abonnement Unibet Coolblue
pi_76217173
Ik, muziekfan, vis regelmatig naast de boot betreft de aanschaf van tickets voor concerten. Het is dan al uitverkocht voordat ik ervan bewust ben dat die ene artiest in Nederland komt.
Zoals John Mayer, uiteraard ga ik er wel heen, maar het scheelde niet veel. Dan niet te spreken over het verleden. We zijn het 1 en ander misgelopen. Gelukkig ben ik niet het enig oplettend persoon en krijg je via via wel eens te horen dat er een leuke artiest in Nederland komt.

Wat is nu het probleem?! Die ene keer dat je het niet via via te weten komt, moet je er maar toevallig zelf achter komen. Uiteraard ben ik lid van diverse mailings van artiesten, maar ook dit gaat soms mis.

Website's zoals ticketmaster, livenation etc geven meer data aan op het moment dat de voorverkoop al begonnen is. Dat is dan meestal al te laat. Je moet die ene vooraankondiging krijgen voordat de voorverkoop begint. Meestal te vinden op de website van de artiest...

Last.fm heeft een boel events' maar het vreemde is dat zijn 'recommendation' welke hij voor mij genereerd, artiesten zoals John Mayer overslaat, terwijl die bij mij op nummer 1 staat. Daar heb ik dus niks aan. En om de RSS van alle artiesten te volgen is not done, het boeit mij namelijk niet wanneer John Mayer in New York o.i.d. optreedt

Iemand hier skills voor?! Of moet ik gewoon wekelijks een heleboel website's afgaan en blijven speuren naar concerten om op tijd bij de voorverkoop te zijn?!
pi_76217264
tvp, viste vorige maand ook naast de boot. Kwam er te laat achter van Triggerfinger + Drive Like Maria.

En het gebeurt wel vaker.

Ik ben wel lid van de mailingsdienst van Festivalinfo/Podiuminfo en Ticket Service Nederland maar daar staat ook niet alles.

En het bijhouden van alle artiestenwebsites individueel is gewoon geen doen...
pi_76217353
ik wilde je last.fm aanraden, totdat ik je laatste zin zag...maar zover ik weet is last.fm er steeds op tijd bij voor mij hoor.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76217821
Ik gebruik sinds kort songkick, kan je oa ook je Last.fm profiel in laden voor de artiesten en je kan opgeven in welke steden er gezocht moet worden.
pi_76217907
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:01 schreef Norrage het volgende:
ik wilde je last.fm aanraden, totdat ik je laatste zin zag...maar zover ik weet is last.fm er steeds op tijd bij voor mij hoor.
Maar, de recommendation die last.fm mij geeft, die geeft een selectie van artiesten weer op basis van mijn 'profiel'. Het is dan toch erg merkwaardig dat hij de concerten van John Mayer niet laat zien in die recommendation. John Mayer heb ik al 7.751 x beluistert, en is dus mijn top 1 artiest.

ZO VREEMD! En daardoor komt het mij niet betrouwbaar over...
pi_76217962
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:14 schreef Marquito het volgende:
Ik gebruik sinds kort songkick, kan je oa ook je Last.fm profiel in laden voor de artiesten en je kan opgeven in welke steden er gezocht moet worden.
Ik heb net even gekeken en het is een prachtig idee maar helaas niet grootschalig genoeg.
pi_76218017
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:16 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Maar, de recommendation die last.fm mij geeft, die geeft een selectie van artiesten weer op basis van mijn 'profiel'. Het is dan toch erg merkwaardig dat hij de concerten van John Mayer niet laat zien in die recommendation. John Mayer heb ik al 7.751 x beluistert, en is dus mijn top 1 artiest.

ZO VREEMD! En daardoor komt het mij niet betrouwbaar over...
Heb ik nog geen last van gehad. Maar Last.fm is wel goed ervoor, ook gewoon af en toe wat dingen kijken van een artiest die je op dat moment luistert (vind ik altijd wel leuk, wat dingen op last.fm lezen dan) en dan kan je heel goed zien of een artiest aan het touren is of niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76218384
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heb ik nog geen last van gehad. Maar Last.fm is wel goed ervoor, ook gewoon af en toe wat dingen kijken van een artiest die je op dat moment luistert (vind ik altijd wel leuk, wat dingen op last.fm lezen dan) en dan kan je heel goed zien of een artiest aan het touren is of niet.
Klopt! Maar John Mayer (blijft een goed voorbeeld) hij kondigde een tweede concert aan. De presale begon 18 december en hij kondigde dit via de mailing 16 december aan! Als je dan niet lid bent van zijn mailing dan is de 'naast de boot vis kans' erg groot

Songkic ziet er goed uit, maar een artiest zoals Phoenix (voor mij een naast de boot vis event) staat er niet tussen...en die staat wel in mijn last.fm als top artist nummer 27! En ook songkic basseert het op je last.fm profiel. Anyway, moet het nog even uitvinden dat Songkick
pi_76219453
Toch vreemd, ik track bij songkick de artiest 'Phoenix' en tevens track ik op 'Amsterdam'. Phoenix komt 26 maart 2010 in de Paradiso, en dat is ook terug te vinden op Songkick. Maar...hij geeft het niet weer bij mijn 'getrackte' artiesten.

Anyway, concept van Songkick is perfect Benieuwd of dit gaat helpen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')