Ik heb alles dus al betaald, inclusief de incassokosten. Echter vraag ik mij nu af of die terecht zijn en of die niet te hoog zijn. Een eerdere brief met enkele euros incassokosten heb ik niet gehad...quote:Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Biskwie het volgende:
gewoon betalen
welke leverancier is het? en je hebt vast en zeker eerder een brief gehad!
normaal heffen ze eerst een paar euro incasso kosten (8 ofzo), daarna komen ze pas met grotere bedragen op de proppen
Dikke lul, met je gewoon betalenquote:Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Biskwie het volgende:
gewoon betalen
welke leverancier is het? en je hebt vast en zeker eerder een brief gehad!
normaal heffen ze eerst een paar euro incasso kosten (8 ofzo), daarna komen ze pas met grotere bedragen op de proppen
Dat is dan jammer, dat geld ben je (onterecht) kwijt. Nu kan jij achter de reet van het incassobureau gaan aanrennen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:33 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Ik heb alles dus al betaald, inclusief de incassokosten. Echter vraag ik mij nu af of die terecht zijn en of die niet te hoog zijn. Een eerdere brief met enkele euros incassokosten heb ik niet gehad...
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij niet hoor, je had immers al betaald dus hadden er geen incassokosten gemaakt hoeven worden. Ze proberen het gewoon en je bent er ingetuind. Zie nu maar eens het geld terug te krijgen, dat wordt een heel gedoe.
Inderdaad. Ze gedragen zich als een pitbull met een grote smoel maar weten inhoudelijk niets!quote:Op woensdag 30 december 2009 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vergeet niet dat veel incassobureautjes ook vaak kleine schimmige bedrijfjes zijn met een sjonnie achter de de computer die gewoon dreigbrieven verstuurt voor zijn geld
Lijkt mij niet. Lekker voor de rechter laten komen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:43 schreef -Jay-20- het volgende:
De vraag is dus eigenlijk vanaf wel moment mag het incassobureau juridisch gezien kosten in rekening brengen? Mag deze kosten in rekening brengen wanneer er reeds aan de klant betaald is, maar dat dit door administratieve (?) redenen nog niet verwerkt is? Als de consument kan bewijzen dat er reeds betaald is, moeten deze kosten dan nog voldaan worden?
Edit -> Hmmm.. bedankt voor de reacties, toch maar bezwaar aantekenen dan...
Welkom in de wereld der incassobureau's dan maarquote:Op woensdag 30 december 2009 14:49 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik ben inderdaad misschien wat naief geweest door de te denken dat dit professionele instanties zijn, die niet 'zomaar' rekeningen uitsturen en dat dit later alsnog wel goed zou komen..![]()
Nee, storneren kan alleen bij automatisch incassoquote:Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef 314 het volgende:
als het niet te lang geleden is kun je je bank misschien dat geld laten terugstorten?
Tja, je snapt natuurlijk wel dat je die ¤175,- natuurlijk nooit meer terug gaat zien. Had je toch best wat leuks voor kunnen doen.quote:Ik ben inderdaad misschien wat naief geweest door de te denken dat dit professionele instanties zijn, die niet 'zomaar' rekeningen uitsturen en dat dit later alsnog wel goed zou komen..
Genoteerd... Het gaat overigens om Intrum Justitia. Dat is volgens mij toch een grote jongen op het gebied van Incasso... Ben ik dan naief om er vanuit te gaan dat het daar etisch in orde behoord te zijn?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:07 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Tja, je snapt natuurlijk wel dat je die ¤175,- natuurlijk nooit meer terug gaat zien. Had je toch best wat leuks voor kunnen doen.
Zomaar betalen aan schimmige incassoburo's met het idee dat het later wel goedkomt is zo ongeveer het domste wat je kan doen...
Heeeel naiefquote:Op woensdag 30 december 2009 15:49 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Genoteerd... Het gaat overigens om Intrum Justitia. Dat is volgens mij toch een grote jongen op het gebied van Incasso... Ben ik dan naief om er vanuit te gaan dat het daar etisch in orde behoord te zijn?
Als ze ethisch te werk zouden gaan, zou het ook geen grote jongen zijn geworden. Ik snap je naieviteit wel, maar verschillende opeenvolgende Nederlandse regeringen en wetgevers hebben het wijs geacht dat in Nederland oplichters en bedriegers en anderzins onethische hebzuchtigen een vrij speelveld hebben.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:49 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Genoteerd... Het gaat overigens om Intrum Justitia. Dat is volgens mij toch een grote jongen op het gebied van Incasso... Ben ik dan naief om er vanuit te gaan dat het daar etisch in orde behoord te zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |