weekend lang OKT 1 wordt het OKT 2 wel heel erg onderbelicht naar mijn mening, tzijn toch Olympische Spelen...
Zo te horen weet jij niet wat er allemaal komt kijken bij een live uitzending.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:20:37 #249
40566 Ericr
Livewrong
pi_77133410
39.41 0enema Timmer 40.29

Lijkt me een gelopen race.
pi_77133417
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:19 schreef Montov het volgende:
Volgens Simon Kuipers: 39.41 0enema Timmer 40.29
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties