abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76214644
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:37 schreef jslavenburg het volgende:
Kan iemand misschien antwoorden op mijn vragen? Sorry, maar het heeft wat haast
Als het zoveel haast heeft kan je ook even het topic en/of de OP lezen
pi_76214699
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:46 schreef Cosmo. het volgende:
In de bussen van Connexion heb je ook van die oplaad automaten. Kun je daarmee ook je bestelling ophalen?
En kun je roze strippenkaarten nog gebruiken in combinatie met chipkaart?
In SOMMIGE bussen van Connexxion (o.a. rondom Schiphol) zit inderdaad een ophaalpunt. Het zijn ongeveer dezelfde kastjes als die je bij de AH enzo vindt. En je zou daar gewoon je bestelling moeten kunnen afhalen. Ik zou zeggen: probeer het eens.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef jslavenburg het volgende:
Ik heb al een jaar ongeveer dit OV-Chipkaart met mijn foto, etc erop. Deze gebruik ik dus al die tijd al voor de metro in Rotterdam. Maar als ik het goed begrijp hoef ik deze alleen nog op te laden bij een van de oplaadpunten, zodat hij weer "actief" word?
Ja. Dat activeren moet IEDEREEN doen bij een ophaalpunt. De producten die er voorheen op stonden, verliezen hun geldigheid na 31 januari 2010.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef jslavenburg het volgende:
En ben ik verplicht in de bus en tram etc diezelfde OV Studenten chipkaart te gebruiken, of kan ik de geplastificeerde nog gebruiken?
Dat eerste. Vanaf 2010 geldt je papieren, geplastificeerde kaart niet meer. Er bestaat wel een kans dat conducteurs en buschauffeurs etc. de kaart t/m 31 januari accepteren, maar het is officieel geen vervoerbewijs meer.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:18 schreef jslavenburg het volgende:En ik krijg dus ook geen papieren OV Chipkaart meer?
Nee.
pi_76214902
Wat een chaos gaat het straks worden.

Oh joy, straks uitchecken in een opgepropte bus vol met studenten die de trein moeten halen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 30 december 2009 @ 12:22:36 #104
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_76215979
Roze strippenkaart nog geldig in combinatie met het laten zien van ov chipkaart?
pi_76216050
Heb vorige week alweer een nieuwe aanvraagformulier aangevraagd.
Maar als ik die dan binnen krijg (hoop snel!) krijg ik dan ook gelijk die "tijdelijke" ov chipkaart?
pi_76216066
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:22 schreef Cosmo. het volgende:
Roze strippenkaart nog geldig in combinatie met het laten zien van ov chipkaart?
Ja. Dit is bovendien de enige manier om met korting te reizen.
You dream it, I live it.
pi_76216156
was al genoemd
You dream it, I live it.
pi_76217793
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:25 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ja. Dit is bovendien de enige manier om met korting te reizen.
Alleen op plekken waar de OV-chipkaart nog niet volledig ingevoerd is. In de metro kan je daar bijvoorbeeld al niet meer mee reizen. En vanaf 11 februari kan je de strippenkaart helemaal niet meer gebruiken in regio Rotterdam.

Op andere plekken waar de OV-chipkaart al wel werkt maar nog niet volledig ingevoerd is mag je kiezen of je een roze strippenkaart neemt of gewoon het saldo van je Studenten OV-chipkaart gebruikt.
pi_76218470
Wat ik er hier allemaal uit opmaak is dus dat je je kaart (misschien) al wel kunt opladen.
Maar nog niet kunt gebruiken in de trein?

Ik wil op nieuwjaarsdag naar huis van Almelo naar Eindhoven. En aangezien het een feestdag is kan ik niet vrij reizen. Dus moet ik nog in de gewone automaat een kaartje met korting kopen en daarbij mijn papieren Ov-kaart laten zien? Dus niet in-uit checken?
pi_76218513
Je koopt een kaartje met korting bij de kaartautomaat en laat bij controle dat kaartje en je studenten-OV-chipkaart zien. Je checkt niet in en uit. In januari haal je bij een ophaalpunt je reisproduct voor 2010 op, maar ook daarna check je nog niet in en uit.
pi_76218554
Oke gelukkig

Snap er geen hout meer van.. ga zo even naar een ophaal automaat. Kijken of ik mijn Week-OV er al op kan zetten. Heb ik dat in ieder geval gedaan
pi_76220472
Waarom zegt iedereen voor 2010.

Je moet hem ophalen voor voor 31 januari 2010.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76220538
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom zegt iedereen voor 2010.

Je moet hem ophalen voor voor 31 januari 2010.
Het is het product voor 2010 die je vóór 31 januari op moet halen, volgens heb ik je dit ook al een keer uitgelegd
pi_76220747
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het is het product voor 2010 die je vóór 31 januari op moet halen, volgens heb ik je dit ook al een keer uitgelegd
Ja maar het lijkt zo vaag vind ik als je dát zegt.

Je moet hem voor 2010 activeren, dan schieten mensen in de stress omdat het al bijna 1 januari is.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 30 december 2009 @ 14:29:29 #115
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_76220847
Oke, dus als ik het goed begrijp laat ik straks in de trein ALLEEN mijn OV-Chipkaart zien aan de conducteur in de vrij reizen periode, en tijdens de kortingsperiode koop ik een papieren kaartje met korting, en laat ik daarbij mijn OV-Chipkaart zien. ZONDER in en uit te checken dus.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:30:00 #116
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76220874
Ok, net naar het station gefietst om mijn kaart te activeren.

Volgens de automaat heb ik de volgende producten op mijn kaart:
- Studenten OV-chipkaart week
- Studentenkaart korting week

En ik heb mijn saldo opgewaardeerd naar ¤ 30,- vanwege de ¤ 20,- euro grens.

Dit zou toch voldoende moeten zijn?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76220910
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:29 schreef Pindabroodje het volgende:
Oke, dus als ik het goed begrijp laat ik straks in de trein ALLEEN mijn OV-Chipkaart zien aan de conducteur in de vrij reizen periode, en tijdens de kortingsperiode koop ik een papieren kaartje met korting, en laat ik daarbij mijn OV-Chipkaart zien.
So far so good.
quote:
ZONDER in en uit te checken dus.
En dat moet je dus wel doen, behalve bij vervoerders waarbij de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd (bijvoorbeeld dus de NS).

Edit: Oeps, las even over het woordje 'trein' heen Je hebt gelijk dus.
pi_76220926
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:29 schreef Pindabroodje het volgende:
Oke, dus als ik het goed begrijp laat ik straks in de trein ALLEEN mijn OV-Chipkaart zien aan de conducteur in de vrij reizen periode, en tijdens de kortingsperiode koop ik een papieren kaartje met korting, en laat ik daarbij mijn OV-Chipkaart zien. ZONDER in en uit te checken dus.
Heel goed, en medio 2010 (zoals nu op de planning staat) zul je ook moeten gaan in- en uitchecken bij de NS.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:33:38 #119
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_76221049
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

So far so good.
[..]

En dat moet je dus wel doen, behalve bij vervoerders waarbij de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd (bijvoorbeeld dus de NS).

Edit: Oeps, las even over het woordje 'trein' heen Je hebt gelijk dus.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:31 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Heel goed, en medio 2010 (zoals nu op de planning staat) zul je ook moeten gaan in- en uitchecken bij de NS.
Oke bedankt!
pi_76221273
Studenten met een OV-jaarkaart krijgen via de Informatie Beheer Groep (IBG) een Studenten OV-chipkaart.

Tot en met 3 januari 2010: niet inchecken!
Ben je student, heb je een OV-studentenchipkaart en reis je met een bus of tram van HTM in de periode dat je recht hebt op vrij reizen? Check dan NIET in. Deze maatregel is van tijdelijke aard. Mocht je onderweg controle krijgen van HTM controleurs, dan moet je de OV-studentenchipkaart uiteraard wel laten zien om aan te tonen dat je recht hebt op vrij reizen.

Reis je met een bus of tram van HTM tijdens de periode dat je géén recht hebt op vrij reizen? Check ook dan niet in en uit met de OV-chipkaart, maar maak gebruik van een roze strippenkaart om voor je reis te betalen.

Vanaf maandag 4 januari 2010: wel inchecken!
Vanaf maandag 4 januari moet je met de OV-studentenchipkaart in- en uitchecken bij HTM tram en bus. Zowel tijdens de periode dat je recht hebt op vrij reizen, als daarbuiten. Uiteraard worden alleen reiskosten (tegen gereduceerd tarief) berekend over de periode dat je geen recht hebt op vrij reizen.

http://htm.net/Pages/DEF/1/411.html

En heb net even de HTM gebeld, die zei dat je gewoon nog met je "papieren" pasje kan reizen als je ov-chipkaart voor 1 januari nog niet hebt gekregen!
pi_76221283
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Maraca het volgende:

Waarom heb je er 30 euro opgedaan?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 30 december 2009 @ 14:40:29 #122
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76221362
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Waarom heb je er 30 euro opgedaan?
Omdat je er minimaal 20 euro op heb moeten staan en ik geen zin heb om dat ding elke keer op te waarderen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76221417
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:40 schreef Maraca het volgende:

[..]

Omdat je er minimaal 20 euro op heb moeten staan en ik geen zin heb om dat ding elke keer op te waarderen
Voor welke vervoerder moet je er 20 euro op hebben staan? In je vrij reizen periode hoef je helemaal geen saldo te hebben.
pi_76221439
Vanmiddag naar een C100 gefietst doet dat ding het niet, vervolgens naar een AH doet die het daar ook niet. Iemand die het ook wilde activeren zei dat ze ook al ergens was geweest waar die het niet deed. Schijnt toch moeilijk te zijn om zulke dingen werkend te krijgen in Nederland...
pi_76221459
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef Maraca het volgende:

Heb je 'm geactiveerd bij een gewone kaartjesautomaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')