abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76220868
Situatie is als volgt.

- Eindafrekening gekregen van energieleverancier.

- Bedrag naar mijn idee buitensporig hoog door verbruik van gas.

- Meterstanden niet duidelijk op te maken uit de eindafrekening.

- Discussie gehad met de leverancier over de hoogte van de eindafrekening. Gedurende deze periode niet betaald.

- Uiteindelijk toch betaald omdat ze nog duidelijke meterstanden konden opleveren die corresponderen met mijn genoteerde standen. (ik verwacht nu dat de buitensporige kosten door de defecte CV-installatie zijn gekomen, maar ben reeds verhuist, dus dat is niet meer te controleren helaas...)

- Een week nadat ik betaald heb ontvang ik een aanmaning van een Incasso bureau voor het reeds betaalde bedrag + 150 euro aan incassokosten.

-Gebeld met het incassobureau en uitgelegd dat ik het bedrag reeds voldaan heb aan de klant. Dit zou nagevraagd worden en als dat correct was, zou het dossier gesloten worden.

- Een week hierna ontvang ik nogmaals een aanmaning met de melding dat het restant van de vordering 175 euro bedraagt en of ik deze binnen 3 dagen kan voldoen.

- Ik was met de Kerst een paar dagen weg, dus maar snel betaald om verdere kosten te voorkomen en vandaag gebeld of ze kunnen specificeren waar die 175 voor staat. Dame aan de andere kant van de lijn moest na een ruim 5min zoeken stotterend aangeven dat dit de incassokosten zijn, die ik nog gewoon zou moeten voldoen en dat dit buiten het orginele dossier valt, wat inderdaad wel gesloten was. Verder kon ze geen informatie geven over de hoogte en waarom deze nu wederom 25 eur hoger uitvalt dan initieel gespecificeerd

Is dit terecht? Had ik deze kosten echt moeten betalen? Ik vind het nogal een bedrag voor het versturen van een enkele brief... Zeker aangezien alles al betaald was voor het eerste contact met het incassobureau
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  woensdag 30 december 2009 @ 14:30:49 #2
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_76220915
gewoon betalen

welke leverancier is het? en je hebt vast en zeker eerder een brief gehad!

normaal heffen ze eerst een paar euro incasso kosten (8 ofzo), daarna komen ze pas met grotere bedragen op de proppen
aka. De statman
pi_76221057
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Biskwie het volgende:
gewoon betalen

normaal heffen ze eerst een paar euro incasso kosten (8 ofzo), daarna komen ze pas met grotere bedragen op de proppen
Ik heb alles dus al betaald, inclusief de incassokosten. Echter vraag ik mij nu af of die terecht zijn en of die niet te hoog zijn. Een eerdere brief met enkele euros incassokosten heb ik niet gehad...
pi_76221122
Volgens mij niet hoor, je had immers al betaald dus hadden er geen incassokosten gemaakt hoeven worden. Ze proberen het gewoon en je bent er ingetuind. Zie nu maar eens het geld terug te krijgen, dat wordt een heel gedoe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76221155
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Biskwie het volgende:
gewoon betalen

Dikke lul, met je gewoon betalen

Het incassobureau heeft geen poot om op te staan aangezien de hoofdschuld allang is voldaan. Het is de schuld van TS niet dat het systeem bij de energieleverancier traag werkt. Bovendien is het in dergelijke gevallen waarin een dispuut over de hoogte van het bedrag ontstaat altijd gerechtvaardigd om betalingen gedurende de periode dat het dispuut voortduurt aan te houden. Dat zou prachtig worden zeg, dan kunnen alle rekeningen die 1 dag over tijd zijn wel gevolgd worden door een incassoprocedure
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:36:41 #6
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_76221194
Voor laten komen. Laat ze maar procederen en laat je niet bij verstek veroordelen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76221221
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:33 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Ik heb alles dus al betaald, inclusief de incassokosten. Echter vraag ik mij nu af of die terecht zijn en of die niet te hoog zijn. Een eerdere brief met enkele euros incassokosten heb ik niet gehad...
Dat is dan jammer, dat geld ben je (onterecht) kwijt. Nu kan jij achter de reet van het incassobureau gaan aanrennen.

Waarom open je dan een topic over deze vraag als je meteen daarna toch al gaat betalen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_76221268
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij niet hoor, je had immers al betaald dus hadden er geen incassokosten gemaakt hoeven worden. Ze proberen het gewoon en je bent er ingetuind. Zie nu maar eens het geld terug te krijgen, dat wordt een heel gedoe.
Dit denk ik ook.
Heb soortgelijke situatie nu. Gelukkig kan ik aantonen dat ik betaald heb maar ik kreeg gisteren toch weer een brief of ik wel even wilde betalen.
pi_76221347
Vergeet niet dat veel incassobureautjes ook vaak kleine schimmige bedrijfjes zijn met een sjonnie achter de de computer die gewoon dreigbrieven verstuurt voor zijn geld
pi_76221383
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vergeet niet dat veel incassobureautjes ook vaak kleine schimmige bedrijfjes zijn met een sjonnie achter de de computer die gewoon dreigbrieven verstuurt voor zijn geld
Inderdaad. Ze gedragen zich als een pitbull met een grote smoel maar weten inhoudelijk niets!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76221495
De vraag is dus eigenlijk vanaf wel moment mag het incassobureau juridisch gezien kosten in rekening brengen? Mag deze kosten in rekening brengen wanneer er reeds aan de klant betaald is, maar dat dit door administratieve (?) redenen nog niet verwerkt is? Als de consument kan bewijzen dat er reeds betaald is, moeten deze kosten dan nog voldaan worden?

Edit -> Hmmm.. bedankt voor de reacties, toch maar bezwaar aantekenen dan...
pi_76221549
En dan kun je ook nog je vraagtekens zetten bij de hoogte van de kosten, zoek maar eens op Rapport Voorwerk II

Oh, maar je had al betaald dus. Dan is het gewoon dom geweest om alsnog de kosten te betalen.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:47:34 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76221658
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:43 schreef -Jay-20- het volgende:
De vraag is dus eigenlijk vanaf wel moment mag het incassobureau juridisch gezien kosten in rekening brengen? Mag deze kosten in rekening brengen wanneer er reeds aan de klant betaald is, maar dat dit door administratieve (?) redenen nog niet verwerkt is? Als de consument kan bewijzen dat er reeds betaald is, moeten deze kosten dan nog voldaan worden?

Edit -> Hmmm.. bedankt voor de reacties, toch maar bezwaar aantekenen dan...
Lijkt mij niet. Lekker voor de rechter laten komen.
Ik neem aan dat ze je niet afsluiten aangezien je de normale kosten hebt voldaan.
pi_76221729
Ik ben inderdaad misschien wat naief geweest door de te denken dat dit professionele instanties zijn, die niet 'zomaar' rekeningen uitsturen en dat dit later alsnog wel goed zou komen..
  woensdag 30 december 2009 @ 14:51:22 #16
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_76221820
Aangetekende brieven versturen en eisen die 175 terug te laten boeken wegens onterechte betaling.

Wel leuk trouwens, geld loskrijgen van een incassobureau :-) TevensVP
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_76221839
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:49 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik ben inderdaad misschien wat naief geweest door de te denken dat dit professionele instanties zijn, die niet 'zomaar' rekeningen uitsturen en dat dit later alsnog wel goed zou komen..
Welkom in de wereld der incassobureau's dan maar
Oh, en nooit zomaar iets betalen natuurlijk, ook niet als het geen incassobureau is
  woensdag 30 december 2009 @ 14:54:47 #18
112251 314
gimme pie!
pi_76221963
de energieleverancier krijgt geld van je, dat duurt lang dus sturen ze een incassobureau aan.. ondertussen heb jij betaald, dus dat incassobureau heeft bij jou niks meer te zoeken. niet die ¤150, en zeker niet die ¤175 die ze nog eens proberen.

als het niet te lang geleden is kun je je bank misschien dat geld laten terugstorten? geld terug krijgen van een incassobureau is geen pretje, of je gelijk hebt of niet, het zijn geldwolven

edit: typo
pi_76221997
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef 314 het volgende:
als het niet te lang geleden is kun je je bank misschien dat geld laten terugstorten?
Nee, storneren kan alleen bij automatisch incasso
  woensdag 30 december 2009 @ 15:07:45 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_76222496
quote:
Tja, je snapt natuurlijk wel dat je die ¤175,- natuurlijk nooit meer terug gaat zien. Had je toch best wat leuks voor kunnen doen.

Zomaar betalen aan schimmige incassoburo's met het idee dat het later wel goedkomt is zo ongeveer het domste wat je kan doen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_76224324
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:07 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Tja, je snapt natuurlijk wel dat je die ¤175,- natuurlijk nooit meer terug gaat zien. Had je toch best wat leuks voor kunnen doen.

Zomaar betalen aan schimmige incassoburo's met het idee dat het later wel goedkomt is zo ongeveer het domste wat je kan doen...
Genoteerd... Het gaat overigens om Intrum Justitia. Dat is volgens mij toch een grote jongen op het gebied van Incasso... Ben ik dan naief om er vanuit te gaan dat het daar etisch in orde behoord te zijn?
pi_76225202
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:49 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Genoteerd... Het gaat overigens om Intrum Justitia. Dat is volgens mij toch een grote jongen op het gebied van Incasso... Ben ik dan naief om er vanuit te gaan dat het daar etisch in orde behoord te zijn?
Heeeel naief
  woensdag 30 december 2009 @ 16:18:53 #23
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_76225500
Dat geld ga je niet meer terugzien vrees ik.
pi_76225667
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:49 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Als ze ethisch te werk zouden gaan, zou het ook geen grote jongen zijn geworden. Ik snap je naieviteit wel, maar verschillende opeenvolgende Nederlandse regeringen en wetgevers hebben het wijs geacht dat in Nederland oplichters en bedriegers en anderzins onethische hebzuchtigen een vrij speelveld hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76227693
waarschijnlijk heb je nog teveel betaald ook nog, zie hier:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')