Ah, oke! Zal het aanpassen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:40 schreef Maharbal het volgende:
In je brief staat dat je per x datum iemand in gebreke zal stellen. Wat je moet zeggen is dat diegene per datum x in verzuim is/zal zijn (de brief IS alvast de ingebrekestelling).
Hoezo zou je weer naar een rechter moeten als je bij de eerste uitspraak al een executoriale titel hebt verkregen?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:31 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit voor het werk weleens in de rechtbank en ga dan ook weleens bij wat zaken kijken en het is niet zo 123 geregeld hoor. Gaat heel veel tijd overheen. Ik zou de moeite niet nemen voor 1300 euro. En de kosten kan je inderdaad terugkrijgen, maar die moet je eerst zelf voorschieten en dan ben je nog meer geld kwijt. En als meneer toch niet betaald moet je weer naar de rechter (en dat komt vaak voor).
ik meen dat je die als particulier niet kan krijgen, maar wellicht heb ik het mis.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:33 schreef Maharbal het volgende:
Hoezo zou je weer naar een rechter moeten als je bij de eerste uitspraak al een executoriale titel hebt verkregen?
Jawel hoor. De uitspraak van de rechter zal dan simpel gezegd dienen als executoriale titel, waarmee je dus tot executie over zou kunnen gaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
ik meen dat je die als particulier niet kan krijgen, maar wellicht heb ik het mis.
De griffiekosten zijn iets van 150 euro voor een kantonzaak als deze, dus echt heel veel hoef je niet voor te schieten. Voor de rest wat Maharbal zegt. En die executoriale titel heb je ook best snel als het een beetje meezit.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:31 schreef willempjewever het volgende:
Ik zit voor het werk weleens in de rechtbank en ga dan ook weleens bij wat zaken kijken en het is niet zo 123 geregeld hoor. Gaat heel veel tijd overheen. Ik zou de moeite niet nemen voor 1300 euro. En de kosten kan je inderdaad terugkrijgen, maar die moet je eerst zelf voorschieten en dan ben je nog meer geld kwijt. En als meneer toch niet betaald moet je weer naar de rechter (en dat komt vaak voor).
Kijk, dan is het snel opgelost. Er moet trouwens wel duidelijkheid zijn over het bedrag, heb een keer gezien dat een zaak erg lang ging lopen omdat de bedragen onduidelijk waren. Maar dat lijkt in dit geval niet zo te zijn. Ik neem aan dat het bedrag op de rekening van die jongen is komen te staan en niet op een gemeenschappelijke rekening of rekening van zijn ex? Dan wordt het denk ik weer wat lastiger om het snel voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
De griffiekosten zijn iets van 150 euro voor een kantonzaak als deze, dus echt heel veel hoef je niet voor te schieten. Voor de rest wat Maharbal zegt. En die executoriale titel heb je ook best snel als het een beetje meezit.
De hoeveelheid tijd en geld die je erin gaat steken zal minder waard zijn dan die 1300 euro, dus zeker doen.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:54 schreef Patriesja het volgende:
@Willempjewever, ik ga mij ook goed verdiepen in wat ik daarna kan doen mocht hij dus niet op die brief reageren.
En de bedragen zijn duidelijk! Het volledige bedrag is op ZIJN rekening komen te staan.
Hij heeft al enigzins iets terug betaald, rond de 200 euro (precieze bedrag heb ik op mn laptop staan)
Maar sommige mensen zeggen hier van het gaat "maar" om 1385 euro, nou sorry maar het is MIJN spaargeld, ik ben nog jong en ga binnenkort samenwonen dus voor mij is het niet zomaar 1385 euro.
Ik snap dat het niet zomaar opgelost is maar ik gun hem NIET die 1385 euro!!!
@de rest, sommige dingen over die wetten e.d. moet ik wel even 2 keer lezen haha!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |