Ik ben ook niet vaak buitenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:11 schreef FixYou het volgende:
Dat van dat afronden wist je toch al? Alle supermarkten (behalve Aldi) doen dat al jaren.
Das marketing jong, als ergens 0,99 staat ipv 1(,00) wordt het sneller ge- en verkocht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:12 schreef Arceus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet vaak buiten
En zet op z'n minst 1EURO NEER ALS HET OOK ECHT 1EURO KOST !!!!
Je denkt teveel. Het uitgeven gebeurt bij nog genoeg winkels.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef alors het volgende:
Ik dacht dat ze het nog wel moeten aannemen, uitgeven gebeurt sowieso niet meer.
Als je pint betaal je wel 0,99....
quote:Afronding eurocent
Wanneer u bij de kassa met contant geld afrekent, mag de winkelier het bedrag afronden op een veelvoud van 5 eurocent. De winkelier moet wel duidelijk aangeven met een sticker op de pui en bij de kassa dat er wordt afgerond. Deze maatregel vergroot het betaalgemak en dringt de kosten van ons betalingsverkeer terug. Het afronden geldt niet voor betalingen met pinpas of chipknip.
Munten van 1 en 2 eurocent niet afgeschaft
De munten van 1 en 2 eurocent worden niet afgeschaft, u kunt er gewoon mee blijven betalen. Maar omdat er steeds minder vraag naar de 1 en 2 eurocent zal zijn, komen er op den duur minder eurocenten in omloop. Behalve Finland is Nederland het enige euroland dat afrondt. In Finland is afronden wettelijk verplicht. In Nederland mag een winkelier zelf bepalen of hij afrondt.
Als je er 10 koopt betaal je 9,90 (en geen 10 euro), dus het klopt als een bus!quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:12 schreef Arceus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet vaak buiten
En zet op z'n minst 1EURO NEER ALS HET OOK ECHT 1EURO KOST !!!!
en Nederlandse lesquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Steek volgende keer eens wat meer tijd in je OP.
Ik had ze nog in me spaarpotje zittenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:30 schreef marcel-o het volgende:
[..]
en Nederlandse les
Sowieso kan je nooit 99 cent betalen met munten, de 1 en 2 centen zijn al een flinke tijd geleden afgeschaft als officieel betaalmiddel.
De één en twee centen zijn gewoon een wettig betaalmiddel hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:30 schreef marcel-o het volgende:
[..]
en Nederlandse les
Sowieso kan je nooit 99 cent betalen met munten, de 1 en 2 centen zijn al een flinke tijd geleden afgeschaft als officieel betaalmiddel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |