Ik val zeker niet uit de toon.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
want jij bent net zo als de rest van Nederland?
Punt wat ik wil maken is dat het recht niet beinvloed moet worden door persoonlijke smaak, want iedereen vindt wel weer wat anders.
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Waar ergens in de zin 'ik zal alles doen om het uit te praten tussen beide partijen' staat het verhaal van de arts, of het detail dat de arts haar geweigerd zou hebben op religieuze gronden
Dan moet je het niet als reactie op damian's 'er is geen wederhoor toegepast' plaatsen pietjequote:Op woensdag 30 december 2009 15:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Ik zeg slechts dat een woordvoerder van de praktijk wel aan het woord is geweest in de media.
Ook ik ben schuldig aan dergelijke beweringen puur omdat ik geloof dat het juist isquote:Op woensdag 30 december 2009 15:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Toch altijd knap dat mensen beweren de meerderheid van Nederland achter zich te hebben, als het op hun subjectieve mening aankomt. Alsof zij de bewakers van de norm zijn of iets.
Ja, en dat is ook hard nodig, want straks is het helemaal over.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Toch altijd knap dat mensen beweren de meerderheid van Nederland achter zich te hebben, als het op hun subjectieve mening aankomt. Alsof zij de bewakers van de norm zijn of iets.
Ik durf best te stellen dat een meerderheid van de Nederlanders gezichts- of lichaamsbedekkende gewaden liever kwijt dan rijk is.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Nee, de regels zijn op dat punt niet anders.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij zijn de regels voor zo'n niqaab of burka dus anders, omdat het een religieuze uiting is.
Daar verschilt iedereens mening over, wat waar thuis hoort. Zo lang mensen elkaar met rust laten is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik val zeker niet uit de toon.
Die gewaden horen thuis in de Sahara en niet hier.
Ik kan het wel enigszins onderbouwen. Wie zie je anders daarin rondlopen? Al die mensen die zo rekbaar zijn in hun tolerantie vwb deze kleedij, gaan ook niet zo rondlopen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:17 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik durf best te stellen dat een meerderheid van de Nederlanders gezichts- of lichaamsbedekkende gewaden liever kwijt dan rijk is.
Natuurlijk kan ik dat niet onderbouwen met feiten, net zo min als het tegenovergestelde (de meeste mensen hebben geen moeite met deze gewaden) onderbouwd kan worden.
Wat is over?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:17 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, en dat is ook hard nodig, want straks is het helemaal over.
Verdedigers van de norm zijn altijd overbodig geweest. De norm vloeit voort uit wat de meerderheid wil of doet. Dat verdedigen is derhalve volledig zinloos en misleidendquote:Op woensdag 30 december 2009 15:17 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, en dat is ook hard nodig, want straks is het helemaal over.
De invasie van leren schoenen! Straks loopt niemand meer op klompen! (bijvoorbeeld)quote:
Prima dat er wordt bemiddeld. Ik juich het toe.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De manager van de praktijk is aan het woord geweest. Die zei dat ze alles zal doen om het uit te praten tussen beide partijen.
Elkaar met rust laten? We hadden het over kleding die ergenis oproept bij de meerderheid en totaal uit te toon valt hier. In landen waar het de norm is, is het natuurlijk geen enkel probleem. Als ik op vakantie ben in een dergelijk land, dan zal je mij ook nergens over horen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:19 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Daar verschilt iedereens mening over, wat waar thuis hoort. Zo lang mensen elkaar met rust laten is er niets aan de hand.
En nu moet ik zeker weer reageren door elk miniem verschil in exacte bewoording tussen je ene en je andere post aan te halen en jou weer te betichten van "onhandig schrijven" of slecht lezen of...quote:Op woensdag 30 december 2009 15:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
O please...![]()
Jouw tekst:
Natuurlijk bestaan er uitzonderingen die het mogelijk maken dat een arts in een uitzonderlijk geval kan vragen naar een ID-bewijs.
Daar staat letterlijk dat kunnen vragen naar een ID-bewijs een uitzondering is. Nou, dat is het niet, het kan altijd.
Als je al bedoelde wat ik schreef, dan heb je het verdomd onhandig opgeschreven.
Als we tegen zouden gaan wat de meerderheid "niet vindt horen", dan had jij geen korte rokjes mogen dragen, was homoseksualiteit een ziekte en leefden we nog steeds in de jaren '50.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:20 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Elkaar met rust laten? We hadden het over kleding die ergenis oproept bij de meerderheid en totaal uit te toon valt hier.
Dus jij ziet dergelijke landen als je grote voorbeeld? Hoe zij omgaan met afwijkende meningen?quote:Als ik op vakantie ben in een dergelijk land, dan zal je mij ook nergens over horen.
Gelukkig loopt niet heel Nederland op klompen. Vooruitgang, meegaan met je tijd en de rest van de wereld, c'est simple.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Verdedigers van de norm zijn altijd overbodig geweest. De norm vloeit voort uit wat de meerderheid wil of doet. Dat verdedigen is derhalve volledig zinloos en misleidend
[..]
De invasie van leren schoenen! Straks loopt niemand meer op klompen! (bijvoorbeeld)
Gelukkig hebben wij dan ook geen kledingnorm. Een meerderheid zal altijd datgene wat hij draagt leuker vinden dan dat wat een ander draagt. Als wij nu allemaal in een Chinees grijs uniform zouden lopen, zou je misschien een punt hebben.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:20 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Elkaar met rust laten? We hadden het over kleding die ergenis oproept bij de meerderheid en totaal uit te toon valt hier. In landen waar het de norm is, is het natuurlijk geen enkel probleem. Als ik op vakantie ben in een dergelijk land, dan zal je mij ook nergens over horen.
Precies. Dat hoef je dus niet te verdedigen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:21 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Gelukkig loopt niet heel Nederland op klompen. Vooruitgang, meegaan met je tijd en de rest van de wereld, c'est simple.
Mag ik jou nou eens een andere vraag stellen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:19 schreef Dichtpiet. het volgende:
Daar verschilt iedereens mening over, wat waar thuis hoort. Zo lang mensen elkaar met rust laten is er niets aan de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |