abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:28:31 #251
202348 Susi
Temple of Love
pi_84792027
Ik heb juist helemaal geen angst voor de dood, maar dat is voornamelijk ook vanwege m'n 'overtuigingen', ik geloof in reïncarnatie, of in elk geval in het voortbestaan van zielen na de dood.

Sinds enige tijd ben ik ook vrijwilligerswerk gaan doen in een hospice. Ontzettend mooi en aangrijpend werk, je probeert de stervende de tijd die hem of haar nog gegund is, zo aangenaam en draaglijk mogelijk te maken. Dit werk heeft me heel erg aan het denken gezet, en mij eigenlijk alleen nog maar meer gemotiveerd om mijzelf het ook zo veel mogelijk naar mijn zin te maken in het leven. Je kan later wel spijt hebben van wat je niet gedaan hebt, maar je kan jezelf daar zo ongelukkig mee maken, terwijl dat in het nu helemaal niet belangrijk is. Het is voor jezelf beter te kijken naar wat je nog kan doen.
pi_84793331
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:28 schreef Susi het volgende:
Ik heb juist helemaal geen angst voor de dood, maar dat is voornamelijk ook vanwege m'n 'overtuigingen', ik geloof in reïncarnatie, of in elk geval in het voortbestaan van zielen na de dood.
En dat baseer je waarop?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:35:41 #253
202348 Susi
Temple of Love
pi_84801852
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:53 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop?
Eigen ervaringen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Susi op 03-08-2010 07:42:55 ]
pi_84802061
heb nu geen tijd om alle reactie door te lezen
maar ik heb dit ook erg gehad
dan lag ik snachts in bed en kreeg ik zelfs paniek erdoor,,van als ik er later niet meer ben.
Als ik nu wist dat er hierna iets zou zijn dan had ik er minder moeite mee

wilde toen ook hulp ervoor zoeken maar dan was ik er nog meer mee bezig, nu heb ik het zelf iets kunnen loslaten gelukkig
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_84802640
Wanneer je een exemplarisch voorbeeld van een wetenschapper bent, kun je wellicht geloof hebben in Popper.
Theorie: 'Alle mensen gaan dood'.
Mogelijke falsificatie: 'Eén mens gaat niet dood'.
Hoop van de wetenschapper: 'Hij is die mens'.
'That Rollo Greb is the greatest, most wonderful of all. (...) Man, he's the end! You see, if you go like him all the time you'll finally get it.' 'Get what?' 'IT! IT!''
Jack Kerouac, On the Road
pi_84803017
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 07:35 schreef Susi het volgende:

[..]

Eigen ervaringen.
Heel overtuigend ;)
pi_84803128
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:21 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Heel overtuigend ;)
Wanneer je al eens een reïncarnatie meegemaakt hebt dan zou het natuurlijk kunnen overtuigen...
En zijn wij op evolutionaire schaal immers niet allemaal reïncarnaties van slijmerige slakken en andersoortig voorwereldlijk kruipgedierte?
'That Rollo Greb is the greatest, most wonderful of all. (...) Man, he's the end! You see, if you go like him all the time you'll finally get it.' 'Get what?' 'IT! IT!''
Jack Kerouac, On the Road
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:51:49 #258
202348 Susi
Temple of Love
pi_84818360
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:21 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Heel overtuigend ;)
:6 . Maar mwoah, ik voel niet zo de neiging om een ander ervan te overtuigen, wat volgens sommigen dan weer de easy way out is. Ik kan me indenken dat je zo denkt, maar ik kan de dingen die ik zie, weet en voel toch niet aan een ander uitleggen, en het hoeft toch helemaal ook niet ?
Maar waarom wil men overal bewijs voor hebben ?
pi_84818558
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:51 schreef Susi het volgende:

[..]

:6 . Maar mwoah, ik voel niet zo de neiging om een ander ervan te overtuigen, wat volgens sommigen dan weer de easy way out is. Ik kan me indenken dat je zo denkt, maar ik kan de dingen die ik zie, weet en voel toch niet aan een ander uitleggen, en het hoeft toch helemaal ook niet ?
Maar waarom wil men overal bewijs voor hebben ?
Ook prima :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:49:50 #260
202348 Susi
Temple of Love
pi_84820567
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:56 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Ook prima :)
Oké dan !

Het is verder wel heel interessant, te horen/lezen wat andere mensen denken en vinden. Het enige vervelende is dat het vaak ontaard in een welles/nietus-discussie, en dat is lastig te vermijden als je elk bepaalde overtuigingen hebt. En dan is het internet er alleen maar een nog lastiger medium voor.
pi_84837068
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:56 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nu medelijden met je moet hebben of juist met je in discussie moet gaan. Eerst stel je je heel kwetsbaar op ("ik ben bang om in de hel te komen"), vervolgens stel je juist erg arrogant op door ons voor te schrijven hoe we moeten geloven.

Ik zou je dan ook aanraden eens iets als dit, het commentaar van een ex-christen om de christelijke leer van de hel, grondig door te lezen.
Het spijt me als dit arrogant overkwam, dat was niet m'n bedoeling.
Ik bedoelde niets voor te schrijven, maar alleen maar te zeggen, dat je (eigenlijk als je gelooft) niet bang hoeft te zijn om in de hel te komen.
Omdat het eigenlijk zo eenvoudig is wat God van ons vraagt, maar tegelijkertijd zo moeilijk in deze tijd om te geloven.
pi_84842535
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:20 schreef Believer3 het volgende:

Het spijt me als dit arrogant overkwam, dat was niet m'n bedoeling.
Ik bedoelde niets voor te schrijven, maar alleen maar te zeggen, dat je (eigenlijk als je gelooft) niet bang hoeft te zijn om in de hel te komen.
Ik denk dat jij degene bent die daar diep van binnen nog bang voor is. Waarom zou je het anders noemen in een topic over angst voor de dood?

quote:
Omdat het eigenlijk zo eenvoudig is wat God van ons vraagt, maar tegelijkertijd zo moeilijk in deze tijd om te geloven.
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')