Tja misschien zijn jullie perfect maar ik nietquote:Op donderdag 31 december 2009 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat MoBlo bedoelt. Je was iets van 71, 72 kg en ik vind het echt alarmerend dat je op bijna 80 kg zat begin deze week, ook al is het nu december enzo. Het valt mij ook op dat je niet echt serieus bezig lijkt te zijn. Leuk en aardig dat je een dagboek bij gaat houden, maar denk je dat je al schrijvend in je dagboek pondjes gaat verliezen? Daarvoor moet je toch echt eens wat kritischer naar je eetpatroon kijken en misschien iets minder vaak cocktails drinken.
En dat is verdomde moeilijk zeker als je van 100+ afkomtquote:Op donderdag 31 december 2009 11:11 schreef loveli het volgende:
Slank worden is een trucje, slank blijven is een levensstijl.
/goeroe
Ik steun je ook wel hoor, maar het valt me gewoon op. Ik heb zelf ook in zo'n periode gezeten als jij. Weet je nog dat ik bijna een jaar stilstond op 75 kg? Je moet gewoon het knopje even weten te vinden.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tja misschien zijn jullie perfect maar ik niet
Ik ben blijvend meer dan 20 kilo afgevallen en ja ben wel aangekomen maar daarmee ga ik aan het werk
Ik ben wel al iets langer bezig met afvallen dan de meeste van jullie en ik hoop echt dat jullie nooit op dit moment komen dan, maar de kans is erg groot dat het wel gebeurt
En niet serieus bezig? Ik heb nooit minder dan 3 uur in de week gesport en dagelijks zit ik altijd rond de 1500kcal
Behalve december inderdaad en normale mensen komen 5 kilo aan de laatste maand
Maar verder zou ik het erg fijn vinden als jullie me toch willen steunen
Ik weet ook duidelijk hoe het komt, waarom denk je (niet jij maar in het algemeenquote:Op donderdag 31 december 2009 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ach, laat ieder het op zn eigen manier doen tochDe één drinkt graag nog een cocktail, de ander een cola berenburg of een aantal biertjes
Je moet jezelf af en toe ook wel wat gunnen, maar wel bewust, dus wel de reële spiegel voor blijven houden m.b.t. je eigen eetgewoonten
Ik laat mezelf ook wel eens dingen toe die misschien geen goed idee zijn, maar dan ga ik me daarna iig niet afvragen waar die extra pondjes vandaan komen
(zeg niet dat anderen dat wel doen, maar je snapt het idee
)
Iedereen hier weet bést hoe het moet, en hoe we met die kennis omgaan is ons eigen pakkie an
Tip: niet weer het slachtoffertje gaan spelenquote:Op donderdag 31 december 2009 11:14 schreef Sarabi het volgende:
als jullie me alleen als mislukkeling willen zien is dat niet echt handig
Dat bedoel ik juist, afvallen op zich is al niet makkelijk, maar als je in de gaten hebt hoe het werkt, krijg je de kilo's er wel af. Maar wat dan? De kunst is om de manier te vinden die werkt om stabiel te blijven en dat is het moeilijkste deel.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En dat is verdomde moeilijk zeker als je van 100+ afkomt
In het operatie topic zitten mensen die een lager bmi hadden dan ik en het op die manier afvallen
Mag ik die komende 60 jaar of weet ik hoelang dan nooit meer een zwak moment hebben?
Dat begrijp ik ookquote:Op donderdag 31 december 2009 11:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik steun je ook wel hoor, maar het valt me gewoon op. Ik heb zelf ook in zo'n periode gezeten als jij. Weet je nog dat ik bijna een jaar stilstond op 75 kg? Je moet gewoon het knopje even weten te vinden.
Ik ben niet bang dat ik weer aan kom. Ik heb geen raar dieet gevolgd, eet normaal en kom toch niet aan en ik ben heel rustig afgevallen, over een periode van bijna 3 jaar. Dat is de sleutel, denk ik.
Maar wat jou betreft valt me gewoon op dat je best wel vaak smoesjes hebt. Dan ga je weer uit, dan is er weer wat te vieren etc. En dan zeg je: vanaf dan en dan ga ik weer serieus bezig. Ik geloof wel dat de wil er wel is, maar ga nou eens op zoek naar dat knopje om het ook echt te doen!.
Omdat ik 72 maar heel kort heb gewogen en 70 nog minder lang (dat was meer door buikgriep)quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef Viking84 het volgende:
En ik snap dus niet hoe je van 72 toch ineens weer op bijna 80 kg kunt komen. Natuurlijk, ik ben ook wel eens een kilo zwaarder na een snaaiweekend, maar dat is er binnen twee dagen weer af als ik weer normaal eet. Ik houd mijn gewicht streng in de gaten: als ik zoveel zou aankomen, zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.
Ik snap het wel. Heb het bij m'n moeder zien gebeuren en 'dat overkomt mij niet, want ik grijp eerder in'. Nou heb ik wel eerder ingegrepen, maar wel voorbij het punt waarop ik van te voren dacht dat ik zou moeten ingrijpen.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:15 schreef Viking84 het volgende:
En ik snap dus niet hoe je van 72 toch ineens weer op bijna 80 kg kunt komen. Natuurlijk, ik ben ook wel eens een kilo zwaarder na een snaaiweekend, maar dat is er binnen twee dagen weer af als ik weer normaal eet. Ik houd mijn gewicht streng in de gaten: als ik zoveel zou aankomen, zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.
nog maar een keer.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Kern van het verhaal: onder steunen valt ook kritiek geven. Opbouwende kritiek en de daaruit komende tips. Neem die aan en wuif ze niet weg, anders zal je wrsch weinig antwoord op je posts en de daarin liggende steun vinden.
quote:Op donderdag 31 december 2009 11:25 schreef conleche het volgende:
O haai. Ik was bij Viev gisteren samen met Greys en we hebben heerlijk gegourmet en toen ik naar huis ging ben ik de deur uitgerold.
Voor de rest heb ik een onrustig gevoel betreffende vanavond. Heb geen zin in grote feesten, maar ineens lijkt alleen op de bank me ook eng. Ik moest net heel hard grinniken toen ik me voorstelde dat ik zo naar de oliebollenkraam zou gaan en dan zou zeggen: "Mag ik van u 1 oliebol alstublieft."![]()
*Maar even het vriendinnetje gaat bellen om te informeren wat voor feest het nu precies is
Of je geeft één oliebol aan een zwerverquote:Op donderdag 31 december 2009 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]!
dan haal je er toch lekker 2of je doet alsof je hem ter plekke opeet, en als je de hoek om bent, doe je hem in een zelf meegebracht zakje
Daar zit je vooral verkeerdquote:Op donderdag 31 december 2009 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Maar dat zijn slappe excuses als je er zo op gebrand bent om onder de 70 te komen
Misschien dat ik het van jou sowieso niet als opbouwende kritiek kan zienquote:Op donderdag 31 december 2009 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nog maar een keer.
Zie het niet meteen als een aanval, als een in de grond stamp actie of weetikveelwat. Het is de realiteit, en als je steun wilt, moet je de tips en kritiek die je in dit topic krijgt, van iedereen, niet alleen van mij, maar ook van de andere posters, die allemaal hetzelfde doel hebben: gezond leven met een gezond gewicht en een lief spiegelbeeld, niet meteen weg-excuseren. Daarvoor zit jij hier, daarvoor zit ik hier, en bijna niemand meer 'puur voor de gezelligheid'.
Het is moeilijk, het is kut en het is vervelend als je stilstaat of zelfs aankomt. Maar als je zo zelfverzekerd bent in dat je het goed doet, en dat je het 'dit keer echt goed gaat doen', laat ons dan helpen bij deze ene keer. Want nou ja, vriendinnen zijn we niet en zullen we niet worden ook, maar mensen ongeluk of ongezond toewensendat zou toch niet moeten gebeuren.
"Hier opeten of meenemen?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:25 schreef conleche het volgende:
O haai. Ik was bij Viev gisteren samen met Greys en we hebben heerlijk gegourmet en toen ik naar huis ging ben ik de deur uitgerold.
Voor de rest heb ik een onrustig gevoel betreffende vanavond. Heb geen zin in grote feesten, maar ineens lijkt alleen op de bank me ook eng. Ik moest net heel hard grinniken toen ik me voorstelde dat ik zo naar de oliebollenkraam zou gaan en dan zou zeggen: "Mag ik van u 1 oliebol alstublieft."![]()
*Maar even het vriendinnetje gaat bellen om te informeren wat voor feest het nu precies is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |