quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef jeoff het volgende:
Ik heb er wel eens een documentaire over gezien. Dat ging wel meer over een journalist uit Kazakstan die Amerika ging verkennen, maar ze lieten ook echte beelden uit Kakstan zien
Ik heb er wel eens een documentaire over gezien. Dat ging wel meer over een journalist uit Kazakstan die Amerika ging verkennen, maar ze lieten ook echte beelden uit Kakstan zien
tsja, dit is niet echt de info die ik zoek, sorry.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:24 schreef jeoff het volgende:
de zal idd best een groot verschil zijn, vandaar dat ik wat ervaringsverhalen zoek. Ws in januari of februari mogen we een eerste kennismakingsbezoekje brengen, dan krijgen we pas echt een idee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:30 schreef klaasdj het volgende:
Oom van mij werkt in die regio hij doet iets technisch op een oil rig, maar over het vaste land is hij niet echt positief. Als je Europa/Noord-Amerika (zoals hij) gewend bent is het idd wel een wereld van verschil. Hij zit trouwens nu vastgevroren op die rig.
Atyrau is van de modderstormen in het voor- en najaarquote:Op woensdag 30 december 2009 10:57 schreef Leatherface het volgende:
Atyrau, is dat niet een gortdroog gebied? Of zit ik nu in de war met Aktau?
tnx voor je PB, ik ga hem benaderen.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb hier een tijdje terug iemand gehad om te helpen tijdens ons drukke seizoen, een jongen van mid 20 die al diverse keren naar Kazachstan is geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn om wat op te zetten daar in de tuinbouw
Okay, je hebt gelijk. Aktau ligt ook niet ver van Turkmenistan, zie ik nu, wat praktisch een grote woestijn is.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Atyrau is van de modderstormen in het voor- en najaar, dan zal de droogte wel in Aktau zijn, dat ligt ook iets zuidelijker.
haha, sterker nog het was helemaal niet mijn keuze. Mijn partner wordt uitgezonden, zit in de olieindustrie. Ik ga met hem mee en zal daar op eigen kracht een baan moeten vinden. Dat zal nog een hele uitdaging gaan worden, maar biedt ook wel weer perspectievenquote:Op donderdag 31 december 2009 00:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Wel interessant om naar zo'n onbekende hoek te gaan, maar indd niet simpel om andere ervaringsdeskundigen te vinden.
Kun je al zeggen wat je er gaat doen, of in welke sector je aan het werk gaat?
En heb jij de keuze voor dit land gemaakt, of is dat je werkgever geweest?
Succes in ieder geval!!
dat er sprake is van censuur, hadden we ook gehoord. Ik heb echter nog niet van ervaringsdeskundigen gehoord wat je hier in de praktijk van merkt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:56 schreef raptorix het volgende:
http://www.dutchcowboys.nl/online/10904
Oppassen dus wat je schrijft
Arrff, dat zal zeker een uitdaging worden, om dan werk te vinden als je de taal niet spreekt enzo en de cultuur nog niet kent!quote:Op donderdag 31 december 2009 16:25 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha, sterker nog het was helemaal niet mijn keuze. Mijn partner wordt uitgezonden, zit in de olieindustrie. Ik ga met hem mee en zal daar op eigen kracht een baan moeten vinden. Dat zal nog een hele uitdaging gaan worden, maar biedt ook wel weer perspectieven![]()
Ik probeer in ieder geval breed te kijken en niet te strak aan de bekende dingen vast te houden. Ben wel erg benieuwd hoe alles zal gaan.
we krijgen inderdaad taallessen aangeboden en ik wil daar zeker mee doorgaan tot ik op een acceptabel niveau russisch kan spreken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:24 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Arrff, dat zal zeker een uitdaging worden, om dan werk te vinden als je de taal niet spreekt enzo en de cultuur nog niet kent!
Gaan jullie alvast taallessen volgen vantevoren ofzo? Of spreekt een van jullie al iets uit die hoek toevallig?
Zou je trouwens geen baan kunnen krijgen in het kader van het oliebedrijf van je partner? Of is er gewoon nog geen bedrijfsstructuur, ter plaatse? (stomme vraag misschien, want er zit natuurlijk een hoop olie in die regionen; ik ben echter absoluut niet bekend met de betreffende industrie.. )
Zoveel verschillen die twee landen niet hoor.quote:Op donderdag 31 december 2009 19:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
Sorry Essebes, de jongeman waar ik het over had is niet naar Kazachstan geweest blijkt nu maar naar het buurland Kyrgyzstan..![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wooow, dat wordt echt pionieren Essebes !!
Zo van: "Hè, mag ik je dochter trouwen? Dan neem ik d'r een tijdje mee naar Kazakstan"?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:12 schreef Essebes het volgende:
[..]
nou ja, gaan niet naar het midden van de steppen hoor. Atyrau is een stad van 150.000 inwoners![]()
Maar ja, spannend wordt het wel. Wij wilden graag iets uitdagends, nou dat wordt het denk ik wel
Maar eerst:![]()
Vanavond heeft mijn partner mijn vader om mijn hand gevraagd. Das ook wel weer leuk.
Pffff los van het censuur, wat een prijzen! Minimaal 4000 eddies om te kunnen internetten, ik bedoel als je dan toch al in een onbekend land zit wil je lijkt me wel contact houden met het thuis front door middel van het internet....quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:56 schreef raptorix het volgende:
http://www.dutchcowboys.nl/online/10904
Oppassen dus wat je schrijft
dat contact is imho inderdaad van levensbelang! We moeten nog horen hoe het intrnetdraadje geregeld wordt (en tegen welke kosten)quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Pffff los van het censuur, wat een prijzen! Minimaal 4000 eddies om te kunnen internetten, ik bedoel als je dan toch al in een onbekend land zit wil je lijkt me wel contact houden met het thuis front door middel van het internet....
leuk foto, cute!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:59 schreef Chen het volgende:
Waarom trouw je niet in Kazachstan? Op traditionele wijze
[ afbeelding ]
Laat je zo'n vrouwtje in zo'n raar pakje er bij rond dwarrelen, leuk toch?
Inmiddels al een stulpje gevonden daar? En hoe zit het met TV? Hoeveel kost zo'n dergelijk abonnement? Vond deze pagina wel leuk":
http://www.rtcutler.com/photos/London_TCO.htm
Spannend allemaal joh! En eigenlijk hartstikke gaaf dat het al zo snel gaat gebeuren!quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:53 schreef Essebes het volgende:
(heeft iemand dat wel eens gedaan: trouwen binnen 6 weken? Is goed voor je bloeddruk zeg pfff)
quote:Op maandag 11 januari 2010 03:08 schreef Gaoxing het volgende:
Jullie trouwperikelen doen me wat denken aan die van ons, 11 () jaar geleden. Wij hadden wat meer tijd, maar daar stond tegenover dat hub dat jaar in China werkte, ik in Frankrijk, en we in NL gingen trouwen. Ik kwam een maand voor de bruiloft thuis, hij een week. Een week na de bruiloft ging al onze zooi in een container en vertrokken we naar China. En we zijn nooit meer teruggekomen
Ha! Dat zijn wel de verhalen zeg!quote:Op maandag 11 januari 2010 03:08 schreef Gaoxing het volgende:
Jullie trouwperikelen doen me wat denken aan die van ons, 11 () jaar geleden. Wij hadden wat meer tijd, maar daar stond tegenover dat hub dat jaar in China werkte, ik in Frankrijk, en we in NL gingen trouwen. Ik kwam een maand voor de bruiloft thuis, hij een week. Een week na de bruiloft ging al onze zooi in een container en vertrokken we naar China. En we zijn nooit meer teruggekomen
gisteren was een oude collega van mijn partner, die nu in Kazachstan zit, in het land en gedurende een heerlijk etentje hebben we hem flink kunnen uithoren. Hij zit nu zo'n 6 maanden in Atyrau en woont ook in het gebouw waar wij hoogstwaarschijnlijk terecht gaan komen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:53 schreef Essebes het volgende:
[..]
dat contact is imho inderdaad van levensbelang! We moeten nog horen hoe het intrnetdraadje geregeld wordt (en tegen welke kosten)
Nou wel fijn dat je zo iemand kent. Heeft ie nog dingen gezegd waar je verbaasd over was of waardoor je nu enigszins best opziet tegen de reis of juist helemaal niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
gisteren was een oude collega van mijn partner, die nu in Kazachstan zit, in het land en gedurende een heerlijk etentje hebben we hem flink kunnen uithoren. Hij zit nu zo'n 6 maanden in Atyrau en woont ook in het gebouw waar wij hoogstwaarschijnlijk terecht gaan komen.
Het internet in het gebouw wordt centraal gefaciliteerd en is acceptabel qua snelheid. Wel last van traagheid om de tijdstippen dat er veel mensen in het gebouw aanwezig zijn. Voor hem waren er gen bijkomende kosten, internet zat in zijn 'package'.
Hij vertelde ook over de gym, die wat 'russisch' aandeed, maar de naastgelegen gym in het Renaissance hotel is prima van kwaliteit.
Maar ook: lekker tonijn in blik in de winkels, maar geen winkel die een blikopener verkoopt![]()
Zelf brood gaan maken, als je van nederlands brood houdt (machine moet dus zeker mee!).
Lokale bevolking op de markt waarmee je prima kunt communiceren (jij wijst het product aan en zij laat de calculator met het te betalen bedrag zien). Je kunt ook brood kopen in het Renaissance hotel, maar dat is westers duur, leuker is het om de lokale winkels op te zoeken.
De post is niet te vertrouwen. Elk pakketje waar ze denken dat maar iets inzit wordt aangeslagen voor 'importheffingen'Echt belangrijke zaken moeten dus via DHL en consorten verstuurd worden)
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
gisteren was een oude collega van mijn partner, die nu in Kazachstan zit, in het land en gedurende een heerlijk etentje hebben we hem flink kunnen uithoren. Hij zit nu zo'n 6 maanden in Atyrau en woont ook in het gebouw waar wij hoogstwaarschijnlijk terecht gaan komen.
Het internet in het gebouw wordt centraal gefaciliteerd en is acceptabel qua snelheid. Wel last van traagheid om de tijdstippen dat er veel mensen in het gebouw aanwezig zijn. Voor hem waren er gen bijkomende kosten, internet zat in zijn 'package'.
Hij vertelde ook over de gym, die wat 'russisch' aandeed, maar de naastgelegen gym in het Renaissance hotel is prima van kwaliteit.
Maar ook: lekker tonijn in blik in de winkels, maar geen winkel die een blikopener verkoopt![]()
Zelf brood gaan maken, als je van nederlands brood houdt (machine moet dus zeker mee!).
Lokale bevolking op de markt waarmee je prima kunt communiceren (jij wijst het product aan en zij laat de calculator met het te betalen bedrag zien). Je kunt ook brood kopen in het Renaissance hotel, maar dat is westers duur, leuker is het om de lokale winkels op te zoeken.
De post is niet te vertrouwen. Elk pakketje waar ze denken dat maar iets inzit wordt aangeslagen voor 'importheffingen'Echt belangrijke zaken moeten dus via DHL en consorten verstuurd worden)
wij zoeken juist de uitdaging van buiten Nederland wonen en werken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:15 schreef Apekoek het volgende:
Als ik dit allemaal zo hoor zou ik het meest welvarend land ter wereld gaan missen, Oh Nederland wat hou ik toch van jou!
[..]
Ja maar je levensverwachting in Kazachstan zakt ook gelijk van 79 naar 67 jaarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
wij zoeken juist de uitdaging van buiten Nederland wonen en werken.
Want wat is nou het allerergste wat kan gebeuren? Dat je heimwee krijgt? Nou, dan ga je lekker terug![]()
Maar als ik straks op de 80ste achter de geraniums zit, kan ik wel zeggen dat we het allemaal geprobeerd hebben
Toen ik mensen vertelde dat we weg zouden gaan waren er verbazingwekkend veel die reageerden met "goh ja, dat had ik ook wel gewild, maar ja..... kinderen..... hypotheek......".quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:34 schreef Essebes het volgende:
Maar als ik straks op de 80ste achter de geraniums zit, kan ik wel zeggen dat we het allemaal geprobeerd hebben
Dat doe ik ook hoor, maar dan door middel van wereld reizen en in het rijke Nederland te blijven wonen. Ik wil je niet ontmoedigen of zo, want ik vind het wel heel stoer van jou/jullie, maar Kazachstan staat nou niet bepaald bekend om zijn schone flora en founa dus daar hoef je het al niet voor te doen. En daar kom bij dat de economie in Kazachstan ook niet bepaald iets is waar voor je het hoeft te doen, je mist daarbij dus veel gemakken van het westerse leven, je zegt dat je wel gewoon terug kan gaan maar gewoon even vrienden of familie opzoeken zit er niet zo maar meer bij, ik bedoel je woon dan in Kazachstan en niet achter Zwolle. Nee het zou mij totaal niet trekken, ook op avontuurlijk gebied niet wegens het ontbreken van specifieke uitblinkende capaciteiten van het land.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
wij zoeken juist de uitdaging van buiten Nederland wonen en werken.
Want wat is nou het allerergste wat kan gebeuren? Dat je heimwee krijgt? Nou, dan ga je lekker terug![]()
Nou, zo erg is het niet....we gaan voor 4 jaar. Als expat, dus redelijk luxe. 8 Weken betaald verlof jaarlijks, 2x gratis per jaar naar Nederland o.b.v. Business Class (als we kiezen voor Economy class, kunnen we dus bijna 4x per jaar retour)quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor, maar dan door middel van wereld reizen en in het rijke Nederland te blijven wonen. Ik wil je niet ontmoedigen of zo, want ik vind het wel heel stoer van jou/jullie, maar Kazachstan staat nou niet bepaald bekend om zijn schone flora en founa dus daar hoef je het al niet voor te doen. En daar kom bij dat de economie in Kazachstan ook niet bepaald iets is waar voor je het hoeft te doen, je mist daarbij dus veel gemakken van het westerse leven, je zegt dat je wel gewoon terug kan gaan maar gewoon even vrienden of familie opzoeken zit er niet zo maar meer bij, ik bedoel je woon dan in Kazachstan en niet achter Zwolle. Nee het zou mij totaal niet trekken, ook op avontuurlijk gebied niet wegens het ontbreken van specifieke uitblinkende capaciteiten van het land.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Toen ik mensen vertelde dat we weg zouden gaan waren er verbazingwekkend veel die reageerden met "goh ja, dat had ik ook wel gewild, maar ja..... kinderen..... hypotheek......".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |