Je weet dat er een verschil zit tussen een ophaal en een oplaadautomaat? Bij de NS automaten kan je niet je OV-abbo activeren, alleen NS abbonementen. Je moet bijv. naar de gele automaten in de AH to GO. Ik heb hem vandaag geactiveerd (achterletter s). Er staat nu op mijn kaart het weekabbo tot 2012 (dat is dat tijdelijke reisproduct), kortingsding (zelfde termijn) en twee keer overig. Die twee overig worden je abbonementen als het tijdelijke product verloopt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:07 schreef frame-saw het volgende:
Handig. Ik had vandaag 20 euro op mijn pas gezet, wil ik inchecken: niets. Aan de conducteur vragen, conducteur zegt: stap maar in. Toen bedacht ik me: hé misschien moet ik mij abo nog ophalen, er weer uit, naar zo'n ding, Abo ophalen, kan niet. Moet ik eerst naar NS.nl. Ik op NS.nl kijken, kan het nergens vinden?
Maar dacht dus dat je al met de ov-chipkaart moest reizen, hoefde niet. Nu staat er 20 euro op de pas die ik tot juli niet ga gebruiken (verminderd de waarde dus)![]()
Heb dus wel gratis gereisd, maar dat was dan het enige leuke.
Edit: o dit was geen vraag, maar een opmerking.![]()
Ik heb bij het bekijken van mijn chipkaart bij een automaat nu inderdaad 4 producten. De twee tot 2012, dat zijn de tijdelijke, en de twee geactiveerde, dat zijn (momenteel) de overige. Jaja, lekker doorzichtig allemaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:48 schreef bellabeauti het volgende:
Dus je hebt meer dan 1 product op je kaart? Een tijdelijke (NU) en als je je product ophaalt plus 2 Overige ??![]()
Dat verandert dus niets, want bij iedereen is het vanaf vandaag mogelijk hem op te halen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:40 schreef CantFazeMe het volgende:
THE fuck, 4 reispoducten?
ik wacht wel tot mijn adviesperiode.
Op het station staat de ophaalautomaat in de AH to Go, maar die gele automaat bij de winkel zou het gewoon moeten doen op het moment dat de reisproducten klaarstaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef princess-a het volgende:
In de winkel waar ik volgens de ov-chipkaart website mijn weekabbonement op kon halen, vertelden ze mij dat het daar helemaal niet kon maar alleen op grote ns-stations. Nu lees ik in dit topic dat je bij NS alleen NS abbonementen op kunt halen.Wie weet of je op het station niet ook gewoon je studentenabbo op kunt halen?
Daarnaast zeiden de primera medewerkers dat je je oude ov mag laten zien met je nieuwe chipkaart, dit geldt dan tot 31 januari als geldig vervoersbewijs, zijn hier meer mensen die dit te horen hebben gekregen?
Mijn tijdelijke ov is er 1 voor in de weekenden terwijl ik toch echt een weekov had en altijd doordeweek reis. Kutchipkaart
Klikquote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:20 schreef Zyron het volgende:
Nergens is bevestigd dat je je papieren OV nog mag gebruiken, ik zou er niet op gokken.
En wat is daar precies goed nieuws aan?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:56 schreef Gewoonik het volgende:
Goed nieuws voor de mensen in groningen en drenthe die van qbuzz afhankelijk zijn. Ik raakte vanavond in gesprek met een buschauffeur. Die wist mij te vertellen dat de chipkaart in die provincies pas in oktober wordt ingevoerd.
Lekker hendig.
/sarcasmequote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En wat is daar precies goed nieuws aan?
Uhu, maar wel voor 31 januari opnieuw activeren. Bij een van die gele dingen in AH, Primera, of in de bus zelf. Daar zitten ze ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:25 schreef Koenani het volgende:
Ok, ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik heb, omdat ik in Amsterdam zit, al een OV-Chipkaart, vanaf het begin van het schooljaar zeg maar. Deze geldt vanaf 1 januari toch gewoon?
Moet er dan wel aan toe voegen dat niet elke bus zo'n ding heeft. Bij de RET heb ik ze sowieso nog nooit gezien, bij Arriva en Connexxion in omgeving Rotterdam bijvoorbeeld ook niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu, maar wel voor 31 januari opnieuw activeren. Bij een van die gele dingen in AH, Primera, of in de bus zelf. Daar zitten ze ook.
Voor zover voorlopig bekend is accepteert alleen de NS nog de papieren kaart van 2009.quote:De papieren kan je nog wel een maandje gebruiken, maar ik deed toch alles al met de chipkaart. Checkte ook altijd al in en uit, hoefde je niet elke keer dat ding te laten zien.
Je hoort de tijdelijke ov te krijgen door de echte aan te vragen en dat dan binnen 5 werkdagen. Ook dan moet je nog geluk hebben om hem dan ook echt te krijgen. De rest kan je in de OP lezen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:30 schreef vaasinbloem het volgende:
Ben te laat met aanvragen en heb dus door eigen schuld de chipkaart niet op tijd. Hoe kan je zo'n tijdelijke ov chipkaart aanvragen en wat kan je er precies mee? Krijg je die tegelijk met je formulier? En hoe moet je met deze reizen dan? Laten zien met je oude OV kaart?
Oh, en ik hoor ook een gedoogbeleid tot en met 31 januari met een oude OV kaart, weet iemand of deze gerucht klopt?
Bedankt voor je snelle reply.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:55 schreef Negaiido het volgende:
[..]
Je hoort de tijdelijke ov te krijgen door de echte aan te vragen en dat dan binnen 5 werkdagen. Ook dan moet je nog geluk hebben om hem dan ook echt te krijgen. De rest kan je in de OP lezen.
Dat gerucht gaat rond maar zelfs een medewerker van de OV chipkaart klantenservice kon niet zeggen dat dit klopt. We zien het gauw genoeg want maandag zijn er vast genoeg studenten die geen OV chipkaart hebben en dus het kunnen testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |