Potverdriedubbeltjes! Doe je nu voor als vrouw of als een man?quote:
Ik ben de vrouwquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Potverdriedubbeltjes! Doe je nu voor als vrouw of als een man?
Rode tijdelijke? Wat bedoel je? En welke brief, heeft die brief betrekking tot het opladen van een studenten OV-chipkaart?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:00 schreef On het volgende:
Ik snap er geen fuck van. Ik heb wel al jaren zo'n rode' tijdelijke' en sinds kort een brief wanneer ik hem kan opladen etc. Maar mijn broertje heeft er echt één met zijn foto er op thuis gestuurd gekregen. Moet ik nu nog een nieuwe aanvragen?
De RET heeft rode tijdelijke kaarten verstrek aan studenten zonder Studenten OV-chipkaart. Bedoel je er zo één On?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Rode tijdelijke? Wat bedoel je? En welke brief, heeft die brief betrekking tot het opladen van een studenten OV-chipkaart?
Voor de 31 januari opladen, dit was de 31e december, maar (verrassend) alles loopt wat uit.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat ik nu niet snap hè, is dat ik mijn OV-chipkaart nog steeds niet kan activeren (heb het al geprobeerd). Op studentenov-chipkaart.nl heb ik de eerste letter van mijn achternaam ingevuld, en dan staat er dat de geadviseerde ophaalperiode 22 januari - 31 januari 2010 is.
Maar dat ding gaat toch per 1 januari (ok, 2 januari dan) in?Wat voor systeem is dit, dat ik het pas later kan activeren
? Wat moet ik in de tussentijd gebruiken?
In de OP staat: "Je kan met je huidige OV-chipkaart doorreizen tot 31 januari 2010." Als ik het dus goed begrijp, moet ik die OV-CHIPkaart straks gebruiken, ook al is mijn abbo nog niet geactiveerd? Of kan ik mijn OV-jaarkaart die ik nu nog heb nog gebruiken in die periode?
Ik heb de OP aandachtig doorgelezen, maar mocht het antwoord toch voor m'n neus liggen: sorry dat ik er overheen gelezen heb!
Edit: Je kunt dus voorlopig gewoon met je huidige OV-chipkaart reizen, in januari moet je hem activeren voor de rest van 2010.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat ik nu niet snap hè, is dat ik mijn OV-chipkaart nog steeds niet kan activeren (heb het al geprobeerd). Op studentenov-chipkaart.nl heb ik de eerste letter van mijn achternaam ingevuld, en dan staat er dat de geadviseerde ophaalperiode 22 januari - 31 januari 2010 is.
Maar dat ding gaat toch per 1 januari (ok, 2 januari dan) in?Wat voor systeem is dit, dat ik het pas later kan activeren
? Wat moet ik in de tussentijd gebruiken?
In de OP staat: "Je kan met je huidige OV-chipkaart doorreizen tot 31 januari 2010." Als ik het dus goed begrijp, moet ik die OV-CHIPkaart straks gebruiken, ook al is mijn abbo nog niet geactiveerd? Of kan ik mijn OV-jaarkaart die ik nu nog heb nog gebruiken in die periode?
Ik heb de OP aandachtig doorgelezen, maar mocht het antwoord toch voor m'n neus liggen: sorry dat ik er overheen gelezen heb!
Dat heb ik gedaan, maar ik vind het gewoon een vage bedoeling. Maar ik had de FAQ even moeten lezen op die site, sorryquote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik denk, dat jij even het 3e punt van de OP moet lezen
Zal wel goed zijn dan. Vraag me af hoe het gaat lopen met die kaartquote:Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De RET heeft rode tijdelijke kaarten verstrek aan studenten zonder Studenten OV-chipkaart. Bedoel je er zo één On?
Even een aanvraagformulier invullen, staat op internet. En vervolgens hopen en smeken dat het voor eind januari goed komt. http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#quote:Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef On het volgende:
[..]
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.
Ik heb alleen nog geen andere ontvangen, en mijn broertje wel. Ik heb vorig jaar wel een extra pasfoto afgegeven geloof ik. Mijn broertje heeft al wel een kaart ontvangen. Ik krijg hier echt hoofdpijn van, er staat op de site dat als ik er één aan moet vragen dit drie weken of iets dergelijks gaat duren, maar dat is volgens mij als je nog nooit een Ov hebt gehad, of heeft iedereen hier deze kaart specifiek aangevraagd?
Kan je doen, helaas staat er groot een jaartal: 2009. Wat zal je smoes dan worden? Het is immers veelvuldig in het nieuws gekomen.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Boschkabouter het volgende:
Stel, je hebt nog geen OV-chipkaart, en ook nog geen tijdelijke.
Mag je dan betalen voor treinkaartjes, of zou ik het wagen met mijn oude papieren chipkaart te reizen en me met een smoesje erdoor te lullen?
Dat stond ook in de faq van deze site hoorquote:Op woensdag 30 december 2009 00:12 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar ik vind het gewoon een vage bedoeling. Maar ik had de FAQ even moeten lezen op die site, sorry.
[..]
Zal wel goed zijn dan. Vraag me af hoe het gaat lopen met die kaart.
Tja, er zou een oplossing komen voor mensen die nog geen kaart hadden, maar naar wat ik nou weer lees krijgt iedereen die zijn aanvraag kerst heeft gedaan uiterlijk donderdag een kaart binnen.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Boschkabouter het volgende:
Stel, je hebt nog geen OV-chipkaart, en ook nog geen tijdelijke.
Mag je dan betalen voor treinkaartjes, of zou ik het wagen met mijn oude papieren chipkaart te reizen en me met een smoesje erdoor te lullen?
Heb je wel een al chipkaart? Want die papieren kaart is niets meer waard in 2010.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb vandaag die lui maar eens gebeld, want op mijn chipkaart staat dus geen bestelling.
De niet zo hele snuggere dame die ik aan de telefoon kreeg vertelde me dat er op veel kaarten kennelijk nog geen product staat en ik mijn papieren OV kaart tot 31 januari moet bewaren tot ik wel een reisproduct kan opladen.![]()
Morgen nog eens bellen en hopen dat ik een ander aan de lijn krijg
quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb vandaag die lui maar eens gebeld, want op mijn chipkaart staat dus geen bestelling.
De niet zo hele snuggere dame die ik aan de telefoon kreeg vertelde me dat er op veel kaarten kennelijk nog geen product staat en ik mijn papieren OV kaart tot 31 januari moet bewaren tot ik wel een reisproduct kan opladen.![]()
Morgen nog eens bellen en hopen dat ik een ander aan de lijn krijg
Ik heb het online formulier ingevuld, en nu krijg ik in een week een formulier opgestuurd ofzo. Het zal allemaal wel, ik weet nu al dat ik handenvol treinkaartjes naar rotterdam kan gaan kopen de komende weken.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Even een aanvraagformulier invullen, staat op internet. En vervolgens hopen en smeken dat het voor eind januari goed komt. http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#
In de OP staat niet dat er op mijn toegestuurde OV-chipkaart al een tijdelijk reisproduct staat toch? Dat was me niet helemaal duidelijk, vandaarquote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat stond ook in de faq van deze site hoor![]()
En het is bedoening ipv bedoeling![]()
Dus nu kun je em pas activeren in janurari?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Edit: Je kunt dus voorlopig gewoon met je huidige OV-chipkaart reizen, in januari moet je hem activeren voor de rest van 2010.
Als je die van de RET nog hebt kan je daar in principe nog tijdelijk mee reizen (tenzij de RET besluit om al tijdelijke kaarten van hun te blokkeren vanaf 1-1). En je zal die kaart inderdaad aan moeten vragen als je dat nog niet gedaan hebt. Als je dat nu doet krijg je hem zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:13 schreef On het volgende:
[..]
Ja deze heb ik al heel lang in mijn bezit.
Ik heb alleen nog geen andere ontvangen, en mijn broertje wel. Ik heb vorig jaar wel een extra pasfoto afgegeven geloof ik. Mijn broertje heeft al wel een kaart ontvangen. Ik krijg hier echt hoofdpijn van, er staat op de site dat als ik er één aan moet vragen dit drie weken of iets dergelijks gaat duren, maar dat is volgens mij als je nog nooit een Ov hebt gehad, of heeft iedereen hier deze kaart specifiek aangevraagd?
Ja.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:23 schreef Siral het volgende:
[..]
Dus nu kun je em pas activeren in janurari?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |